נאום הניצחון של נייג'ל פרג' בפרלמנט האירופי: "עכשיו אתם לא צוחקים, נכון!?" - קטע שאסור לפספס
נייג'ל פרג', מי שהוביל את המחנה שתמך ביציאה מהאיחוד האירופי, הגיע היום לפרלמנט האירופי ונשא "נאום ניצחון" מול כל אלו שזילזלו בו ובקריאה שלו שבריטניה צריכה לצאת מהאיחוד. ראשית, כפי שניתן לראות בסרטון, פרג' התקבל בקריאות בוז כה רמות עד שמרטין שולץ, נשיא הפרלמנט האירופי, נאלץ להזכיר ליושבים במקום מהי דמוקרטיה ושעליהם להקשיב גם אם אינם מסכימים איתו.
לאחר שהקהל נרגע, נעמד פרג' שוב ואמר: "כשהגעתי לכאן לפני 17 שנים ואמרתי שאני רוצה להוביל קמפיין כדי שבריטניה תצא מהאיחוד האירופי, כולכם צחקתם עליי. אתם לא צוחקים עכשיו, נכון? הסיבה שאתם מתוסכלים וכועסים היא מכיוון שאתם, כפרויקט פוליטי, בהכחשה. אתם מכחישים שהמטבע שלכם נכשל, רק תראו את יוון ושאר המדינות לאורך הים התיכון". חברי הפרלמנט הגיבו שוב בכעס, אך זה לא מנע מפרג' להמשיך: "הסיבה העיקרית שבריטניה הצביעה כפי שהצביעה, היא כי לא סיפרתם את האמת לבריטים או לשאר האירופים, הצגתם מצג שווא שיש אחדות פוליטית. כשב-2005 הצביעו בצרפת והולנד נגד אותה אחדות פוליטית כביכול, התעלמתם מהם", כאן סוף סוף פרג' זכה למחיאות כפיים.
והוא המשיך: "מה שקרה בשבוע שעבר היה תוצאה מדהימה לא רק לפוליטיקה הבריטית או האירופית, אלא אפילו לפוליטיקה הגלובלית. מה שהאנשים הקטנים והפשוטים עשו, אלו שהיו מדוכאים במשך שנים וראו איך איכות החיים שלהם מדרדרת, הם דחו את הבנקים ואת הפוליטיקה הגדולה ואמרו שהם רוצים את המדינה שלהם בחזרה ורוצים להיות מדינה נורמלית ועצמאית. זה מה שעשינו ומה שהיה חייב לקרות. אנחנו עכשיו מציעים תקווה לדמוקרטים בכל אירופה, וזכרו את דבריי, בריטניה לא תהיה האחרונה שעוזבת את האיחוד".
- המפלגה הקיקיונית שבישרה על המהפך ההיסטורי בכלכלת בריטניה ומה קרה היום לפני 75 שנה
- האיש הכי שנוא באמריקה מורשע בהונאת משקיעים ומה קרה היום לפני 14 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 12.להדס: כתבת נפלא. שאפו קטן..... (ל"ת)יעקב 29/06/2016 14:00הגב לתגובה זו
- 11.גבר שבגברים- חשף את בגדי המלך החדשים של אירופה (ל"ת)חבורת בולשביקים 29/06/2016 11:54הגב לתגובה זו
- 10.שיקול דעת 29/06/2016 10:47הגב לתגובה זואבל מי ישלם על הצחוק הזה כשלא תהיה עבודה. אלה שתמכו בו הפנסיונרים כבר לא צריכים עבודה.
- 9.הדס 29/06/2016 09:25הגב לתגובה זואין. אין מילים לתאר כמה היינו מאושרים בעלי (יליד איסטבורן, אנגליה) ואני ביום שישי כאשר בריטניה הצביעה לצאת מהאיחוד האירופי. אני באופן אישי כבר כ-3 שנים עוקבת אחר נייג'ל פראג' ומפלגתו UKIP, מאד קיוויתי שינצחו בבחירות הכלליות אבל התקשורת השמאלנית שם ציירה אותו כגזען, פשיסט, מטומטם, ליצן - מה שגרם לציבור לא להצביע בהמוניהם למפלגה, למרות המצע הכל כך ריאליסטי ומדוייק. האיש גאון. לא רק היחיד שראה נכוחה את בעיית המהגרים עוד לפני שהתקשורת התחילה לדבר על זה אלא שב, חזר והתריע על הבעיות בבריטניה ונתן לציבור תקווה להשבת הכבוד והגאווה הלאומיים שלהם. הוא גאון פוליטי שעומד היום מנצח - אמר את כל האמת בפרצוף לחבורת הבירוקרטים אוכלי החינם ונצלני המליארדים מבריסל ולוקסמבורג. הוא לא רק סחף את העם בבריטניה (זה שמחוץ לבועה הלונדונית המדושנת) אלא הראה לכולנו מה זו דמוקרטיה אמיתית. כל עיני העולם נשואות היום בקנאה לבריטניה, עכשיו גם הצרפתים רוצים להיפרד מהאיחוד, גם ההולנדים וגם הדנים. ואני, כמי שצפתה בנאומיו של פראג' ב-יו-טיוב לא מאתמול ולא משלשום מקנאה בבריטים שיש להם כזה מנהיג. לו רק היה גם אצלנו כזה.
- גורג 29/06/2016 13:51הגב לתגובה זוYou're fucked up he is a real nazi
- הדס 29/06/2016 14:27מציעה לך לנסוע לשכונות המצוקה ולערים שמחוץ ללונדון ולשמוע מה התושבים חושבים. כי לפרלמנט הבריטי עד עכשיו לא היה אכפת מהם. עכשיו סוף סוף קולו של העם הבריטי נשמע. מציעה לך גם לשאול את בעלי, אנגלי לא יהודי, ותראה מה חושבים האנגלים ועם אילו מצוקות הם התמודדו עד עכשיו שלאף פוליטיקאי חוץ מנייג'ל פראג' לא היה אכפת והעדיפו לקבור את הראש בחול בסגנון הפוליטיקלי קורקט שקובר את אירופה מרוב נימוס למהגרים. נאצי??? קודם כל תקשיב לדברים ההגיוניים שהוא אמר במהלך השנים עוד הרבה לפני שהתקשורת התעוררה.
- 8.דברים כדרבנות! (ל"ת)יעל 29/06/2016 09:20הגב לתגובה זו
- 7.שמטוב 29/06/2016 04:54הגב לתגובה זו90 אחוז מהפוליטיקאים שלא עשו מעולם עבודה מכובדת מוציאים שם רע על 10 האחוזים הנותרים. הפוליטיקאים ברובם מוכרים את טובת העם תמורת משרה נוחה.
- 6.ליצן שחצן גאוותן.... נחיה ונראה (ל"ת)אנתי פארג' 28/06/2016 22:57הגב לתגובה זו
- 5.אורן פז 28/06/2016 22:10הגב לתגובה זואף אחד מהם לעבד לפרנסתו. כולל ביבי. איש מהם לא יצר מקום עבודה פרט לעובדי ממשלה שמספרם הכפיל את עצמו מאז שביבי מונה לראש ממשלה.
- ובמערך ישנם טובי המוחות של המין האנושי אני מבין (ל"ת)כולם אפסים בכלהמפלגו 29/06/2016 11:56הגב לתגובה זו
- שמטוב 29/06/2016 04:57הגב לתגובה זושלטון והנבגה. מפלגת העבודה, ש"ס, ליבני וכולי הן דוגמאות לכך.
- 4.יעקב 28/06/2016 19:01הגב לתגובה זובריסל מלאה בפוליטיקאים קטנים שמחפשים תעסוקה שתשעשע אותם . כל שני וחמישי ממציאים נקודות לחדור אליהם על מנת שיהיה להם מעניין. למשל: התערבות ביו"ש (כי זה כיף) ולא התערבות בסומליה (כי זה מסוכן ואין בתי מלון טובים). בקיצור: הגולם קם לו...
- 3.סתם לייצן, נשמע אותו גיבור אם כלכלה בריטית לא תתרומם. (ל"ת)אלכס 28/06/2016 18:16הגב לתגובה זו
- יובל 29/06/2016 09:22הגב לתגובה זוהגדול ביותר שלהם בעולם?
- שמטוב 29/06/2016 05:06הגב לתגובה זובריטניה היא מקום מסחר בינלאומי מאז האימפריה הבריטית. היא לא זקוקה לטובות מאף אחד: אם היא תיתן שירותי מסחר טובים לשאר העולם היא תתקיים בכבוד (אולי בצניעות אבל שום אסון לא מחכה לה בסיבטב) בריטניה יכולה לשמש עוגן כלכלי לכל המדינות שרוצות לפרוש מהאיחוד וזקוקות לשירותי מסחר הוגנים.
- לזר 29/06/2016 09:21ללא תעשייה אנגליה לא תקיים רמת חיים סבירה. רק מסחר לא מספיק. משקלו של מרכז הפיננסי יכול וכנראה יחליף מקום. לוקח זמן, אבל זה העונש שהבריטים יקבלו מאירופה
- 2.ענק.. (ל"ת)אשכרה נאום פרג' 28/06/2016 17:57הגב לתגובה זו
- 1.ברק 28/06/2016 17:42הגב לתגובה זולא ניתן להתעלם יותר מהאזרחים הפשןטים, כבוד רב לדמוקרטיה האמיצה של בריטניה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.

המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד
לאחר עלייה חדה במדד התנודתיות וירידות במדדים, המשקיעים מתמודדים עם שוק רגיש במיוחד. שילוב של דוחות, מדיניות ממשלתית לא צפויה וחשש מהאטה מעמיק את חוסר הוודאות
מדד S&P 500 סיים שבוע של ירידות לאחר שלושה שבועות של עליות רצופות, ומדד התנודתיות VIX עלה מעל 20 נקודות לפני שירד ל-19, רמות שמסמנות פחד בשוק. המשקיעים מתמודדים עם סביבה שבה תנועות המחירים נעשות פחות צפויות וחדות יותר. אחת התופעות הבולטות בתקופה האחרונה היא העלייה במספר ימי ה"עלייה הכפולה" - ימים שבהם גם ה-S&P 500 וגם מדד התנודתיות עולים יחד. מצב כזה מנוגד לדפוס הרגיל שבו שני המדדים נעים בכיוונים הפוכים, והוא מצביע על שינוי בהתנהגות המשקיעים ובדפוסי המסחר.
כמה גורמים עומדים מאחורי העלייה בתנודתיות
מניות בודדות מגיבות בתנודות חדות במיוחד לאחר פרסום דוחות כספיים, מה שמראה עד כמה השוק רגיש לכל מידע חדש. במקביל, הפסקת פרסום חלק מהנתונים הכלכליים על ידי הממשל האמריקני מקשה על אנליסטים להבין מה באמת קורה בכלכלה. לכך מתווספת גם אי־הוודאות סביב המדיניות הכלכלית של הממשל החדש, שמגבירה את תחושת חוסר היציבות בשווקים.
מקסוול
גרינקוף, ראש מחקר נגזרים על מניות ב־UBS, הסביר כי המשקיעים מודעים היטב לשבריריות השוק. לדבריו, תנועה קטנה יחסית יכולה להביא לירידה של שלושה אחוזים במדד או לעלייה של חמש נקודות ב־VIX - כפי שנצפה ב־16 בחודש.
התנהגות מעניינת נרשמה במדד הפחד כאשר הוא מתקשה לרדת מתחת לרמות של 16–17 נקודות, גם כשה־S&P 500 נמצא בשיאים היסטוריים. בקיץ נרשמו רמות נמוכות בהרבה, והעובדה שהמדד שומר כעת על "רצפה" גבוהה יותר מעוררת שאלות על הגורמים לכך. לדברי גרינקוף, הסיבה נעוצה באסטרטגיה הדו־כיוונית של המשקיעים - הם רודפים אחרי הראלי אך במקביל מגדרים את עצמם מפני ירידות. המשקיעים ממשיכים לרכוש אופציות קול במקביל לרכישת ביטוחים מפני הפסדים, מה שיוצר ביקוש מעורב בשוק האופציות.
- השקט לפני הסערה? רמת התנודתיות בשווקים האמריקאיים בשפל
- מדריך מסחר באופציות - תנודתיות; למה זה כל כך חשוב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בבנק אוף אמריקה מזהירים
אסטרטגים בבנק אוף אמריקה הזהירו כי עלייה בתנודתיות לצד עלייה במחירי נכסים עשויה להעיד על היווצרות בועה. כשהשווקים נעים על בסיס מומנטום ולא על נתונים כלכליים ממשיים, נוצר ניתוק מהיסודות - תופעה המזכירה את בועת ההייטק של תחילת שנות ה־2000. התנודות הגדולות במניות בודדות השפיעו על שוק האופציות, במיוחד בחברות טכנולוגיה. ההשוואות לבועת הטכנולוגיה גורמות למשקיעים לקנות אופציות שירוויחו מזינוקים פתאומיים של מניות כלפי מעלה. המומחים לנגזרים קוראים לתופעה הזו "up-crash".
