טראמפ, הבית הלבן, ארה"ב
צילום: יח"צ

טראמפ: "העובדה שיש לנו כוח צבאי כה גדול, לא אומר שנשתמש בו"

לאחר ההסלמה שהתרחשה אמש, נראה כי המנהיגים בארה"ב ובאיראן מנסים כעת להוריד את המתיחות הצבאית בין 2 המדינות.עם זאת, טראמפ רומז על סנקציות נוספות. הנפט עבר לירידות חדות של יותר מ-4%, המדדים מזנקים
עמית נעם טל | (3)

"אף אמריקני לא נפגע במהלך התקיפות האחרונות שביצעה איראן. כל החיילים שלנו בטוחים, ונגרם נזק מוגבל לבסיסים שלנו", כך טוען נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במהלך מסיבת עיתונאים. נראה כי לאחר ההסלמה המהירה שהתרחשה בין 2 הצדדים ב-24 השעות האחרונות, 2 הצדדים מנסים להוריד את המתיחות. 

טראמפ התחיל את מסיבת העיתונאים בהסבר של האירועים האחרונים: "הכוחות האמריקאים מוכנים לכל אתגר. אף אדם לא נהרג, אמריקאי או איראני, בזכות התרעות מוקדמות. אני מצדיע לחיילינו ולאנשינו. אנחנו חוזרים עד לימי 1979, מאז המשטר הזה מאיים עלינו ועל הציווילזציה.

"החלטנו לחסל, טרוריסט אכזר (סולימאני). ארה״ב חיסלה את הטרוריסט הראשי. הוא היה אחראי אישית למעשי הזוועות הקשים ביותר. הוא אימן טרוריסטים, הכשיר את החיזבאללה, תכנן הטמנת פצצות דרכים, שפגעו והרגו באנשים רבים. הוא תכנן את המתקפה נגד השגרירות האמריקאית בבגדד. הוא תכנן מתקפה נוספת בימים האחרונים, ואנחנו עצרנו אותו. צריך היה לחסלו הרבה קודם לכן, באמצעות החיסול הזה, העברנו מסר ברור לטרוריסטים".

טראמפ הוסיף כי "ארה״ב, תטיל סנקציות נוספות על המשטר האיראני, והן ישארו בפועל עד שאיראן תשנה את התנהלותה. במקום שהאיראנים יגידו תודה לארה"ב, על סגירת ההסכם הגרעין והכסף שהועבר להם, הם צרחו שם 'מוות לאמריקה' והמשיכו לזרוע מוות וטרור נגד מטרות רבות באיזור. האיראנים פגעו גם באזרחים שלהם, והרגו כ-500 איש משלהם, בשל הפגנות ברחבי המדינה"

בנוגע לתוכנית הגרעין של איראן, הנשיא טראמפ טען כי "על איראן לעצור את שאיפות הגרעין שלה" וסיכם כי "כל עוד אני נשיא ארה"ב, לאיראן לא יהיה נשק גרעיני". 

למרות דברים אלו, נראה כי טראמפ מנסה להוריד את גובה הלהבות בשטח כאשר הוא טוען כי  "העובדה שיש לנו כוח צבאי כה גדול, לא אומר שאנחנו נשתמש בו. אך הכוח האמריקני הוא הרתעה משמעותית". העובדה כי אף אמריקני לא נפגע בפעולת התגמול של איראן מאפשרת לנשיא להכיל פעולה זו. 

מוקדם יותר היום רמזו מנהיגי איראן על רצון להוריד את המתיחות בין 2 הצדדים.  שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, טעןכי מדינתו "לא החלה את המתיחות הנוכחית".  וכי התגובה האיראנית תיהיה בהתאם לתגובה שארה"ב תבצע לתקיפות האחרונות.

קיראו עוד ב"גלובל"

בעקבות דבריו של הנשיא, המדדים בוול סטריט עברו להתנהל בעליות שערים של עד 0.9%, כאשר הם צמודים לרמות שיא כל הזמנים. הנפט מאבד כעת 4.5% וחוסר להיסחר מתחת לרף 60 הדולרים לחבית.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    רק ביבי 08/01/2020 22:32
    הגב לתגובה זו
    הכל תוכנית מעולה של הגאון נתניהו. גנץ הולך עם ע ר ב י ם
  • 1.
    טרמף התותח , 08/01/2020 19:47
    הגב לתגובה זו
    מיום ליום אני מעריך את טרמף שעושה בית ספר לאיראנים ומצליח גם בגזרה נגד הסינים .
  • רק חבל שאתה שאלני יא מטומטם (ל"ת)
    אריאל 08/01/2020 22:22
    הגב לתגובה זו
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

וורנר ברוסוורנר ברוס

מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות

פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם

עמית בר |

חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.

לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.

מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.

העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.

פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.