איציק וויץ, מנכ"ל קרסו מפתח מנועי צמיחה ומשדר אופטימיות
הדוח הרבעוני שהציגה קרסו , יבואנית ניסן, רנו, אינפיניטי ודאצ'יה היה מעט מבלבל. מצד אחד החברה הציגה קיטון בנתח השוק מ-10.6% ל-8.9%, מצד שני היא שמרה על רמת הכנסות דומה לרבעון המקביל ב-2018, כשהרווח הנקי זינק ביותר מפי 3 ל-46.4 מיליון שקלים - דבר שהקפיץ את המניה ב-12.5%.
מאחורי המספרים ובתוך השוק התנודתי, מנכ"ל החברה, איציק וייץ, מסביר איך שמר על רווחיות, מה הביא לקיטון ואיך הוא מתכונן להחזיר את נתח השוק שאבד ואיך העלאת המס על רכבים היברידים ב-2020 צפויה להיטיב עם היבואן המתבסס על מנועי בערה פנימית.
איך אתה מתייחס לדוחות האמביוולנטים שלכם?
"הדוח משקף התנהלות שונה בהתאם לנסיבות שהחברה נמצאת בה, יש התנהלות שונה שלנו ושל היצרנים. היצע הדגמים שהיצרנים מייצרים ומאפשרים לנו למכור היה קטן יותר ופחות מתאים לשוק הישראלי – בעיקר השוק ההיברידי".
זה מה שהוביל להקטנת נתח השוק?
"כן. זה הוביל לירידה בכמות המכירות ובהתאם ירד חלקנו בשוק".
אבל איך הרווחיות עלתה?
"בגלל הנסיבות האלה שינינו את האסטרטגיה שלנו בצורה מודעת. האסטרטגיה דיברה על הגדלת הרווחיות והכוונה לשוק הפרטי. עשינו את זה בצורה די מוצלחת ושם גם נתקד בהמשך, כי השוק הפרטי הוא רווחי יותר.
- המספר היומי - איך 26.9 משפיע על הקניות שלנו?
- רוצים לדעת כמה האינפלציה האמיתית במדינה? תסתכלו על הנתון הזה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"בנוסף, הפעילויות האחרות של קרסו שכוללות ביטוח וליסינג הניבו פירות של ההשקעות ארוכות טווח, כשמדי שנה אנחנו רואים שיפור ברווחיות בתחומים האלה. כמו כן, אנחנו רואים שיפור במכירה של רכבים משומשים.
"לאחרונה הרחבנו את מערכי הטרייד-אין והליסינג. בנוסף לזה, היה שיפור במטבע שאנחנו מייבאים, ברבע הראשון זה לא הורגש, היו לנו הוצאות מימון מאוד משמעותיות.
"במקביל, תנאי הסחר שלנו השתפרו בעקבות הפיחות במטבע. הדבר המשמעותי היא כתוצאה משיפור תנאי הסחר עם היצרנים שלנו והמעבר להתמקדות בשוק הפרטי על פני השוק הממסדי".
- רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה
- מנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מהם מנופי הצמיחה שלכם לחציון השני ולשנה הבאה?
"אנחנו הולכים להשיק מספר רב של דגמים, גם של ניסאן וגם של רנו. זה יקרה במהלך החודשים הקרובים. זה מנוף צמיחה מרכזי, יחד עם המשך השיפור בתנאי הסחר מול היצרנים. אנחנו מקווים שהצעדים הללו יסייעו לנו להמשיך ולשפר את התוצאות. לא נביא מותגים חדשים".
מלחמת הסחר משפיעה עליכם?
"ההשפעה קיימת. אבל מה שיותר משפיע הן רמות התקינה האירופאיות שמתקדמות כל הזמן, ומכוונות לרמת פליטות יותר נמוכה - בעיקר בתעשיית הרכב האירופאית, משם אנחנו מייבאים את מרבית הדגמים שלנו. מדובר בהשקעות מאוד משמעותיות, מאחר והמכוניות שלנו הן בעיקר בתקינה אירופאית."
ומה בנוגע למכוניות היברידיות?
"אנחנו צופים שדווקא עליית המסים למכוניות ההיברידיות, שמתוכננת להיכנס לתוקף ב-2020, יעניק יתרון למכוניות עם בעירה פנימית שהן עיקר המכוניות שאנחנו מייבאים".
ממה אתם חוששים?
- 2.מנהל 21/08/2019 17:28הגב לתגובה זוניהול מאוד שמרני, אפילו איטי, אבל טוב בתקופה של סיכונים
- 1.בן 21/08/2019 15:59הגב לתגובה זושער המניה אינו משקף את שווי החברה צםו לעליות מרשימות במניה

רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה
במבצע שערכה יחידת ניהול ספרים ברשות המסים, במסגרתו התבצעו כ-100 ביקורות סמויות במוניות ברחבי הארץ ובזמנים שונים, ונבדקו רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב-"מונה חכם", נמצא כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה
מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק
יחידת ניהול ספרים ברשות המסים ערכה בתקופה האחרונה מבצע מקיף בקרב נהגי מוניות, לבדיקת רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב"מונה חכם". המבצע כלל כ-100 ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ בזמנים משתנים. מתוצאות המבצע עולה כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק. ברגע שלא רושמים את ההכנסה אז מעלימים את ההכנסה ומעלימים מס. ברגע שמעלימים מס, מקטינים את הקופה הציבורית, "גונבים" מהקופה הציבורית.
כאשר "גונבים" את הקופה הציבורית, גורמים לכך שאחרים משלמים יותר. אם כולם היו משלמים כמו שצריך, המס הכולל היה נמוך יותר. ומכאן שאנחנו מקבלים בהכללה - שנהגי המוניות "גונבים" את הקופה הציבורית. הם מתלוננים ללא הירף על כך שהתמורה שלהם נמוכה, דורשים ומקבלים העלאות, ובסוף עוד לא מדווחים ולא משלמים מס. הכי נכון היה להגביר את התחרות דרך אובר, אבל מה שקיים בעולם כבר שנים, לא מגיע לכאן כי הלובי של נהגי המוניות חזק.
רוב נהגי המוניות הם עברייני מס
במסגרת הרפורמה המשותפת לרשות המסים ומשרד התחבורה, שמכונה 'נסיעה טובה', כלל נהגי
המוניות מחויבים להשתמש "במונה חכם", מערכת ממוחשבת הרושמת ושומרת את הנתונים של כל נסיעה, לרבות שעת התחלת הנסיעה ושעת סיומה, מרחק הנסיעה והסכום שנרשם בחשבונית. בכל נסיעה, גם אם תעריף הנסיעה הוסכם מראש, חובה להפעיל את המונה. מטרת הרפורמה הינה להגביר את השקיפות
בענף, לצמצם הון שחור ולהבטיח תשלום מס אמת.
במסגרת מאמצי האכיפה, ערכה רשות המסים מבצע ניהול ספרים משולב ארצי בשיתוף מחלקת ביקורת ממוחשבת, מחלקת ניהול ספרים והמחלקה הכלכלית, שכלל ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ, מצפונה ועד דרומה. מנתוני המבצע
עולה, כאמור, כי בכ-80% מהביקורות שנערכו לא הופעל המונה החכם.
- קנס של 20 אלף שקל לנהג מונית ש"עבד" על תיירים - האם זה ירתיע את נהגי המוניות?
- מחירי המוניות יתייקרו ב-3% - למה Uber לא פועלת בארץ?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מלבד אי הפעלת מונה, התגלו במהלך המבצע מספר מקרים חריגים. באחד מהמקרים זוהו שתי מוניות בעלות אותו מספר זכות ציבורית. בארבעה מקרים נוספים זוהה מונה חכם במונית שאינו מוכר בחברות המונים
המספקות אותם לנהגי המוניות. עוד התגלה כי מספר הרישוי של אחת המוניות אינו מספר רישוי של מונית ורשום במרשמי משרד התחבורה כמספר של רכב המיועד לגריטה.

רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה
במבצע שערכה יחידת ניהול ספרים ברשות המסים, במסגרתו התבצעו כ-100 ביקורות סמויות במוניות ברחבי הארץ ובזמנים שונים, ונבדקו רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב-"מונה חכם", נמצא כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה
מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק
יחידת ניהול ספרים ברשות המסים ערכה בתקופה האחרונה מבצע מקיף בקרב נהגי מוניות, לבדיקת רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב"מונה חכם". המבצע כלל כ-100 ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ בזמנים משתנים. מתוצאות המבצע עולה כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק. ברגע שלא רושמים את ההכנסה אז מעלימים את ההכנסה ומעלימים מס. ברגע שמעלימים מס, מקטינים את הקופה הציבורית, "גונבים" מהקופה הציבורית.
כאשר "גונבים" את הקופה הציבורית, גורמים לכך שאחרים משלמים יותר. אם כולם היו משלמים כמו שצריך, המס הכולל היה נמוך יותר. ומכאן שאנחנו מקבלים בהכללה - שנהגי המוניות "גונבים" את הקופה הציבורית. הם מתלוננים ללא הירף על כך שהתמורה שלהם נמוכה, דורשים ומקבלים העלאות, ובסוף עוד לא מדווחים ולא משלמים מס. הכי נכון היה להגביר את התחרות דרך אובר, אבל מה שקיים בעולם כבר שנים, לא מגיע לכאן כי הלובי של נהגי המוניות חזק.
רוב נהגי המוניות הם עברייני מס
במסגרת הרפורמה המשותפת לרשות המסים ומשרד התחבורה, שמכונה 'נסיעה טובה', כלל נהגי
המוניות מחויבים להשתמש "במונה חכם", מערכת ממוחשבת הרושמת ושומרת את הנתונים של כל נסיעה, לרבות שעת התחלת הנסיעה ושעת סיומה, מרחק הנסיעה והסכום שנרשם בחשבונית. בכל נסיעה, גם אם תעריף הנסיעה הוסכם מראש, חובה להפעיל את המונה. מטרת הרפורמה הינה להגביר את השקיפות
בענף, לצמצם הון שחור ולהבטיח תשלום מס אמת.
במסגרת מאמצי האכיפה, ערכה רשות המסים מבצע ניהול ספרים משולב ארצי בשיתוף מחלקת ביקורת ממוחשבת, מחלקת ניהול ספרים והמחלקה הכלכלית, שכלל ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ, מצפונה ועד דרומה. מנתוני המבצע
עולה, כאמור, כי בכ-80% מהביקורות שנערכו לא הופעל המונה החכם.
- קנס של 20 אלף שקל לנהג מונית ש"עבד" על תיירים - האם זה ירתיע את נהגי המוניות?
- מחירי המוניות יתייקרו ב-3% - למה Uber לא פועלת בארץ?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מלבד אי הפעלת מונה, התגלו במהלך המבצע מספר מקרים חריגים. באחד מהמקרים זוהו שתי מוניות בעלות אותו מספר זכות ציבורית. בארבעה מקרים נוספים זוהה מונה חכם במונית שאינו מוכר בחברות המונים
המספקות אותם לנהגי המוניות. עוד התגלה כי מספר הרישוי של אחת המוניות אינו מספר רישוי של מונית ורשום במרשמי משרד התחבורה כמספר של רכב המיועד לגריטה.
