אוהדי ביתר ירושלים
צילום: ביתר ירושלים

איל הנדל"ן רוצה לתקוע יתד בכדורגל הישראלי: מי אתה לורנט לוי?

?בצלן של בית"ר והפועל ירושלים עומד בעלי ענקית האופטיקה הצרפתית, שמשקיע במ.כ ירושלים ומאיים להפוך קבוצה מליגה נמוכה לטובה בעיר. מאיפה הוא בא, כמה כסף יש לו והאם הקבוצה שלו תעפיל עוד העונה לליגה הלאומית?
איציק יצחקי |
בצלן של בית"ר והפועל ירושלים עומדת קבוצה אחת, פחות מוכרת, מהעיר ירושלים. מ.כ ירושלים פחות מוכרת לאוהדי הכדורגל בישראל, אבל בשבועות הקרובים אנחנו שומעים על ניסיונות שלה לצרף שחקנים ששיחקו בעבר בבירה במטרה לעלות ליגה. הקבוצה הוקדמת לפני חמש שנים ומי שלקח אותה היה איש העסקים לורנט לוי. הכניסה של לוי לכדורגל היא לא דבר מובן מאליו – בדרך כלל, בעלים בסדר גודל כזה לוקחים קבוצה בליגת העל, אבל המטרה שלו הייתה ציונית. הוא לקח קבוצה מהעיר ירושלים כי השאר תפוסות והבטיח לעלות אותה בעוד מספר שנים לליגת העל. הקבוצה עלתה לליגה א' והיא מתבססת על מה שלוי ייעד לה לכתחילה: להיות קבוצה תוססת מצד אחד, אבל לא לחלל שבת מצד שני. היא העמידה לאורך השנים את התקציב הגבוה ביותר, בנתה סגל איכותי ועלתה בשנה שעברה לליגה א', אחרי 4 שנים של מאבקים בליגה ב'. השנה, היא מכוונת לעלות לליגה הלאומית ומשם, כבר יהיה לה קל יותר לקבל חשיפה. לוי בן 58. הוא מוכר גם כאיש עסקים צרפתי ואת הונו עשה דרך רשת אופטיקה בינלאומית בשם אופטיקל סנטר. הוא נולד בצרפת, כיום גר בירושלים ועוסק בין היתר גם בנדל"ן. לוי עסוק בחודשים האחרונים בהקמת מרכז להקמת בית המקדש השלישי. ההון שלו ונכסיו מוערך ב-10 מיליארד שקל. ההערכה היא שמדובר באחד מ-30 עשירי ישראל.  

כמה כסף יש לו?

לרשת של לוי יש 560 סניפים בכל העולם, כשהשווי שלה לבד מוערך ב-1.3 מיליארד אירו. הוא מחזיק בישראל עשרה סניפים, בעיקר בירושלים. מחזור המכירות נע סביב 600 מיליון אירו בשנה והיא נחשבת אפילו גדולה יותר בצרפת, שם היא אחת הרשתות הגדולות והמוכרות במדינה. ההערכה היא שלוי מחזיק בנדל"ן בשווי של קרוב לחצי מיליארד אירו, כולל עשרות דירות יוקרה בירושלים (ההערכה היא שהוא מחזיק סביב 40-50 דירות, שרובן דירות יוקרה) אותם הוא משכיר לאנשים אמידים. בנוסף, הוא מחזיק במספר לא מבוטל של נכסים במרכז העיר ורכש בעבר לא מעט קרקעות, גם בירושלים וגם בצפון, באזור הכנרת. בהמשך הוא מתכנן להקים את אחד מבתי המלון המרשימים שנראו בישראל. בסביבתו של המיליארדר טוענים כי אם הקבוצה תעפיל העונה לליגה הלאומית, הוא יעמיד תקציב גבוה במטרה לעלות תוך שנה לליגת העל. בסוף השבוע הקבוצה פתחה את העונה בהפסד 1:0 להפועל מרמורק, והיא הודחה בשלב מוקדם יחסית בגביע המדינה. האם היא שומרת כוחות לליגה?    

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אליפות A2RL. קרדיט: יח"צאליפות A2RL. קרדיט: יח"צ

הדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים

לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד

רן קידר |

עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW), ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.

הגרנד פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן, מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.

שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.

אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום תעשייתי.

פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".

אליפות A2RL. קרדיט: יח"צאליפות A2RL. קרדיט: יח"צ

הדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים

לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד

רן קידר |

עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW), ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.

הגרנד פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן, מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.

שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.

אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום תעשייתי.

פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".