דלק תבצע רכישה עצמית של מניות בהיקף של עד 200 מיליון שקל
בדירקטוריון סבורים כי "רכישה עצמית של מניות קבוצת דלק בעת הזאת מהווה הזדמנות עסקית וכלכלית ראויה". התוכנית מצטרפת לחלוקת דיבידנד של 920 מיליון שקל בשנה. עידן וולס: "המניה מהווה הזדמנות עסקית וכלכלית"
קבוצת דלק דלק קבוצה 2.09% הכריזה על תוכנית רכישה עצמית של מניות (Buyback) בהיקף של עד 200 מיליון שקל. בדירקטוריון סבורים כי "רכישה עצמית של מניות קבוצת דלק בעת הזאת מהווה הזדמנות עסקית וכלכלית ראויה" והתוכנית לרכישת המניות מצטרפת לחלוקות דיבידנד בסך של 920 מיליון שקל, שבוצעו והוכרזו ב-12 החודשים האחרונים (כוללים גם חלוקה שהוכרה עם פרסום הדו"ח הכספי לרבעון הראשון של 2024 ותשולם ביום שלישי הקרוב) - הן מגלמות תשואת דיבידנד גבוהה למשקיעים של 13.7%.
לקבוצת דלק יתרות רווחים הראויים לחלוקה בסכום של כ-6.82 מיליארד שקל ולפי הדוח לסוף מרץ יתרות נזילות בהיקף של מאות מיליוני שקלים ונכסים לא משועבדים בהיקף של כ-5.1 מיליארד שקל.
הקבוצה, בניהולו של עידן וולס, הכריזה הבוקר על תכנית הרכישה (Buyback) כשתוקפה הוא עד ליום 31 בדצמבר השנה.
בחברה מציינים כי תוכנית הרכישה העצמית עומדת במבחני החלוקה הקבועים בחוק, בין היתר בהתבסס על יתרות הרווחים הראויים לחלוקה של החברה - כ-6.82 מיליארד שקל (לסוף מרץ), יתרות הנזילות של החברה המסתכמות במאות מיליוני שקלים ונכסים לא משועבדים בהיקף של כ-5.1 מיליארד שקל.
- 7.BABA 16/06/2024 20:16הגב לתגובה זולהעביר את השקעותי מדלק קבוצה לקיטון ריט.הנהלת קבוצת דלק לא מתפקדת כראוי בתקופה האחרונה.המנכל מעניין אותו רק המשכורת ולא התנהגות מניית דלק קבוצה.רוכשים בארות רקים בים הצפוני.אני מבקש מהרשות ניירות ערך לחקור את הנהלת דלק קבוצה חקירה יסודית.השקיעו מלא כסף ברציו פטרולים והכסף התנדף ברוח.השקיעו במפרץ מקסיקו והכסף שוב התנדף עכשיו רוצים להשקיע במקורו?לא נתן לכספנו להתנדף שוב ברוח תודה.
- dw 17/06/2024 15:24הגב לתגובה זודלק מחפשת מוכרים. לא מכריחים אף אחד להישאר במניה. בעזרת נכונותך למכור לדלק את המניות יהיו לנו פחות שותפים בעסק ואז הדיבידנד למניה בעתיד יגדל. לדעתי ברמות המחיר של 3XXXX דלק היא קניה, בעוד שב 60000 היא יקרה, בהינתן מחירי ניו מד ואיתקה של היום.
- 6.ניו-מד אנרגי: האם מתבצע איסוף כדי למחוק אותה מהמסחר ?! (ל"ת)עמך 16/06/2024 19:03הגב לתגובה זו
- 5.ההזדמנות בשורט 16/06/2024 17:33הגב לתגובה זווההמשך ידוע, מחירי הגז ונפט בשיא בגלל מתיחות גאופוליטית. זה זמן לקנות מניות של חברות אנרגיה?
- dw 17/06/2024 15:15הגב לתגובה זומוזמן לעיין בפוסט אודות ניו מד בפורום בורסה ושוק ההון בתפוז. צרפתי שם כתבה מרויטרס אודות מכרזים ל 15 משלוחי יבוא LNG למצרים, בגלל המחסור בגז. שוב. יבוא גז, לא יצוא. ותוספת משעשעת באותו פוסט: אנא יהודים. עיזרו למצרים, עלמה במצוקה. הם זקוקים לגז טבעי באופן דחוף ולכן הוציאו 15 מכרזי lng לאחרונה (ליבוא! לא ליצוא, כי חסר להם גז וסוגרים מפעלים אם אין מספיק גז). עוד מעט קיץ וכמו שיוסי אבו נוהג לאמר - כל מולקולה שהוא מצליח לשלוף נמכרת למצרים. אז תשאלו איך זה מתיישב עם זה שניו מד ירדה לשער תלת ספרתי 8XX? לא ברור. מצרים רוצה לקנות כל סחורה שניו מד מצליחה להפיק. כסף זה לא בעיה והם אפילו מוכנים לשלם פרמיה על lng.
- אחד 17/06/2024 12:52הגב לתגובה זוהמחירים לא קרובים לשיא. מחיר הדלק יציב כבר מעל שנה ונע בתנודות של +\- עשרה אחוז. במחיר הזה הריווחיות מובטחת ורואים את זה בדוחות
- 4.רועה גרמני 16/06/2024 16:29הגב לתגובה זובסוף גם יגיעו אליהם ולא ישאר לוואלס שערה אחת בתסרוקת המתחנגל שלו, רוקנתם את עתודות הגז ברבע מחיר למצרים , העיקר שלא יישאר כלום לדור הבא. נבוא אתכם בחשבון זה בטוח
- dw 17/06/2024 15:20הגב לתגובה זורגע. כלומר לשיטתך אפשר למכור גז טבעי, לא מונזל, לפי 24$ ? (כי למצרים אנחנו מוכרים במעל 6$) אדרבא. הרם טלפון ליוסי אבו ומצא לו קונה לגז הטבעי, בפתח האסדה, לפי 24$ אני מאמין שהוא ישמח אפילו לשלם לך מיליון דולר עבור עיסקת התיווך הזה (כי גם אני כמשקיע ניו מד אשמח שנשלם לך) אני רק רוצה להזכיר לך מחאות עבר בישראל על כך שאנחנו קורעים את הלקוחות בישראל במחיר של 4-5$, כן? אז מי ישלם לנו 24$? הפיה הטובה?
- 3.אפי 16/06/2024 15:13הגב לתגובה זוסוף סוף מועצת המנהלים מבינה שהגיע הזמן לתמוך בנייר. מכפיל מגוכך ודיווידנד של מעל 13% ועדיין שורטעסטים חוגגים עלינו. יאללה נגמר!
- 2.כל הכבוד! מהלך נכון בזמן הנכון (ל"ת)אבי 16/06/2024 09:32הגב לתגובה זו
- 1.המידה והנפט ירד מתחת ל60 דולר לחבית דלק תהיה בבעיה 16/06/2024 09:23הגב לתגובה זוהמידה והנפט ירד מתחת ל60 דולר לחבית דלק תהיה בבעיה לכן זה הימור מסוים
- חיים 16/06/2024 16:44הגב לתגובה זוהמחיר של הנפט רק עולה ועתודות הנפט בארהב ריקות
- אסף 16/06/2024 14:07הגב לתגובה זואבל יותר מדויק, עבור מי שמכיר את העסק, שזו נטילת זיכון מחושב. הנפט כמובן יכול גם לרדת ל20-30 (כמו שהיה בקורונה, שם אפילו ירד למינוס כקוריוז קצר מאוד), אבל כל ההערכות כרגע הן שהוא ישאר באיזורים אלו בטווח הקרוב -בינוני. דלק מתומחרת חסר עמוק, של לפחות 50%, ואם כבר מגולם פה סיכון אז זה 1) למלחמה עצימה יותר בצפון 2) פגיעה באסדות 3) הפסקת יצוא למצרים/ירדן מסיבות כאלו ואחרות 4) מיסוי בבריטניה (איתקה) אלו הסיכונים הגדולים עבור קבוצת דלק. דווקא מבחינת מחירי האנרגיה, הסיכוי גדול מהסיכון בשלב זה.
- rh 16/06/2024 13:19הגב לתגובה זוהרווחים מובטחים

בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
הבורסה ביצעה עדכון רחב בהרכב מדדיה, הכולל כניסת שש חברות חדשות לת"א 90, ארבע לת"א 125 והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן 35
במדד ת"א 35, המוביל את השוק המקומי, מצטרפות שתי מניות חדשות: מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן. מגדל חוזרת למדד לאחר היעדרות של כמעט עשור, עם שווי שוק שהציב אותה שוב בצמרת החברות הציבוריות. נקסט ויז'ן, שפועלת בתחום המצלמות המיוצבות לתעשיות הביטחוניות, מציינת את עליית קרנו של תחום הביטחון והטכנולוגיה גם בקרב החברות הגדולות. מן העבר השני, שתי החברות הקטנות במדד: אנרג'יאן וחברה לישראל, יורדות לת"א 90, לאחר תקופה שבה מניות האנרגיה והכימיקלים לא הצליחו לשמור על מעמדן בגודל שוק.
חברת דמרי, שניצלה ברגע האחרון מהדחה מת"א 35, נותרת במדד בזכות עליות חדות במנייתה במהלך "הימים הקובעים". החברה נהנתה ממומנטום חיובי בענף הנדל"ן, שבא בעקבות השיפור בתנאי השוק והסכמי השקעה חדשים. גיוסי הון ומימוש אופציות חיזקו את שווייה, ואפשרו לה להישאר ברשימת החברות הגדולות.
- המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם
- הבורסה בשנתיים של מלחמה - מי הרוויח ומי נשאר מאחור?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במדד ת״א־125, שמאגד את כלל המניות במדדי ת״א־35 ות״א־90, נרשמות כניסות ויציאות משמעותיות המשפיעות על מבנה השוק כולו. ארבע חברות חדשות מצטרפות למדד: גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. גילת מייצגת את התחזקות תחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון המקומי, רימון מוסיפה נדבך מתחום התשתיות, ואמפא, שהצטרפה לבורסה רק לאחרונה, משקפת את התרחבות תחום המימון החוץ־בנקאי והנדל״ן.

סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
שנתיים של שיאים יוצאי דופן בתעופה הישראלית מגיעות לסיומן: עם חזרת החברות הזרות לשמיים - אל על, ישראייר וארקיע נערכות לתחרות עזה ולשחיקה ברווחיות; מה צפוי בכל חברה והאם תור הזהב של החברות הישראליות יסתיים בנחיתה רכה?
מלחמת חרבות ברזל, הביאה את התעופה הישראלית לשיאים שלא היו בעבר. מרבית חברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס ארצה, מה שהשאיר את השטח לחברות התעופה הישראליות. נתח השוק של חברות התעופה הישראליות, הכפיל את עצמו ואף יותר. שוך הקרבות מעלה את השאלה הגדולה: לאן פני הענף? יש לציין כי בשעות האחרונות יש התפתחויות שמעידות שאולי המערכה עדיין איננה מאחורינו אבל עדיין ניתן לצייר כבר את המגמה, החברות הישראליות כבר לא שולטות בשמיים והן נערכות בהתאם.
כך למשל אל על שהיתה עם נתח שוק של 21.75% בשנת 2022 הגיע לנתח שוק של 47.5% בשנת 2024 . ישראייר שהיתה בשנת 2022 עם נתח שוק של 4.3% ובאוגוסט 2025 הגיעה לנתח שוק של 15% ביציאת ישראלים לחו"ל. וארקיע שהיתה עם נתח שוק של 3.7% בשנת 2022 ובקיץ השנה ,בחודש אוגוסט, טסה לנתח שוק של 12.3% בנמל בן גוריון. אלו נתונים פנומינליים ,שאינן אפשריים במהלך עסקים רגיל ,שבו המאבק הוא על גידול או קיטון ,של שברי אחוזים.
מניית אל על הגיבה בהתאם ומשווי שוק של 2.4 מיליארד שח, לפני המלחמה ,הגיעה לשווי שוק של מעל 9 מיליארד ולרווחים עצומים. אל הרוויחה בשנה שעברה 545 מיליון דולר,נתח השוק בקו לארצות הברית עלה ל-90% החוב ירד מ-1.4 מיליארד דולר לפני המלחמה ל-75 מיליון דולר בסוף 24 ומגרעון של 210 מיליון דולר עברה להון חיובי של 520 מיליון דולר בסוף 2024.
ישראייר לפני המלחמה היתה בשווי שוק של 260 מיליון שח ובשיא הגיעה ל 600 מיליון שקל, היא הכניסה 453 מיליון דולר בשנת 2024 ,הרווח הנקי שלה באותה השנה ,עמד על 24 מיליון דולר וכמות הנוסעים שהטיסה החברה בשנת 2024 עמדה על 1.46 מיליון. ארקיע היא חברה פרטית, ההערכה היא שהשנה ארקיע תסיים עם שיא בהכנסות של למעלה מ-450 מיליון דולר ועם רווח של כ 20 מיליון דולר. אלא שתור הזהב של התעופה הישראלית עומד בפני סיום, עדיין יש התפתחויות בשעות האחרונות אנחנו עדים להתחממות גזרתית נוספת ואין לדעת לאן זה יתפתח, עם זאת, מרבית החברות הזרות המשמעותיות חזרו לטוס לארץ בקו ת"א-ניו יורק דלתא ויונייטד חזרו ואמירקן איירליינס בדרך ובכללי הצפי הוא שגם רינאייר ואיזיגט ,ישובו לטוס ארצה באפריל הקרוב.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- מחירי הטיסה לפריז ועל העתיד של אל על
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפילו ישנם דיבורים על כך שטורקיש ,ישובו לטוס לארץ. בשיא ,לפני המלחמה, ביצעה טרקיש 49 טיסות שבועיות ארצה ,ששימשו בעיקר עבור טיסות הקונקשיין ונתח השוק שלה בנתב"ג ,עמד על כמעט 7% בשנת 2022 לפני המלחמה.
