
בצל פרשת 4000: בזק קיבלה הצעה לשת"פ עם האח הגדול
רשת נערכת להשקת האח הגדול, לראשונה תחת כנפי ערוץ רשת 13. בין היתר מדובר בשיתופי פעולה תוכניים ומסחריים וחסויות פרסומיות עם חברת מהגדולות במשק הישראלי. לאייס נודע כי בין החברות עמם מקיימת רשת מגעים, נמצאת בזק שקיבלה הצעה לשיתוף פעולה מסחרי כזה. העונה הראשונה של האח הגדול עלתה לאוויר בספטמבר 2008 בקשת, ומאז שודרו 10 עונות בקשת - 8 רגילות ו-2 עונות VIP. עם כניסתה של אנדמול כשותפה בזכיינית רשת, היה ברור כי הזכויות יעברו בהקדם לרשת, וכך קרה, כשהזכויות יצאו מידיה של קשת עם סיום העונה הסדירה השמינית בסוף מארס 2017. העונה החדשה צפויה לעלות לאוויר קצת לפני הקיץ, ולהסתיים לפני החגים. בין היתר יוחלפו המגישים - כשבורסת השמות נמצאת בשיאה. ברשת בונים על המותג הזה, כנראה מותג הטלוויזיה הגדול בהיסטוריה של הטלוויזיה המסחרית בישראל, שיעלה לראשונה בעידן של 3 ערוצים מסחריים, ועל פי הנראה עם נתוני צפייה שיהיו נמוכים יותר מאלו שהפורמט הורגל להם לאורך השנים. מאז השקת התכנית בקשת לפני כעשור, העניקה בזק את החסות המרכזית לתכנית. ב-2015 החלה HOT להעניק את החסות בסכום דומה של כ-2 מיליון שקלים על פי הערכות, ובהמשך גם איקאה נתנה חסות לתכנית. שיתוף הפעולה המסחרי בתכניות מסוג זה באה לידי ביטוי בנוכחות מאסיבית במקבצי פרסום, ברייק זהב בתכנית הגמר, תוכן שיווקי, ניראות בדיגיטל ועוד. בבזק בכל מקרה בודקים את ההצעה והאם היא משתלבת באסטרטגיה התקשורתית והשיווקית של החברה לשנה הקרובה. יש לזכור גם כי בזק נמצאת בתקופה מאתגרת מבחינתה - בצל החקירה הפלילית של בעליה שאול אלוביץ' בפרשת תיק 4000. מבזק נמסר: "אנחנו לא מתייחסים למהלכים ולתכניות עתידיות".

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד.
רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד.
רצועות נוספות
רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11.
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.
- עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
- רק אחד מכל עשרה מצופי החדשות צופים בחדשות כאן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן
עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.