Digital-IL שגיא סטוניס אלעד גולדנברג
צילום: יח"צ

ענקיות הריטייל הישראליות נכנסות לאיקומרס

על רקע פתיחתם של קניוני ענק וירטואליים כחול-לבן מרחיב ביה"ס DIGITAL-IL של אלעד גולדנברג ושגיא סטוניס את תכנית ההכשרה שלו למנהלי חנויות באינטרנט, ופותח הכשרות במקצועות נוספים
תוכן שיווקי | (4)
נושאים בכתבה DIGITAL-IL

בשנה וחצי האחרונות אנו עדים לשינוי משמעותי במפת הדיגיטל במסגרתו עוברות חברות קמעונאיות מהגדולות במשק לפעילות מכירתית באינטרנט, זאת במקביל לפעילותן במרחב הפיזי. על חברות אלה ניתן למנות את קבוצת עזריאלי שרכשה את אתר המסחר המקוון BUY2 ומיתגה אותו מחדש כעזריאלי.קום, את קבוצת ביג שתשיק בחודשים הקרובים את ביג פלוס, קניון וירטואלי על-פי מודל אמזון, ואת קבוצת פוקס שאמנם נכנסת באיחור לאונליין, אך כעת מבקשת להקים קניון וירטואלי שימכור לצד מותגים של קבוצת פוקס גם מותגים שאינם משתייכים לפורטפוליו החברה. 

התפתחות זו מביאה לצורך גובר בעובדים מיומנים במקצועות השונים המתהווים בתחום המסחר המקוון בהם מנהלי חנויות באינטרנט, אנשי אנליטיקס, אנשי לוגיסטיקה ואנשי שיווק ופרסום המתמחים באיקומרס. כמענה לביקושים הגדלים והולכים, מרחיב מרכז Digital-IL של שגיא סטוניס ואלעד גולדנברג, שניים מאנשי המקצוע המובילים בתחום המסחר האלקטרוני בישראל, את תכניות ההכשרה שלו ומציע לצד הכשרת מנהלי חנויות באינטרנט הכשרות נוספות:  אנליטיקס למנהלי איקומרס, לוגיסטיקה, אימייל מרקטינג, ממשק משתמש ועוד.  

עד היום הוכשרו במרכז שקיים כבר שנתיים יותר מ-400 בוגרים, ועל סגל המרצים שלו נמנים מנהלים מהחברות המובילות במשק בהן גוגל, פייפאל, moblin, קונימבו, e-shop, דואר ישראל, ויזה כאל, אקטיב טרייל, פליינג קרגו ועוד. 

שגיא סטוניס, המנהל המקצועי של Digital-IL: "אנחנו עדים לשלב נוסף באבולוציה של המסחר המקוון בארץ. הקונים הישראלים כבר מזמן קונים בזירות מסחר כגון eBay, עליבאבא ואמזון, וכעת מתווספים להיצע הזה גם קניוני ענק וירטואליים כחול-לבן. לצד התחרות שתיטיב עם הצרכן, אנחנו נראה הרבה מאוד משרות שייפתחו עבור מנהלי אי-קומרס בתחילת דרכם ומנהלי אי-קומרס בדרגים גבוהים יותר. בהחלט הולך להיות מעניין".

* רוצים להיות מנהלי חנויות באינטרנט? הרשמו לקורס הקרוב

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    שלומי 30/04/2017 01:49
    הגב לתגובה זו
    הדואר מפסיד מיליוני שקלים בפעילות המסחר האלקטרוני גם ביבוא וגם ביצוא ולכן ברגע שיכנס משקיע חדש בדואר בהפרטה הצפויה המשקיע סביר להניח לא ירצה לספוג הפסדים ישנה תעריפים לגבוהים יותר מה שיפחית את כדאיות היצוא ובעיקר את היבוא להרבה חברות שנהנו ממחירים לא ראליים כיום. ,הדואר מאוד חושש מתחרות שתתפתח עם חברות פרטיות בגלל השרות הלקוי שלו ומבריחת לקוחות לשוק הפרטי אבל המציאות תכה על פניו.
  • 2.
    שלומי 30/04/2017 01:48
    הגב לתגובה זו
    הדואר מפסיד מיליוני שקלים בפעילות המסחר האלקטרוני גם ביבוא וגם ביצוא ולכן ברגע שיכנס משקיע חדש בדואר בהפרטה הצפויה המשקיע סביר להניח לא ירצה לספוג הפסדים ישנה תעריפים לגבוהים יותר מה שיפחית את כדאיות היצוא ובעיקר את היבוא להרבה חברות שנהנו ממחירים לא ראליים כיום. ,הדואר מאוד חושש מתחרות שתתפתח עם חברות פרטיות בגלל השרות הלקוי שלו ומבריחת לקוחות לשוק הפרטי אבל המציאות תכה על פניו.
  • 1.
    אין עתיד לאי קומרס ישראלי (ל"ת)
    אין עתיד 26/04/2017 12:10
    הגב לתגובה זו
  • למה? (ל"ת)
    טל 28/04/2017 20:13
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.