נמרוד פרידברג
צילום: טמיר כהן

הבלוגים של נמרוד פרידברג: אופנה, צילום, תמונות מביכות וממים של גולשים

למי שלא מבלה את החג בחו"ל ומצא את עצמו עם הרבה זמן פנוי, אייס אסף עבורכם המלצות לבלוגים ואתרים שווים מאנשי תעשיית הפרסום והניו מדיה
נמרוד פרידברג | (5)

לפני 3 שנים ראיינתי בחורה מקסימה, אך חסרת ניסיון לתפקיד מנהלת קהילה. לא היה לי ספק שהיא מוכשרת, אבל העבודה היתה מיידית ולא היה זמן להכשרה. היא לא התייאשה ואמרה בתוכחה - בשביל לרכוש ניסיון צריך את ההזדמנות הראשונה. המשפט החזיר אותי כמה שנים אחורה, לתקופה שאחרי התואר הראשון, בה מציאות הפרנסה מכה ללא רחמים בבוגרים הטריים המצפים לשטיח אדום.

נזכרתי כיצד כיתתי רגליי והתדפקתי (פיזית) על דלתות משרדי ייעוץ התקשורת בגוש דן ונאבק במנטרת - "דרוש ניסיון קודם". לבסוף ניתנה לי ההזדמנות ואני מאמין שפרעתי את השטר. ההבדל בין שנינו הוא של שנים ספורות, אבל היום לרשותו של כל אדם עם חיבור לאינטרנט עומדת היכולת ליצור תכנים בערוצים שונים ולהפיצם ברשת. בלוגים ורשתות חברתיות היו קיימים גם בעשור הקודם, אבל השנים האחרונות מביאות דמוקרטיזציה ביכולת לשלוט במידע ובצינורות ההפצה. לא עוד עורכים ומו"לים, אלא כל כותב מוכשר עם חשבון פייסבוק פעיל.

המלצתי לה להקים בלוג בתחום שמעניין אותה, כי אין כמו התנסות אישית לרכישת ניסיון. מסתבר שהעצה היתה טובה בחלקה. הבלוג הפך למאוד מוצלח ואיתו ההבנה שאופנה ולא כתיבה היא התשוקה האמיתית. אז איבדנו מנהל קהילה מוכשר, אבל אולי הרווחנו מעצבת אופנה חדשה.

כל ההקדמה הארוכה והטרחנית מובילה אותי לבלוגים האהובים עליי ביותר. הבלוגים של הבנות המוכשרות שעובדות איתי. לובה שמוקלר עם הבלוג Fashion Tails ונעה מגר עם בלוג צילום אישי. לפניהן זכינו לארח בפיד מדיה את נטלי לוין הלא היא עוגיו.נט המסוכנת לסוכרתיים. לחלק מהלקוחות אנחנו גם מתחזקים בלוג קבוע, אבל יש גבול לקידום העצמי, אפילו באייס.

אתרים ובלוגים אחרים שאני נהנה לעקוב אחריהם הם המזבלה, allfacebook, חורים ברשת, feeder, AdAge, HuffingtonPost, TechCrunch, הפלוג של טל שניידר ו-mashable שהפכו לכלי עבודה. לכן, נתמקד דווקא בguilty pleasure כי בסוף, גם אני פראייר של סרטוני חתולים.

THE META PICTURE - אסופה חיננית של מימים הנשלחים על ידי גולשים. הרבה פעמים מפגרים קצת בחומר אחרי 9GAG, אבל לפעמים מועלים פוסטים שמעניקים השראה לקמפיין שלם.

Embarrassing night club photos - טאמבלר שמעניק קצת נחמה לזקנה, מול תמונות באמת מביכות של צעירים בלילה. הם מתחזקים עמוד פייסבוק עם למעלה ממיליון וחצי אוהדים ולא ברור איך פייסבוק לא חסמה אותם כבר מזמן.

StumbleUpon - אפליקציה שמרכזת כל שגעון אפשרי ברשת לפי תחומי עניין המתחלפים בלחיצת כפתור. יש משהו ממכר בחוסר הידיעה מה האתר הבא ומאוד קשה להפסיק

הפיד בטוויטר, לינקדין ופייסבוק - איפה אתם שומעים על האירועים החדשותיים המשמעותיים האחרונים? איפה מצאתם כתבה שממש מעניינת? כנראה המלצות של חברים ברשת החברתית הקרובה לליבכם

הכותב הוא מנכ"ל פיד מדיה העוסקת בשיווק דיגיטלי

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    מצוין (ל"ת)
    עידו 02/04/2013 22:37
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אחלה כתבה (ל"ת)
    עומר 02/04/2013 09:40
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    כתוב טוב נקניק (ל"ת)
    יוני 29/03/2013 10:33
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אמיר 28/03/2013 14:37
    הגב לתגובה זו
    איך לא הזכרת את בלוג הרעיונות של fidbek שבכמה חודשים הביא מאות אלפי משתמשים שאוהבים רעיונות יצירתיים http://fidbek.co.il/blog
  • ברור, לא?... 28/03/2013 22:28
    הגב לתגובה זו
    כי הוא כותב שהמליץ על הבלוגים של חברים שלו לא על הבלוגים האיכותיים... ואייס הפארשים נותנים לזה במה.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

מי הזיז את מדורת השבט שלי?

המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על  5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג. 

גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר. 

פריים טיים

לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.