רוכבי אופניים חשמליים יחויבו בחבישת קסדה
כיום החוק מחייב את כל רוכבי האופניים לחבוש קסדה בעת רכיבה בכבישים בינעירוניים בלבד. בישראל ישנם יותר מ-200 אלף אופניים חשמליים
ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ג') את הצעת החוק של שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, המחייבת את כל רוכבי האופניים החשמליים בחבישת קסדה בעת הרכיבה עליהם, בכל גיל ובכל הכבישים. הצעת החוק תועבר בימים הקרובים לאישור מליאת הכנסת.
כיום, החוק מחייב את כל רוכבי האופניים לחבוש קסדה בעת רכיבה בכבישים בינעירוניים בלבד. בכבישים עירוניים חלה חובת חבישת הקסדה על רוכבי אופניים עד גיל 18 בלבד. הצעת החוק החדשה נועדה לתקן את הפטור מחבישת קסדה, שניתן בשנת 2011 לרוכבי האופניים בוגרים בדרכים עירוניות.
על פי החוק כיום, הרכיבה על אופניים חשמליים מותרת מגיל 16 בלבד. חל איסור מוחלט על ילדים ובני נוער מתחת לגיל 16 לרכב על אופניים חשמליים בכל דרך. כך על פי התקנות שהוסדרו בשנת 2014.
על פי התקנות, ניתן לרכב על אופניים חשמליים בעלי הספק מרבי של 250 ואט, אשר מהירות נסיעתם אינה עולה על 25 קמ"ש. עוד נקבע, כי באופניים החשמליים יותקנו אביזרי בטיחות, הכוללים בין השאר צופר או פעמון, פנס קדמי ואחורי ומחזיר אור.
- הקנס נמוך מדי - ורק שליש מבעלי הקורקינטים דורשים לקבל לוחית זיהוי
- החל מהיום: קנסות על קורקינטים ואופניים חשמליים ללא לוחית זיהוי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האופניים נדרשים לשאת סימון רשמי של המילים "אופניים עם מנוע עזר", שימוקם במקום מרכזי וגלוי לעין, על פני שלדת הכלי. בסימון המיוחד יצוין שם הדגם, היצרן וכתובתו, ארץ ייצור ושם היבואן וכתובתו, הספק מנוע 250 ואט, מהירות מרבית של 25 קמ"ש ואיסור שימוש מתחת לגיל המותר.
השר כץ ציין כי הביקוש ההולך וגובר לאופניים חשמליים בישראל, הגביר את הצורך לשמור על בטיחותם של הרוכבים. על פי ההערכות, בישראל כיום ישנם יותר מ-200 אלף אופניים חשמליים ומספרם הולך וגדל.
"האופניים החשמליים הם כלי תחבורה יעיל, נוח וידידותי לסביבה. הם שקטים, אינם צורכים דלק, אינם מזהמים ותורמים להפחתת העומס בכבישים. עם זאת, רכיבה לא זהירה ושלא בהתאם לחוק עלולה לסכן את הרוכב ואת משתמשי הדרך האחרים", אמר כץ.
- 10.בטמן 12/07/2018 13:02הגב לתגובה זועוד סיבה לסחוט מהציבור עוד כסף מחר יבקשו שכל מי שנכנס לים חייב בחגורת הצלה מה הייה?
- 9.אלעד 12/07/2018 08:12הגב לתגובה זוכל תקנה שמעבירים בממשלת הגיהנום הזאת נולד עוד מיליונר ממרכז הליכוד טפי עלייכם יא מס ר י ח י ם !!! קסדה סבבה לבטיחות !!! חבר זוטר במרכז הליכוד (כניקאה מתעשר עתידי)
- 8.בהחלט צריך זאת 11/07/2018 22:46הגב לתגובה זואין כוח אדם
- 7.מי הטמבל שהוריד את רוכבי האופנים לכבישים (ל"ת)ללה לנד 11/07/2018 14:15הגב לתגובה זו
- מיקי 24/07/2018 15:11הגב לתגובה זומחדל האופניים החשמליים – מי אשם ומה צריך לעשות https://www.bike2work.co.il/electric-bicycle-oversight-0618/
- 6.בקרוב גם אגרת רישוי שנתית אי אפשר לברוח מזה (ל"ת)שש 11/07/2018 06:58הגב לתגובה זו
- 200אלף זוגות אופניים חשמליים 500₪ מכל רוכב שר האוצר מה (ל"ת)רון 11/07/2018 19:15הגב לתגובה זו
- 5.צבע 10/07/2018 21:15הגב לתגובה זולהשקיע בצבע בשבילי אופניים במקום למשכורת לפקחים
- 4.שביל אופניים 10/07/2018 21:11הגב לתגובה זובונים שבילי אופניים לפחות כמו בעולם השלישי.
- 3.שביל 10/07/2018 21:08הגב לתגובה זואולי מספיק לזמבר אנשים ו נתחיל ליבנות שבילי אופניים ????
- נכון אבל במקביל גם קנסות למי שרוכב באדום או נגד הכיוון (ל"ת)יערה 11/07/2018 09:12הגב לתגובה זו
- 2.אתם רומזים שסייקלינג אקדמי משתמשים במנוע עזר? (ל"ת)גיא 10/07/2018 16:58הגב לתגובה זו
- 1.אלפונסו 10/07/2018 16:47הגב לתגובה זואבל קסדה תפתור את הבעיה

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
