אל תמהרו להספיד את הביטקוין
בניגוד למניות, בעוד שערי המטבעות הדיגיטליים יורדים, גיוס הכספים בתחום הקריפטו מרקיע שחקים. היכונו לשלב הבא // דעה
הכותרות האחרונות בתחום הקריפטו נראות קודרות למדי. סוכנויות הידיעות מדברות על "מרחץ הדמים של הביטקוין", ואחרים ממהרים כבר להספיד את כל תחום המטבעות הדיגיטליים יחד איתו. ובכן, הגיע הזמן לעשות קצת סדר.
אתר 99Bitcoin אוסף כבר מספר שנים הספדי ביטקוין מהתקשורת העולמית. מאז 2013, פורסמו לפי הספירה הזו, יותר מ-300 כאלה, המתחלקים בין כל אחת מהבועות שפקדו את הענף. וכן, המחזוריות הזו כבר נצפתה. בביטקוין היו עד היום שלוש בועות גדולות: ב-2013, ב-2014 וב-2017, כאשר דווקא הקודמות הקפיצו את ערך המטבעות השונים באחוזים גבוהים יותר מהבועה שחווינו כולם בסוף 2017.
אבל ההסתכלות על שערי המטבעות הדיגיטליים כאילו היו שערי מניות, מוטעית מיסודה, שכן כאשר שערי מניות נופלים בחדות, הם אמורים לשקף ירידה בהשקעות ובפעילות, ודעיכה כללית של החברה שמניותיה יורדות.
אבל בתחום הקריפטו המצב הפוך. בעוד שערי המטבעות יורדים, גיוס הכספים בתחום מרקיע שחקים. על פי הערכות איגוד הביטקוין הישראלי, רק בישראל פועלים למעלה מ-40 סטארט אפים מהתחום שגייסו סכומים של מיליוני דולרים על מנת לפתח טכנולוגיה הקשורה לבלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים. מהנדסים ומתכנתים שפועלים בתחום הקריפטו לא נשארים יום אחד ללא עבודה - החברות מחזרות אחריהן ללא הרף, ומגייסות אנשים איכותיים בכל העולם.
- מכונית, מחשב ואפילו המבורגר - מה עוד אפשר לקנות עם ביטקוין?
- שוק מטבעות הקריפטו איבד 600 מיליארד דולר מאז ינואר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חברות בינלאומיות בתחום פותחות מרכזי פיתוח כאן בישראל ומגייסות לא רק את הכישרונות אלא גם את אלה שאפשר להכשיר לעבודה בתחום המטבעות הדיגיטליים. חברות המפתחות חומרה בתחום מוכרות ציוד ללא הרף והתורים לא מצטמצמים. האם כך נראה מרחץ דמים? האם כך נראית קריסה? ובכן, לא.
ענף הקריפטו הוא האבולוציה של הרשת
אם בשנות האלפיים אימצנו את האינטרנט, ועשור לאחר מכן התווספה מהפכת הקוד הפתוח, הקריפטו הוא החיבור של העולם המוניטרי אל שתי המהפכות הללו. וככזה, הגודל הפוטנציאלי שלו הוא בלתי רגיל. לכן, טבעי שתהייה התלהבות בדרך ושגם היא תשקע מידי פעם.
לעוסקים בתחום, הרגיעה הזו טובה ומאפשרת להכשיר את האנשים שגייסנו בחופזה בתקופת הבועה, לקצר תורים אספקה של חומרה ולפתח את השלב הבא, המתבקש, בהתפתחות של המטבעות הדיגיטליים.
- הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
- חרם אירופאי על סחורה ישראלית - עד כמה זה משמעותי ומה אפשר לעשות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?
למעשה, גם בעבר תקופות השפל היו התקופות הטובות יותר - זה הזמן שבו ניתן להתמקד בפיתוח הטכנולוגיה, בניסויים שונים, בחיזוק המערכת ובעיקר לפעול בשקט ובעקביות כדי לפתח את השלב הבא. לא צריך להיבהל. חשוב להסתכל על הנתונים היסודיים של התחום: ההשקעות, ההעברות, כמות העניין, ולהבין, שזה לא הסוף, אלא רק ההתחלה.
- 4.בעל חזון 12/07/2018 17:28הגב לתגובה זוהקריפטו יגיע בצורה זאת או אחרת. זאת הדרך היחידה להיפטר מגופים רקובים של ממשל וחברות ענק. ביט קויין כנראה ימות אבל, בטוח יבוא משהו אחר במקומו
- 3.אורי 12/07/2018 15:23הגב לתגובה זוהכותב מייחל לעליה בערך של הסחורה שהוא מנהל ואני משער גם מושקע בה. זה לא רציני חבר'ה..
- 2.יאיר 12/07/2018 11:26הגב לתגובה זובהתאם, הוא מפזר ססמאות חסרות תוכן. במציאות העובדות הפוכות לחלוטין כפי שאפשר לראות מחיפוש זריז בגוגל.
- 1.יונתן 12/07/2018 11:19הגב לתגובה זוחברות מגייסות עובדים ומפתחות פרוייקטים הקשורים בבמטבעות קריפטוגרפיים ובטכנולוגיית בלוקצ'יין במיליארדי דולרים כשבופעל ההתכנות הכלכלית תתגלה כאפסית. דה פאקטו רק אומר שהבועה הגיעה כבר לרמות הכי גבוהות - מי שחשוף אליה זה כבר לא רק המשקיעים הקטנים אלא חברות ענק וכמעט כל שוק ההייטק. אני לא יודע מי יהיה הראשון להתפכח ולהבין שבלוקצ'יין הוא בעצם גוגל שיט מתוחכם אבל כשזה יקרה כל הבורסות בעולם ירגישו את המפלה.

הטכנולוגיה הסודית שמאחורי כל המראה ונחיתה
מערכות מכ"ם, לוויינים ורכיבים מבוססי בינה מלאכותית הם בין האמצעים הנסתרים שפועלים ללא לאות כדי שהטיסה תעבור חלק ונגיע בשלום ליעדנו
אני נרגש לקראת הטיסה למשחק הכדורגל באצטדיון סאן סירו שבמילאנו באיטליה. אני מתיישב בכיסא המטוס, מהדק חגורה, ולמעט אי אילו טלטולים קלים, כמעט ואינני חושב על המורכבות העצומה המאפשרת למאות טונות של מתכת לדאות באוויר ולהמריא ולנחות בבטחה אלפי פעמים ביום.
בעידן שבו טיסה היא עניין שבשגרה עבור מיליוני אנשים מדי יום, אנו נוטים להתייחס למטוסים כאל כלי תחבורה מובנים מאליהם. אלא שמאחורי כל המראה ונחיתה מוצלחת עומד עולם שלם של טכנולוגיה מתקדמת, מערכות מתוחכמות וצוותים מיומנים שהציבור הרחב כמעט ואינו מודע אליהם. זהו סיפורם של העיניים הבלתי נראות, האוזניים הנסתרות והמוחות האלקטרוניים שדואגים שנגיע ליעדנו בשלום.
המוח שעל הקרקע: פיקוח טיסה ובקרת תנועה אווירית
הכוח המניע הראשון שאינו נראה לנוסע הממוצע הוא מערכת בקרת התנועה האווירית ATC - Air Traffic Control. לפני שהמטוס בכלל מתחיל לנוע על המסלול, הוא כבר נמצא בפיקוח הדוק. פקחי הטיסה הם שומרי הסף של השמיים, האחראים על תזמון, ניווט והפרדה בין כלי טיס באוויר ועל הקרקע. הם יושבים במגדלי הפיקוח או במרכזי הבקרה האזוריים, מוקפים במסכי מכ"ם המציגים את תמונת המצב האווירית בזמן אמת. כל נקודה על המסך מייצגת מטוס, וכל תנועה מחושבת מראש כדי למנוע התנגשויות ולייעל את זרימת התנועה.
תארו לעצמכם עשרות מטוסים הממתינים להמראה או לנחיתה בשדה תעופה בינלאומי עמוס. פקחי הטיסה מתאמים את ההמראות והנחיתות תוך הקפדה על מרווחי בטיחות, ומשדרים הנחיות ברורות לטייסים לגבי מהירות, גובה, כיוון ומסלול. טכנולוגיית מכ"ם דו-שימושית, הכוללת מכ"ם ראשי ומכ"ם משני, מאפשרת לפקחים לא רק לזהות את מיקום המטוס אלא גם לקבל נתונים חיוניים כמו גובה, מהירות ומספר טיסה - מידע המשודר באופן אקטיבי מתוך המטוס. מערכות אלו הן העיניים של הפקח, והן אבן יסוד בבטיחות הטיסה כדי שנוכל להגיע בשלום ליעדנו.
- בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?
- "טריק יום כיפור" חוזר: כך ישראלים קונים כרטיסי טיסה זולים, מהמרים על ביטולים – ומרוויחים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הניווט הבלתי נראה: מגדלורים אלקטרוניים ולוויינים
בעבר, טייסים הסתמכו על מגדלורים קרקעיים וניווט אסטרונומי. כיום, הניווט מתבצע באמצעות שילוב מתוחכם של טכנולוגיות קרקעיות ולווייניות. תחנות אלה הן סוג של "מגדלורים אלקטרוניים" המשדרים אותות רדיו מהקרקע, ומאפשרים למטוסים לקבוע את כיוונם ומרחקם מנקודה ספציפית. הכוכב הראשי של הניווט המודרני הוא כמובן ה-GPS) Global Positioning System) ומערכות ניווט לווייניות מקבילות כמו GLONASS הרוסית ו-Galileo האירופאית. מערכות אלו מספקות נתוני מיקום מדויקים ברמה חסרת תקדים, ומאפשרות לטייסים לנווט במסלולים מוגדרים בדיוק רב, גם במזג אוויר קשה. מטוסים חדישים אף מצוידים במערכות מתקדמות יותר כמו מערכות ניווט המסתמכות על תחנות קרקעיות על פני יבשת שלמה בשילוב קבלת אותות מלוויינים המשפרות את דיוק ה-GPS לרמה של סנטימטרים בודדים. מערכות אלה קריטיות במיוחד בגישה מדויקת לנחיתה.

הטכנולוגיה הסודית שמאחורי כל המראה ונחיתה
מערכות מכ"ם, לוויינים ורכיבים מבוססי בינה מלאכותית הם בין האמצעים הנסתרים שפועלים ללא לאות כדי שהטיסה תעבור חלק ונגיע בשלום ליעדנו
אני נרגש לקראת הטיסה למשחק הכדורגל באצטדיון סאן סירו שבמילאנו באיטליה. אני מתיישב בכיסא המטוס, מהדק חגורה, ולמעט אי אילו טלטולים קלים, כמעט ואינני חושב על המורכבות העצומה המאפשרת למאות טונות של מתכת לדאות באוויר ולהמריא ולנחות בבטחה אלפי פעמים ביום.
בעידן שבו טיסה היא עניין שבשגרה עבור מיליוני אנשים מדי יום, אנו נוטים להתייחס למטוסים כאל כלי תחבורה מובנים מאליהם. אלא שמאחורי כל המראה ונחיתה מוצלחת עומד עולם שלם של טכנולוגיה מתקדמת, מערכות מתוחכמות וצוותים מיומנים שהציבור הרחב כמעט ואינו מודע אליהם. זהו סיפורם של העיניים הבלתי נראות, האוזניים הנסתרות והמוחות האלקטרוניים שדואגים שנגיע ליעדנו בשלום.
המוח שעל הקרקע: פיקוח טיסה ובקרת תנועה אווירית
הכוח המניע הראשון שאינו נראה לנוסע הממוצע הוא מערכת בקרת התנועה האווירית ATC - Air Traffic Control. לפני שהמטוס בכלל מתחיל לנוע על המסלול, הוא כבר נמצא בפיקוח הדוק. פקחי הטיסה הם שומרי הסף של השמיים, האחראים על תזמון, ניווט והפרדה בין כלי טיס באוויר ועל הקרקע. הם יושבים במגדלי הפיקוח או במרכזי הבקרה האזוריים, מוקפים במסכי מכ"ם המציגים את תמונת המצב האווירית בזמן אמת. כל נקודה על המסך מייצגת מטוס, וכל תנועה מחושבת מראש כדי למנוע התנגשויות ולייעל את זרימת התנועה.
תארו לעצמכם עשרות מטוסים הממתינים להמראה או לנחיתה בשדה תעופה בינלאומי עמוס. פקחי הטיסה מתאמים את ההמראות והנחיתות תוך הקפדה על מרווחי בטיחות, ומשדרים הנחיות ברורות לטייסים לגבי מהירות, גובה, כיוון ומסלול. טכנולוגיית מכ"ם דו-שימושית, הכוללת מכ"ם ראשי ומכ"ם משני, מאפשרת לפקחים לא רק לזהות את מיקום המטוס אלא גם לקבל נתונים חיוניים כמו גובה, מהירות ומספר טיסה - מידע המשודר באופן אקטיבי מתוך המטוס. מערכות אלו הן העיניים של הפקח, והן אבן יסוד בבטיחות הטיסה כדי שנוכל להגיע בשלום ליעדנו.
- בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?
- "טריק יום כיפור" חוזר: כך ישראלים קונים כרטיסי טיסה זולים, מהמרים על ביטולים – ומרוויחים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הניווט הבלתי נראה: מגדלורים אלקטרוניים ולוויינים
בעבר, טייסים הסתמכו על מגדלורים קרקעיים וניווט אסטרונומי. כיום, הניווט מתבצע באמצעות שילוב מתוחכם של טכנולוגיות קרקעיות ולווייניות. תחנות אלה הן סוג של "מגדלורים אלקטרוניים" המשדרים אותות רדיו מהקרקע, ומאפשרים למטוסים לקבוע את כיוונם ומרחקם מנקודה ספציפית. הכוכב הראשי של הניווט המודרני הוא כמובן ה-GPS) Global Positioning System) ומערכות ניווט לווייניות מקבילות כמו GLONASS הרוסית ו-Galileo האירופאית. מערכות אלו מספקות נתוני מיקום מדויקים ברמה חסרת תקדים, ומאפשרות לטייסים לנווט במסלולים מוגדרים בדיוק רב, גם במזג אוויר קשה. מטוסים חדישים אף מצוידים במערכות מתקדמות יותר כמו מערכות ניווט המסתמכות על תחנות קרקעיות על פני יבשת שלמה בשילוב קבלת אותות מלוויינים המשפרות את דיוק ה-GPS לרמה של סנטימטרים בודדים. מערכות אלה קריטיות במיוחד בגישה מדויקת לנחיתה.