התאוששות לקראת הסיום: המדדים בוול סטריט ננעלו בירידה של עד 0.6% בעקבות החדשות מאירופה

התחזקות הדולר והאטה בצמיחה העולמית ריסקו את שוק הסחורות; פרונטייר קומיוניקיישן נפלה 9.7%; מניית סאפיינס זינקה מעל 12.5%
דניאל פליישר | (6)

פורסם לראשונה ב-16:11 08.05.2012

יום המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בירידות שערים קלות בלבד לאחר המסחר התנהל רוב היום בירידות חדות שהגיעו עד שפל של 1.5%, כאשר הלחץ מאירופה ממשיך להתגבר והמשקיעים עוברים לאיי מבטחים בדמות אג"ח של ממשלת ארה"ב ושולחים את הנאסד"ק לשפל של כחודשיים.

החששות בנוגע ליכולת המפלגות ביוון ליצור ממשלת אחדות ממשיכים להתגבר לאור העובדה כי מפלגת 'הדמוקרטיה החדשה', אשר תומכת בהסכמי החילוץ והתנאים להשגתם, נכשלה ליצור קואליציה ממשלתית. מפלגת השמאל הקיצונית 'סירזה', אשר מתנגדת לתנאים שהוצבו לממשלה בחבילת החילוץ האחרונה, מקבלת הזדמנות להקמת הממשלה החדשה.

"עם מחסומים נוספים באופק ההתאוששות של גוש האירו, תקוות המשקיעים לכמה הודעות חיוביות מהבחירות בצרפת ויוון נגוזו לגמרי", אמר מייק מק'קודן, ראש מחלקת נגזרים באינטראקטיב אינווסטור. "המסחר בזמן הקרוב צפוי לנוע לצד עם הרבה ניעורי ידיים חלשות לאור הפרק האחרון בסערה של יבשת אירופה", הוא מוסיף.

נשיא מחוז ניו יורק של הפדרל ריזרב, ווילאם דדלי, אמר למכתיבי מדיניות זרים בכנס בציריך, שוויץ, כי תוכנית רכישת הנכסים של הבנק "לא תמשיך ברגע שיתברר שזה גורם להאצת האינפלציה".

המדדים המובילים

עם סיום המסחר בוול סטריט, מדד הדאו ג'ונס ירד 0.59%, מדד ה-S&P500 נחלש ב-0.43% ומדד הנאסד"ק השיל 0.3% מערכו.

שוק הסחורות

החוזים על הזהב סיימו את יום המסחר בארה"ב בירידה חדה של 2.1%, ברמה של 1,604.5 דולר לאונקייה - הרמה הנמוכה ביותר מאז תחילת ינואר. החוזים על הנפט איבדו 1% מערכם, לרמה של 97.01 דולר לחבית.

מניות בולטות

רשת ההמבורגרים וונדיס (סימול: WEN) דיווחה כי היא השיגה רווח של 12.4 מיליון דולר ברבעון הראשון, או 3 סנט למניה, בתמיכת העלייה בהכנסות החברה לרמה של 593.2 מיליון דולר.

חברת המשחקים אלקטרוניק ארטס (סימול: EA) הודיעה אמש על תוצאות טובות מהתחזית לרבעון החולף, בהובלת צמיחה בשורת ההכנסות.

חברת מיקרון טכנולוג'יס (סימול: MU) זכתה בזכות הבלעדית לבצע משא ומתן לרכישת יצרנית השבבים היפנית, אלפידה ממורי, בתמורה ל-2.5 מיליארד דולר.

ישראליות במרכז

מחר (ד') בבוקר תפרסם חברת טבע (סימול: TEVA) את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של השנה. מדובר יהיה ברבעון האחרון עליו יהיה חתום מנכ"ל טבע בחמש השנים האחרונות שלמה ינאי. החל ממחר יתחיל לנווט את ענקית הגנריקה הישראלית ד"ר ג'רמי לוין אשר ינסה להצעיד את טבע כלפי מעלה.

חברת סאפיינס (סימול: SPNS) דיווחה על הכנסות שצמחו ברבעון הראשון של 2012 ב-95% לכ-26 מיליון דולר, בהשוואה לכ-13.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.הרווח הנקי (Non-GAAP) עלה ברבעון הראשון של שנת 2012 לכ-3.2 מיליון דולר, לעומת כ-2 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2011.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    לברוח לא יעזרו ניתוח אנליסטים המגמה ירידות (ל"ת)
    שומר נפשו ירחק 09/05/2012 10:27
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    co007 09/05/2012 08:05
    הגב לתגובה זו
    כשלא יודעים מה קורה , חוזרים למחזר את הבעיות של יוון. מדינה של 12 מליון אנשים כולל מליון זרים. היא בעיית העולם . חחחחחחחחח. מה שחשוב זה ארה"ב ושם הירידות היו בסופו של יום 0.5- , מראה שהמצב בשליטה.
  • 4.
    ראש וחצי 09/05/2012 07:26
    הגב לתגובה זו
    עוד כחודש הממשלה החדשה ביוון צריכה להעביר את הגזירות ואז תתחיל קריסה קולסלית בכל אירופה...אי..כואב
  • 3.
    אחד העם 09/05/2012 07:22
    הגב לתגובה זו
    חברים יקרים השבח לאל בורא עולם, כפני שחזיתי אכן בחודשים הקרובים גם טאור וגם ביוקנסל שעשו מהלכים מוצלחים בחודשים האחרונים, יתחילו להניב פירות. אני ממליץ לא למכור. להחזיק חזק ולאסוף, ברכה והצלחה
  • 2.
    אודיוקודס מתאוששת (ל"ת)
    מצפה לעליה משמעותית 09/05/2012 00:32
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    הקלפן מלוד 08/05/2012 18:44
    הגב לתגובה זו
    גם באירופה וגם באמריקה יש בעיות כלכליות חמורות.... רק מה אנחנו מעדיפים לטמון את הראש בחול ולשכוח... האם בספרד פורטוגל אנגליה וצרפת אין בעיות ? האם רק ביוון? האם יש פתרון ראלי באופק לצרות הכלכליות?... חברה שלא "יעבדו "עליכם.... גם בארהב" הבעיות הכלכליות ממשיכות... והגלה לכם סוד קטנטן ברמז.. איך אומרים החברה גם סין בקומבינה...... כל טוב והרבה הצלחה לכולם אמן
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: