לאחר שנה; המעבר של עובדי רשות החברות ממשרד האוצר למשרד השת"פ עדיין תקוע
כמעט שנה אחרי ועדיין אין החלטה. השופט דניאל גולדברג מבית הדין הארצי לעבודה בירושלים, הורה היום על השהיית מעבר עובדי רשות החברות הממשלתיות ממשרד האוצר למשרד לשיתוף פעולה אזורי של השר דודי אמסלם, וזאת עד שלא ימוצה המשא ומתן בין ההסתדרות למדינה שיבטיח מעבר סדור בין המשרדים. זאת, על רקע טענת ההסתדרות כי יש פגיעה בתנאי העסקה של עובדי הרשות.
החלטת הממשלה על העברת רשות החברות הממשלתיות התקבלה כבר באפריל 2023. בחודש דצמבר האחרון, הוחלט כי עובדי רשות החברות יועברו בתחילת ינואר 2024 למשרד לשת"פ אזורי. בית הדין קיבל את בקשת ההסתדרות ובמסגרת הבקשה הצדדים נשלחו למשא ומתן. הבקשה הוגשה בעקבות חשש לפגיעה בזכויות, בתנאי העבודה והשכר של העובדים עם המעבר, ומתוך תחושה כי מזלזלים בעובדים, ממדרים אותם מהליך המעבר, ומתנהגים אליהם כ"חפץ" שניתן להעביר ממקום למקום.
שר השת"פ דודי אמסלם. צילום דוברות הכנסת
לאחר דיונים אינטנסיביים אשר לא נשאו פרי, הורה בית הדין לצדדים לשוב לשולחן המו"מ בכדי לדון בהשלכות המעבר ולהגיע להסכמות, אשר יהיו מקובלות על כלל הצדדים, ובהתאם לכך יקבע מועד המעבר או על-ידי פסק דין.
משא ומתן בלב פתוח ונפש חפצה
יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, עו"ד אופיר אלקלעי אמר כי "מדובר בפסק דין חשוב של בית הדין שקיבל את עמדתנו והדגיש את מחויבות המדינה לנהל משא ומתן בלב פתוח ובנפש חפצה עם העובדים, ולעגן את זכויותיהם בצורה מלאה עוד טרם ביצוע מעבר בין משרדי".
ראש בראש מול אמסלם. יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד. צילום דוברות ההסתדרות
אלקלעי הוסיף כי "לצערי, היו כאלה שחשבו שהעובדים הם 'חפצים' שניתן להעבירם ממקום למקום מבלי לדון עימם ולשמור על זכויותיהם. אנחנו נאבקנו והצלחנו להבטיח שהמעבר בין המשרדים לא יתבצע עד שיעוגנו ויוסכמו מלוא הביטחונות לשמירה על זכויות עובדי רשות החברות, ונמשיך להיאבק על זכויות עובדי המדינה ברשות החברות ובכל יתר הגופים הממשלתיים".
- 1.קדיש 23/01/2024 21:58הגב לתגובה זוחייבת לקחת חלקאקטיבי במאבק לצמצום משרדי הממשלה המיותרים
עובד עם AI קרדיט: גרוקאיך להפוך את ה-Chat GPT לכלי חכם באמת? מדריך
מדריך: איך אפשר להפוך את הבינה המלאכותית לכלי עבודה יעיל, ממוקד ואישי יותר ואיך המתחרות של ה-Chat GPT עומדות מולו?
כולנו כבר התחלנו לעבוד באופן כלשהו עם ה-AI, בין אם שהשתמשנו בו בעבודה, השתעשענו איתו ועם היכולות שלו בשעות הפנאי או שהפכנו אותו לחלק קבוע בשגרת היומיום שלנו למטרות שונות. הכלי הפופולרי ביותר הוא כמובן ה-ChatGPT שבשנה אחת הפך לאחד הכלים הנפוצים בעולם העבודה והאקדמיה, אבל רבים מהמשתמשים עדיין מנצלים רק חלק קטן מהפוטנציאל שלו. במצבו הבסיסי, הכלי אמנם מספק תשובות מדויקות למדי, אך הוא מגיב לפי ההקשר של כל שאלה ולא לפי האדם שמולו. כלומר, הוא לא באמת "מכיר" את המשתמש אלא מגיב לפי ניחוש ורוב הזמן מנסה לרצות את המשתמש במקום לתת תשובות אובייקטיביות. אז איך אפשר לשנות זאת?
1 # התאמה אישית
יש להשתמש בתוכנת ההתאמה האישית (Custom Instructions) המאפשרת לבנות שפה קבועה בין המשתמש לבין ה-AI. היא מאפשרת להורות ל-ChatGPT מה הוא צריך לדעת עליכם ואיך לענות לכם. בין אם בניסוחים תמציתיים, או בניתוחים כלכליים ארוכים, ואם בשפה פורמלית או בשפה חופשית. למעשה צריך להגדיר איך מתנהל השיח עם ה-AI, מה שיכול לייתר את הצורך להסביר בכל פעם מחדש את סגנון התשובות שאנחנו רוצים ממנו.
כך למשל, אנליסט פיננסי יכול להורות לכלי להשיב רק במבנה של טבלת נתונים והשוואות, בעוד עיתונאי יכול לבקש ניסוחים דומים לאלה של כלי תקשורת כלכליים. או למשל מי שעוסק במחקר או הוראה יכול לבקש ש-ChatGPT ישאל שאלות מנחות במקום לתת תשובות מלאות, כדי לעודד חשיבה עצמאית.
חשוב לזכור שגם כאשר הכלי פועל תחת הנחיות מותאמות, הוא לא תמיד שומר על אחידות מוחלטת. לעיתים הוא "גולש" לסגנון אחר או מתעלם מהעדפה שהוגדרה. הסיבה היא שמדובר במערכת דינמית הלומדת תוך כדי שימוש. לכן מומלץ לתקן אותה בזמן אמת, להזכיר את ההנחיות ולחדד את הגבולות. במילים אחרות, ההתאמה האישית אינה פעולה חד פעמית, אלא תהליך מתמשך של fine-tuning בין המשתמש למכונה.
- הכלי החדש של גוגל מפיל את מניות חברות התיירות
- ענקיות הטכנולוגיה עוברות לעידן עתיר הון - כיצד ה-AI משנה את פני התעשייה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
2 # פרטיות
אחת הסוגיות שמעסיקות כיום את המשתמשים, ובעיקר ארגונים, תאגידים וחברות, היא עד כמה ניתן לשלוט במידע. ChatGPT מאפשר לנו לבחור אם לשתף את השיחות לצורך שיפור המודל או להשבית לחלוטין את האפשרות הזאת. משתמשים ארגוניים, כמו לקוחות של ChatGPT Team או Enterprise, נהנים כברירת מחדל ממדיניות פרטיות מחמירה יותר כאשר השיחות שלהם אינן משמשות לאימון המערכת.
איילת גבע, מנהלת יחידת החדשנות והפיתוח העסקי של מרכז הסרטן בשיבא, קרדיט: באדיבות המצולמת"אם פעם היו מחקרים עם 47 מטופלים, כיום אני מסוגלת לעשות מחקרים על אלפי מטופלים"- קריירה בעידן ה-AI
איילת גבע, מנהלת יחידת החדשנות והפיתוח העסקי של מרכז הסרטן על שם חוסידמן בזרוע החדשנות ARC, המרכז הרפואי שיבא
ספרי קצת על עצמך:
מגיעה מהעולם הטכנולוגי, ממש מהברזלים. בניתי מערכות business intelligence בגופים כמו טבע, פוקס או דיסקברי. מאז עשיתי מעבר לעולמות הבריאות הדיגיטלית כשניהלתי מוצרים שהם בהכרח דברים שנוגעים בעולמות הנתונים וה-AI. אז לא קראו לזה AI זה היה machine learning.
היום אני מנהלת את מנהלת החדשנות והפיתוח העסקי במרכז הסרטן בשיבא. כאן אני עושה כל מה שקשור בחדשנות, כך שאני גם מייבאה רעיונות פנימה על ידי קשרים עם חברות מכל הגדלים מקטן ועד גדול וגם מנביטה רעיונות פנימיים ומביאה אותם לידי מימוש בעולמות הטכנולוגיים ובעולמות המסחריים אם יש צורך. היחידה שלי עושה פיתוח עסקי, שזה אומר לתכלל את כל ההיבטים הכלכליים של מרכז הסרטן, הכוונה כאן היא לא להכניס כסף לכיס של אף אחד אלא להביא כסף למטופלים שלנו, מרפאות חדשות בין אם דרך שירותים חדשים, או טפסי 17, וגם למעבדת המידע שלנו שנקראת אונקומיינד שעושה עיבודים גנומיים שמתכללים כמה סוגי מידע על מטופל. אם יש לי כ-100 אלף מטופלים, אז יש לי כ-100 אלף מסעי מטופל ומדובר בכל המידע הרלוונטי לאותו מטופל.
מסע מטופל מתכלל את כל המידע מרגע האבחון ועד לסוף הטיפול, יש לי את כל הנתונים של המטופל ולפי זה הקלינאי קובע את הטיפול. במעבדה אנחנו עושים בירור גנומי ובעצם כל מה שיש לו משמעות קלינית נכנס לדאטה בייס והתפקיד שלי זה למצות המידע מהכל. אנחנו מוציאים מודלים שמסייעים לזהות מטופלים בסיכון. עם ה-AI אנחנו אוספים מודלים נבואיים ומסייעים לזהות מטופלים בסיכון ולהבין איזה מטופל מתאים לאיזה טיפול והכל כדי לשפר את מסע המטופל ולשפר את הטיפול בו. אנחנו מצליחים ככה לחזות תזמונים של טיפולים, כלומר מתי להעניק איזה טיפול, והכל מבוסס AI ולא היה אפשרי בלי AI.

- מנכ״ל גוגל: "אם בועת ה-AI תתפוצץ - אף חברה לא תישאר חסינה, גם לא אנחנו"
- פאלו אלטו עם תחזית סייבר בעידן ה-AI: שנת 2026 תהיה "שנת המגן"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
