פרופיל אישי

איזה רגע היית מוחק בקריירה? "דובר לפוליטיקאי. הייתי צעיר וזקוק לכסף"

נמרוד פרידברג חלם בילדות להיות נהג אוטו זבל. מאז זרמה הרבה אשפה לחירייה, ופרידברג הגיע לעולם הדיגיטל כבעלים של feed media, עם כמה תובנות על פרסום, ניוזלטרים והומור. השבוע הוא האורח שלנו ב-under40
נעמה תורן | (15)

הוא עבד עם ראש הממשלה ועם תנועת הצעירים בתל אביב, חשב שמשרדי פרסום מוערכים יתר על המידה ושלא צריך לזלזל בניוזלטרים. על חלום הילדות להיות נהג אוטו זבל הוא ויתר מתישהו בדרך.

נמרוד פרידברג, בן 32, מנכ"ל feed media, הוא האורח שלנו השבוע במדור under40 של אתר אייס.

1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?

ניוזלטרים. אני לא רואה בהם כלי ספאמי או מיושן, אלא צינור הפצה יעיל, כל עוד דברים נעשים בטעם ובמחשבה. אפשרויות הפילוח הקיימות מייצרות הזדמנויות זולות יחסית להעברת מסרים, חיזוק הקשר עם הלקוחות או יצירת הכנסות.

2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?

משרדי פרסום.

3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?

העבודה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ההצלחה של תנועת רוב העיר בתל אביב. הייתי אמון על הדיגיטל בקמפיין ועבדתי עם אנשים מדהימים. שמרנו על רלוונטיות והתנועה הגדילה את כוחה. אני מוצא משמעות רבה בסדנא שאני מעביר בבית הספר לתקשורת של המכללה למנהל. הסטודנטים חוברים לעמותות, מייצרים אסטרטגיה דיגיטלית ומוציאים אותה לפועל. השנה נשתף פעולה עם משרד החוץ והאחריות גדולה. הסטודנטים יוצאים לשוק העבודה עם ניסיון ממשי והלקוח בקמפיין פרו בונו.

4. איך מייצרים דיאלוג עם המשתמשים ברשתות חברתיות לצרכי שיווק?

ניטור, אמינות וקצת הומור. להקשיב ולהפנים ביקורת חיובית או שלילית, להיות עם יד על הדופק מה אומרים עלינו, על הקטגוריה ועל המתחרים. לשמור על אמינות, שפה בגובה העיניים, נוכחות קבועה ולא לפחד לצחוק על עצמך קצת.

5. למה אתה מתכוון בדיוק ב"לצחוק על עצמך"?

בעבודה עם 'רוב העיר', היינו צריכים לשמור על רלוונטיות ולהנגיש מסרים על עשייה שלא תמיד מעניינים. השימוש בהומור עשה את העבודה ברמת היקף השיח והמעורבות וכמובן בקלפי. סרטון "עוד לא ראיתם כלום" הוא דוגמא מעולה עם מספר מדהים של 370 אלף צפיות לסרטון פוליטי.

6. מה המעמד של בלוגרים בשיווק במדיה חברתית?

הבלוג שהקמנו מתנחלות רשת זוכה להצלחה גדולה, אלפי צפיות ושיתופי פעולה עם סלונה ו-NRG והכל בזכות הכותבות המוכשרות. הנושא עדיין מתפתח, ודווקא אפשר לזהות של כותבי/כוכבי סטטוסים בפייסבוק שמקבלים בטחון ויוצאים מגבולות הלייק. בכל מקרה, עוד לא הולכים עם זה למכולת.

7. איך מודדים הצלחה שיווקית במדיה החברתית?

הכל תלוי בסוג הלקוח וביעדים שהוא מציב. במקרו, אפשר לומר שפוליטי נמדד בקלפי, מסחרי בנקודות המכירה, וציבורי בשינוי תודעה. מאד חשוב לקבוע יעדים מדידים ולעמוד בהם, אחרת אנחנו מבזבזים את הזמן שלנו ואת הכסף של הלקוח.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

8. מה השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?

עוזר גננת. למעט כל סוגי השפעת שחטפתי, זו העבודה הכי טובה שהיתה לי.

9. מהו הרגע שהיית מעדיף למחוק בקריירה שלך?

דובר לפוליטיקאי שלא ננקוב בשמו. הייתי צעיר והייתי זקוק לכסף.

10. אם לא היית עוסק בשיווק במדיה חברתית, בטוח היית:

שיווק או פיתוח עסקי. לשמחתי חלק מלקוחותינו מתייעצים איתנו גם בנושאי מכירות ושיווק. עם רשת אספרסו בר השקנו תפריט טבעוני כשהטרנד היה בחיתוליו, וגם מהלך כוסות הגאווה היה מוצלח ועורר עניין ורעש.

11. מי פתח לך דלת?

הראשונים היו יובל פורת וזיו ברנע שקיבלו אותי לספין - מעצבי דעת קהל בע"מ והפקידו בידיי אחריות גדולה. ניהלתי את תחום הקמפיינים הפוליטיים ומצבי המשבר, עבדתי מסביב לשעון ונהניתי מכל רגע. בית ספר מעולה. השנייה היא נורית רוה, מנכ"ל ובעלי רשת 'אספרסו בר', שסמכה עליי והיתה ללקוחה הראשונה של פיד מדיה.

12. כשהיית קטן מה רצית להיות?

ספר או נהג אוטו זבל. לא זוכר למה נחשפתי בשנים הללו, אבל זה עבר.

13. פרגן למתחרים

אני מפרגן להם בלייקים. זה מספיק.

14. מה המשפט שאתה אומר הכי הרבה בעבודה?

אנחנו לא מנתחי מוח.

15. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?

אני שוקד על מיזם שהוא קצת חזרה למקורות, יחד עם אנשים מאד מוכשרים, נספק פתרונות תוכן לרשויות. אני מניח שבעוד חודש כבר אוכל לספר יותר.

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    מחר אני עוזב הכל ובא להיות נהג אוטו זבל איתך (ל"ת)
    הראל 25/11/2013 15:30
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    הסטון 25/11/2013 08:59
    הגב לתגובה זו
    אתה אומר שאתה עובד עם אנשים מוכשרים אבל אני לא זוכר שאני עובד איתך :-)
  • 11.
    בן 24/11/2013 20:27
    הגב לתגובה זו
    הקמפיין של אספרסו בר היה גאוני!
  • 10.
    כמי שעבד איתו תותח על! (ל"ת)
    עומר 24/11/2013 16:11
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    רוווק? (ל"ת)
    קרן שבת 24/11/2013 14:01
    הגב לתגובה זו
  • מנכ"ל? (ל"ת)
    32? 24/11/2013 16:33
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    גיורא 24/11/2013 14:00
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד לו. מכיר אותו אישית ויכול להעיד שזהו אדם יצירתי שחושב כמה צעדים קדימה לפני כולם...
  • 7.
    רווק?????? (ל"ת)
    סימה 24/11/2013 13:56
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    לכל מגיבי התחת פה למטה, סתמו! הבחור מוכשר ! (ל"ת)
    מיכאל 24/11/2013 13:00
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    תל אביב 24/11/2013 12:58
    הגב לתגובה זו
    לא בעיה כשהקמפיין ממומן.. לא מבין למה אנשים לא אומרים שהם מקדמים דברים בתשלום, זו לא בושה ורק אומר שהם יודעים לעשות קמפיין אפקטיבי
  • 4.
    שאפו, גם מוכשר וגם משעשע. (ל"ת)
    יהונתן 24/11/2013 12:46
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    א.ס 24/11/2013 12:40
    הגב לתגובה זו
    אני מכיר את נמרוד עוד שהיה גר בכוכב יאיר. נמרוד איש עם לב זהב מרגע שעבר לת"א הפך להיות יקיר הגיל השלישי. הבחור היה עומד באזור בזל יום יום ומסייע לקשישות לעבור את הכביש תוך שהוא תומך בהם כל העת. עם הזמן פשטה השבוע על הבחור המקסים שמעביק קשישות את הכביש בת"א. אין ספק שיכולותיו המקצועיות וליבו הגדול הם אשר הפכו אותו לאיש מוביל בתחום. מפרגן לו.
  • 2.
    עוד "מנכ"ל" של עצמו (ל"ת)
    מגיב בתשלום 24/11/2013 12:38
    הגב לתגובה זו
  • זה מלא אגו לנהל (ל"ת)
    נמרוד 24/11/2013 17:47
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    תביא לקוח (ל"ת)
    שותפי 24/11/2013 12:35
    הגב לתגובה זו
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״