העו"סים התלוננו על הסיקור התקשורתי: העיתונאי מתן חודורוב אירגן מפגש עמם

הכתב הכלכלי של ערוץ 10 יזם למחר בבוקר דיון בהשתתפות נציגי העובדים ששובתים כבר כמעט 3 שבועות, שיתקיים בבית אגודת העיתונאים בתל אביב
אלכסנדר כץ | (18)

אגודת העיתונאים בתל-אביב תארח מחר (יום שישי) ב-9:00 בבוקר עשרות מנציגי העובדים הסוציאליים לדיון תקשורתי מיוחד שיזם הכתב הכלכלי של ערוץ 10, מתן חודורוב.

בימים האחרונים השמיעו העובדים הסוציאליים טענות נגד הסיקור של מאבקם, בטענה שהתקשורת מציגה באור שלילי את החלטתם לסגת מטיוטת ההסכם שאליו הגיעו בכירי ההסתדרות והאוצר. טענות אחרות התייחסו לדעיכה בהיקף הסיקור של השביתה לנוכח התמשכות המאבק.

עשרות מהפניות הללו נשלחו לחודורוב, שהחליט לכנס את הדיון כדי להאזין לביקורת ולהגיב עליה. חודורוב שיתף ברעיון את מנכ"ל אגודת העיתונאים יוסי בר-מוחא, שהציע לארח את הכנס בבית האגודה.

תגובות לכתבה(18):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 16.
    החטיבה הצעירה 27/03/2011 00:06
    הגב לתגובה זו
    אתה מה זה לקקן. אתה לא מכיר את בר מוחא. חנפן שמרגיש שהריצפה רועדת תחת רגליו. בר מוחא שמושך מקופת האגודה יותר משלושים אלף שקלים לחודש על זה שהוא מגרד את שני העגולים שלו כל היום יכול להבין את העובדים הסוציאלים? כמה שנים למדו העובדים הסוציאלים וכמה כסף הם מביאים בסוף החודש? מה בדיוק למד בר מוחא בתמורה למאות אלפי שקלים שהוא מושך מהקופה הריקה? חודרוב, תלמד, בר מוחא הוא האיש שהעיתונאים הצעירים היו רוצים לראות אותו מחוץ לאגודה כמה שיותר מהר. את התפקיד שהוא עושה בהמון המון כסף יש מי שמוכנים לעשות בחינם ולחסוך לאגודה הרבה כסף. כל הפעילויות שנעשות מחוץ לאגודה נועדות להוכיח לבר מוחא החנפן מה חושבים עליו באמת שהוא בזוי חנפן ובעיקר לא ראוי לייצג אף אחד.
  • 15.
    יוסי מלול 26/03/2011 16:53
    הגב לתגובה זו
    על מה בוכים העובדים הסוציאליים? מעולם לא הייתה תקשורת כל-כך רבה לשביתה של אף סקטור בארץ. הדובר שלהם עשה עבודה מעולה. שבועיים קודם כבר נפרסו סדינים ודאבל-ספרדים בכל העיתונים. עכשיו הם כבר נמאסו אז אוי, יו,יו........... חוצפנים!
  • 14.
    עמוס הראל 26/03/2011 10:58
    הגב לתגובה זו
    מדובר בתופעה שלילית שאינה הזכורה בעיתונות הישראלית שהיא אבן דרך להתדרדרותה. מתן חודורוב הוא בור ועם הארץ, מחופש, שיודע לנסות להסוות עובדה זו באמצעות דיבור קולח ונבוב החוטא לעובדות ולמציאות ומטעה בכך את צופיו יותר מאשר משכיל אותם במידע חדש. ניו-ג'ורנאליזם בצורתו הכי מסוכנת. אגב האיש מדווח כלכלכ מבלי להבין ולו מילה ממה שהוא אומר. ממש תוכי מיכני.
  • איזה בושה 27/03/2011 00:12
    הגב לתגובה זו
    לא להאמין מתן איך אתה מלקק. ועוד למי לבר מוחא? אתה כנראה באמת חסר פרופורציות. לבזבז זמן על אדם לא ראוי שמתנגד לצעירים ומעודד את העסקנים והאינטרגנטים . איש שלא שווה כלום ולא מבין בכלום חוץ מאשר בליקוקי תחת לחזקים ובתככים. בר מוחא מגלה איש חזק ולא עוזב לו את התחת. כזה חנפן שמוכן להשפיל את עצמו רק שישרוד. כי בעצם תחשבו לאן יש לו ללכת? מי יקח אותו? לאיזה עבודה?
  • 13.
    עוד אפרוח 26/03/2011 00:00
    הגב לתגובה זו
    ילדי קומוניקטים מקבלים ממנהלי החברות ב"ארוחות עסקים" בדיוק מה כדאי להם לכתוב. הם מסנוורים מהקירבה לטייקונים ואולי יעבדו עבורם כדוברים יום אחד.. כנ"ל עם נערי האוצר. יש פה יד לוחצת יד, זה תרבות הסיקור האפרוחני
  • 12.
    nunu 25/03/2011 03:03
    הגב לתגובה זו
    נראה חמוד ובטח מרוויח טוב....
  • 11.
    מרסיה, עו"ס מירושלים 24/03/2011 23:49
    הגב לתגובה זו
    אי אפשר היה להתעלם מהסיקור החד צדדי של מתן חודורוב . הייתכן שמאחורי הסיקור מסתתרת עמדתוהכלכלית-חברתית של הכתב הצעיר . הדבר הינו לגיטימי בתנאי שהעתונאי אומר זאת ולא מסתתר מאחורי "סיקור אובייקטיבי" . כל הכבוד לעו"סים שהרימו את הכפפה ויציגו את עמדותינו!
  • 10.
    מיכל 24/03/2011 23:46
    הגב לתגובה זו
    החלטתך מבורכת. כל בר דעת שקורא את ההסכם שהוצע מבין שמדובר בביזיון. ממליצה להזמין גם כלכלנים, ללא אג'נדה פוליטית (כמו למשל מר שטרסלר) שיביעו את דעתם האובייקטיבית על ההסכם!!!! ויציעו הצעות להסכם הוגן
  • 9.
    שולמית, עו"ס מירושלי 24/03/2011 23:24
    הגב לתגובה זו
    אמנם לא ייצא לי להגיע מחר, אבל תומכת בחבריי מרחוק. בטוחה שיהיה מועיל!
  • 8.
    רות שרעבי 24/03/2011 23:04
    הגב לתגובה זו
    חשוב חשוב. מחזק אחרי שבוע מדכדך. אם בסופו של דבר קולות העובדים ישפיעו זו תהייה תרומה משמעותית למקצוע. ולא רק בהיבט הכלכלי אלא ביטוי למחוייבות לשינוי.כ
  • 7.
    גל, עו"ס 24/03/2011 22:19
    הגב לתגובה זו
    מתן כל הכבוד. תודה על ההזדמנות שאתה נותן לנו!
  • 6.
    כל הכבוד על היוזמה וההקשבה לקולות בשטח (ל"ת)
    גלית 24/03/2011 21:31
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    סטלה 24/03/2011 21:20
    הגב לתגובה זו
    חשוב שדיון יהיה ענייני ולא יתמקד בהעלאת הטענות כלפי גהופים הידועיים לנו. יש צורך בהכנת הדיון: מי ידבר ועל מה. העברת המסרים חייבת להיות ברורה לציבור רחב.
  • 4.
    נא להגיע עם תלושי שכר (ל"ת)
    עו"ס 24/03/2011 21:03
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    הוא בנוי (ל"ת)
    אלה 24/03/2011 20:51
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    הוא פנוי ? :) (ל"ת)
    נועה 24/03/2011 20:47
    הגב לתגובה זו
  • הוא נמוך. אבל מדבר מהר (ל"ת)
    עומר 26/03/2011 01:43
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יוזמה מבורכת (ל"ת)
    עובדת סוציאלית 15 שנ 24/03/2011 20:23
    הגב לתגובה זו
פיטורים
צילום: copilot

גל הפיטורין מתגבר והולך ומגיע עד עובדי המדינה

אנחנו עדים לפיטורין במגזר הטק כבר מספר חודשים, ובכל זאת ההודעה של פייבר על חזרה לפורמט של סטארט-אפ ועל פיטורין של 250 עובדים היא דרמטית, ואליה מצטרפת הודעה של זיפריקרוטר, שסוגרת את מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל; בנוסף, גם המגזר הציבורי מתחיל להתערער, כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, אותת על פיטורין צפויים של כ-20,000 עובדי מדינה (שליש מעובדי המטה)

רן קידר |
נושאים בכתבה פיטורים AI

לאחרונה, כמעט ולא היה יום שבו לא היתה כותרת אחת לפחות על פיטורין בחברה גדולה. רשימת השמות אינסופית וכוללת את אינטל (שנמצאת גם ככה במהלכי ייעול דרמטיים), מיקרוסופט, אמזון, גוגל, סיילספורס, והנה אתמול פייבר, חברה ציבורית שנסחרת בוול סטריט, הודיעה על מהלך דרמטי שבו היא מפטרת שליש מכח האדם, כ-250 עובדים, וחוזרת לפורמט של סטארטפ. לרוב, השוק אוהב לשמוע על הודעות פיטורין, שממוסגרות בשיח על ייעול ועל שינוי יעדים. אבל כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, מדבר על כשליש מעובדי המטה של המדינה ש-"יוחלפו" על ידי הבינה המלאכותית, התופעה חורגת מגבולות המגזר הפרטי ובבירור היא קיימת בשוק העבודה כולו, והמגמה ברורה: פחות עובדים, יותר AI. 

אל החדשות על פייבר ועל העתיד התעסוקתי שלה בישראל הצטרפה הבוקר חברה נוספת, כש-ZipRecruiter הודיעה על סגירת מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל, בדרך לפיטורי כל עובדי הסניף המקומי, כ-65 במספר, ימים ספורים לפני החגים. 

מנכ"ל פייבר, מיכה קאופמן, הגדיר את המהלך כ-"איתחול כואב" והדגיש כי הפיטורים נוגעים לכל המחלקות, וכי ההחלטה היא אחת הקשות שקיבל עד כה. הסיבה המרכזית הוגדרה כך: טכנולוגיות AI כבר מסוגלות לבצע חלק גדול מהשירותים שבעבר שווקו בפלטפורמת הפרילנסרים של פייבר, ופוגעות ישירות במודל העסקי שלה קאופמן לא לבד, כמובן, ולצד ההצהרה שלו, ניתן לראות גם הצהרות עם טון אחר, כפי ששמענו לאחרונה ממנכ"ל סיילספורס, מארק בניוף, שהתגאה בפני משקיעים בכך שהחליף 4,000 עובדים בסוכני AI, וכך התייעל וצמצם את מחלקת התמיכה שלו מ-9,000 ל-5,000 בלבד. 

כמובן, שהגורם המרכזי הוא יכולותיה של הבינה המלאכותית וכמובן שהמגמה אינה ייחודית לישראל. בארה"ב פוטרו מאז תחילת השנה מעל 800 אלף עובדים, כשענפי הטכנולוגיה, הקמעונאות והייצור הם הנפגעים העיקריים. ענקיות כמו מיקרוסופט, אמזון, מטא ו־סיילספורס קיצצו אלפי משרות תוך כדי השקעה מסיבית במערכות AI. גם מגזרי שירות הלקוחות והפיננסים נפגעים, כאשר בנקים וחברות ביטוח מחליפים עובדים במערכות אוטומטיות. מגמות דומות ניכרות גם באוסטרליה ובאירופה, שם ממשלות מטמיעות מערכות AI לטיפול בפניות אזרחים ובניהול מערכות חירום.

הבשורה הדרמטית מגיעה לא רק מהמגזר העסקי אלא גם מהמגזר הציבורי. בארה"ב, הקמת ה-DOGE (המחלקה ליעילות ממשלתית) הובילה לירידה דרמטית במספר עובדי המדינה, בעיקר בתחומי מטה ושירות. בחודש מרץ 2025 לבדו הוכרזו פיטורים בהיקף של כ־275 אלף עובדים פדרליים. במנהל השירותים הממשלתיים (GSA) הוחל בצ’טבוט בשם GSAi שמבצע משימות עבור כ־1,500 עובדים, צעד שהוביל לצמצומים חדים במשרות מנהלתיות. במשרד לענייני ותיקים נרשמה תוכנית רחבה לקיצוץ כ-83 אלף משרות, שבסופו של דבר הוקטנה ל-30 אלף לאחר שילוב פרישות טבעיות והתפטרויות. וכך, הסקטור הציבורי האמריקאי גם הוא חלק מהמגמה של פיטורין והתייעלות. 

משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמשה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסף
ועידת התשתיות

מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר

משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים

מנדי הניג |

משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".

בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.

אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.


לצפיה בועידה - 



ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה

איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה

האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.

לא נתקעת בפקקים?