איציק וויץ, מנכ"ל קרסו מפתח מנועי צמיחה ומשדר אופטימיות

שינוי אסטרטגיה, קטיפת פירות של תהליכים ארוכי טווח ודוח רבעוני אמביוולנטי. מנכ"ל  קרסו איציק וייץ, מסביר על השיפט העסקי שביצעה החברה ומשרטט איך הוא מתכונן למחצית השנייה של 2019 ולשנה הבאה
 | 
(2)
איציק וייץ, צילום: יחצ
הדוח הרבעוני שהציגה קרסו -2.77% קרסו 1,860 -2.77% קרסו בסיס:1,913 פתיחה:1,913 גבוה:1,913 נמוך:1,836 תמורה:701,108 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , יבואנית ניסן, רנו, אינפיניטי ודאצ'יה היה מעט מבלבל. מצד אחד החברה הציגה קיטון בנתח השוק מ-10.6% ל-8.9%, מצד שני היא שמרה על רמת הכנסות דומה לרבעון המקביל ב-2018, כשהרווח הנקי זינק ביותר מפי 3 ל-46.4 מיליון שקלים - דבר שהקפיץ את המניה ב-12.5%.
מאחורי המספרים ובתוך השוק התנודתי, מנכ"ל החברה, איציק וייץ, מסביר איך שמר על רווחיות, מה הביא לקיטון ואיך הוא מתכונן להחזיר את נתח השוק שאבד ואיך העלאת המס על רכבים היברידים ב-2020 צפויה להיטיב עם היבואן המתבסס על מנועי בערה פנימית.
איך אתה מתייחס לדוחות האמביוולנטים שלכם?
"הדוח משקף התנהלות שונה בהתאם לנסיבות שהחברה נמצאת בה, יש התנהלות שונה שלנו ושל היצרנים. היצע הדגמים שהיצרנים מייצרים ומאפשרים לנו למכור היה קטן יותר ופחות מתאים לשוק הישראלי – בעיקר השוק ההיברידי".
זה מה שהוביל להקטנת נתח השוק?
"כן. זה הוביל לירידה בכמות המכירות ובהתאם ירד חלקנו בשוק".
אבל איך הרווחיות עלתה?
"בגלל הנסיבות האלה שינינו את האסטרטגיה שלנו בצורה מודעת. האסטרטגיה דיברה על הגדלת הרווחיות והכוונה לשוק הפרטי. עשינו את זה בצורה די מוצלחת ושם גם נתקד בהמשך, כי השוק הפרטי הוא רווחי יותר.

"בנוסף, הפעילויות האחרות של קרסו שכוללות ביטוח וליסינג הניבו פירות של ההשקעות ארוכות טווח, כשמדי שנה אנחנו רואים שיפור ברווחיות בתחומים האלה. כמו כן, אנחנו רואים שיפור במכירה של רכבים משומשים.

"לאחרונה הרחבנו את מערכי הטרייד-אין והליסינג. בנוסף לזה, היה שיפור במטבע שאנחנו מייבאים, ברבע הראשון זה לא הורגש, היו לנו הוצאות מימון מאוד משמעותיות.
"במקביל, תנאי הסחר שלנו השתפרו בעקבות הפיחות במטבע. הדבר המשמעותי היא כתוצאה משיפור תנאי הסחר עם היצרנים שלנו והמעבר להתמקדות בשוק הפרטי על פני השוק הממסדי".
מהם מנופי הצמיחה שלכם לחציון השני ולשנה הבאה?
"אנחנו הולכים להשיק מספר רב של דגמים, גם של ניסאן וגם של רנו. זה יקרה במהלך החודשים הקרובים. זה מנוף צמיחה מרכזי, יחד עם המשך השיפור בתנאי הסחר מול היצרנים. אנחנו מקווים שהצעדים הללו יסייעו לנו להמשיך ולשפר את התוצאות. לא נביא מותגים חדשים".

מלחמת הסחר משפיעה עליכם?
"ההשפעה קיימת. אבל מה שיותר משפיע הן רמות התקינה האירופאיות שמתקדמות כל הזמן, ומכוונות לרמת פליטות יותר נמוכה - בעיקר בתעשיית הרכב האירופאית, משם אנחנו מייבאים את מרבית הדגמים שלנו. מדובר בהשקעות מאוד משמעותיות, מאחר והמכוניות שלנו הן בעיקר בתקינה אירופאית."

ומה בנוגע למכוניות היברידיות?
"אנחנו צופים שדווקא עליית המסים למכוניות ההיברידיות, שמתוכננת להיכנס לתוקף ב-2020, יעניק יתרון למכוניות עם בעירה פנימית שהן עיקר המכוניות שאנחנו מייבאים". 

ממה אתם חוששים?
"יש חשש שבעקבות הגירעון של הממשלה ישיתו עוד מכסים על חברות הרכב, למרות שעדיין לא קיבלנו התראה על כך מהממשלה".
תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הכל זה ניהול
    מנהל 21/08/2019 17:28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ניהול מאוד שמרני, אפילו איטי, אבל טוב בתקופה של סיכונים
    סגור
  • 1.
    קרסו
    בן 21/08/2019 15:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שער המניה אינו משקף את שווי החברה צםו לעליות מרשימות במניה
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות