ענקיות הריטייל הישראליות נכנסות לאיקומרס
בשנה וחצי האחרונות אנו עדים לשינוי משמעותי במפת הדיגיטל במסגרתו עוברות חברות קמעונאיות מהגדולות במשק לפעילות מכירתית באינטרנט, זאת במקביל לפעילותן במרחב הפיזי. על חברות אלה ניתן למנות את קבוצת עזריאלי שרכשה את אתר המסחר המקוון BUY2 ומיתגה אותו מחדש כעזריאלי.קום, את קבוצת ביג שתשיק בחודשים הקרובים את ביג פלוס, קניון וירטואלי על-פי מודל אמזון, ואת קבוצת פוקס שאמנם נכנסת באיחור לאונליין, אך כעת מבקשת להקים קניון וירטואלי שימכור לצד מותגים של קבוצת פוקס גם מותגים שאינם משתייכים לפורטפוליו החברה.
Digital-IL של שגיא סטוניס ואלעד גולדנברג, שניים מאנשי המקצוע המובילים בתחום המסחר האלקטרוני בישראל, את תכניות ההכשרה שלו ומציע לצד הכשרת מנהלי חנויות באינטרנט הכשרות נוספות: אנליטיקס למנהלי איקומרס, לוגיסטיקה, אימייל מרקטינג, ממשק משתמש ועוד.
התפתחות זו מביאה לצורך גובר בעובדים מיומנים במקצועות השונים המתהווים בתחום המסחר המקוון בהם מנהלי חנויות באינטרנט, אנשי אנליטיקס, אנשי לוגיסטיקה ואנשי שיווק ופרסום המתמחים באיקומרס. כמענה לביקושים הגדלים והולכים, מרחיב מרכז
עד היום הוכשרו במרכז שקיים כבר שנתיים יותר מ-400 בוגרים, ועל סגל המרצים שלו נמנים מנהלים מהחברות המובילות במשק בהן גוגל, פייפאל, moblin, קונימבו, e-shop, דואר ישראל, ויזה כאל, אקטיב טרייל, פליינג קרגו ועוד.
שגיא סטוניס, המנהל המקצועי של Digital-IL: "אנחנו עדים לשלב נוסף באבולוציה של המסחר המקוון בארץ. הקונים הישראלים כבר מזמן קונים בזירות מסחר כגון eBay, עליבאבא ואמזון, וכעת מתווספים להיצע הזה גם קניוני ענק וירטואליים כחול-לבן. לצד התחרות שתיטיב עם הצרכן, אנחנו נראה הרבה מאוד משרות שייפתחו עבור מנהלי אי-קומרס בתחילת דרכם ומנהלי אי-קומרס בדרגים גבוהים יותר. בהחלט הולך להיות מעניין".
* רוצים להיות מנהלי חנויות באינטרנט? הרשמו לקורס הקרוב
- 3.שלומי 30/04/2017 01:49הגב לתגובה זוהדואר מפסיד מיליוני שקלים בפעילות המסחר האלקטרוני גם ביבוא וגם ביצוא ולכן ברגע שיכנס משקיע חדש בדואר בהפרטה הצפויה המשקיע סביר להניח לא ירצה לספוג הפסדים ישנה תעריפים לגבוהים יותר מה שיפחית את כדאיות היצוא ובעיקר את היבוא להרבה חברות שנהנו ממחירים לא ראליים כיום. ,הדואר מאוד חושש מתחרות שתתפתח עם חברות פרטיות בגלל השרות הלקוי שלו ומבריחת לקוחות לשוק הפרטי אבל המציאות תכה על פניו.
- 2.שלומי 30/04/2017 01:48הגב לתגובה זוהדואר מפסיד מיליוני שקלים בפעילות המסחר האלקטרוני גם ביבוא וגם ביצוא ולכן ברגע שיכנס משקיע חדש בדואר בהפרטה הצפויה המשקיע סביר להניח לא ירצה לספוג הפסדים ישנה תעריפים לגבוהים יותר מה שיפחית את כדאיות היצוא ובעיקר את היבוא להרבה חברות שנהנו ממחירים לא ראליים כיום. ,הדואר מאוד חושש מתחרות שתתפתח עם חברות פרטיות בגלל השרות הלקוי שלו ומבריחת לקוחות לשוק הפרטי אבל המציאות תכה על פניו.
- 1.אין עתיד לאי קומרס ישראלי (ל"ת)אין עתיד 26/04/2017 12:10הגב לתגובה זו
- למה? (ל"ת)טל 28/04/2017 20:13הגב לתגובה זו

השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 עם נוכחות רצינית של 204 אלף צופים, שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, שבה צפו 302 אלף איש; חדשות 13 עם 145 אלף צופים ואילו המהדורה המרכזית של כאן 11 נמצאת באופן עקבי על 50 עד 60 צופים וסוגרת את הרשימה עם נתונים חלשים
כמו תמיד, רייטינג מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ואמש עמדה על 12.9% רייטינג עם 302 אלף צופים, אבל לאחרונה, המגמה היא שבמקום שסך כל המהדורות המתחרות יעמוד על חצי מכמות הצופים של חדשות 12, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עולה לבדה לכ-66% מכמות הצופים, עם 204 אלף צופים ו-6.7% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 6.6% אבל 145 אלף צופים. מעניין מה היו התוצאות לו היו משנים את שיטת הרייטינג.
עם זאת, סיפור מרכזי לא פחות הוא הסיפור של מהדורת החדשות המרכזית של כאן 11, ולמרות מגישים איכותיים, טלי מורנו וטל ברמן, היא מדשדשת ומציגה תוצאות חלשות מאד, כשאמש כמות הצופים היתה 58 אלף איש בלבד, עם 2.4% רייטינג.
בפריים טיים, איך לא, הלהיט של רשת, "האח הגדול" מנצח את כולם, עם רייטינג של 16.2% ו-408 אלף צופים, ואחריו "מאסטר שף" היציבה, עם 13.4% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים חוזרת ומזנקת, לאחר תקופה של ירידה, ועומדת על 7.4% רייטינג ו-223 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", זכתה ל-1.3% רייטינג בלבד, עם 26 אלף צופים בסך הכל. השידור הציבורי בבעיית רייטינג קשה.
בוקר, אמצע היום ולייט נייט
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-91 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.9% רייטינג ו-36 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.7% ו-77 אלף צופים, אחריו במקום השני המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.9% בלבד ו-43 אלף צופים ואחריהן מאחור נמצא "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.