אוהדי ביתר ירושלים
צילום: ביתר ירושלים

איל הנדל"ן רוצה לתקוע יתד בכדורגל הישראלי: מי אתה לורנט לוי?

?בצלן של בית"ר והפועל ירושלים עומד בעלי ענקית האופטיקה הצרפתית, שמשקיע במ.כ ירושלים ומאיים להפוך קבוצה מליגה נמוכה לטובה בעיר. מאיפה הוא בא, כמה כסף יש לו והאם הקבוצה שלו תעפיל עוד העונה לליגה הלאומית?
איציק יצחקי |
בצלן של בית"ר והפועל ירושלים עומדת קבוצה אחת, פחות מוכרת, מהעיר ירושלים. מ.כ ירושלים פחות מוכרת לאוהדי הכדורגל בישראל, אבל בשבועות הקרובים אנחנו שומעים על ניסיונות שלה לצרף שחקנים ששיחקו בעבר בבירה במטרה לעלות ליגה. הקבוצה הוקדמת לפני חמש שנים ומי שלקח אותה היה איש העסקים לורנט לוי. הכניסה של לוי לכדורגל היא לא דבר מובן מאליו – בדרך כלל, בעלים בסדר גודל כזה לוקחים קבוצה בליגת העל, אבל המטרה שלו הייתה ציונית. הוא לקח קבוצה מהעיר ירושלים כי השאר תפוסות והבטיח לעלות אותה בעוד מספר שנים לליגת העל. הקבוצה עלתה לליגה א' והיא מתבססת על מה שלוי ייעד לה לכתחילה: להיות קבוצה תוססת מצד אחד, אבל לא לחלל שבת מצד שני. היא העמידה לאורך השנים את התקציב הגבוה ביותר, בנתה סגל איכותי ועלתה בשנה שעברה לליגה א', אחרי 4 שנים של מאבקים בליגה ב'. השנה, היא מכוונת לעלות לליגה הלאומית ומשם, כבר יהיה לה קל יותר לקבל חשיפה. לוי בן 58. הוא מוכר גם כאיש עסקים צרפתי ואת הונו עשה דרך רשת אופטיקה בינלאומית בשם אופטיקל סנטר. הוא נולד בצרפת, כיום גר בירושלים ועוסק בין היתר גם בנדל"ן. לוי עסוק בחודשים האחרונים בהקמת מרכז להקמת בית המקדש השלישי. ההון שלו ונכסיו מוערך ב-10 מיליארד שקל. ההערכה היא שמדובר באחד מ-30 עשירי ישראל.  

כמה כסף יש לו?

לרשת של לוי יש 560 סניפים בכל העולם, כשהשווי שלה לבד מוערך ב-1.3 מיליארד אירו. הוא מחזיק בישראל עשרה סניפים, בעיקר בירושלים. מחזור המכירות נע סביב 600 מיליון אירו בשנה והיא נחשבת אפילו גדולה יותר בצרפת, שם היא אחת הרשתות הגדולות והמוכרות במדינה. ההערכה היא שלוי מחזיק בנדל"ן בשווי של קרוב לחצי מיליארד אירו, כולל עשרות דירות יוקרה בירושלים (ההערכה היא שהוא מחזיק סביב 40-50 דירות, שרובן דירות יוקרה) אותם הוא משכיר לאנשים אמידים. בנוסף, הוא מחזיק במספר לא מבוטל של נכסים במרכז העיר ורכש בעבר לא מעט קרקעות, גם בירושלים וגם בצפון, באזור הכנרת. בהמשך הוא מתכנן להקים את אחד מבתי המלון המרשימים שנראו בישראל. בסביבתו של המיליארדר טוענים כי אם הקבוצה תעפיל העונה לליגה הלאומית, הוא יעמיד תקציב גבוה במטרה לעלות תוך שנה לליגת העל. בסוף השבוע הקבוצה פתחה את העונה בהפסד 1:0 להפועל מרמורק, והיא הודחה בשלב מוקדם יחסית בגביע המדינה. האם היא שומרת כוחות לליגה?    

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לקלר והמילטוןלקלר והמילטון

עוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון

אחרי הכישלון בברזיל והביקורת הפומבית של היו״ר ג׳ון אלקן, המילטון ולקלרק מנסים להרגיע, אך מאחורי הקלעים השם של קרלוס סיינץ כבר חוזר לשולחן

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה פרארי פורמולה 1

פרארי שוב מתמודדת עם תקופה סוערת, על המסלול ומחוצה לו. עונת 2025, שהייתה אמורה לסמן התחלה חדשה עם לואיס המילטון, הפכה לעוד שנה קשה. אחרי הגרנד פרי הכושל בסאו פאולו, שבו שני הנהגים פרשו לפני הסיום, יו"ר הקבוצה, ג’ון אלקן, בחר באופן חריג לצאת בפומבי נגד הצוות שלו. “הנהגים שלנו צריכים לדבר פחות ולהתרכז יותר בנהיגה,” אמר אלקן, בהתייחסות ישירה להמילטון ולצ’ארלס לקלרק. 


 פרארי סובלת מעונה חלשה, ללא ניצחונות וללא יציבות, והפער בין ההשקעות העצומות לתוצאות בשטח הולך וגדל. ההתבטאות של אלקן שיקפה את חוסר הסבלנות הגובר במטה הקבוצה ואת המתיחות ההולכת ומחריפה בין ההנהלה לנהגים. התגובה של הנהגים הגיעה במהירות. המילטון כתב ברשתות החברתיות: “אני מגבה את הקבוצה שלי. אני מגבה את עצמי. לא אוותר - לא עכשיו, לא אז, ולא אף פעם.” לקלרק, לעומתו, ציין ש“זה היה סוף שבוע קשה במיוחד” והוסיף כי רק “אחדות תוכל לעזור לנו לשנות את הכיוון בשלושת המרוצים האחרונים של העונה.”


בברזיל הכול הלך לאיבוד כבר בשלב מוקדם. לקלרק התרסק בהקפה השישית אחרי מגע עם שני נהגים אחרים. המילטון הסתבך בתקרית עם קרלוס סיינץ ובהמשך עם פרנקו קולאפינטו. הנזק למכונית היה משמעותי, והקבוצה בחרה לעצור את המרוץ. כך נותרה פרארי עם שתי מכוניות מחוץ למשחק - שוב. פרארי, מהמותגים המזוהים ביותר עם ההיסטוריה של הפורמולה 1, סופרת עוד עונה בלי ניצחון. זו הפעם השלישית בשש השנים האחרונות שבה היא מסיימת כך. מאז 2007 לא זכתה הקבוצה באליפות הנהגים, ומאז 2008 לא באליפות היצרנים. גם השנה היא במקום הרביעי, מאחורי רד בול, מרצדס ומקלארן.


המילטון, בן 40, הגיע לקבוצה בתחילת השנה עם תקוות גדולות. ההחתמה שלו נועדה להחזיר את פרארי לקדמת הבמה, אך בפועל הוא מתקשה לבלוט. הוא לא עלה על הפודיום אפילו פעם אחת, וב־16 מתוך 21 מקצי דירוג הובס על ידי לקלרק. 


קרלוס סיינץ יחזור?

לקלרק עצמו, הנהג המזוהה ביותר עם פרארי בשנים האחרונות, מתקשה לשמור על יציבות. כמה תוצאות טובות בתחילת העונה הובילו לציפיות, אך בהמשך חלה ירידה חדה. היחסים בין שני הנהגים מתוחים, ולפי דיווחים באיטליה, ההנהלה כבר בוחנת שינויים אפשריים בהרכב העתידי. באיטליה גם מזכירים שוב את שמו של קרלוס סיינץ, הנהג שהוחלף במילטון ועבר לויליאמס. סיינץ מציג עונה יציבה ונחשב לבעל תרומה טכנית משמעותית בעברו בפרארי. לפי פרסומים, מנהל הקבוצה פרד ואסר שומר איתו על קשר, ולא שולל אפשרות לחזרתו בעתיד.