עובדי רשת ב' מגבשים המשך למאבק: קיימו פגישה חשאית, ודנו באסטרטגיה
כ-30 עיתונאים ומגישים בכירים ברשת ב', קיימו ביום שישי האחרון ישיבה חשאית בה דנו בגיבוש אסטרטגיה במהלך שהם מקיימים בשבועות האחרונים בהנהלת רשות השידור - כך נודע לאייס. המשתתפים בפגישה התחלקו לצוותי עבודה, גיבשו מסמך יעדים, ודנו באסטרטגיית המאבק שמנהלים ועדי העיתונאים ברדיו.
בתוך כך, העיצומים ממשיכים גם היום: הבוקר לא שודרו השעה הראשונה של 'יומן הבוקר' (6:00-7:00), השעה השנייה של 'סדר יום' (9:00-10:00) והשעה השנייה של 'הכל דיבורים' (11:00-12:00). בהמשך היום לא ישודרו השעה השנייה של 'יומן הצהרים' (13:00-14:00), חצי השעה השנייה של 'יומן החוץ' (15:30-16:00), חצי השעה השנייה של 'יומן הכלכלה' (16:30-17:00), ותכנית הספורט תסתיים ב-17:45. בשעות הבוקר לא משודרים מבזקי החצי. גם ברשתות קול ישראל האחרות משובשים השידורים. בשבוע שעבר הודיע מנהל קול ישראל מיקי מירו, כי שכרם של עובדים שישתתפו בעיצומים, ייפגע.
במסמך שהועבר לעובדי רשות השידור, פירטו ועדי העיתונאים את הסיבות לעיצומים: קיצוץ בשעות שגרם לכך ש"עובדים ניזוקו מהקיצוץ באלפי שקלים בשכרם"; קיצוצי שכר בדיעבד - "העובדים עבדו, הגישו את רשימת השעות הנוספות שעבדו וגילו ששכרם עבר 'תספורת' בדיעבד"; מצוקת כח אדם חמורה - למשל "קול המוזיקה הצטמצמה מ-12 עובדים ל-2. השידורים לעולים החדשים מאתיופיה בשפה הטיגרינית הופסקו"; מצוקת אמצעים - "עיתונאים מבלים שעות בהמתנה בתורים להכנת חומרים לשידור. המחשבים מיושנים. אמצעי ההקלטה מתפרקים"; עובדים מהרדיו אינם מקודמים - "עיתונאים מהרדיו מוצאים עצמם מודרים ממגרשם שלהם כש'כוכבני טלויזיה' שבים ומשובצים במשימות הגשה, זאת בשעה שעיתונאי רדיו היו יכולים להתפרנס מהן"; פערים בין קול ישראל בערבית לעברית - "העיתונאים בערבית סובלים מהקצאה נמוכה הרבה יותר של שעות נוספות ונגישות נמוכה לאמצעי שידור מהשטח"; שחיקת שכר - "עובדי רשות השידור לא קיבלו בשנים האחרונות את תוספות השכר המגיעות לכל עובדי המגזר הציבורי"; וכמובן, המאבק של העובדים בוועדת רם לנדס - "נפעל להבטיח את זכויות העיתונאים ברדיו במתכונת החדשה, אם תקום כזאת".
גורמים בוועדים טוענים כי המשא ומתן עם ההנהלה הופסק לאחר 3 מפגשים בלבד. כעת טוענים בשיחות פרטיות כי עד כה הם שמרו על פרופיל תקשורתי נמוך יחסית, לצד הידיעה כי מצבם מבחינת הציבור אינו משופר, אולם בסופו של דבר המאבק מתנהל אל מול ההנהלה.
ועדי העיתונאים בירושלים ובתל אביב מסרו כי "העיתונאים שבים וקוראים להנהלה לקיים משא ומתן תכליתי עם עובדיה".
מרשות השידור נמסר: "הרשות מציעה לעובדי הרדיו להפסיק לאלתר את העיצומים ולגלות אחריות כלפי עובדי הרשות שממש בימים אלו דנים על גורלם המקצועי, ולהפנים שהנהלת הרשות לא תיתן יד להפרת החוק והסמכויות ולא תאפשר לוועדים לקבוע את שמות המגישים והעורכים בתכניות הרדיו. כמו - כן, קוראת ההנהלה לוועדים לכבד את משלמי האגרה ולשדר את מה שקיבלו שכר מכובד בעבורו".
- 4.כולכם תפוטרו עד לאחרון השמאלנים, כי נמאסתם (ל"ת)שושנה הרזה 08/03/2014 09:18הגב לתגובה זו
- 3.יוסקה מהעגבניות 10/02/2014 11:16הגב לתגובה זוואם נניח שלשכת רוה"מ תמנה מישהו אחר - הוא יהיה יותר טוב?
- 2.זירו 09/02/2014 18:59הגב לתגובה זוהגיע הזמן שמיקי זירו יילך הביתה ויעזוב אותנו במנוחה
- איש לא שומע אתכם. רק שומעים את נביחות נויבך, (ל"ת)קרן נויבך כסמפטום 08/03/2014 09:21הגב לתגובה זו
- 1.הנושא אינו ראוי לתגובה. זאת תגובתי. (ל"ת)שלמה עבאדי 09/02/2014 16:03הגב לתגובה זו
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.49% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
