קמפיין "השוגר דדי" שמטריף את הרשת: מה חושבת מבקרת הפרסומות שלנו?
המיתוס של "הבימבו" כמו גם המיתוס של "השוגר דדי", חרוטים על נימי נפשה של האנושות מקדמת דנא, עוד מלפני שידענו לומר "קדמת דנא". לצד מיתוסים או ארכיטיפים שחוזרים על עצמם בתרבויות שונות וצולחות עיתים ומהמורות, כגון הבתולה הזקנה, המכשפה הרעה, המאצ'ו המלא מעצמו או הגבר הכנוע והתלותי, חיים עוד מטבעות אנושיים ירוקי עד ששום אופנה לא תצליח להשמיד.
לא אני ולא אתם יצרנו אותם ולא אני ולא אתם, לא הפמיניסטיות ולא השוביניסטים יצליחו להשפיע על תבניות אלו. השאלה היחידה היא - מאיזו זווית נבחר לראות אותן.
הפרסומת החדשה של אגאדיר עושה שימוש בתבנית "הבימבו הצעירה" ו"השוגר דדי" כי זה מה שפרסומות עושות - במקום להמציא את הגלגל ולעלות למפרסם יותר ממה שהוא מקצה לפרסום, הן ממנפות את עצמן על גבי מנופים בנויים למשעי.
חלק מהמנופים חיצוניים: נקרא להם מדיה. פלטפורמות. המקום בו פוגשים את הצרכן. חלק מהמנופים פנימיים: נקרא להם תבניות. הנוסחאות על פיהן אנחנו בנויים. הקוד האנושי. או במלים אחרות - קלישאות שעוזרות לנו להתחבר מהר יותר, עמוק יותר וביעילות רבה יותר לאימפקט המיוחל הלא הוא בשורת המותג. במקרה של אגדיר - טעם עשיר עד כדי אי מוסריות.
אלא שאגדיר לא יכולה לומר "טעם עשיר" ולא לצלול לבנאליה של "מממ טעים". כי מה שסתם טעים בהמבורגר אחר, אצל אגדיר הוא טעים עד כדי שחיתות. אגדיר לשאר רשתות ההמבורגר הוא כמו מגנום לסתם ארטיק. גם מגנום כמו אגדיר טורח לבנות נרטיב של שחיתות, פליליות, סקסיות, חוסר מוסריות. גלידה טובה היא חטא לא מוסרי והמבורגר טוב הוא שחיתות.
כדי להגיד טעים עד כדי שחיתות צריך להראות שחיתות. בימבו ושוגר דדי זה קשר שבאופן מוסכם ומקובל על כולם מסמל משהו נקלה ומטריד בדיוק כמו קוגרית עם גבר צעיר. מדובר בקשרים שכולם אומרים עליו - "אם טוב להם מי אני שאתערב", אבל חושבים בליבם - "כמה חולני".
קחו את הסרט של yes "החיים בוורוד" עם הבלונדינית הצעירה והזקן, או את המודעה של מרצדס בה כתוב על הזקן "באמת חסר פרוטה" ועל הצעירה "באמת מאוהבת". ב-2 המקרים יש חשיבות להשתמש בתבנית החרוטה בנשמת כולנו כדי להעביר נקודה.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
הפרסומת של yes
הפרסומת של מרצדס
עד כאן הכל טוב. יש מותג, יש לו בשורה. הוא טעים אבל יותר מטעים. זה גובל בפשע וחוסר מוסריות כמה שהוא טעים. מכאן לסוגית הלגיטימיות. זה די פשוט, יש 2 זוויות מנוגדות.
גבר בן 80 שבוחר אישה צעירה כבת זוג, הוא חתיכת שוביניסט פדופיל שמכחיש את גילו ומנצל את חולשותיה לטובת האגו שלו, מאידך אפשר גם לומר - אישה צעירה שבוחרת בגבר בן 80 כבן זוג, היא נצלנית ומניפולטיבית שממתינה בשקט לרגע בו תירש את הונו. כנ"ל לגבי אישה מבוגרת עם גבר צעיר.
השאלה מי מנצל את מי, מעידה הרבה יותר על המתבונן מאשר על האירוע במציאות. ולכן, שימוש בפרסומת הזו כשדה קרב נוסף ולא מעניין של פמיניסטיות שמחפשות בנרות גברים מטרידים ומדירים' הוא בבחינת תחמושת מבוזבזת.
- 14.לא מומחית בפרסום 01/09/2015 19:33הגב לתגובה זוזה לא ענין של מי מנצל את מי ולמה - הקמפיין הזה הוא עלבון לאינטליגנציה ותו לא. רמיזה על בן 80 וצעירה בלונדינית (ולמה בדיוק את קוראת לבלונדית בימבו?) לא משדרת סקסיות, לא רומזת על תאוות בשרים, ובוודאי אינה מגרה את החושים של אלו מאיתנו שהם מתחת לגיל 80. הדבר היחידי שהקמפיין הזה גרם לי הוא חוסר תיאבון ולכן ציון נכשל מהדהד. נ.ב. - אין קשר לחוסר מוסריות ופליליות. לא בקמפיין ולא בהמבורגר
- 13.מתן 13/08/2015 12:23הגב לתגובה זוהבנתי אינה מרקיעה עד כדי חשד לערפל מכוון לעינכם קרי, הקמפיין העולמי של טוברוג הנו חלק פעיל בקמפיין של אגדיר!!! ראה כוס הבירה בקמפיין של אגדיר של טוברוג, כלומר המימון הוא של טוברוג קרי החברה המרכזית למשקאות האם יסתיים כמו הקמפיין של גולדסטאר בגניזה? ומדוע העיתונות והמדיה עוצמים עיין האם מפחד כלכלי?
- 12.רון 12/08/2015 20:10הגב לתגובה זונשמע כמו נימוקים של פלנר מתחיל... ואני חשבתי שמטרת קמפיינים של מותגים שונים היא לייצר ביקושים...ולא סלידה וחרם צרכנים... זו בדיוק הסיבה לכך שפירסומאים לא צריכים לנתח קמפיינים אלא מנהלי שיווק שמחוברים ואחראים ליעדים העיסקים של הארגון
- 11.יפה מאוד (ל"ת)אלון 12/08/2015 15:31הגב לתגובה זו
- 10.מו-דג 12/08/2015 15:23הגב לתגובה זוזה מדהים לראות כל פעם מחדש איך פרסומאיות שנמצאות בענף מאמצות דפוסי חשיבה גבריים שוביניסטיים שאולי התאימו לימי יצחק מרדכי בצבא. בעצם גם זה לא. בכל מקרה מעבר לפרובוקוציה זולה כמיטב שיטת הזרמון בימים עברו, אין פה כלום. כאילו מיקס של רשת מזון עם שם של מקום במרוקו, שמוכרת פאסט פוד אמריקאי עם קלישאות חסרות טעם של שוגר דדי. ועוד לא דברנו על הטעם ואיזו הצדקה יש לשלם חמישים ש"ח רק בשביל חתיכת בשר ללא טוגנים, סלט ומשקאות. מילא, אני עברתי לדגים.
- 9.יפה כתבת. יקירתי (ל"ת)ורד בטש 12/08/2015 09:07הגב לתגובה זו
- 8.ירון 12/08/2015 08:49הגב לתגובה זוכפרסומאית הניתוח שלך מדויק, מעניין ואף נשמע לכאורה נכון. כלקוח, שאחראי על דוחות הרווח וההפסד של אגאדיר, הניתוח שלך הוא בגדר תירוץ של פרסומאי שמסביר ללקוח שלו למה למרות שהחולה מת, הניתוח הצליח.
- 7.טל 11/08/2015 20:56הגב לתגובה זוגם אני כשהסתכלתי, דווקא מצאתי בזה עניין. כולם התחילו להתלהם ואני אישית בוחרת לראות באישה כזאת שמנצלת את הגבר ולא ההפך. יש פה שפה ברורה של המותג, הם פרובוקטיבים ואם המסר שלהם מדבר על שחיטות, הם בחרו בנרטיב מתאים. כמובן שיכלו ללכת על חברי הכנסת במדינה, אבל ברור היה שזה ייצור פרובוקציה ולשם כיוונו וגם הצליחו
- 6.קמפיין ללא כשרון 11/08/2015 19:33הגב לתגובה זוכמו במלחמה, אתה אף פעם לא יודע איך תצא ממנה. אז היה כאן קמפיין לא קריאייטיבי ולא חתרני ולא כלום. אך המון פרובוקציה לשם הפרובוקציה במטרה אחת. ויראליות. אז זה הצליח להם אבל היא נחמדה עד לאותה נקודה בה הציבור מתהפך על המותג והויראליות וה"פרובוקציה" גורמות נזק.
- 5.אשה 11/08/2015 18:16הגב לתגובה זומרוב דחף לפוליטיקלי קורקט, נהיינו פנאטים. והסיפמטום הראשון לפנאטיות הוא שאין לך יותר הומור. אף אחד לא צוחק שם על נשים, אלא על מקרה מאד פרטי של נשים שבחרו להתאהב בכסף. תנוחו כל המתלהמים, אני לא מרגישה שנשיותי נפגעה בגלל הקמפיין.
- 4.לא הבנתם, זו הבת שלו (ל"ת)אהה 11/08/2015 17:47הגב לתגובה זו
- 3.שמוליק קורן 11/08/2015 17:35הגב לתגובה זואני לא שמרן ובדר"כ אוהב פרובוקציות אבל פרסומת שמשדרת בצורה בוטה לבני נוער עושר = זנות אינה ראויה בעיניי. להבדיל הפרסומת של YES - דיי הומוריסטית ובטוב טעם.
- 2.פרסומאית 11/08/2015 15:41הגב לתגובה זומכיוון שמדובר בפרסומת למזון- הויז'ואל של הגבר הזקן עם העור הרופס מעורר תחושת גועל. האפקט הפאבלובי עובד, וכשאני שומעת או רואה אגאדיר האסוציאציה של עור זקן עם כתמים עושה את שלה. פרסומת לא טובה, מכל בחינה.
- 1.דניאל 11/08/2015 15:31הגב לתגובה זוהרעש סביב הקמפיין נסוב סביב טיעונים חברתיים וערכיים ולא תקשורתיים (האם הקמפיין אפקטיבי או לא...) לכן אין לך חוסר הסכמה איתם. אתם פשוט מדברים על 2 נושאים שונים
- אני 12/08/2015 14:43הגב לתגובה זוכל הכבוד מקצוענית !

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.