הפאבלישרים מאבדים שליטה? זינוק בשימוש ב-Ad Block
לא קל להיות פאבלישר דיגיטלי בימינו. לא זו בלבד שכספי הפרסום הדיגיטלי זורמים לענקיות האינטרנט גוגל ופייסבוק, חוסמי הפרסומות שבעבר היוו מטרד שולי הפכו בשנים האחרונות לסכנה ברורה ומיידית על עתידם של אלו המתפרנסים מהכנסות מפרסום תמורת תוכן חינמי.
הנתונים העדכניים ביותר מלמדים על עלייה של 30% בשימוש עולמי בחוסמי פרסומות, לעומת השנה שעברה. במצב דברים שכזה לא רחוק היום שבו רוב משתמשי האינטרנט בעולם יגלשו כשברקע פועלת תוכנת Ad Block שמיטיבה עם הגולשים ופוגעת אנושות באתרים. מבחינה כמותית מדברים בעולם על 615 מיליון משתמשים/מחשבים שמשתמשים בתוכנת חוסמי הפרסומות. במבט קדימה, ההערכות הן שחוסמי הפרסומות צפויים להעלים משוק הפרסום הדיגיטלי העולמי לא פחות מ-75 מיליארד דולר עד שנת 2020.
בעוד שהפאבלישרים מדממים ונאלצים להתמודד גם עם עליית טרנד חוסמי הפרסומות, גוגל כבר שחררה את יריית הפתיחה (ואחריה אפל) עם עדכון הגרסה של דפדפן הכרום במובייל שיכלול חוסם פרסומות משלה במטרה להסדיר את ג'ונגל הפרסומות מחד ולקחת שליטה כמעט אבסולוטית מנגד על שוק הפרסום במובייל.
רבות דובר על כוחן של ענקיות האינטרנט אך כעת נראה כי גוגל מנסה לקחת גם את כבשת הרש של הפאבלישרים. הרבעון ה-3 של 2016 הוכיח את כוחן של גוגל ופייסבוק - עם נתח של יותר מ-70% מהפרסום הדיגיטלי בארה"ב. גוגל לא מסתפקת בכך ובמהלך שעליו הצהירה צפויה להעביר אליה את השליטה בזרימת הפרסומות לגולשים וכך גם את השליטה בתזרים המזומנים.
- גוגל תשקיע כ-7 מיליארד דולר בבריטניה
- אלפאבית פורצת את מחסום 3 הטריליון דולר: מי עשה את זה לפניה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 1.גולש 15/06/2017 12:57הגב לתגובה זואתה רוצה לקרוא כתבה ישר צועק לך הוידאו עליו יש שתי פרסומות לפני שמתחיל וידאו יותר קצר מכל הפרסומות. מה חושבים האתרים בארץ ????? שהגולשים ישארו ? מחשבה כל כך קצרת טווח זה מתכון למוות מהיר

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.