קציני בטיחות בתעבורה: לאשר יבוא רק למכוניות שעברו מבחני ריסוק
איגוד קציני בטיחות בתעבורה קורא למשרד התחבורה לעשות "סלקציה" ביבוא מכוניות פרטיות, ולאשר יבוא רק של מכוניות בעלות אבזור בטיחותי גבוה. יו"ר האיגוד, מיכה גולד אומר, כי לנוכח הפרסומים בדבר עלייה של 100% ביבוא כלי רכב לארץ בחודש יולי, שעלתה מכמות של 11,714 מכוניות בחודש מאי, לכמות של 23,445 מכוניות בחודש יוני - "הגיעה העת להיות יותר בררנים בסוג הרכב שהממשלה מתירה לייבא לארץ".
גולד אומר, כי הטכנולוגיות של כלי הרכב הולכת ומתפתחות, יצרני הרכב מספקים כיום רכב בטיחותי לכל דורש, אביזרי בטיחות דגמת ה-ESP אשר יכולת להציל חיים, הן כבר בבחינת "בילד אין" ברכב חדש , ולנוכח הגידול המרשים בביקוש למכוניות חדשות בישראל, חובה על הרשויות לחייב את היבואנים להציע ללקוחות רכב בטוח, גם מבחינה פסיבית, שיעמוד במבחני ריסוק ברמה של 3 כוכבים לפחות.
"המגמה היא לסמוך מה שפחות על הנהג, ומנגד לתת לו כלי רכב בעל יכולות הגנה עליו ועל סביבתו", לדבריו.
באיגוד קציני בטיחות אומרים, כי ככל שהרכב יהיה יותר בטוח , יתפנו קציני הבטיחות לטפל בהכשרת הנהג .יורחבו שעות ההדרכה וההשתלמויות של הנהגים. תוטל יותר מרות על מנהלי חברות ההובלה וההסעה לעמוד בדרישות של קצין הבטיחות.
באיגוד אומרים עוד, כי יש בדעת משרד התחבורה לחייב נהגים לעבור השתלמויות תקופתיות. חברות המפעילות ציי רכב של לפחות 20 כלי רכב, יחויבו לפעול לפי "תקן ישראלי" שעל ביצועו יפקח קצין הבטיחות בחברה. באיגוד ממליצים בפני משרד התחבורה, לפתוח במסע הסברה לציבור, כי למען שלומו ובטיחותו, עליו לרכוש רק רכב מצויד באבזור בטיחותי.