איל הנדל"ן רוצה לתקוע יתד בכדורגל הישראלי: מי אתה לורנט לוי?
הוכשרו עבירות הבנייה בכיכר המוזיקה | פרסום ראשון: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה אישרה השבוע את התוכנית הבנויה בכיכר המוזיקה בנחלת שבעה, זאת לאחר שהיזם לורנט לוי, שביצע את עבירות הבנייה ערך תיקונים נדרשים. וזאת , הוכחה נוספת לכך ש'מי ששומר על השבת - השבת שומרת עליו' pic.twitter.com/WKeEbKBt2y
— שלומי הלר 🇮🇱 (@Heller_shlomi) August 8, 2019
כמה כסף יש לו?
לרשת של לוי יש 560 סניפים בכל העולם, כשהשווי שלה לבד מוערך ב-1.3 מיליארד אירו. הוא מחזיק בישראל עשרה סניפים, בעיקר בירושלים. מחזור המכירות נע סביב 600 מיליון אירו בשנה והיא נחשבת אפילו גדולה יותר בצרפת, שם היא אחת הרשתות הגדולות והמוכרות במדינה. ההערכה היא שלוי מחזיק בנדל"ן בשווי של קרוב לחצי מיליארד אירו, כולל עשרות דירות יוקרה בירושלים (ההערכה היא שהוא מחזיק סביב 40-50 דירות, שרובן דירות יוקרה) אותם הוא משכיר לאנשים אמידים. בנוסף, הוא מחזיק במספר לא מבוטל של נכסים במרכז העיר ורכש בעבר לא מעט קרקעות, גם בירושלים וגם בצפון, באזור הכנרת. בהמשך הוא מתכנן להקים את אחד מבתי המלון המרשימים שנראו בישראל. בסביבתו של המיליארדר טוענים כי אם הקבוצה תעפיל העונה לליגה הלאומית, הוא יעמיד תקציב גבוה במטרה לעלות תוך שנה לליגת העל. בסוף השבוע הקבוצה פתחה את העונה בהפסד 1:0 להפועל מרמורק, והיא הודחה בשלב מוקדם יחסית בגביע המדינה. האם היא שומרת כוחות לליגה?
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
