אדי גרצמן "אפס": ככה ייעשה למי שנוטש את מקאן - צפו
מנהל הקריאייטיב אדי גרצמן, שעבר לאחרונה ממקאן תל אביב לגיתם BBDO, מרחק 20 צעדים במעלה רחוב ראול ולנברג ברמת החייל, "זכה" לסרטון פרידה משעשע מחבריו במקאן.
הסרטון צולם במשרדי מקאן בכיכובם של עובדי המשרד כולל בכירי מחלקת הקריאייטיב כגון נדב פרסמן ואלדד ויינברגר ואפילו יובל סגל כוכב פרסומות לאומי קארד (לצד קרן מור) שבו טיפל בין השאר אדי גרצמן. הוא מבוסס כמובן על הפרסומת של קוקה קולה ממצרים, זוכת פרס הארד בפסטיבל קאן, שכבשה את העולם בעזרת החן ההומוריסטי שבה.
הפרסומת המקורית שמבוססת על השיר "לדוד משה" נוצרה כדי לעקוף את הבלעדיות של פפסי על נבחרת הכדורגל הלאומית של מצרים כנותנת החסות, בעזרת הקראת הרכב הנבחרת על ידי שחקני הפינג פונג. בסרטון מקאן שגם בו שולב שולחן פינג-פונג עוסקים יותר בלהסביר את המהלך המטומטם של גרצמן "האפס" במעבר לגיתם. בסוף יצא מצחיק.
סרטון הפרידה של מקאן מאדי גרצמן
- איה בכור קוחניצקי מונתה לסמנכ"לית קריאייטיב בגיתם BBDO
- מנהל קריאייטיב במקאן תל אביב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרסומת קוקה קולה המקורית
הקייס סטאדי של פרסומת קוקה קולה
- 9.אילן שילוח 18/02/2019 14:30הגב לתגובה זוחת'כת אפס
- 8.וזה 18/02/2019 14:24הגב לתגובה זושיש לנו עובד כזה בחברה. זמן מיותר
- 7.מוששששששש (ל"ת)יובל 18/02/2019 09:52הגב לתגובה זו
- 6.ערן 17/02/2019 19:23הגב לתגובה זוהכוונה כמובן לסרטון המקורי. אבל גם החיקוי של מקאן חמוד
- 5.איזה דושים (ל"ת)וואו 17/02/2019 17:25הגב לתגובה זו
- 4.ואו. אווירה טובה והווי על הכיפאק במקאן. איזה פאן. (ל"ת)איזה קשקוש 17/02/2019 16:13הגב לתגובה זו
- 3.יהודית לב 17/02/2019 16:13הגב לתגובה זוומה בדיוק עשה פרסמן לבאומן ואם הוא לא השאיר חותם אז למה הוא חסר לכל כך הרבה אנשים? ומקדישים לו סרט? כמה נמוך
- 2.מושלם (ל"ת)מושלם 17/02/2019 16:02הגב לתגובה זו
- 1.ארט פארט 17/02/2019 15:59הגב לתגובה זואבל סרטון חמוד

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.