צח פלדמן
צילום: יח"צ
טור

קריאייטיב, תקציבאות, פלנינג עם פלנינג: סלט של אנשי ברנז'ה ברוטב אינטרס

הפרסומאי צח פלדמן ביקר בוועידת MAD של 'גלובס' וחזר משם עם סיכום אירוע אלטרנטיבי מנקודת מבטו של "איש קריאייטיב שיכור, ולא מתהילה"
צח פלדמן | (5)

איש קריאייטיב שיכור. ולא מתהילה. בוקר, רחוב הירקון, ת"א. אני נוסע לאורך הטיילת, שולח מבט חטוף למראה ומודה לאלוהים אדירים, שפרגן לי בקמצוץ פוני, שהתבדר לו ברוח הקודש.

.

גולשים עם גנים אליפות, פסעו להם בנונשלנטיות אל עבר חוף מבטחים.

נראה היה כי הטילים עברו מעליהם, והם בשלהם. Hang loose וזה.

בעודי שורק לצלילי ניל יאנג, זמזם לו גם טיל טוויל, שהשאיר את ניל בממ"ד של הרדיו. קריין מכווץ קטע את השיר ואמר: אזעקה בת"א. בום!

דיויד אינטר קונטיננטל - כניסה לחניון.

מגוון רכבים עם חיוך מטמבון לטמבון, עמדו בשקט מופתי. כאילו שום - בום.

כנראה הטיל לא היה חזק מספיק, כדי לפוצץ את הבועה שאנחנו חיים בה.

חיכינו, כולנו, בסבלנות מפתיעה לרגע שבו נוכל לשאוב מעט אבק כוכבים.

מחוץ למלון, אנשים צעירים ויפים ממני, פינקו את הריאות בעשן

שופרא דשופרא - הסיגריה שאחרי הפאג'ר פאקר.

הבטתי בהם בבוז מהול בקנאה, ודידיתי לעבר הקבלה.

בחורה חיננית שחיפשה אותי במחשב, שאלה "אתה רשום?",

במבט של רופאה המבשרת לך על שלבקת חוגרת. ואני בכלל לא היה לי אבעבועות!

בום נוסף הרעיד את האולם. הפעם זה היה הלב שלי שדפק בנג'י לתחתון וחזרה לוושט. "רגע... מצאתי", היא אמרה. זו הייתה אזעקת שווא.

מד - הכניסה לאולם.

בחורות נאות על מדרגות נעות. ואני ביניהן. נע ונד. ונאד.

ירדנו באיטיות מטרידה לקומה התחתונה של המלון. מיני קופר פרובוקטיבית, קיבלה את פנינו עם זוג פנסים מעט עצובים - כאילו ידעה כמה מרוויחות עלמות החן שלצדי - שכר המספיק לשמן ברקס ובקבוק מים לווישרים.

אפרופו מים, ברז בירה מוזהב, זיהה אותי מקילומטרים, וצעק לי בשפה שרק שנינו מבינים: "גבר, בוא, תשתה משהו - במקום להסתובב פה כמו בוק". זרמתי איתו.

מרכז הכנס, רבע שעה אחרי שזרמתי. אנשים יפים אמרו לי שלום. שאלו לשלומי. נתנו חיבוק. חלקם אף הזיזו את הראש במבט המאשר את ההיכרות בנינו.

נראה היה, כי השאירו את האגו מניאק במשרד, ובאו בטוב. או אולי זה אני שהשארתי את רגשי הנחיתות בחניון, יחד עם הכליה, ובאתי גם אני בטוב. או אולי גם וגם. ט.ל.ח

האולם הפנימי, אני וברז הבירה בסלפי, פלוס חופן בוטנים. אני משוחרר מאי פעם. מרגיש טוב עם עצמי. וחבל.

לפניכם מספר אפיזודות שלא הייתי מכניס לקו"ח:

שם: צח פלדמן

ניסיון עם לקוחות

מנהלת שיווק באה ללחוץ את ידי - דפקתי לה חיבוק דב פנדה דה - מרקר.

יחסי אנוש

מנהל לקוחות החליף מילה עם סופרווייזר שלא ראיתי שנים,

נכנסתי להם באמצע הקליימקס וצווחתי: "מ ה ה ה אחי?"

ממליצים

אלה שלא נתקלתי בהם בטקס.

האולם המרכזי, אני וג'יימסון במינגלינג עם הכבד. הקריאייטיב התערבב עם התקציבאות, מנהלות מרקום התערבבו עם מנהלי מותג. הפלנינג התערבב עם הפלנינג, נוצר סוג של סלט אנשי ברנז'ה ברוטב אינטרס.

אנשים עם שקיות קרטון זעירות שבתוכן סובסידיה, הסתובבו להם עם חיוך.

מודעים לעובדה שעושים קד"מ על חשבונם, אך כנראה חשבו לעצמם: "לא התעלפנו מהפסטה, אז בואו נאכל את הלוקש".

או שמא רצו להשתמש במוצר כשקית הקאה. השד יודע. ברז הבירה זיהה את מצוקתי וקרא לי לשיחת נזיפה: "אולי במקום לזיין במוח, תקדם קצת את עצמך?!" זרמתי. שוב.

ומאותו הרגע, הפכתי מאיש קריאייטיב, לאיש יח"צ עם לשון חדה כבריף מכרז על תקציב עוגן. לא כל כך זכור לי מה קרה מאז, כי החברות החד צדדית שפיתחתי עם הברז, שיבשה מעט את שיקול הדעת שלי...

אולי זו הסיבה שנתתי כרטיס ביקור גם לנהג המלגזה,

גם לחדרנית וגם לפיקולו, אשר השליכו אותו לאלפי קיבינימט,

כאילו לא היו אלה 13 שנים של שנינות.

שעת הצהריים הגיעה ובלי ששמתי לב, התקיפו אותי אינספור אקספרימנטים קולינריים מכל כיוון אפשרי. עוף, סלט, פסטה, בירה, פירה, גלידה. (סאונד של בלנדר) שמישהו יביא לי שקית קד"מ!

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

והרי הודעה למספר משתתפים, אשר ראו אותי בולס וחשבו שמדובר היה בפרסום גרילה לטוחן אשפה של דלונגי. הייתי רעב. תזדיינו.

כניסה לחניון, אני מסנג'ר פלנר שפוי שינהג במקומי, וחושב לעצמי...

"אם היו גם קצת הרצאות בכול הטקס הזה, הוא היה נגמר פצצה"

קריין ברדיו: אזעקה בת"א.

בום.

נו, אולי בכול זאת.

הכותב הוא פרסומאי ובעל אתר אקטואליה מאוירת

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    נו באמת צחוס 21/07/2014 20:49
    הגב לתגובה זו
    ????
  • אין (ל"ת)
    צח 22/07/2014 11:12
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    MAD MAX 20/07/2014 15:35
    הגב לתגובה זו
    חוצמזה, כולם יודעים שאתה מקיא מהעבודה ב'מומה', הרבה לפני שאתה פוגש את האסלה אחרי הצ'ייסר הראשון. ועכשיו ברצינות, זוחיק... מתי אתה בא לשבת איתי לדבר על עבודה אמיתית?
  • תהיה זמין (ל"ת)
    זוחיק 20/07/2014 17:03
    הגב לתגובה זו
  • זמין רק למין (ל"ת)
    אידי א-מין 20/07/2014 17:51
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשת

משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק

לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד. 


לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.