"כשכולם מפחדים ונלחצים, זה הזמן להכניס עוד כסף לשוק"

החלום של עדי אפשטיין, מנכ"ל סוכנות 'עד הפסגה מעטפת פיננסים וביטוח', הוא שכל הלקוחות שלו יתעשרו וייצאו לפנסיה מוקדמת. בדרך לשם, הוא מספר על החלק של הוריו בבחירה שלו בתחום ומה היה עושה אחרת בתחילת דרכו  

זיו וולף | (1)

עדי אפשטיין. צילום: ליאור גולסד

צילום: ליאור גולסד

שם: עדי אפשטיין

תפקיד: מנכ"ל סוכנות 'עד הפסגה מעטפת פיננסים וביטוח'

מקום מגורים: רחובות

מצב משפחתי: נשוי + 2

השכלה אקדמית ומקצועית: תואר ראשון כלכלה התמחות במימון; תואר שני מנהל עסקים; רישיון פנסיוני מטעם משרד האוצר

ניסיון תעסוקתי: 5 שנים ב-AIG; 5 שנים בהראל; מ-2020 עצמאי בתור בעלים ושותף של 'עד הפסגה מעטפת פיננסים וביטוח' .

 

 

למה בחרת את תחום העיסוק הזה?

"הגעתי למקצוע דרך התואר הראשון בכלכלה עם התמחות בביטוח. הפריע לי תמיד חוסר המודעות של ההורים שלי לכל הנושא הפיננסי. החלטתי ללמוד את המקצוע לעומק ומשם הגעתי לענף הפיננסים/ביטוח".

 

כמה זמן אתה במקצוע הזה?

 

 "14 שנה".

 

ספר קצת על העבודה  שלך, מהו התהליך שאתה עובר עם הלקוח/ השירות שאתה נותן?

 

"התהליך עם לקוח הוא לא רק הצירוף שלו לסוכנות. מתחילים בפגישה ארוכה איתי ועם השותף שלי אלישע על מנת לעשות סדר כולל במוצרים (כל המוצרים - פנסיה/פיננסים/כסף פנוי/ביטוחים פרטיים/קרנות השתלמות וכו') ובמסלולי ההשקעה, כולל התאמת צרכים מדויקת ללקוח. לאחר הפגישה הראשונית והסדר בקופות, מתחילים תהליך של ליווי עמוק עבור כל שינוי כלכלי/בריאותי".

 

איזה ערך אתה נותן ללקוחות שלך?

 

"הערך שאני נותן טמון בליווי. הלקוחות יודעים שלא מעניין אותם מי חברת הביטוח/בית ההשקעות. הציפייה שלי מכל לקוח היא שהוא יפנה אליי בכל שאלה כלכלית שיש לו עם סכום של 20 אלף שקל ומעלה. כמו כן, בכל אירוע בריאותי אני מצפה שהלקוח ידבר איתנו לפני הכניסה לרופא. אם הוא לא יתייעץ איתי, לא אצליח לתת את האני מאמין שלי ואת הטיפים שלי. כדי לצמוח ביחד - אנחנו כסוכנות והלקוח שמשקיע, חייבים לבצע התייעצויות הדדיות. בלי זה לא נוכל למצות את הפוטנציאל האמיתי של צמיחת הלקוח".

 

מה האני מאמין שלך?

 

"הכסף צריך לקבל את מקסימום הערך שאפשר לתת לו כדי לצמוח כמה שיותר מהר. אני מאמין במנגנון שנקרא ריבית דריבית. אני מאמין שלטווחים ארוכים, אפשר להגיע מאוד רחוק. חיסכון אגרסיבי כל חודש לשוק המניות, בהכרח יגרום לנו לצאת לחופש כלכלי מהר יותר".

 

מה הגורמים החשובים שאתה שוקל כשאתה בוחר מסלולי השקעה ללקוחות?

"גיל, צורך בכסף, תכנון כלכלי קדימה, סטטוס בחיים, גובה חסכונות קיים, גובה שכר ויעדים פיננסיים. המטרה מבחינתי היא לבנות יעדים פיננסיים לטווחים בינוניים/ארוכים, ומשם לגזור כמה הלקוח צריך להפקיד כל חודש".

קיראו עוד ב"זירת הסוכנים"

 

ספר על אירוע מרגש או מאתגר שקרה לך עם לקוח.

 

"סיימנו השבוע תביעה מאוד מסובכת מול אחת מקרנות הפנסיה. התרגשתי להתקשר ללקוחה ולבשר לה, שאחרי מאבק ממושך - ייכנסו לחשבונה כמה מאות אלפי שקלים".

 

איך אתה מתמודד עם לקוחות שלא מסכימים עם ההמלצות שלך?

 

"אני אומר לכל לקוח: 'אין לי כדור בדולח, וזה היחס סיכון/סיכוי שאני מאמין בו'. לקוח חייב להבין שבשוק ההון יש גישות שונות ומנוגדות. אם הוא לא מתחבר לגישה שלי, שבנויה על מנגנון הריבית דריבית, אנחנו ניאלץ להיפרד".

 

כשאתה מקבל פניות מלקוחות מבוהלים כשהשוק יורד - מה אתה אומר להם?

 

"כשכולם מפחדים ונלחצים, זה הזמן להוסיף עוד כסף. שוק ההון זה לא חיש גד, הוא לא רק עולה והוא גם יודע לרדת מאוד חזק לטווחים קצרים. לטווחים ארוכים, אין מקום יותר טוב להיות בו מאשר שוק ההון".

 

מה החלום שלך?

 

"שכל הלקוחות שלי יתעשרו וייצאו לפנסיה מוקדמת כמה שיותר מהר".

 

השלם את המשפטים:

  • כסף זה... לא הכל בחיים, אבל הוא עוזר להגיע כמעט להכל.
  • לקוחות הם... הנכסים של העסק.
  • עבודה היא... הגורם המאזן כל אדם להתעסק בשגרה.
  • אפשר להגשים חלומות אם... עובדים קשה.
 

אם היית יכול לחזור לרגע בזמן, איזה טיפ היית נותן לעצמך בתחילת הדרך?

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אלוןבלון 09/07/2024 18:32
    הגב לתגובה זו
    הוא מרמין בריבית דהריבית ואני מאמין במשיח בן דוד. גם כשמשווקים צריך לא להיות פושר. בשנים האחרונות כולם גילו את מחקי המדדים ובעיקרs&p, השוק היה טוב מאד וכולם גאונים. עכשיו יש גאון חדש שרוצה שיתקשרו אליו לפני שהולכים לרופא, בסדר. אני מבין את הקטע של להיות מעורב ואז הלקוח מרגיש שהוא לא יכול בלי היועץ שלו. מישהו עובד במדינה או שכולם יועצים?
רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסרכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולס

כשסוכן הביטוח טועה - המבוטח משלם: פסק דין תקדימי חושף את מלכודת חידוש הביטוח

בית משפט השלום בקריות דחה תביעה נגד מנורה ביטוח וקבע: סוכנת הביטוח שלא בדקה את הפוליסה המחודשת היא האחראית לנזק של עשרות אלפי שקלים



עמית בר |

מבוטח שרכבו נגנב גילה מאוחר מדי שההרחבה החשובה ביותר בפוליסה - "תוספת שווי רכב", נעלמה בחידוש. פסק דין של השופט צבי כוחן מעלה שאלות קשות על אחריות סוכני הביטוח ומדגיש: גם ב-120 חידושים בחודש, אין תירוץ לרשלנות מקצועית.

רן נוימן חשב שהכל בסדר. הוא ביקש מסוכנת הביטוח שלו, הילה שגיא מסוכנות "ימית י.פ", לחדש את פוליסת הביטוח המקיף לרכבו החדש בדיוק באותם התנאים של השנה הקודמת. היא אישרה בווטסאפ: "הפוליסה היא אותה פוליסה בדיוק". חמישה חודשים אחר כך, כשרכבו נגנב, התברר שההרחבה הקריטית - "תוספת שווי רכב" שמבטיחה החזר מלא של מחיר הרכישה,  פשוט לא הייתה שם.

פסק הדין שניתן בבית משפט השלום בקריות חושף כשל מערכתי מדאיג בענף הביטוח: סוכנים שלא בודקים את הפוליסות שהם מחדשים, מבוטחים שסומכים עליהם באופן עיוור, וחברות ביטוח שמתנערות מאחריות כשהדברים משתבשים.

"בערך 120 חידושים ואני לא בודקת"

העדות המרכזית בתיק הגיעה דווקא מהילה שגיא עצמה, נציגת הסוכנות שטיפלה בחידוש. בחקירה נגדית היא הודתה: "יש לי בערך 120 חידושים ואם אני יודעת שפוליסה שאני מחדשת עוברת בין אחד לאחד עם אותם סעיפים עם אותם כיסויים, אז אני לא בודקת כי אני יודעת שזה אותו דבר".

כשנשאלה ישירות האם ראתה את הפוליסה שהופקה, התשובה הייתה חד-משמעית: "לא".

ההודאה הזו הייתה קריטית. היא חשפה שהסוכנת לא רק שלא סימנה את ההרחבה הנדרשת בטופס החידוש למנורה, אלא גם לא טרחה לבדוק את הפוליסה החדשה כשהתקבלה. רק אחרי הגניבה, כשפנתה למנורה בבקשה נואשת להוסיף את ההרחבה רטרואקטיבית, היא כתבה במייל: "בטעות בחידוש לא שמנו את הכיסוי של חדש תמורת ישן".