ביטוח פנסיוני לעצמאיים – אסור להמשיך לדחות
במהלך העשור האחרון נכנסת לתוקף במשק הישראלי הרפורמה ארוכת הטווח שהשיקה המדינה בענף הפנסיה. הרעיון הכללי והעיקרי מאחורי רפורמה זו הוא פשוט – לגרום לרובם המכריע של אזרחי ישראל ולכל העובדים במשק, שכירים ועצמאיים כאחד, לחסוך חלק מכספם בחסכונות ארוכי טווח (דוגמת קרן פנסיה או קופת גמל), על מנת שכאשר יגיעו לגיל הפרישה ייהנו מכסף זה ולא ימצאו עצמם חסרי כל.
בעוד במקרה של שכירים מדובר בתהליך פשוט יחסית (העובד והמעסיק גם יחד מחויבים בהפרשת אחוז מסוים בהתאם למשכורת של העובד – תהליך שיחסית קל ליישם ולהטמיע בכלל המשק), המקרה של עצמאיים הוא שונה ומורכב יותר. החל מהשנה מומלץ ביותר לכל עצמאי באשר הוא ליישר קו ולהתחיל להפריש גם כן לחסכון פנסיוני זה או אחר. מהי הדרך הטובה ביותר לעשות זאת ומדוע כדאי לחפש אחר אנשי מקצוע אשר עברו לפחות קורס ביטוח, אם לא לימודי ביטוח כוללים, במסגרת הכשרתם?
השנים בהן מתחילה המדינה לאכוף את החיוב בביטוח פנסיוני לכלל העובדים
הסיבה לכך שמומלץ ביותר גם עבור עצמאיים שעדיין לא החלו לעשות זאת להתחיל השנה בחיסכון הפנסיוני שלהם היא האכיפה של רשויות המדינה – בעוד מדובר כאמור ברפורמה ארוכת טווח אשר נמצאת בתהליכי השקה והטמעה הדרגתית במשק כבר יותר מעשור, ממש בשנים האחרונות החלה האכיפה והחל הפיקוח גם על עצמאיים בהקשר זה.
עצמאיים מכל קטגוריה – גדולים כקטנים ובכל ענפי הפעילות השונים, מחויבים כיום בהחזקת ביטוח פנסיוני או קופת גמל, והפרשה לאותו חיסכון מדי שנה. גם לפני השנה הנוכחית חוק זה היה במקומו וחייב את כלל העצמאיים ברכישת ביטוח פנסיוני והפקדה תקופתית לקרן זו, אך בפועל לא נעשתה אכיפה ועצמאיים רבים העדיפו שלא להתחיל ולהפקיד כספים בחסכונות ארוכי טווח, מסיבות שונות.
- מנכל"ית בססח: "כמעט כל חברה במשק מתפקדת כבנק קטן בעל כורחה"
- נפגעה מאוטובוס, קיבלה הצעה מעליבה - וזכתה לבסוף לפיצוי של כמעט 200 אלף שקלים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החל מהשנה, כאמור, צפויה האכיפה של נושא זה להגיע לכלל העצמאיים בארץ, כך ששווה הרבה יותר פשוט ליישר קו עם דרישות המדינה ולהחזיק חיסכון פנסיוני פעיל. מיהם אנשי המקצוע הרלבנטיים לייעוץ והכוונה בהקשר זה ומה יכול קורס ביטוח לתרום לעניין?
ליצור חיסכון פנסיוני בסיועו של איש המקצוע המתאים – קורס ביטוח כהשכלה הנדרשת
סיבה נוספת להתמהמהות של אחוז ניכר מהעצמאיים במשק ביצירת ביטוח פנסיוני או הפקדה לקופת גמל ארוכת טווח היא כי רובם המכריע של העצמאיים, כמו גם של כלל העובדים במשק, אינם מבינים דבר וחצי דבר בעולם הסבוך והמורכב של הכלכלה והפיננסים, ולכן אינם מבינים בדיוק מה עליהם לעשות ומהי החשיבות של יישור קו עם דרישות המדינה בהקשר זה.
גם היום, כאשר ברור למרבית העצמאיים כי עליהם להחזיק בחיסכון פנסיוני ולהפריש אליו כספים מדי חודש (או באופן חד פעמי בסיום כל שנה), רובם אינם מבינים איזה מסלול הוא הטוב ביותר מבחינתם, מהן האפשרויות השונות העומדות בפניהם עבור קרן פנסיה אשר יעמוד בדרישות המדינה ואיזה סוג חיסכון מבין האפשרויות הללו הוא האטרקטיבי ביותר מבחינתם.
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הפתרון המתבקש עבור כל עצמאי אשר מתקשה (ובצדק) לעשות סדר בכל הבלגאן הזה ולהבין מהי בדיוק דרך הפעולה הרצויה והטובה ביותר עבורו הוא לעבוד עם איש המקצוע הרלבנטי – סוכן פנסיוני או בעל מקצוע אחר אשר עבר לימודי ביטוח, כמו גם אנשי מקצוע אחרים אשר התמחו גם לפחות בקורס ביטוח אחד. חשוב להבין שאנשי מקצוע אלו (דוגמת יועצים או משווקים פנסיוניים, יועצי השקעות, מנהלי תיקים וכו') מחזיקים ברישיונות תעסוקה מטעם המדינה הניתנים רק לאחר מעבר של הכשרה מתאימה ומעמיקה, הכוללת לימודים, התמחות מעשית ועוד.
כך, גם אם תחום ההתמחות של אותו בעל מקצוע הוא ייעוץ השקעות או ניהול תיקים, קיים סיכוי סביר כי הוא לקח גם קורס ביטוח במסגרת לימודיו, או מספיק השתלמויות וכו על מנת להבין בתחום. לכן, הוא יידע כיצד לסייע לכם או לפחות לקשר אתכם לאנשי הפנסיה הרלבנטיים ספציפית עבורכם.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
