הבלוגים של נמרוד פרידברג: אופנה, צילום, תמונות מביכות וממים של גולשים
לפני 3 שנים ראיינתי בחורה מקסימה, אך חסרת ניסיון לתפקיד מנהלת קהילה. לא היה לי ספק שהיא מוכשרת, אבל העבודה היתה מיידית ולא היה זמן להכשרה. היא לא התייאשה ואמרה בתוכחה - בשביל לרכוש ניסיון צריך את ההזדמנות הראשונה. המשפט החזיר אותי כמה שנים אחורה, לתקופה שאחרי התואר הראשון, בה מציאות הפרנסה מכה ללא רחמים בבוגרים הטריים המצפים לשטיח אדום.
נזכרתי כיצד כיתתי רגליי והתדפקתי (פיזית) על דלתות משרדי ייעוץ התקשורת בגוש דן ונאבק במנטרת - "דרוש ניסיון קודם". לבסוף ניתנה לי ההזדמנות ואני מאמין שפרעתי את השטר. ההבדל בין שנינו הוא של שנים ספורות, אבל היום לרשותו של כל אדם עם חיבור לאינטרנט עומדת היכולת ליצור תכנים בערוצים שונים ולהפיצם ברשת. בלוגים ורשתות חברתיות היו קיימים גם בעשור הקודם, אבל השנים האחרונות מביאות דמוקרטיזציה ביכולת לשלוט במידע ובצינורות ההפצה. לא עוד עורכים ומו"לים, אלא כל כותב מוכשר עם חשבון פייסבוק פעיל.
המלצתי לה להקים בלוג בתחום שמעניין אותה, כי אין כמו התנסות אישית לרכישת ניסיון. מסתבר שהעצה היתה טובה בחלקה. הבלוג הפך למאוד מוצלח ואיתו ההבנה שאופנה ולא כתיבה היא התשוקה האמיתית. אז איבדנו מנהל קהילה מוכשר, אבל אולי הרווחנו מעצבת אופנה חדשה.
כל ההקדמה הארוכה והטרחנית מובילה אותי לבלוגים האהובים עליי ביותר. הבלוגים של הבנות המוכשרות שעובדות איתי. לובה שמוקלר עם הבלוג
אתרים ובלוגים אחרים שאני נהנה לעקוב אחריהם הם המזבלה, allfacebook, חורים ברשת, feeder, AdAge, HuffingtonPost, TechCrunch, הפלוג של טל שניידר ו-mashable שהפכו לכלי עבודה. לכן, נתמקד דווקא בguilty pleasure כי בסוף, גם אני פראייר של סרטוני חתולים.
הפיד בטוויטר, לינקדין ופייסבוק - איפה אתם שומעים על האירועים החדשותיים המשמעותיים האחרונים? איפה מצאתם כתבה שממש מעניינת? כנראה המלצות של חברים ברשת החברתית הקרובה לליבכם
הכותב הוא מנכ"ל
- 4.מצוין (ל"ת)עידו 02/04/2013 22:37הגב לתגובה זו
- 3.אחלה כתבה (ל"ת)עומר 02/04/2013 09:40הגב לתגובה זו
- 2.כתוב טוב נקניק (ל"ת)יוני 29/03/2013 10:33הגב לתגובה זו
- 1.אמיר 28/03/2013 14:37הגב לתגובה זואיך לא הזכרת את בלוג הרעיונות של fidbek שבכמה חודשים הביא מאות אלפי משתמשים שאוהבים רעיונות יצירתיים http://fidbek.co.il/blog
- ברור, לא?... 28/03/2013 22:28הגב לתגובה זוכי הוא כותב שהמליץ על הבלוגים של חברים שלו לא על הבלוגים האיכותיים... ואייס הפארשים נותנים לזה במה.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.