איציק וויץ, מנכ"ל קרסו מפתח מנועי צמיחה ומשדר אופטימיות
הדוח הרבעוני שהציגה קרסו , יבואנית ניסן, רנו, אינפיניטי ודאצ'יה היה מעט מבלבל. מצד אחד החברה הציגה קיטון בנתח השוק מ-10.6% ל-8.9%, מצד שני היא שמרה על רמת הכנסות דומה לרבעון המקביל ב-2018, כשהרווח הנקי זינק ביותר מפי 3 ל-46.4 מיליון שקלים - דבר שהקפיץ את המניה ב-12.5%.
מאחורי המספרים ובתוך השוק התנודתי, מנכ"ל החברה, איציק וייץ, מסביר איך שמר על רווחיות, מה הביא לקיטון ואיך הוא מתכונן להחזיר את נתח השוק שאבד ואיך העלאת המס על רכבים היברידים ב-2020 צפויה להיטיב עם היבואן המתבסס על מנועי בערה פנימית.
איך אתה מתייחס לדוחות האמביוולנטים שלכם?
"הדוח משקף התנהלות שונה בהתאם לנסיבות שהחברה נמצאת בה, יש התנהלות שונה שלנו ושל היצרנים. היצע הדגמים שהיצרנים מייצרים ומאפשרים לנו למכור היה קטן יותר ופחות מתאים לשוק הישראלי – בעיקר השוק ההיברידי".
זה מה שהוביל להקטנת נתח השוק?
"כן. זה הוביל לירידה בכמות המכירות ובהתאם ירד חלקנו בשוק".
אבל איך הרווחיות עלתה?
"בגלל הנסיבות האלה שינינו את האסטרטגיה שלנו בצורה מודעת. האסטרטגיה דיברה על הגדלת הרווחיות והכוונה לשוק הפרטי. עשינו את זה בצורה די מוצלחת ושם גם נתקד בהמשך, כי השוק הפרטי הוא רווחי יותר.
- ירידה של 35% ביבוא כלי רכב פרטיים
- אחרי הבהלה ליבוא: ירידה של 6.3% בהזמנות למוצרים בני קיימא באפריל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"בנוסף, הפעילויות האחרות של קרסו שכוללות ביטוח וליסינג הניבו פירות של ההשקעות ארוכות טווח, כשמדי שנה אנחנו רואים שיפור ברווחיות בתחומים האלה. כמו כן, אנחנו רואים שיפור במכירה של רכבים משומשים.
"לאחרונה הרחבנו את מערכי הטרייד-אין והליסינג. בנוסף לזה, היה שיפור במטבע שאנחנו מייבאים, ברבע הראשון זה לא הורגש, היו לנו הוצאות מימון מאוד משמעותיות.
"במקביל, תנאי הסחר שלנו השתפרו בעקבות הפיחות במטבע. הדבר המשמעותי היא כתוצאה משיפור תנאי הסחר עם היצרנים שלנו והמעבר להתמקדות בשוק הפרטי על פני השוק הממסדי".
- הרובוטקסי של אמזון יוצא לדרך בלאס וגאס - האם יצליח להדביק את Waymo וטסלה?
- הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
מהם מנופי הצמיחה שלכם לחציון השני ולשנה הבאה?
"אנחנו הולכים להשיק מספר רב של דגמים, גם של ניסאן וגם של רנו. זה יקרה במהלך החודשים הקרובים. זה מנוף צמיחה מרכזי, יחד עם המשך השיפור בתנאי הסחר מול היצרנים. אנחנו מקווים שהצעדים הללו יסייעו לנו להמשיך ולשפר את התוצאות. לא נביא מותגים חדשים".
מלחמת הסחר משפיעה עליכם?
"ההשפעה קיימת. אבל מה שיותר משפיע הן רמות התקינה האירופאיות שמתקדמות כל הזמן, ומכוונות לרמת פליטות יותר נמוכה - בעיקר בתעשיית הרכב האירופאית, משם אנחנו מייבאים את מרבית הדגמים שלנו. מדובר בהשקעות מאוד משמעותיות, מאחר והמכוניות שלנו הן בעיקר בתקינה אירופאית."
ומה בנוגע למכוניות היברידיות?
"אנחנו צופים שדווקא עליית המסים למכוניות ההיברידיות, שמתוכננת להיכנס לתוקף ב-2020, יעניק יתרון למכוניות עם בעירה פנימית שהן עיקר המכוניות שאנחנו מייבאים".
ממה אתם חוששים?
- 2.מנהל 21/08/2019 17:28הגב לתגובה זוניהול מאוד שמרני, אפילו איטי, אבל טוב בתקופה של סיכונים
- 1.בן 21/08/2019 15:59הגב לתגובה זושער המניה אינו משקף את שווי החברה צםו לעליות מרשימות במניה

הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
ברוך בורא פרי התחרות, 'שלמה מוטורס' יבואנית דגמי BYD לישראל החלה בשיווק ה BYD Sealion 5 DM-i - קרוסאובר משפחתי בסגמנט C, עם הנעת פלאג אין הייבריד.
המחירים 167,000 ש"ח לדגם הכניסה קומפורט ו- 172,000 ש"ח לדגם דיזיין המאובזר. ההבדלים בין הדגמים אינם רק באבזור אלא גם בטווח החשמלי.
דגם הקומפורט הוא הפלאג אין הייבריד הזול ביותר בישראל כרגע.
שלמה מוטורס יבואנית דגמי BYD לישראל השיקה במטה היצרנית בשנזן בסין את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר בסגמנט C עם הנעת פלאג אין הייבריד.
טכנולוגיית הפלאג אין הייבריד של BYD החלה עוד בשנת 2008 עם השקה של דגם מקומי בתצורת פלאג אין הייבריד. מאז ייצרה החברה כ- 7,000,000 כלי רכב עם הנעה זו, כשבשנים האחרונות מציידת היצרנית את דגמי הפלאג אין בטכנולוגיית DM-i ( Dual Motor) של החברה.
בישראל משווקות כבר היום עם טכנולוגיה זו ה BYD Seal U והמשפחתית המצוינת ה BYD Seal 5 אותה בחנתי ממש לאחרונה.
המגמות בשוק המקומי עם הצמיחה הגדולה של דגמי הפלאג אין הייבריד המתקדמים, לצד התמתנות קלה של הביקושים לדגמים החשמליים, הביאו את היצרנית יחד עם 'שלמה מוטורס' להקדים את כל העולם ולהביא לשוק הישראלי את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר C-Suv עם הנעת פלאג אין הייבריד.
- המכסים באירופה הופכים ליתרון: איך יצרניות הרכב הסיניות עוקפות את החסמים
- שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

הרובוטקסי של אמזון יוצא לדרך בלאס וגאס - האם יצליח להדביק את Waymo וטסלה?
פתיחה חגיגית בעיר הקזינו, עיצוב ייחודי וגב פיננסי חזק מאמזון - האם זה יספיק למיזם הרובוטקסי להתמודד עם המובילות בשוק? וגם - כל המידע על כל השחקניות בתחום
חברת זוקס שבבעלות אמזון השיקה שירות נסיעות ציבוריות חינמיות ברובוטקסי שלה בלאס וגאס. זהו צעד משמעותי ראשון שלה בשוק האמריקאי לרכב אוטונומי ייעודי ללא הגה או דוושות. ההשקה כללה נסיעות חינם בין חמש נקודות מרכזיות על הסטריפ, בהן מלונות ומקומות בילוי דוגמת הקזינו MGM Grand ו-Resorts World, ומסמנת את המעבר משלבי בדיקות פנימיות להפעלה ציבורית ראשונית.
השירות זמין דרך אפליקציה ייעודית, כאשר כחמישים רכבים פעילים משרתים את הציבור בשלב הראשון. התגובה התקשורתית הייתה נרחבת, ומנכ"לית זוקס איצ'ה אוואנס תיארה את ההשקה כרגע היסטורי שמביא את הטכנולוגיה האוטונומית לידי הציבור הרחב. עם זאת, היא הדגישה כי מדובר רק בהתחלה של מסע ארוך.
זוקס מתכננת להתרחב בקרוב לסן פרנסיסקו, שם היא כבר מציעה נסיעות לעובדים בלבד, ומקווה לקבל אישורים רגולטוריים לשירות מסחרי בתשלום עד סוף השנה. התוכניות כוללות הרחבה לכל העיר לאס וגאס במהלך השנה הקרובה. המיזם נוסד ב-2014 ונרכש על ידי אמזון ב-2020 תמורת 1.3 מיליארד דולר, ולמרות שהוא מציע כעת ניסיון ראשון לציבור, הדרך לשוק רחב ומסחרי עודנה ארוכה בשל אתגרים טכנולוגיים, רגולטוריים ותחרותיים עזים.
בעוד זוקס מתחילה להתרחב, שחקניות מבוססות כמו Waymo של אלפבית וטסלה כבר שולטות בשוק עם אלפי רכבים פעילים ומיליוני נסיעות. שוק הרכבים האוטונומיים צפוי לגדול ל-2.3 טריליון דולר עד 2030, אך זוקס צריכה להאיץ את קצב הפיתוח והפריסה כדי לא להישאר מאחור. במאמר זה נסקור את ההשקה של זוקס, ננתח את יתרונותיה וחסרונותיה, ונשווה אותה למתחרות העיקריות תוך התייחסות לנתונים עדכניים משנת 2025, כולל התפתחויות גלובליות, אתגרים טכנולוגיים והשפעות חברתיות רחבות.
- חברת האוטונומיה שגייסה מעל 200 מיליון דולר מאנבידיה ואובר
- מאסק מודיע: הרובוטקסי יגיע לציבור הרחב בספטמבר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
זוקס: עיצוב מהפכני והתחלה צנועה עם תוכניות שאפתניות
הרכב של זוקס שונה באופן מהותי מהסטנדרטים המקובלים בתעשייה. העיצוב המרובע והקומפקטי שלו זכה לכינוי "טוסטר" מצד משקיפים ומבקרים, והוא אכן מזכיר יותר מכשיר חשמלי מאשר מכונית מסורתית. ארבעת המושבים מסודרים פנים אל פנים בצורה המזכירה קרון רכבת, ובהיעדר הגה או דוושות נוצרת חוויה חברתית ייחודית שעשויה להיות לא מוכרת לנוסעים רבים.