אייל דרור שטראוס
צילום: סיוון פרג

שטראוס מוציאה את תקציב רכש המדיה למכרז בין יוניון לזניט

מכרז המדיה צפוי להיות במודל סכום-אפס - כל התקציב בידיו של זוכה אחד. היקף פעילות המדיה של שטראוס נאמד ב-100 מיליון ש'. החברות יגישו הצעות נפרדות לדיגיטל ולטלוויזיה 
משה בנימין |

4 חודשים לאחר שסיימה את המכרז על תקציבי הפרסום שלה, שהסתיים בזכייה של באומן בר ריבנאיחברת שטראוס, מהמפרסמות הגדולות בישראל, שהיקף פעילות המדיה שלה נאמד בכ-100 מיליון שקלים, מפילה עוד "פצצה" על שוק הפרסום הישראלי עם מכרז "הכל או כלום" בין יוניון מדיה שכיום מטפלת ברכש המדיה שלה לבין זניט - חברת המדיה של קבוצת פובליסיס ישראל שכוללת גם את באומן בר ריבנאי

מכרז המדיה של שטראוס צפוי להיות במודל סכום-אפס, כל התקציב בידיו של זוכה אחד, עם כוכבית אחת מעניינת - החברות יידרשו להציע במכרז הצעות מסחריות נפרדות לטלוויזיה ולדיגיטל. תסריט אפשרי הוא שהחברה הזוכה יוניון או זניט תחזיק בידיה את כל רכש המדיה בטלוויזיה ללא רכש בזירות הדיגיטל שייעשה על ידי שטראוס בעצמה. מנגד, ייתכן גם שהתקציב כולל הדיגיטל יופקד כולו בידי חברה אחת. בכל מקרה, בשטראוס לא יעבדו עם יותר מחברת מדיה אחת. 

כיום, יש לציין, שטראוס היא זו שמנהלת את המשא ומתן מול ערוצי הטלוויזיה המסחריים קשת ורשת. שטראוס היא זו שאחראית לתמחור וחתימת החוזה מול הערוצים ואילו בידי יוניון מדיה מופקדת מלאכת תכנון וניהול המדיה מול הערוצים. במכרז הנוכחי, החברה הזוכה היא זו שתנהל את המשא ומתן מול הערוצים המסחריים ולמעשה תנהל את כל תחום רכש המדיה.

הרציונל של שטראוס מאחורי המהלך הוא הרחבה של מרחב הגמישות מול הערוצים באמצעות כוחן של חברות המדיה. בחברה מבינים ש-100 מיליון שקל ברכש מדיה שיתווסף לזניט או יוניון יעצים את כוחן המסחרי מול הערוצים, בתוספת של שאר משרדי הפרסום והחברות המפרסמות שעבורם הן קונות מדיה, במה שיצור מחזור פעילות גבוה שיאפשר להן התמחרות מעמדה טובה יותר מול קשת ורשת ולבסוף השגת מחירים תחרותיים יותר.

בשטראוס מן הסתם מודעים לכוחה של החברה כשלעצמה אך מבינים מנגד את כללי המשחק ואת העובדה שלחברה שרוכשת נדל"ן פרסומי בטלוויזיה בהיקף של מאות מיליוני שקלים יש כוח רב יותר. הכוח שאותו מחפשת שטראוס להשיג באמצעות הפקדת המדיה בחברת מדיה אחת הוא בגמישות הפיזור והדיוק של המסרים התקשורתיים של שטראוס. המנכ"ל אייל דרור, כבר הדגיש במכרז הקודם (בין אדלר לבאומן) כי המטרה היא לדייק, ברזולוציה הגבוהה ככל האפשר בין מותגי החברה לקהל. במכרז הפרסום הוא עשה זאת באמצעות חלוקה בין סוכנויות קריאייטיב וכעת החברה מנסה לעשות זאת באמצעות החזקה רחבה ככל האפשר של נדל"ן בטלוויזיה.   

במאבק בין יוניון לזניט, הראשונה מנסה לשמר את כוחה ואילו השנייה תנסה, לעלות מדרגה במימוש הפוטנציאל הטמון ברשימת לקוחותיה וליישם אותו ברכש מדיה. פובליסיס ישראל שכוללת את באומן בר ריבנאי, ליאו ברנט וגליקמן שמיר סמסונוב מנסה ככל האפשר להגדיל את נתח השוק שלה בתחום המדיה בישראל - שעדיין משמש כמקור ההכנסה העיקרי של משרדי הפרסום המקומיים.

המכרז תופס את זניט בתקופה של אי ודאות קלה, כאשר המנכ"ל ב-4.5 שנים האחרונות עדי כהן כבר הודיע על פרישה קרובה מתפקידו. כהן שיישאר בתפקיד עד לאיתור מחליף, התאפיין בקריירה בקרבות מתוקשרים מול גופי מדיה ותקשורת (גם בתקופתו כסמנכ"ל השיווק של סלקום). הוא נלחם בזמנו בקשת ובעיקר במנהלה המסחרי ליבליך, בעקבות מה שנודע כ"מכתב ליבליך" שקבע כי מפרסם שיחליף חברת מדיה לא יוכל לקבל את מחיר חברת המדיה החדשה ברכישת זמן פרסום מקשת אלא ייאלץ לשלם את מחירון קשת או לפתוח במשא ומתן ישירות מולה.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

כמו כן כהן נלחם ברשות השנייה וברשות התחרות שלטענתו לא עשו מספיק כדי לאכוף את החוקים שהן בעצמן המליצו עליהם להסדרת גודלה וכוחה של יוניברסל מדיה - חברת המדיה הגדולה מישראל מקבוצת מקאן

לא ידוע האם ההתמודדות על מכרז שטראוס תונהג על ידי כהן כמשימה אחרונה לפני פרישה או שבפובליסיס יעדיפו למנות לו מחליף שייאלץ לקפוץ למים העמוקים ולקחת על עצמו את המכרז הדרמטי כבר בימו הראשון. בחירה שכזו תהיה חייבת להיות באדם שבקיא ומעורה בעולם המדיה ולא כזה שייאלץ לעבור תקופת התאקלמות כלשהי - מותרות שאין לפובליסיס בידיה כעת.

מנכ"ל שטראוס ישראל, אייל דרור: "לפני מספר חודשים התחלנו בהטמעת ההערכות החדשה שלנו בכל הקשור לפרסום ולמדיה. המטרות העיקריות הן: מענה ממוקד ומקצועי יותר לסוגי קהלים שונים, הגדלת הגמישות שלנו בבחירת המדיה ושינוי מבנה העלויות.

"השלב הראשון היה להתאים את משרד הפרסום לצרכי כל מותג. חילקנו את תקציב הפרסום שלנו בין מספר משרדים מתמחים לבין באומן שיטפל במספר מותגים מובילים. השלב השני אותו אנו מתחילים עכשיו בא במטרה ליצור גמישות בבחירת המדיה לאורך השנה והתאמת המדיום לצרכי כל אחד מהקמפיינים. במסגרת זו נבחן מחדש את רכש ותכנון המדיה שלנו בכל אחד מהערוצים, בדגש על טלויזיה ודיגיטל".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0.61%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״