קמפיין 30 שנה לעלייה מאתיופיה - זוכה ה"אריה השואג"

היח"צנים בחרו גם הם בקמפיין חברתי כמוביל הענף לדעתם השנה, לאחר שבחירה דומה בוצעה בקקטוס של ענף הפרסום. פרס "יקיר האיגוד" ניתן למרדכי שיפמן
שי פאוזנר |

קמפיין יחסי הציבור של הסוכנות היהודית "30 שנה לעלייה מאתיופיה" נבחר לקמפיין השנה בתחרות האריה השואג 2007 של ענף יחסי הציבור והדוברות. פרסי "האריה השואג" לקמפיינים מצטיינים מוענקים הבוקר באירוע השנתי של האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות בקאמרי בתל- אביב. באירוע משתתפים מאות אנשי יחסי ציבור, מפרסמים, עיתונאים ומנכ"לים של חברות מובילות במשק בישראל (בתמונה מימין לשמאל: איש היח"צ רני רהב וירדן ותיקאי, דובר הסוכנות).

הבחירה בולטת בין השאר, לאור העובדה שגם בתחרות השנתית המקבילה של ענף הפרסום - קקטוס הזהב זכה השנה קמפיין חברתי. מדובר היה בקמפיין של עמותת חולי ניוון השרירים ה-ALS אשר כלל הופעה נדירה של המדען סטיבן הוקינג החולה במחלה.

ועדת השופטים נימקה את בחירתה בקמפיין יחסי הציבור של הסוכנות היהודית כקמפיין השנה, לאחר שקבעה כי העבודה הוגשת בצורה מקצועית, מכילה מחקר וסקר שנערך טרם תחילתו של הקמפיין, עם ביצוע שזכה בכיסוי נרחב בכל אמצעי התקשורת: עיתונות, רדיו, טלווייזיה ואינטרנט; ואשר תוצאותיו הוכחו בשיפור עמדות הציבור כפי שהוצג בסקר דעת קהל שנערך בתום הקמפיין.

"בעיית הדימוי של יוצאי אתיופיה בישראל הינה נושא קריטי בדרך להשתלבותם בחברה הישראלית הקולטת. קמפיין יחסי הציבור נועד לשנות את עמדות הציבור כלפי יוצאי אתיופיה כפעילות למען החברה והקהילה", קבעו השופטים.

בוועדת השופטים, בראשותה של ד"ר לאה מנדלזיס, ראש מסלול תקשורת שיווקית בבית הספר לתקשורת מכללת ספיר, השתתפו חברים מבכירי המפרסמים, הפרסומאים, האקדמיה והתקשורת. יועץ התקשורת ואיש יחסי הציבור דוד גולן, היה מתאם וועדת השופטים.

עוד בלטו בין הזוכים: בתחום יחסי הציבור הבינלאומיים - קמפיין בינלאומי למיצובם וביסוס מעמדם של מוצרי פלסן-סאסא, של משרד אורית תקשורת בינלאומית. בתחום שיווק מוצר/החדרת מוצרים חדשים - זכתה השקת מיקרוסופט ל-Windows Vista ו-Office 2007 למגזר העסקי בישראל של משרד גיתם פורטר נובלי.

באירוע צויין זכרו של נשיא האיגוד הקודם, דוד אשכול ז"ל , מוותיקי ענף יחסי הציבור בישראל, ומדריך ומורה של רבים מהעוסקים בענף.

סילביה בית הלחמי, יו"ר האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות, מסרה: "ענף יחסי הציבור ממשיך לתפוס תאוצה ומתאים עצמו לדרישות החדשות של העולם העסקי. משרדים חדשים נפתחים, ההתמחות של העוסקים מותאמת לרוח התקופה, וכל אחד מאיתנו נדרש להיות חלק בלתי נפרד וחשוב בתכנון האסטרטגי, שיווקי, פרסומי ותדמיתי בחברות ובארגונים שאותם אנו משרתים ומייצגים".

לדבריה, "השנה הוגשו עבודות הן על ידי משרדים גדולים, בינוניים, והן משרדים קטנים העוסקים בתחום בנושאים מקומיים וגם בנושאים כלל ארציים ובינלאומיים; עובדה המוכיחה שקיים קונצנזוס להוכחת המצוינות והמקצוענות. על פי חוות דעת השופטים, והדברים צוינו על ידי יו"ר חבר השופטים, הוגשו לתחרות עבודות ברמה מקצועית מרשימה".

לתחרות הקמפיינים המצטיינים הוגשו עבודות של משרדי יחסי ציבור, גופים ממשלתיים וציבוריים, יועצי תקשורת ודוברים. במסגרת התחרות מוענקים פרסים גם לעבודות סטודנטים בקטגוריית "גור אריה".

"זהו עוד נדבך לטיפוח דור העתיד בענף יחסי הציבור, ובכך אנו מסייעים בידיהם להתמקצע ולצבור ניסיון במקביל ללימודיהם האקדמיים. בפעם ראשונה זוכה לציון מיוחד עבודת דוקטורט ביחסי ציבור - עדות לכך כי העיסוק ביחסי ציבור הפך למקצוע נלמד ונחקר באוניברסיטאות בישראל", אומרת בית הלחמי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה