אוהדי ביתר ירושלים
צילום: ביתר ירושלים

איל הנדל"ן רוצה לתקוע יתד בכדורגל הישראלי: מי אתה לורנט לוי?

?בצלן של בית"ר והפועל ירושלים עומד בעלי ענקית האופטיקה הצרפתית, שמשקיע במ.כ ירושלים ומאיים להפוך קבוצה מליגה נמוכה לטובה בעיר. מאיפה הוא בא, כמה כסף יש לו והאם הקבוצה שלו תעפיל עוד העונה לליגה הלאומית?
איציק יצחקי |
בצלן של בית"ר והפועל ירושלים עומדת קבוצה אחת, פחות מוכרת, מהעיר ירושלים. מ.כ ירושלים פחות מוכרת לאוהדי הכדורגל בישראל, אבל בשבועות הקרובים אנחנו שומעים על ניסיונות שלה לצרף שחקנים ששיחקו בעבר בבירה במטרה לעלות ליגה. הקבוצה הוקדמת לפני חמש שנים ומי שלקח אותה היה איש העסקים לורנט לוי. הכניסה של לוי לכדורגל היא לא דבר מובן מאליו – בדרך כלל, בעלים בסדר גודל כזה לוקחים קבוצה בליגת העל, אבל המטרה שלו הייתה ציונית. הוא לקח קבוצה מהעיר ירושלים כי השאר תפוסות והבטיח לעלות אותה בעוד מספר שנים לליגת העל. הקבוצה עלתה לליגה א' והיא מתבססת על מה שלוי ייעד לה לכתחילה: להיות קבוצה תוססת מצד אחד, אבל לא לחלל שבת מצד שני. היא העמידה לאורך השנים את התקציב הגבוה ביותר, בנתה סגל איכותי ועלתה בשנה שעברה לליגה א', אחרי 4 שנים של מאבקים בליגה ב'. השנה, היא מכוונת לעלות לליגה הלאומית ומשם, כבר יהיה לה קל יותר לקבל חשיפה. לוי בן 58. הוא מוכר גם כאיש עסקים צרפתי ואת הונו עשה דרך רשת אופטיקה בינלאומית בשם אופטיקל סנטר. הוא נולד בצרפת, כיום גר בירושלים ועוסק בין היתר גם בנדל"ן. לוי עסוק בחודשים האחרונים בהקמת מרכז להקמת בית המקדש השלישי. ההון שלו ונכסיו מוערך ב-10 מיליארד שקל. ההערכה היא שמדובר באחד מ-30 עשירי ישראל.  

כמה כסף יש לו?

לרשת של לוי יש 560 סניפים בכל העולם, כשהשווי שלה לבד מוערך ב-1.3 מיליארד אירו. הוא מחזיק בישראל עשרה סניפים, בעיקר בירושלים. מחזור המכירות נע סביב 600 מיליון אירו בשנה והיא נחשבת אפילו גדולה יותר בצרפת, שם היא אחת הרשתות הגדולות והמוכרות במדינה. ההערכה היא שלוי מחזיק בנדל"ן בשווי של קרוב לחצי מיליארד אירו, כולל עשרות דירות יוקרה בירושלים (ההערכה היא שהוא מחזיק סביב 40-50 דירות, שרובן דירות יוקרה) אותם הוא משכיר לאנשים אמידים. בנוסף, הוא מחזיק במספר לא מבוטל של נכסים במרכז העיר ורכש בעבר לא מעט קרקעות, גם בירושלים וגם בצפון, באזור הכנרת. בהמשך הוא מתכנן להקים את אחד מבתי המלון המרשימים שנראו בישראל. בסביבתו של המיליארדר טוענים כי אם הקבוצה תעפיל העונה לליגה הלאומית, הוא יעמיד תקציב גבוה במטרה לעלות תוך שנה לליגת העל. בסוף השבוע הקבוצה פתחה את העונה בהפסד 1:0 להפועל מרמורק, והיא הודחה בשלב מוקדם יחסית בגביע המדינה. האם היא שומרת כוחות לליגה?    

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.