פרובוקציה עולמית: 250,000 אזכורים לשינוי השם של רותם גז למארק צוקרברג

CNN, הניו יורק טיימס ועוד סיקרו את מהלך ה-PR המתגרה של רותם גז וה-Mizbala להחלפת השם למארק צוקרברג - כתגובה לאיומי תביעה מפייסבוק
משה בנימין | (25)

בארץ כבר יודעים וכעת גם מסביב לעולם מבינים שדורי בן ישראל הוא 'זבלון' לא קטן, כפי שהאיש שעומד מאחורי הבלוג וסוכנות הפרסום ה-Mizbala נוהג לכנות את חבריו לענף. המהלך הפרובוקטיבי האחרון שהשיקה ה-Mizbala בשיתוף רותם גז, במהלכו הוחלף רשמית שמו של גז למארק צוקרברג, שמו של מייסד פייסבוק, זכה לחשיפה רחבה וחוצת גבולות שהגיע ל-250,000 אזכורים ברחבי הרשת. בין השאר סוקר המהלך שניסה להגחיך את פייסבוק ב'ניו יורק טיימס', 'הוושינגטון פוסט', 'פוקס ניוז', 'CNN' ועוד.

כזכור, רותם גז, מבעלי חברת i-share המפעילה את אתר 'לייק סטור', שירות אינטרנטי אשר מאפשר לכל מפרסם לרכוש אוהדים לעמודי הפייסבוק, קיבל לפני מספר חודשים מכתב איום בתביעה מחברת פייסבוק העולמית. במכתב נדרש גז לחדול מעיסוקיו ולמחוק לאלתר את חשבון הפייסבוק הפרטי שלו.

ביום חמישי שעבר, השיק גז באמצעות סוכנות הקריאייטיב Mizbala, המתמחה במהלכי גרילה דיגיטליים, קמפיין אינטרנטי שמטרתו לטרפד את איומי ענקית הרשתות החברתיות ובנוסף להרוויח חשיפה שתקדם את שירותי הלייק סטור בחו"ל.

במסגרת הקמפיין, ניגש גז למשרד הפנים בחיפה ושינה באופן רשמי את שמו למארק צוקרברג והשיק אתר אינטרנט בשם: 'האם פייסבוק תתבע את מארק צוקרברג?'. למרבה האירוניה מספר ימים לאחר שינוי השם, פייסבוק שלחה בשנית איום בתביעה, הפעם ללא הידיעה שהם אינם מאיימים לתבוע את רותם גז, אלא את מארק צוקרברג.

הביקור במשרד הפנים: רותם גז מחליף את שמו למארק צוקרברג

גולשים רבים הביעו תמיכה באומץ ליבו של רותם, אשר בעיניהם העז לעמוד מול כוחות החזקים ממנו ובעקבות כך, נוצרה "תנועת מחאה ותמיכה" בעמוד האוהדים של רותם בפייסבוק, בו גולשים מכל העולם מגיבים, מעלים תכנים ומביעים את דעתם על הנושא. אמש, 3 גולשים, מסין, גרמניה וארה"ב, שינו אף הם את שמם למארק צוקרברג, כחלק מהרצון לתמוך במהלך ולקדם אג'נדות עיסקיות פרטיות משלהם.

דורי בן ישראל, בעלי קבוצת ה-Mizbala: "הקמפיין יצר מצב אבסורדי שבו פייסבוק, גדולה ככל שתהיה, אינה יכולה להמשיך את התביעה ללא יצירת יחסי ציבור "הזויים" ומזיקים עבורה על כך שהיא תובעת את "מייסדה". מוזר בעיני שפייסבוק דווקא בחרה להיטפל למר גז, המפעיל עסק יחסית קטן, בזמן שמותגי על כדוגמת קוקה קולה העולמית וחברות נוספות, צורכות באופן קבוע שירותים דומים להעצמת מספר האוהדים".

תגובות לכתבה(25):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 24.
    מרלן 20/12/2011 13:06
    הגב לתגובה זו
    פסיכי
  • 23.
    חוזליטו 20/12/2011 12:56
    הגב לתגובה זו
    מה קרה כבר לא עושה שירות שליחים לעורכי דין במרמה
  • 22.
    רוברט 20/12/2011 12:54
    הגב לתגובה זו
    פסיכי עם תעודות לא לקנות ממנו שום לייקים.
  • 21.
    קורין 20/12/2011 12:54
    הגב לתגובה זו
    עוד פסיכי שיצא לשוק. סובל מתשומת לב. מסכן
  • 20.
    שלמה 20/12/2011 12:51
    הגב לתגובה זו
    זה אדם מחפש פרסום והזוי. מסתתר מאחורי מעלליו . בעל חברת גביה שעושה עוול לאנשים וגורם להם לצרות גדולות בשקרים שלו
  • 19.
    סתם דביל (ל"ת)
    תת רמה 20/12/2011 12:33
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    עובד כפיים 19/12/2011 17:11
    הגב לתגובה זו
    משתמש בדבר הזה, בתור אחד שעובד קשה מאוד כדי להשיג לייקים אמיתיים ללקוחותיי הדבר הזה מקומם ונשמע לי דבילי שמנהל מותג יבחר לקנות לייקים. זה כמו לקנות לקוחות פקטיביים שלא משלמים. זה כמו... המראה מראה שעל הקיר. בכל אופן הרותם הזה שאני לא מכיר אישית ועוד דומים לו פשוט מקלקלים את עולם הפרסום ומוצאים שם רע מאוד לענף. אני נגד. אגב כרעיון ליצור פרובוקציה זה רעיון מעניין אבל אפשר היה לעשות אותו הרבה יותר בטעם ולמטרה הרבה יותר טובה.
  • 17.
    מה קרה לחוש ההומור ? 19/12/2011 16:09
    הגב לתגובה זו
    אמילי
  • 16.
    יוחאי 19/12/2011 16:03
    הגב לתגובה זו
    בחיים שלי לא שמעתי על משרד הפרסום הזה, אבל נראה לי שהוא מצדיק את שמו. זבל של פרסום, 100 אחוז רעש 0 אחוז תוצאות
  • 15.
    אני 19/12/2011 15:23
    הגב לתגובה זו
    מכיר אותו אישית והחזות הכיפית והעל הכיפאק שלו מסתירה יצור נמוך ועבריין אינטנרט מסכן שדפק לנו את כל התעשייה בשנים האחרונות, כל מנהלי המותג צריכים לבדוק טוב טוב את הפעילות בדף שלהם וכמה מזוייפים- 90% מהדפים הגדולים מלאים בלייקים שהוא מכר, זבל אנושי.
  • 14.
    קים איל 19/12/2011 14:46
    הגב לתגובה זו
    מה בדיוק היה החלק של דורי ב"מהלך" הגאוני הזה? הוא נסע איתו באוטובוס למשרד הפנים ואמר לשומר בכניסה "אחא, זה בסדר, הוא איתי"?
  • 13.
    אליהו 19/12/2011 14:13
    הגב לתגובה זו
    לא רק שהוא שינה את השם בחוסר תום לב לאדם מוכר, הוא אף מכר לוקשים לפקידה כדי לשכנע אותו. "יש לי משפחה רחוקה בשם הזה", "יש עוד הרבה שמות כאלה", "אני הולך לשנות את זה לשאר בני המשפחה". אני הייתי פותח בחקירה.
  • 12.
    ה. 19/12/2011 13:06
    הגב לתגובה זו
    .
  • 11.
    מביט מהצד 19/12/2011 12:32
    הגב לתגובה זו
    פרובקציות זולות
  • 10.
    ... 19/12/2011 12:20
    הגב לתגובה זו
    יצליח ברמה המשפטית. ברור שלא - זה לא ינמע את התביעה, אבל החשיפה או החשיפה היא הדבר האמיתי
  • 9.
    עמית 19/12/2011 12:18
    הגב לתגובה זו
    אז בכתב התביעה יצוין "מארק צוקרברג מישראל, הידוע בשמו הקודם XYZ". לא עשיתם פה כלום חוץ מיצירת באז. יעילות משפטית ודאי שלא תקבלו מזה.
  • 8.
    מעניין כמה טראפיק קיבל הלייק סטור... (ל"ת)
    הליקופטר סלולארי 19/12/2011 12:14
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    גיל 19/12/2011 12:09
    הגב לתגובה זו
    ראיתי ראיון איתו לפני מספר חודשים כשהתקבל מכתב התביעה. מה שהוא עושה תמורת $10,000 הודים עושים תמורת $500 והם לא טורחים לעצבן אחרים... למה נראה לו שמה שהוא עושה זה חוקי? (בהתאם למדיניות פייסבוק, יוטיוב וכו')
  • 6.
    קמפיין? מהלך? לשנות שם כמו ילד בן 5??? אתם (ל"ת)
    רציניים? 19/12/2011 11:57
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    שלא ישתמש בפייסבוק 19/12/2011 11:56
    הגב לתגובה זו
    פשוט לא ייאמן שאנחנו מתפרסמים בעולם רק בזכות הזויים ופסיכים
  • 4.
    roy 19/12/2011 11:52
    הגב לתגובה זו
    לדעתי זה מסוג הפרסום הנמוך ביותר. ללא קריאטיביות, רק פרובוקציה. זה לא משאיר לך הרבה ביד.
  • 3.
    איתן 19/12/2011 11:46
    הגב לתגובה זו
    לפני כ-3 שנים חבר טוב שלי שינה את שמו ל-בן ראול מייזל, מתוך אהדה של שנים רבות לשחקן הענק. בזמנו חשבתי שזה פאתט. עד שראיתי את ה"קמפיין המהולל" הזה. אין לכם מה להיות מרוצים מעצמכם.
  • 2.
    רותם גז - יהודון ספאמר (ל"ת)
    עושה בושות 19/12/2011 11:34
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    פרסומאי 19/12/2011 11:18
    הגב לתגובה זו
    זה לא חוקי ולא מוסרי למכור לייקים
  • מוסר=פרסום ? (ל"ת)
    זיין שכל 19/12/2011 12:44
    הגב לתגובה זו