איתי אנגל במוסול. עובדה
צילום: מאקו. עובדה
רייטינג

ממוסול באהבה: איתי אנגל מקפיץ את עובדה לשיא של שנתיים

התיעוד המצמרר של איתי אנגל מאזורי הקרבות מול דעאש מדביק את הצופים למסך. מנגד 'המקור' בערוץ 10 רושמת צניחה משמעותית ברייטינג
משה בנימין |

איתי אנגל מסכן את חייו בעיראק ומציג בפני הצופים תיעוד מצמרר של הקרבות בין דעאש לצבא השיעי - בתמורה הצופים מחזירים בעיניים על המסך ומביאים את עובדה לשיא רייטינג של שנתיים מאז מרץ 2015. החלק הראשון של סרטו של אנגל (קשת, ערוץ 2) הניב רייטינג של 31.2% עם 850 אלף צופים - כך עולה מנתונים ראשוניים בקרב משקי בית יהודיים הכוללים צפיה נידחת עד השעה 2 בלילה.

האח הגדול (קשת, ערוץ 2) ששודרה לאחר עובדה לא הצליחה לשמר את כל הצופים מול הריאליטי ורשמה 30.7%. מנגד, בערוץ 10, נתון נמוך מאוד לתכנית 'המקור' עם 6.6% בלבד, היום בלילה (קשת, ערוץ 2) עם 14.6%, הצינור (ערוץ 10) עם 4.6%, היום שהיה (ערוץ 10) עם 4.1%, לילה כלכלי (ערוץ 10) עם 4.2%, חי בלילה (קשת, ערוץ 2) עם 6.2%, פינס (ש.ח, ערוץ 10) עם 2.2%. בערוץ 1 הסרט התיעודי נפש יהודית על לוחמת 'המוסד' במסגרת הסיפור האמיתי עם 4.2%. בערוץ הספורט, שידור ליגת האלופות הניב רייטינג של 7.1%. 

ראש בראש בפרה פריים: לונדון וקירשנבאום (ערוץ 10) עם 6.6% ,גיא פינס (ערוץ 10) עם 8.5%, שש (חדשות 2) עם 11.2%, אנשים (קשת, ערוץ 2) עם 10.2%, תכנית חסכון (חדשות 2) עם 10.8%.

בגזרת החדשות: מהדורת חדשות 2 עם 19.7% מול 9.9% לחדשות 10 ומהדורת מבט בערוץ 1 עם 5.4%. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.