יונה ויזנטל
צילום: בוצ'צ'ו)

החל השת"פ בין ויזנטל לוואלה: ינהל את פרויקט יצירה מקורית שיפיק סדרות אינטרנט

הנה הפרויקט הגדול הראשון של אקס העורך הראשי של רשות השידור: יוצרים יוזמנו להציע סדרות אינטרנט קצרות, שיופקו ויקודמו בפלטפורמות הדיגיטליות וב-VOD של וואלה
אלכסנדר כץ |

איש התקשורת יונה ויזנטל חובר לוואלה. לאייס נודע כי ויזנטל ינהל את פרויקט וואלה יצירה מקורית שהוקם במטרה להפיק לקדם תוכן מקורי שישודר בפלטפורמות הדיגיטליות ובוואלה VOD, אתר הסרטים והסדרות של וואלה.  

 

בשלב זה מוזמנים יוצרים לשלוח הצעות לסדרות רשת קצרות של כ-10 פרקים באורך של 5 עד 7 דקות. ההצעות צריכות לכלול בין היתר סינופסיס, דף דמויות ותסריט של פרק אחד.

 

ויזנטל מונה בקיץ 2014 לעורך הראשי של רשות השידור, אולם לאחר הקיץ האחרון התפטר על רקע חוק השידור הציבור החדש, שהעניק סמכויות רבות למנכ"ל הזמני של תאגיד השידור אלדד קובלנץ על חשבונו של ויזנטל. עוד לפני הקדנציה ברשות השידור, שימש במשך 15 שנה כסמנכ"ל התוכן של yes.

 

לאחר עזיבת הרשות, פורסם בתקשורת כי ויזנטל עשוי לשמש כמנהל המשרד המקומי של נטפליקס בישראל, אם וכאשר יוקם כזה, אולם בסופו של דבר שירות הסטרימינג נכנס בשבוע שעבר לישראל מבלי להקים משרד ישראלי. TheMarker פרסם בזמנו כי בכוונת ויזנטל להקים חברה לייעוץ בתחומי הטלוויזיה כאשר אחד הלקוחות שלו עשוי להיות וואלה, ופלטפורמת הטלוויזיה שלו עליו היא עובדת, כפי שפורסם לראשונה באייס. והנה כעת השת"פ בין הצדדים יוצא לדרך.

 

"הפקות לאינטרנט נמצאות מזה מספר שנים בצמיחה בעולם", אומר ויזנטל, "בישראל זה עדיין תחום שנמצא בתחילת הדרך אך הכיוון ברור. כאתר האינטרנט המוביל בישראל, וואלה NEWS יוביל גם את הפקות האינטרנט ותאפשר יצירה חדשנית ומקורית ליוצרים חדשים וותיקים כאחד בפלטפורמות הדיגיטליות".

 

מנכ"ל וואלה, אילן ישועה, מסר כי "וואלה NEWS הפך בשנה האחרונה לאתר הישראלי המוביל בתחום צפיות ווידאו עם כ-40 מיליון צפיות ווידאו בחודש, חלקן צפיות קצרות בתוכן אדיטוריאלי וחלקן צפיות ארוכות בסרטים וסדרות באורך מלא. מדובר במנוע צמיחה חשוב לחברה שלצד הערך וההנאה לגולשים מאפשר לוואלה להציע למפרסמים פרסום  יעיל ומפולח בצפיות ווידאו באינטרנט וזאת במחצית ממחיר הפרסום בטלוויזיה המסחרית".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.