הוועדה למדרוג רייטינג אתרים
צילום: לוגו
רייטינג האתרים

ותודה לוואלה ו-ynet: אחרי סערת מדידת הרייטינג - mako ותפוז כבשו את הטבלה

וואלה פרש ו-ynet ביקש לא לפרסם נתוניו לאוגוסט. mako זינק במס' הגולשים באתר המותאם אבל ירד במספר הגולשים הכללי ובצפיה בווידאו. נענע10 שומר על יציבות ועולה בווידאו. קרסו: זאפ ו-allmag של 'מוטו' שפשטה את הרגל
אלכסנדר כץ | (7)

הוועדה למדרוג באינטרנט עברה חודש סוער במיוחד, שתחילתו עם החלטת וואלה לפרוש מהוועדה, המשכו בבקשה של ynet לא לפרסם את נתוניה (ועם מחשבות פרישה אף הן) ובהמשך - גם דיונים בנענע10 לגבי אפשרות לפרישה.

היום (יום א') מפרסמת הוועדה את רייטינג האתרים באינטרנט ובסלולר, ללא נתוני הגלישה של קבוצת אתרי וואלה (וואלה, וואלה שופס, יד2, יורם, TIPO ו-zahav.ru), וקבוצת ynet (האתרים ynet, כלכליסט, XNET, mynet ו-ynettours). ובחודש קשה כזה, נרשמת גם תקלה כך שנתוני אתר מסע אחר לא מפורסמים בשל בעיה טכנית.

לאחר הסרת אתרי קבוצת וואלה מהמדידה, עומד שיעור החדירה בקרב הגולשים בישראל, של האתרים החברים בוועדה, על 81%, שהם כ-4.3%, מול 90% בחודש שלפני כן. כלומר, הסרת וואלה מהמדידה הפחית ב-9 נקודות רייטינג את החשיפה לאתרי הוועדה. ועדיין יש לציין כי ללא וואלה ו-ynet, גם בוועדה יודעים כי הלגיטימציה שלה הולכת ופוחתת.

המרוויח: mako ותפוז

מי שמרוויח מהסרת וואלה ו-ynet מרשימת האתרים שפרטיהם מפורסמים, הם mako ותפוז, שכבשו את טבלת האתרים. ב- makoגלשו באוגוסט 1.566 מיליון גולשים שצפו ב-81.6 מיליון דפים, ירידה של 6^ ביחס ל-1.668 מיליון גולשים בחודש יולי, שצפו ב-86.7 מיליון דפים. במקום השני נמצא תפוז עם 1.273 מיליון גולשים, ירידה של 3.3% במספר הגולשים מול 1.316 מיליון בחודש שלפני כן. נענע10 במקום השלישי עם 1.228 מיליון גולשים.

אתר זאפ רשם ירידה חדשה של 12.3% בחודש, מ-924 אלף ביולי ל-810 אלף באוגוסט. גם אתר allmag של קבוצת 'מוטו תקשורת' שפשטה את הרגל, רשם ירידה דרסטית במספר הגולשים, מ-235 אלף ל-198 אלף. אתר 'הארץ' התחזק בחודש האחרון, מ-491 אלף ל-524 אלף באוגוסט.

בקרב האתרים הכלכליים, TheMarker דילג מעל גלובס, למרות שהשניים נחלשו. TheMarker נחלש ב-5% מ-616 אלף ביולי ל-587 אלף באוגוסט, ואילו גלובס ירד ב-7.5% מ-625 אלף ל-579 אלף בחודש האחרון. ביזפורטל שמר על מספר הגולשים שלו מהחודש הקודם, עם 171 אלף גולשים.

בגזרת דירוג מדידת הווידאו בוועדה, גם כאן לא מפורסמים נתוני וואלה ו-ynet, ו-mako כבש את המקום הראשון עם 489 אלף גולשים שונים, ירידה של כ-4% ביחס לחודש שלפני כן, עם 508 אלף גולשים. תפוז עם אותו מספר גולשים כמו בחודש יולי - 385 אלף, ואילו נענע10 התחזק ב-7% - ל314 אלף גולשים.

בגזרת המובייל, שעמדה בכותרות בשבועות האחרונים בשל המהלך השנוי במחלוקת של mako, כבשה זכיינית ערוץ 2 קשת את המקום הראשון גם באתרים המותאמים וגם באפליקציות. בגזרת האתרים המותאמים, mako זינק ב-185 ל-1.047 מיליון גולשים באוגוסט, מול 885 אלף ביולי. להלן טבלת האתרים המותאמים.

והנה רשימת האפליקציות, שכוללת רק 3 אפליקציות, למרות שנמדדות הרבה יותר, ונתוניהם יפורסמו בחודשים הקרובים.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    יובל 15/09/2013 18:49
    הגב לתגובה זו
    שווה לבדוק אלטרנטיבות כמו RET, כבר לא כלכך משתלם לבזבז כלכך הרבה כסף לענקים הגדולים - דוגמאת וואלה ו-YNET, השקיעו את תקציב המדיה בחוכמה!
  • 3.
    מה שמעניין זה... 15/09/2013 15:24
    הגב לתגובה זו
    התרומה של וואלה ו- YNET לטראפיק החודשי הוא 10% בלבד!!! מפרסם - תהיה חכם! ה- 10% אקסטרה הזה לא שווה את הכסף שאתה שם שם. חומר למחשבה
  • 2.
    אבי 15/09/2013 15:12
    הגב לתגובה זו
    מאקו ותפוז רשמו ירידה, הם במקום הראשון רק בגלל פרישתם של וואלה ו ynet מוזר שדווקא נענע ששמרה על יציבות לא הוזכרה אלא רק כבדרך אגב. מדוע הכתב לא טרח להדגיש זאת?!?!?!
  • כי הכתב לא מקבל משכורת מנענע (ל"ת)
    יוני 16/09/2013 10:43
    הגב לתגובה זו
  • גילי 15/09/2013 15:33
    הגב לתגובה זו
    מאקו ותפוז, לא? אז הטענה נכונה, הגם שכל הטבלה בעייתית כאשר 2 האתרים הכי חזקים לא מאוזכרים בה
  • 1.
    פטתי 15/09/2013 14:28
    הגב לתגובה זו
    פטתי
  • האנדרסטיטמנט של השנה (ל"ת)
    הרבה מעבר לפטתי 16/09/2013 14:15
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.