ותודה לוואלה ו-ynet: אחרי סערת מדידת הרייטינג - mako ותפוז כבשו את הטבלה
הוועדה למדרוג באינטרנט עברה חודש סוער במיוחד, שתחילתו
היום (יום א') מפרסמת הוועדה את רייטינג האתרים באינטרנט ובסלולר, ללא נתוני הגלישה של קבוצת אתרי וואלה (וואלה, וואלה שופס, יד2, יורם, TIPO ו-zahav.ru), וקבוצת ynet (האתרים ynet, כלכליסט, XNET, mynet ו-ynettours). ובחודש קשה כזה, נרשמת גם תקלה כך שנתוני אתר מסע אחר לא מפורסמים בשל בעיה טכנית.
לאחר הסרת אתרי קבוצת וואלה מהמדידה, עומד שיעור החדירה בקרב הגולשים בישראל, של האתרים החברים בוועדה, על 81%, שהם כ-4.3%, מול 90% בחודש שלפני כן. כלומר, הסרת וואלה מהמדידה הפחית ב-9 נקודות רייטינג את החשיפה לאתרי הוועדה. ועדיין יש לציין כי ללא וואלה ו-ynet, גם בוועדה יודעים כי הלגיטימציה שלה הולכת ופוחתת.
המרוויח: mako ותפוז
מי שמרוויח מהסרת וואלה ו-ynet מרשימת האתרים שפרטיהם מפורסמים, הם mako ותפוז, שכבשו את טבלת האתרים. ב- makoגלשו באוגוסט 1.566 מיליון גולשים שצפו ב-81.6 מיליון דפים, ירידה של 6^ ביחס ל-1.668 מיליון גולשים בחודש יולי, שצפו ב-86.7 מיליון דפים. במקום השני נמצא תפוז עם 1.273 מיליון גולשים, ירידה של 3.3% במספר הגולשים מול 1.316 מיליון בחודש שלפני כן. נענע10 במקום השלישי עם 1.228 מיליון גולשים.
אתר זאפ רשם ירידה חדשה של 12.3% בחודש, מ-924 אלף ביולי ל-810 אלף באוגוסט. גם אתר allmag של קבוצת 'מוטו תקשורת' שפשטה את הרגל, רשם ירידה דרסטית במספר הגולשים, מ-235 אלף ל-198 אלף. אתר 'הארץ' התחזק בחודש האחרון, מ-491 אלף ל-524 אלף באוגוסט.
בקרב האתרים הכלכליים, TheMarker דילג מעל גלובס, למרות שהשניים נחלשו. TheMarker נחלש ב-5% מ-616 אלף ביולי ל-587 אלף באוגוסט, ואילו גלובס ירד ב-7.5% מ-625 אלף ל-579 אלף בחודש האחרון. ביזפורטל שמר על מספר הגולשים שלו מהחודש הקודם, עם 171 אלף גולשים.
בגזרת דירוג מדידת הווידאו בוועדה, גם כאן לא מפורסמים נתוני וואלה ו-ynet, ו-mako כבש את המקום הראשון עם 489 אלף גולשים שונים, ירידה של כ-4% ביחס לחודש שלפני כן, עם 508 אלף גולשים. תפוז עם אותו מספר גולשים כמו בחודש יולי - 385 אלף, ואילו נענע10 התחזק ב-7% - ל314 אלף גולשים.
בגזרת המובייל, שעמדה בכותרות בשבועות האחרונים בשל
והנה רשימת האפליקציות, שכוללת רק 3 אפליקציות, למרות שנמדדות הרבה יותר, ונתוניהם יפורסמו בחודשים הקרובים.
- 4.יובל 15/09/2013 18:49הגב לתגובה זושווה לבדוק אלטרנטיבות כמו RET, כבר לא כלכך משתלם לבזבז כלכך הרבה כסף לענקים הגדולים - דוגמאת וואלה ו-YNET, השקיעו את תקציב המדיה בחוכמה!
- 3.מה שמעניין זה... 15/09/2013 15:24הגב לתגובה זוהתרומה של וואלה ו- YNET לטראפיק החודשי הוא 10% בלבד!!! מפרסם - תהיה חכם! ה- 10% אקסטרה הזה לא שווה את הכסף שאתה שם שם. חומר למחשבה
- 2.אבי 15/09/2013 15:12הגב לתגובה זומאקו ותפוז רשמו ירידה, הם במקום הראשון רק בגלל פרישתם של וואלה ו ynet מוזר שדווקא נענע ששמרה על יציבות לא הוזכרה אלא רק כבדרך אגב. מדוע הכתב לא טרח להדגיש זאת?!?!?!
- כי הכתב לא מקבל משכורת מנענע (ל"ת)יוני 16/09/2013 10:43הגב לתגובה זו
- גילי 15/09/2013 15:33הגב לתגובה זומאקו ותפוז, לא? אז הטענה נכונה, הגם שכל הטבלה בעייתית כאשר 2 האתרים הכי חזקים לא מאוזכרים בה
- 1.פטתי 15/09/2013 14:28הגב לתגובה זופטתי
- האנדרסטיטמנט של השנה (ל"ת)הרבה מעבר לפטתי 16/09/2013 14:15הגב לתגובה זו
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
