קריאייטיב, תקציבאות, פלנינג עם פלנינג: סלט של אנשי ברנז'ה ברוטב אינטרס
איש קריאייטיב שיכור. ולא מתהילה. בוקר, רחוב הירקון, ת"א. אני נוסע לאורך הטיילת, שולח מבט חטוף למראה ומודה לאלוהים אדירים, שפרגן לי בקמצוץ פוני, שהתבדר לו ברוח הקודש.
.
גולשים עם גנים אליפות, פסעו להם בנונשלנטיות אל עבר חוף מבטחים.
נראה היה כי הטילים עברו מעליהם, והם בשלהם. Hang loose וזה.
בעודי שורק לצלילי ניל יאנג, זמזם לו גם טיל טוויל, שהשאיר את ניל בממ"ד של הרדיו. קריין מכווץ קטע את השיר ואמר: אזעקה בת"א. בום!
דיויד אינטר קונטיננטל - כניסה לחניון.
מגוון רכבים עם חיוך מטמבון לטמבון, עמדו בשקט מופתי. כאילו שום - בום.
כנראה הטיל לא היה חזק מספיק, כדי לפוצץ את הבועה שאנחנו חיים בה.
חיכינו, כולנו, בסבלנות מפתיעה לרגע שבו נוכל לשאוב מעט אבק כוכבים.
מחוץ למלון, אנשים צעירים ויפים ממני, פינקו את הריאות בעשן
שופרא דשופרא - הסיגריה שאחרי הפאג'ר פאקר.
הבטתי בהם בבוז מהול בקנאה, ודידיתי לעבר הקבלה.
בחורה חיננית שחיפשה אותי במחשב, שאלה "אתה רשום?",
במבט של רופאה המבשרת לך על שלבקת חוגרת. ואני בכלל לא היה לי אבעבועות!
בום נוסף הרעיד את האולם. הפעם זה היה הלב שלי שדפק בנג'י לתחתון וחזרה לוושט. "רגע... מצאתי", היא אמרה. זו הייתה אזעקת שווא.
מד - הכניסה לאולם.
בחורות נאות על מדרגות נעות. ואני ביניהן. נע ונד. ונאד.
ירדנו באיטיות מטרידה לקומה התחתונה של המלון. מיני קופר פרובוקטיבית, קיבלה את פנינו עם זוג פנסים מעט עצובים - כאילו ידעה כמה מרוויחות עלמות החן שלצדי - שכר המספיק לשמן ברקס ובקבוק מים לווישרים.
אפרופו מים, ברז בירה מוזהב, זיהה אותי מקילומטרים, וצעק לי בשפה שרק שנינו מבינים: "גבר, בוא, תשתה משהו - במקום להסתובב פה כמו בוק". זרמתי איתו.
מרכז הכנס, רבע שעה אחרי שזרמתי. אנשים יפים אמרו לי שלום. שאלו לשלומי. נתנו חיבוק. חלקם אף הזיזו את הראש במבט המאשר את ההיכרות בנינו.
נראה היה, כי השאירו את האגו מניאק במשרד, ובאו בטוב. או אולי זה אני שהשארתי את רגשי הנחיתות בחניון, יחד עם הכליה, ובאתי גם אני בטוב. או אולי גם וגם. ט.ל.ח
האולם הפנימי, אני וברז הבירה בסלפי, פלוס חופן בוטנים. אני משוחרר מאי פעם. מרגיש טוב עם עצמי. וחבל.
לפניכם מספר אפיזודות שלא הייתי מכניס לקו"ח:
שם: צח פלדמן
ניסיון עם לקוחות
מנהלת שיווק באה ללחוץ את ידי - דפקתי לה חיבוק דב פנדה דה - מרקר.
יחסי אנוש
מנהל לקוחות החליף מילה עם סופרווייזר שלא ראיתי שנים,
נכנסתי להם באמצע הקליימקס וצווחתי: "מ ה ה ה אחי?"
ממליצים
אלה שלא נתקלתי בהם בטקס.
האולם המרכזי, אני וג'יימסון במינגלינג עם הכבד. הקריאייטיב התערבב עם התקציבאות, מנהלות מרקום התערבבו עם מנהלי מותג. הפלנינג התערבב עם הפלנינג, נוצר סוג של סלט אנשי ברנז'ה ברוטב אינטרס.
אנשים עם שקיות קרטון זעירות שבתוכן סובסידיה, הסתובבו להם עם חיוך.
מודעים לעובדה שעושים קד"מ על חשבונם, אך כנראה חשבו לעצמם: "לא התעלפנו מהפסטה, אז בואו נאכל את הלוקש".
או שמא רצו להשתמש במוצר כשקית הקאה. השד יודע. ברז הבירה זיהה את מצוקתי וקרא לי לשיחת נזיפה: "אולי במקום לזיין במוח, תקדם קצת את עצמך?!" זרמתי. שוב.
ומאותו הרגע, הפכתי מאיש קריאייטיב, לאיש יח"צ עם לשון חדה כבריף מכרז על תקציב עוגן. לא כל כך זכור לי מה קרה מאז, כי החברות החד צדדית שפיתחתי עם הברז, שיבשה מעט את שיקול הדעת שלי...
אולי זו הסיבה שנתתי כרטיס ביקור גם לנהג המלגזה,
גם לחדרנית וגם לפיקולו, אשר השליכו אותו לאלפי קיבינימט,
כאילו לא היו אלה 13 שנים של שנינות.
שעת הצהריים הגיעה ובלי ששמתי לב, התקיפו אותי אינספור אקספרימנטים קולינריים מכל כיוון אפשרי. עוף, סלט, פסטה, בירה, פירה, גלידה. (סאונד של בלנדר) שמישהו יביא לי שקית קד"מ!
- ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
- Daily Mail רוכשת את הטלגרף ב-655 מיליון דולר ומשנה את מפת הכוחות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
והרי הודעה למספר משתתפים, אשר ראו אותי בולס וחשבו שמדובר היה בפרסום גרילה לטוחן אשפה של דלונגי. הייתי רעב. תזדיינו.
כניסה לחניון, אני מסנג'ר פלנר שפוי שינהג במקומי, וחושב לעצמי...
"אם היו גם קצת הרצאות בכול הטקס הזה, הוא היה נגמר פצצה"
קריין ברדיו: אזעקה בת"א.
בום.
נו, אולי בכול זאת.
הכותב הוא פרסומאי ובעל אתר
- 2.נו באמת צחוס 21/07/2014 20:49הגב לתגובה זו????
- אין (ל"ת)צח 22/07/2014 11:12הגב לתגובה זו
- 1.MAD MAX 20/07/2014 15:35הגב לתגובה זוחוצמזה, כולם יודעים שאתה מקיא מהעבודה ב'מומה', הרבה לפני שאתה פוגש את האסלה אחרי הצ'ייסר הראשון. ועכשיו ברצינות, זוחיק... מתי אתה בא לשבת איתי לדבר על עבודה אמיתית?
- תהיה זמין (ל"ת)זוחיק 20/07/2014 17:03הגב לתגובה זו
- זמין רק למין (ל"ת)אידי א-מין 20/07/2014 17:51
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
