"אני מאמין בחשיבות העיקרון לפיו 'עליך לפעול תמיד כאילו הלקוח הוא בן משפחה'"
צח בן דוד, סוכנות עילית פיננסים: "אם לקוח לא מסכים, זו הזדמנות בה הוא מציף את הקושי שלו וכאן המקום שלי להפיג את סימני השאלה והחששות שלו"
שם: צח בן דוד
תפקיד: מתכנן פיננסי והשקעות
מקום מגורים: הוד השרון
מצב משפחתי: נשוי + 2
השכלה אקדמית ומקצועית: תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים, רישיון פנסיוני מורשה מטעם משרד האוצר ומתכנן פרישה מוסמך
ניסיון תעסוקתי: עובד בתחום הפיננסים משנת 2008, בעבר כשכיר בתפקידים בכירים בבתי השקעות. בתפקידי האחרון כשכיר – מנהל אגף לקוחות בבית ההשקעות הלמן אלדובי. משנת 2021 מתכנן פיננסי ופנסיוני בבית הסוכן "עילית פיננסים".
- "אם לקוח לא מסכים, אעשה הכל כדי להסביר את הרציונל שלי, אבל בסוף ההחלטה היא שלו"
- "ללקוחות ששואלים באיזה מדד בדיוק להשקיע אני אומר שאין לי כדור בדולח ושחשוב לייצר פיזור"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למה בחרת את תחום העיסוק הזה?
אני אדם שמאוד מחובר לאנשים, ויש לי תשוקה עמוקה לספק שירות איכותי ועוזר. במשך שנים עבדתי בתפקידים בכירים בתחום השירות והמכירה, שם פיתחתי הבנה מעמיקה לצרכים של הלקוחות ולחשיבות של אמינות ויחס אישי. לעבור לתחום התכנון הפיננסי היה המשך טבעי וישיר להגשמה המקצועית שלי .
ידעתי שמקצוענות המלווה בשירות טוב, קשב ואמינות הם למעשה הדרך היעילה ביותר לבנות קשר אמיתי עם הלקוח ולספק לו פתרונות מותאמים. אני מאמין שבסופו של דבר ליווי מקצועי ויחס אישי הם המפתח להצלחה שלי ושל הלקוח גם יחד.
- "החלום שלי הוא שילדיי יגדלו בחברה שבה כל משפחה מבינה את החשיבות של ביטחון פנסיוני"
- כשסוכן הביטוח טועה - המבוטח משלם: פסק דין תקדימי חושף את מלכודת חידוש הביטוח
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- "ללקוחות ששואלים באיזה מדד בדיוק להשקיע אני אומר שאין לי...
כמה זמן אתה במקצוע הזה?
אני בתחום כבר למעלה מ-17 שנים בתחום הפיננסי. עסקתי במספר תחומים שמעניקים לי היום את המעטפת המקצועית שמלווה אותי, צברתי קשרים עם בכירים ואנשי מפתח בתחום, וכמובן ניסיון וידע מקצועי רב. במהלך שנותיי כשכיר עברו תחת ניהולי מאות עובדים שהיום הם בין הסוכנים הפיננסים המובילים בארץ, או שממלאים מגוון תפקידים בשוק ההון – הישג שאני גאה בו מאוד.
ספר קצת על העבודה שלך, מהו התהליך שאתה עובר עם הלקוח/ השירות שאתה נותן?
בתהליך העבודה שלי, אני מתחיל בבחינה מעמיקה של הרקע הפיננסי וצורכי הלקוח, תוך איסוף מידע חשוב ורלוונטי אודותיו ואודות בני משפחתו. לאחר מכן, קובעים פגישה בה אני מציג את הנתונים בצורה הוליסטית, ומתמקד בכל היבטי החיים הפיננסיים – התחייבויות, נכסים, נדל"ן וצרכים אישיים נוספים.
בשלב הבא, נבנית תוכנית פיננסית מותאמת אישית שתסייע ללקוח להגיע לעתיד כלכלי יציב ומאוזן, תוך תכנון עבודה מסודר שיכלול צעדים ברורים להגשמת מטרותיו.
חשוב לי מאוד לפשט ללקוח את עולם ההשקעות ה"מורכב" כך שהלקוח יבין כל צעד בתהליך וירגיש בנוח לשאול כל שאלה.
בנוסף, כל לקוח שלי מקבל דו"ח חודשי מפורט על מצבו הפיננסי, ואנחנו שומרים על קשר שוטף עם שיחות מעקב לפי הצורך, כדי לוודא שהלקוח תמיד מעודכן, ושהתוכנית נשארת מותאמת לשינויים במצבו.
איזה ערך אתה נותן ללקוחות שלך?
כמתכנן הון אישי בעל ניסיון של הרבה שנים של פעילות בשוק ההון, פיתחתי שיטה ייחודית המשלבת תכנון תמהיל חכם לטווח הקצר והארוך, המעניק ללקוחותיי הפרטיים והעסקיים ביטחון ויציבות גם בתקופות של משברים כלכליים וגם בתקופות צמיחה.
אני מאמין בגישת השקעות בטוחה, כזו המאפשרת לחוסכים והמשקיעים למקסם את ההון האישי שלהם מצד אחד, ולהקנות עוגן פיננסי מהצד השני, תוך התאמה הוליסטית ומדויקת לפי הצרכים האישיים של כל אדם וכל תא משפחתי.
האובייקטיביות
מבחינתי היא ערך עליון, כאשר כל צעד בתכנון הפיננסי ובתוצאותיו מתבצע בשיתוף הלקוח ובשקיפות מלאה, כשהפוקוס הוא תמיד טובת הלקוח. הלקוחות שלי נהנים ממקצוענות וניסיון ברמה הגבוהה ביותר, יחס אישי, סל מוצרים רחב, חשיבה מחוץ לקופסא והתנאים הטובים ביותר בענף.
מה האני מאמין שלך?
האני מאמין שלי מתבסס על עקרונות של מקצועיות ושירות, שהם לב ליבה של העבודה. מעבר לכך, אני מאמין בחשיבות העיקרון לפיו 'עליך לפעול תמיד כאילו הלקוח הוא בן משפחה'.
כל לקוח הוא עולם ומלואו, והקשר שלנו מתבסס על יחסים אישיים וקרובים שבהם הלקוח משתף אותי בענייניו האישיים ביותר כדי שאוכל לתת לו את המענה המדויק ביותר. השילוב בין מקצוענות, אמינות ויחס אישי הוא בעיניי המפתח להצלחה וליצירת קשרים ארוכי טווח עם הלקוחות, קשרים המבוססים על אמון ושיתוף פעולה לאורך זמן.
מה הגורמים שאתה שוקל כשאתה בוחר מסלולי השקעה ללקוחות?
כשאני בוחר מסלולי השקעה ללקוחות, אני מתחשב בשילוב בין הצרכים האובייקטיביים של הלקוח, כמו היכולות הכלכליות שלו, טווח ההשקעה והמטרות הפיננסיות שהוא רוצה להשיג, לבין האופי האישי של הלקוח ונטייתו לבחור במסלולים עם רמות סיכון שונות – בין אם מסוכנים או שמרניים. חשוב לי לשמור תמיד על טובתו הכלכלית של הלקוח מעל הכול, ולבנות לו תוכנית השקעה שמתאימה לו באופן אישי, תוך איזון בין פוטנציאל הרווח לבין רמת הסיכון שהוא מוכן לקחת.
מה הלקוחות שואלים אותך הכי הרבה?
"איך אני יודע שהכספים שלי מנוהלים כמו שצריך ובמעקב שוטף?". השאלה הזו מאוד חשובה לי ואני מבין את הצורך של הלקוחות לדעת שמישהו עוקב אחרי התיק שלהם באופן אישי ומסודר. התשובה שלי היא חד משמעית – כן, אני מקפיד באופן שוטף על מעקב, לא רק באופן תקופתי, אלא גם בשינויים או באירועים כלכליים שיכולים להשפיע.
אני רואה את תהליך העבודה שלנו כשותפות, ומעורבות אישית במעקב היא חלק בלתי נפרד מהשירות שלי. אני זמין לשוחח ולבצע עדכונים כשצריך ולוודא שהתיק נשאר מותאם למטרות ולהתפתחויות האישיות של הלקוח.
ספר על אירוע מרגש או מאתגר שקרה לך עם לקוח.
אני מתנדב בעמותה המלווה משפחות מפונות מהדרום והצפון בעקבות המלחמה, ומרגיש זכות גדולה להיות חלק מהתהליך. פגשתי משפחה מיישוב בעוטף עזה, שחוותה את הזוועות של השבעה באוקטובר, ואני מלווה אותם מאז בתכנון העתיד הפיננסי שלהם, תוך חיסכון בעלויות ששילמו וניהול נכון יותר של הכספים בתקופה המורכבת הזו.
עבורי, הסיפוק הגדול הוא לדעת שאני תורם עם הידע והיכולות שלי כדי לסייע למשפחות אלו לשוב ולבנות את עתידן הפיננסי, וזהו תהליך שמרגש וממלא אותי בכל פעם מחדש.
איך אתה מתמודד עם לקוחות שלא מסכימים עם ההמלצות שלך?
אני רואה בכל קונפליקט מקום להזדמנות, להיכרות וללמידה משותפת – אני את הלקוח והוא אותי. זוהי בעצם הזדמנות בה הלקוח מציף את הקושי שלו וכאן המקום שלי להפיג את סימני השאלה והחששות שלו.
כשאתה מקבל פניות מלקוחות מבוהלים כשהשוק יורד - מה אתה אומר להם?
במהלך השנים בשוק ההון חוויתי לא מעט משברים כלכליים, כמו בשנת 2008 , 2011 ומשבר הקורונה, ותמיד ראיתי שבסופו של דבר, היצמדות לתוכנית העבודה הייתה הצעד הנכון. כשלקוחות פונים אליי מבוהלים בזמן ירידות בשוק, אני משתף אותם בניסיון שלי, ומסביר להם שזו תקופה חולפת. אני מזכיר להם שחשוב להסתכל על התמונה הגדולה ולזכור שהשוק עובר תקופות של עליות וירידות.
השמירה על הקווים הכלליים של התוכנית הפיננסית, קור רוח וניהול נכון של התיק בהתאם לתוכנית הם מה שיביא לתוצאות טובות בטווח הארוך, גם אם לפעמים הדרך לא חלקה.
מה החלום שלך?
החלום שלי הוא פשוט, אבל בעל משמעות רבה – לחיות חיים מלאים בבריאות ושמחה, לי ולמשפחתי. בסופו של דבר, המטרה שלי היא לא רק להצליח בתחום הפיננסי, אלא גם ליצור חיים מלאים במשמעות, באיזון ובשמחה, תוך שמירה על הערכים והקשרים הקרובים עם האנשים היקרים לי.
השלם את המשפטים:
כסף זה… אמצעי להגשמת מטרות וחלומות ולדאוג לרווחת המשפחה שלי.
לקוחות הם… לא רק אנשים שאני נותן להם שירות אלא אנשים שאני בונה איתם קשרים ארוכי טווח על בסיס אמון, מקצועיות ודאגה אמיתית לרווחתם הכלכלית.
עבודה היא… השליחות שלי לעזור לאנשים לנהל את עתידם הכלכלי.
אפשר להגשים חלומות אם... עובדים קשה, מתמידים ומאמינים ביכולות שלנו.
אם היית יכול לחזור לרגע בזמן, איזה טיפ היית נותן לעצמך בתחילת הדרך?
אם הייתי יכול לחזור לרגע בזמן הייתי אומר לעצמי: "אל תחשוש לצאת לדרך עצמאית, הדרך הזו טובה ונכונה עבורך ותמצא בה הגשמה וסיפוק".
- 14.חמי 01/02/2025 13:43הגב לתגובה זומאמין בגיוס לצהל ולוחם בהנהגה החרדית הארורה הבוזזת את הקופה.
- 13.בן אדם מקצועי ויוצא דופן (ל"ת)כוכבה משיח קונווי 28/01/2025 20:44הגב לתגובה זו
- 12.מקצוען מסביר נהדר ומאד מאד נחמד. כל הכבוד! (ל"ת)א.פ 28/01/2025 09:38הגב לתגובה זו
- 11.תיקי ודר מיכאל שוורץ 26/01/2025 19:17הגב לתגובה זוצחי אדם מדהים כן ישר מקצועיות ברמת על עושה הכול למען לקוחותיו. אנחנו אוהבים אותו מאוד בוטחים בו ושמחים שהוא מטפל בנו.
- 10.משה 26/01/2025 19:07הגב לתגובה זוהסוכן הכי מקצוען ומסור שיצא לי להכירכמי שמנהל הרבה קופות צחי הוא הסוכן הטוב והמסור ביותר שיצא לי לעבוד איתו.כבר המלצתי עליו לאינספור חברים ומכרים....
- 9.רפי אהרונוב 26/01/2025 19:05הגב לתגובה זומצטרף לכל המגיבים בצורה חיובית........מסכים להגדרותמקצוען דואג ללקוחות אמיתי ומיוחד....לא מצטער שצחי הוא סוכן שלי...יישר כח...רפולי
- 8.אחד האנשים האינטליגנטיים והמקצועניים שהכרתי (ל"ת)יהונתן ערד 26/01/2025 18:53הגב לתגובה זו
- 7.איתן שאול 26/01/2025 17:24הגב לתגובה זוצח טיפל לי בכמות של תכניות ביטוחים וקרנות. איגד אותן וניתב לחברות עם תשואה אמיתית במינימום עמלות.מקבל ממנו דוח חודשי על הכל.אין מילים. אדם לעניין ומקצוען.מומלץ ללא ספק.
- 6.הילה כהן 26/01/2025 17:19הגב לתגובה זוצח בחור אמין ולבבי. תודה על כל פועלך בהצלחה רבה ממליצה בחום!
- 5.לירז 26/01/2025 17:19הגב לתגובה זוממליצה על צחי הסוכן. מקצועי רגיש ובהחלט בן משפחה
- 4.דוד דהן 26/01/2025 17:14הגב לתגובה זוצח מטפל בכל העיניינים הכספיים שלי ושל משפחתי. מאוד מקצועי. חושב קודם על הלקוח.ישר כח.
- 3.אדם חכם ואמיתי מומלץ בחום (ל"ת)לקוח מרוצה 26/01/2025 17:09הגב לתגובה זו
- 2.ויקטור 26/01/2025 16:51הגב לתגובה זומאמין בגיוס לצהל ולוחם בהנהגה החרדית הארורה הבוזזת את הקופה.
- 1.איתי הבן של צחי 26/01/2025 16:04הגב לתגובה זוצחי הוא הסוכן הכי טוב

"החלום שלי הוא שילדיי יגדלו בחברה שבה כל משפחה מבינה את החשיבות של ביטחון פנסיוני"
סוכן הביטוח נדב שמואל: "אני מאמין שידע נכון ותכנון מוקדם יכולים לשנות חיים, ולתת לאנשים ביטחון כלכלי אמיתי"
שם: נדב שמואל
תפקיד: סוכן ביטוח פנסיוני עצמאי
מקום מגורים: באר יעקב
מצב משפחתי: נשוי ואב לשתי בנות
השכלה אקדמית ומקצועית: תואר ראשון במנהל עסקים עם התמחות במימון, רישיון סוכן ביטוח פנסיוני לימודי ביטוח
פנסיוני מטעם רשות שוק ההון
ניסיון תעסוקתי: עשור בתחום הביטוח והפנסיה, עם התמחות בליווי לקוחות בבניית תוכניות פנסיוניות וביטוחיות אישיות, ניוד קופות ותביעות מול חברות הביטוח. הניסיון שלי מאפשר לי לתת ללקוחות פתרונות
ברורים ושקט נפשי כלכלי לטווח ארוך.
למה בחרת את תחום העיסוק הזה?
בחרתי בתחום כי בעיניי הוא שילוב נדיר של אחריות מקצועית ושליחות אישית. אני מאמין שידע נכון ותכנון מוקדם יכולים לשנות חיים - ולתת לאנשים ביטחון כלכלי אמיתי.
כמה זמן אתה במקצוע הזה?
אני עוסק בתחום הביטוח הפנסיוני כבר שנים רבות, כאשר בכל שנה אני מעמיק ומרחיב את ההתמחות כדי להעניק ללקוחות פתרונות עדכניים ורלוונטיים.
ספר קצת על העבודה שלך, מהו התהליך שאתה עובר עם הלקוח?
- איך הפכו סוכני הביטוח למיליונרים על חשבונכם וכמה אתם משלמים להם כשאתם עוברים לקרן השתלמות אחרת?
- "ללקוחות ששואלים באיזה מדד בדיוק להשקיע אני אומר שאין לי כדור בדולח ושחשוב לייצר פיזור"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התהליך מתחיל בהיכרות מעמיקה עם הלקוח - הצרכים, המטרות והמצב הכלכלי. לאחר מכן אני מבצע בדיקה מקיפה של החסכונות, הביטוחים והכיסויים הקיימים, ומכין עבורו תמונת מצב ברורה. משם, אנחנו בונים יחד תוכנית מותאמת אישית שכוללת ייעול עלויות, חיזוק ביטוחים חיוניים ותכנון פנסיוני לטווח ארוך.
איזה ערך אתה נותן ללקוחות שלך?

"אם לקוח לא מסכים, אעשה הכל כדי להסביר את הרציונל שלי, אבל בסוף ההחלטה היא שלו"
הסוכן ניסים כהן: "כשהשוק יורד צריך להתנהג כמו בת יענה, לדחוף את הראש בחול ופשוט להירגע. מי שלא עושה פעולות דרמטיות בתקופות כאלה, מונע המון שגיאות בעתיד"
שם: ניסים כהן
תפקיד: מנהל תכנון פיננסי, עצמאי, תחת סוכנות פרוביט
מקום מגורים: מעלה אדומים
מצב משפחתי: נשוי + 4
השכלה אקדמית ומקצועית: תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים ורישיון פנסיוני (רישיון מנהל תיקים מותלה)
ניסיון תעסוקתי: 16 שנה בתחום הפיננסי והשקעות תחת המערכת הבנקאית בתי השקעות וחברות הביטוח
למה בחרת את תחום העיסוק הזה?
אני איש של אנשים, אני פשוט אוהב מאוד אנשים ומרגיש סוג של שליחות ודאגה. תמיד גם אהבתי את הנושא של פיננסים וכסף, אז זה מתחבר - גם לדאוג לאנשים וגם להתעסק בתחום שאני אוהב. שילוב של שני התחומים.
כמה זמן אתה במקצוע הזה?
"אני כ-16 שנה במקצוע, מתוכן כעשור במערכת הבנקאית ושש שנים בבתי השקעות ובחברות ביטוח, ומזה שנה אני עצמאי.
ספר קצת על העבודה שלך, מהו התהליך שאתה עובר עם הלקוח?
אני מנהל תכנון פיננסי, ובמסגרת התפקיד אני פוגש זוגות או חברות שצריכים תכנון של כל הנושא הפנסיוני והביטוחי שלהם והשקעות בכסף פנוי. אני בודק את מצבם במסלקה הפנסיונית ובהר הביטוח, ונותן להם שירות מקצועי על כל הנכסים שיש להם - משַחלף, בודק, מוזיל להם עלויות, משפר מסלולים, ובעצם מונע מהם טעויות שיפגעו בהם בעתיד.
איזה ערך אתה נותן ללקוחות שלך?
הערך אדיר. בפגישה עם הלקוח אני יכול לחשוף בפניו המון המון טעויות שנעשו בהיסטוריה שלו, כמו בחירה של טווח השקעה או של מסלול השקעה. למשל, זוגות שמתגרשים או זוגות שיש להם ילדים או שאין להם ילדים, ויש להם כיסויים ביטוחיים שהם סתם משלמים עליהם. יש המון דברים שלקוחות לא מודעים אליהם, ואני מטפל בהם. מעבר לזה אני מטפל גם בכסף נזיל שאנשים לא יודעים מה לעשות איתו ואיך להשקיע אותו.
ערך נוסף הוא השירות המקצועי - אני תמיד נמצא עבור הלקוחות, בכל זמן נתון. מבחינתי, השירות שלי הוא 24/7.
מה האני מאמין שלך?
לשאוף גבוה ולא לפחד מכלום.
מה השיקולים שלך בבחירת מסלולי השקעה?
הדבר הראשון הוא טווח ההשקעה - אם הטווח קצר, אז כמובן שניקח סיכון יחסית מאוד נמוך. אם הטווח מאוד ארוך, ניקח סיכון יותר גבוה. שנית, מה רמת הניסיון של הלקוח - האם הוא חווה פעם משברים, האם ניהל פעם תיק השקעות, האם הוא יודע להרגיש קצת חוסר נוחות בכיסא כשיש תנודתיות? דבר נוסף - האם יש מטרה לכסף? האם הכסף מיועד לרכישה של נכס, לשיפוץ, לקנייה של רכב או שאפשר לא לגעת בו לטווח מאוד ארוך? במקרה כזה ההשקעה תהיה ברמת סיכון יותר גבוהה כמובן.
מה הלקוחות שואלים הכי הרבה?
יש המון שאלות. למשל שואלים אותי מה יוצא להם מזה, כמה הם ירוויחו, מה התשואה שהם יקבלו. זאת כמובן שאלה שאני לא יכול לענות עליה כי אין לי כדור בדולח. אם היה לי, כנראה שלא הייתי מטפל בלקוחות אלא עושה רק לביתי.
שאלה נוספת שלקוחות שואלים היא מה יוצא לי עצמי מזה בתור עצמאי, מה אני מרוויח. אני שקוף וגלוי מול הלקוחות שלי.
ספר על אירוע מרגש שקרה לך עם לקוחות.
לאחרונה טיפלתי בזוג לקוחות מבוגרים יחסית. הגבר יוצא צבא, על סף גיל הפרישה 67. אחרי שעשינו את כל הבדיקות וסידרתי הכל בקובץ, הוא אמר לי: 'אם הייתי פוגש אותך לפני חמש שנים, היו לי עוד כמה מיליונים במערכת הפיננסית שלי'. כשמבינים איזה כוח והשפעה יש לי על הלקוחות, זאת הרגשה של סיפוק אדיר וגאווה גדולה.
- "ללקוחות ששואלים באיזה מדד בדיוק להשקיע אני אומר שאין לי כדור בדולח ושחשוב לייצר פיזור"
- "אין הרבה סוכנות. הייתי מאוד רוצה שיהיו יותר נשים במקצוע הזה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איך אתה מתמודד עם לקוחות שלא מסכימים עם ההמלצות שלך?