אלו קווי התחבורה הציבורית הגרועים ביותר בישראל
מחכים לרכבת הקלה? חכו בעמידה. אלפי תלונות הכריעו מי הם קווי האוטובוס הגרועים בישראל
אלפי תלונות של נוסעים שהגיעו למוקד 15 דקות במחצית הראשונה של שנת 2018 חושפים את קווי התחבורה הציבורית הגרועים בישראל: בראש הרשימה קו 33 של חברת דן המחבר בין בני ברק לתל אביב, במקום השני המפוקפק - קו 1, קו הדגל של משרד התחבורה המחבר בין פתח תקווה לבת ים ובמקום השלישי קו 149 אשל מטרופולין מכפר סבא לתל אביב.
במהלך החציון הראשון של שנת 2018 התקבלו כ-3000 דיווחים על כ-700 קווים מכל רחבי הארץ במוקד 15 דקות. עיקר התלונות נוגעות לאמינותה הנמוכה של התחבורה הציבורית הקיימת ולמחסור בהיצע ובשירות. עומסי התחבורה ההולכים וגוברים, לצד תחבורה ציבורית שאינה זוכה להעדפה משמעותית בכביש, מונעים מהתחבורה הציבורית את ההתקדמות המיוחלת והיא נותרת תקועה.
מתוך כלל התלונות, כ-37% נוגעות לאוטובוסים שלא הגיעו לתחנות, או בשל איחור או בשל אי ביצוע נסיעה, כ-16% מהתלונות נוגעות לדילוג על תחנה. בשני המקרים מדובר בהפרה של תנאי הרישיון מצד המפעיל.
- שמרית נוטמן מונתה כמנכל"ית ארגון 15 דקות
- אלו קווי התחבורה הציבורית הגרועים ביותר בישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד עולה מהדו"ח כי כ-26% אחוז מהתלונות נוגעות לשירות לקוי, עשרה אחוזים לחוויית נסיעה לא נעימה וכ-5 אחוזים למידע שגוי או חסר. התלונות מתקבלות במוקד באמצעות אפליקציה, טופס תלונה באתר ובאמצעות הודעות ווטסאפ.
ממסקנות הדו"ח עולה בין השאר כי "העדפה בכבישים הבינעירוניים המרכזיים (2,4,5 ו-1) ובכבישים העירוניים על ידי יישום "מהיר לעיר" נדרשת בהקדם. הפופולאריות של קו 1 מעידה כי יש מקום להגברת תדירויות והוספת קווים מכינים בגוש דן בצירים המרכזיים שבהם עתידה לעבור הרכבת הקלה, עד שזו תהיה מוכנה."
הדו"ח יוגש היום ליו"ר עדת הכלכלה ח"כ איתן כבל במסגרת דיוני יום תחבורה ציבורית המצויין לראשונה בכנסת.
מנכ"ל 15 דקות גיל יעקב: "הביקוש לתחבורה הציבורית בתוך ערי ישראל הולך ועולה, אבל לצערנו הרשויות לא עושות מספיק כדי לקצר את זמני הנסיעה באוטובוסים. ישנן רשויות מקומיות שלא מפנות נתיבים לנת"צים, משרד התחבורה מקדם נתיבים כאלה בכבישים הבינעירוניים בקצב איטי מאוד, מספר התלונות הגבוה על קו 1 מעיד על הביקוש האדיר לקווים מכינים, ומחסור בקווים מהירים לאזורי תעסוקה ולתחנות הרכבת נמשך זמן רב מדי."
- הונאה שיטתית נגד ביטוח לאומי בהיקף מיליונים - כך עבדה השיטה
- כמה יעלה אייפון 17?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
לדברי יעקב, "ציבור הנוסעים מצפה ממשרדי האוצר והתחבורה להוספת שירות וקווים באופן משמעותי ובהקדם . המוקד של 15 דקות מסייע לציבור לדווח על חוסרים בשירות ובעיות בשירות הקיים ובזכות הלחץ הציבורי ישנם שיפורים נקודתיים. אנחנו קוראים למשרד התחבורה לייעל את אופן הטיפול בפניות הציבור בהתאם להמלצות מבקר המדינה והכנסת".
עוד נציין כי לצד העלייה בביקוש לתחבורה ציבורית, חל גידול בביקוש לנהגים כאשר המחסור בענף מוערך ב-3,500 נהגים. לצורך כך, החברות השונות עדכנו לאחרונה את שכרם, אם כי יש מי שטוען שזה לא מספיק. (לכתבה המלאה)
- 9.תום 04/07/2018 15:11הגב לתגובה זובמקום רכבת תחתית מתחת לכל המרכז שזה כמו עשירית מאזור לונדון והייתם מורידים 80% מהתנועה בכבישים
- 8.ארנון 04/07/2018 13:04הגב לתגובה זוהאוטובוסים נדבקים וקל למנוע זאת. מיקום האוטובוסים ידוע. יש לידע את הנהג היכן נמצא הנהג שלפניו. שלא יידבק
- 7.ראובן 04/07/2018 10:04הגב לתגובה זולא פלא שבת-ים מופיעה באחד המקומות הראשונים כאן על אי שביעות התושבים מקווי בתחבורה בעיר. כבר כיום כשרק החלו עבודות הרכבת הקלה בעיר מורגשים עומסים כבדים ופקקים בכל העיר.ככה זה כשאת העיר מנהלת הנהלה רעה וכושלת המתנהלת לפי אינטרסים זרים וכל מה שמעניין אות ה זה לרצות את היזמים על חשבון תושבי בת-ים.
- 6.לא שכחו. מקום 7 בטבלה (ל"ת)שמועתי 04/07/2018 09:11הגב לתגובה זו
- 5.דרור 04/07/2018 08:54הגב לתגובה זוהלי קשר לאיחורים. מסלולי האוטובוס ברמת גן הם יותר טיול תיירותי ברחבי העיר ולא קוים יעילים. צריך יותר קווים ויותר יעילים. זה יגרום לגידול בכמות הנוסעים ולשביעות רצונם.
- 4.שכחו את קו 66 פ"ת ת"א . שום דבר לא השתנה במשך 40 שנה (ל"ת)קו 66 03/07/2018 22:25הגב לתגובה זו
- 3.טליה 03/07/2018 19:28הגב לתגובה זוהמון בלאגן.לוחצים את הנהגים בצורה מטורפת שיעמדו בזמנים.לחברת דן יש פאשלות אך יש להם מענה מקצועי ומבצעים הפקת לקחים.בחלק לא מבוטל מהחברות החדשות עונים לך למייל וכו' אחרי חודש.
- 2.שר נפוח מאגו וכישלון ענק בכל דבר אבל מומחה בלגזור :) (ל"ת)דוד הגנן 03/07/2018 16:00הגב לתגובה זו
- 1.אחד 03/07/2018 13:32הגב לתגובה זואתה יכול לחכות 20 דקות לקו מסוים ואז ביחדאו בהפרש של דקה מגיעים שני אוטובוסים מאותו קו. ראיתי את זה קורה עם 142, 66, 61, 1 , ועוד כמה.
.jpg)
הונאה שיטתית נגד ביטוח לאומי בהיקף מיליונים - כך עבדה השיטה
מצד אחד - ביטוח לאומי קפדן מאוד מול הציבור עד כדי שלפעמים מטרטר ומקשה ולא מקבל תביעות מוצדקות; מצד שני - יש אנשים שמצליחים לגנוב מיליונים רבים מביטוח לאומי
פרקליטות מחוז מרכז הגישה כתב אישום רחב היקף נגד שלושה נאשמים שנחשדים בביצוע הונאה מתוחכמת ומתמשכת כלפי המוסד לביטוח לאומי. על פי כתב האישום, בין השנים 2020 ל-2023 הצליחו הנאשמים להוציא במרמה כ-2.6 מיליון שקל באמצעות הגשת תביעות נכות מזויפות, רובן בתחום האוטיזם.
הונאת הענק בביטוח הלאומי: שחקנים, שופטים ורופאים גנבו מיליונים - פרטים נוספים
הנאשמות המרכזיות, אודליה צריקר (46) מיוקנעם עילית ולנה שומינוב (40) מחולון, פעלו באמצעות שתי חברות שבבעלותן. השתיים פנו להורים לילדים המאובחנים על הספקטרום האוטיסטי, הציגו עצמן כמסייעות מקצועיות לקבלת קצבאות, וביקשו מהם ייפוי כוח ומסמכים רפואיים. בהמשך, כך נטען, זייפו מסמכים רפואיים ואישורים מקצועיים, במטרה להציג מצגי שווא שלפיהם הילדים סובלים ממגבלות תפקודיות והתפתחותיות קשות בהרבה מהמציאות.
החקירה העלתה כי במקרים מסוימים השתמשו הנאשמות במסמכים אמיתיים שנערכו על ידי מומחים רפואיים ושינו בהם פרטים, ובמקרים אחרים יצרו מסמכים מזויפים לחלוטין תוך שימוש בחתימות של רופאים מבלי שידעו על כך. את המסמכים המזויפים הגישו לביטוח לאומי כדי לקבל אישורי זכאות לקצבאות נכות.
- שיקר לביטוח לאומי והעלים מסים במיליונים - סוף גנב לתליה
- מה הזכויות שלכם בביטוח לאומי - מחשבון ושאלות ותשובות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במרכז כתב האישום עומד גם קונסטנטין זרך (40), בן זוגה של שומינוב, שהתחזה לרופא בשם "קוסטה מור". לפי הנטען, זרך נפגש עם ילדים והוריהם, הציג עצמו כמומחה לניתוח התנהגות ואבחון, סיפק הנחיות והנפיק מסמכים ששימשו את הנאשמות בהגשת התביעות. בנוסף, הוא עצמו הגיש תביעה כוזבת לקבלת קצבת נכות, במסגרתה קיבל כ-134 אלף שקל.