Digital-IL שגיא סטוניס אלעד גולדנברג
צילום: יח"צ

ענקיות הריטייל הישראליות נכנסות לאיקומרס

על רקע פתיחתם של קניוני ענק וירטואליים כחול-לבן מרחיב ביה"ס DIGITAL-IL של אלעד גולדנברג ושגיא סטוניס את תכנית ההכשרה שלו למנהלי חנויות באינטרנט, ופותח הכשרות במקצועות נוספים
תוכן שיווקי | (4)
נושאים בכתבה DIGITAL-IL

בשנה וחצי האחרונות אנו עדים לשינוי משמעותי במפת הדיגיטל במסגרתו עוברות חברות קמעונאיות מהגדולות במשק לפעילות מכירתית באינטרנט, זאת במקביל לפעילותן במרחב הפיזי. על חברות אלה ניתן למנות את קבוצת עזריאלי שרכשה את אתר המסחר המקוון BUY2 ומיתגה אותו מחדש כעזריאלי.קום, את קבוצת ביג שתשיק בחודשים הקרובים את ביג פלוס, קניון וירטואלי על-פי מודל אמזון, ואת קבוצת פוקס שאמנם נכנסת באיחור לאונליין, אך כעת מבקשת להקים קניון וירטואלי שימכור לצד מותגים של קבוצת פוקס גם מותגים שאינם משתייכים לפורטפוליו החברה. 

התפתחות זו מביאה לצורך גובר בעובדים מיומנים במקצועות השונים המתהווים בתחום המסחר המקוון בהם מנהלי חנויות באינטרנט, אנשי אנליטיקס, אנשי לוגיסטיקה ואנשי שיווק ופרסום המתמחים באיקומרס. כמענה לביקושים הגדלים והולכים, מרחיב מרכז Digital-IL של שגיא סטוניס ואלעד גולדנברג, שניים מאנשי המקצוע המובילים בתחום המסחר האלקטרוני בישראל, את תכניות ההכשרה שלו ומציע לצד הכשרת מנהלי חנויות באינטרנט הכשרות נוספות:  אנליטיקס למנהלי איקומרס, לוגיסטיקה, אימייל מרקטינג, ממשק משתמש ועוד.  

עד היום הוכשרו במרכז שקיים כבר שנתיים יותר מ-400 בוגרים, ועל סגל המרצים שלו נמנים מנהלים מהחברות המובילות במשק בהן גוגל, פייפאל, moblin, קונימבו, e-shop, דואר ישראל, ויזה כאל, אקטיב טרייל, פליינג קרגו ועוד. 

שגיא סטוניס, המנהל המקצועי של Digital-IL: "אנחנו עדים לשלב נוסף באבולוציה של המסחר המקוון בארץ. הקונים הישראלים כבר מזמן קונים בזירות מסחר כגון eBay, עליבאבא ואמזון, וכעת מתווספים להיצע הזה גם קניוני ענק וירטואליים כחול-לבן. לצד התחרות שתיטיב עם הצרכן, אנחנו נראה הרבה מאוד משרות שייפתחו עבור מנהלי אי-קומרס בתחילת דרכם ומנהלי אי-קומרס בדרגים גבוהים יותר. בהחלט הולך להיות מעניין".

* רוצים להיות מנהלי חנויות באינטרנט? הרשמו לקורס הקרוב

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    שלומי 30/04/2017 01:49
    הגב לתגובה זו
    הדואר מפסיד מיליוני שקלים בפעילות המסחר האלקטרוני גם ביבוא וגם ביצוא ולכן ברגע שיכנס משקיע חדש בדואר בהפרטה הצפויה המשקיע סביר להניח לא ירצה לספוג הפסדים ישנה תעריפים לגבוהים יותר מה שיפחית את כדאיות היצוא ובעיקר את היבוא להרבה חברות שנהנו ממחירים לא ראליים כיום. ,הדואר מאוד חושש מתחרות שתתפתח עם חברות פרטיות בגלל השרות הלקוי שלו ומבריחת לקוחות לשוק הפרטי אבל המציאות תכה על פניו.
  • 2.
    שלומי 30/04/2017 01:48
    הגב לתגובה זו
    הדואר מפסיד מיליוני שקלים בפעילות המסחר האלקטרוני גם ביבוא וגם ביצוא ולכן ברגע שיכנס משקיע חדש בדואר בהפרטה הצפויה המשקיע סביר להניח לא ירצה לספוג הפסדים ישנה תעריפים לגבוהים יותר מה שיפחית את כדאיות היצוא ובעיקר את היבוא להרבה חברות שנהנו ממחירים לא ראליים כיום. ,הדואר מאוד חושש מתחרות שתתפתח עם חברות פרטיות בגלל השרות הלקוי שלו ומבריחת לקוחות לשוק הפרטי אבל המציאות תכה על פניו.
  • 1.
    אין עתיד לאי קומרס ישראלי (ל"ת)
    אין עתיד 26/04/2017 12:10
    הגב לתגובה זו
  • למה? (ל"ת)
    טל 28/04/2017 20:13
    הגב לתגובה זו
"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקו"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקו
רייטינג

רועי עידן שובר את הפריים עם "נוטוק" בקשת

בפעם הראשונה מזה זמן רב תכנית שאינה ריאליטי או אקטואליה משתלטת על הפריים טיים, וההימור של קשת על "נוטוק" של רועי עידן מוכיח את עצמו; במהדורות החדשות המרכזיות נשמר הסטטוס קוו, אם כי כאן11 שוב יורדת מתחת ל-100 אלף צופים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
סך הצופים במהדורות החדשות ממשיך לטפס לאיטו, ומתקרב ל-800 אלף צופים. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 11 שיורד מתחת לרף ה-100 אלף צופים. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-372 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.8% ו-198 אלף צופים. חדשות 13 פתחה קצת פער מהמקום הרביעי, ואמש עמדה על 5.1% רייטינג ו-123 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-89 אלף צופים בלבד.


תוכן איכותי בפריים טיים? 

אולי זה היעדרות הריאליטי, ואולי הקהל פשוט מעדיף לצפות בתוכן איכותי, כשערוצי הטלוויזיה נותנים לו את האפשרות הזאת, אבל כך או כך, מי שעמדה במקום הראשון ברצועת הפריים טיים אמש היתה הסדרה של רועי עידן "נוטוק", שעוסקת בחברה הדרוזית ובגלגולי נשמות, שהיתה השידור הנצפה ביותר בכל ערב השידורים, ועמדה על 15.4% רייטינג ו-373 אלף צופים. אחריה היה הדוקו-ריאליטי של רשת, "ווארט", שעוסקת בחברה החרדית, עם 8.4% רייטינג ו-216 אלף צופים ואילו ממש אחריו היתה "הפטריוטים" הותיקה, עם הפורמט המנצח שמביא ערב אחרי ערב מספרים יציבים, עם 8.3% רייטינג ו-223 אלף צופים. בסיום הרשימה היה הריאליטי אוכל של כאן11, שהתחיל בסערה וכבש את הפריים טיים אבל הולך ודועך מבחינת רייטינג, ועמד על 5.6% רייטינג בלבד ו-137 אלף צופים. 


רצועות נוספות 

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.2% ו-89 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-49 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.3% רייטינג ו-33 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.5% רייטינג ו-40 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 0.9% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 עם אלמז היתה עם 3.4% ו-74 אלף צופים, במקום השני היה האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן שעמד על 2.1% רייטינג ו-54 אלף צופים, את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.4% רייטינג ו-35 אלף צופים.

"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקו"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקו
רייטינג

רועי עידן שובר את הפריים עם "נוטוק" בקשת

בפעם הראשונה מזה זמן רב תכנית שאינה ריאליטי או אקטואליה משתלטת על הפריים טיים, וההימור של קשת על "נוטוק" של רועי עידן מוכיח את עצמו; במהדורות החדשות המרכזיות נשמר הסטטוס קוו, אם כי כאן11 שוב יורדת מתחת ל-100 אלף צופים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
סך הצופים במהדורות החדשות ממשיך לטפס לאיטו, ומתקרב ל-800 אלף צופים. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 11 שיורד מתחת לרף ה-100 אלף צופים. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-372 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.8% ו-198 אלף צופים. חדשות 13 פתחה קצת פער מהמקום הרביעי, ואמש עמדה על 5.1% רייטינג ו-123 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-89 אלף צופים בלבד.


תוכן איכותי בפריים טיים? 

אולי זה היעדרות הריאליטי, ואולי הקהל פשוט מעדיף לצפות בתוכן איכותי, כשערוצי הטלוויזיה נותנים לו את האפשרות הזאת, אבל כך או כך, מי שעמדה במקום הראשון ברצועת הפריים טיים אמש היתה הסדרה של רועי עידן "נוטוק", שעוסקת בחברה הדרוזית ובגלגולי נשמות, שהיתה השידור הנצפה ביותר בכל ערב השידורים, ועמדה על 15.4% רייטינג ו-373 אלף צופים. אחריה היה הדוקו-ריאליטי של רשת, "ווארט", שעוסקת בחברה החרדית, עם 8.4% רייטינג ו-216 אלף צופים ואילו ממש אחריו היתה "הפטריוטים" הותיקה, עם הפורמט המנצח שמביא ערב אחרי ערב מספרים יציבים, עם 8.3% רייטינג ו-223 אלף צופים. בסיום הרשימה היה הריאליטי אוכל של כאן11, שהתחיל בסערה וכבש את הפריים טיים אבל הולך ודועך מבחינת רייטינג, ועמד על 5.6% רייטינג בלבד ו-137 אלף צופים. 


רצועות נוספות 

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.2% ו-89 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-49 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.3% רייטינג ו-33 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.5% רייטינג ו-40 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 0.9% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 עם אלמז היתה עם 3.4% ו-74 אלף צופים, במקום השני היה האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן שעמד על 2.1% רייטינג ו-54 אלף צופים, את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.4% רייטינג ו-35 אלף צופים.