ותודה לוואלה ו-ynet: אחרי סערת מדידת הרייטינג - mako ותפוז כבשו את הטבלה
הוועדה למדרוג באינטרנט עברה חודש סוער במיוחד, שתחילתו
היום (יום א') מפרסמת הוועדה את רייטינג האתרים באינטרנט ובסלולר, ללא נתוני הגלישה של קבוצת אתרי וואלה (וואלה, וואלה שופס, יד2, יורם, TIPO ו-zahav.ru), וקבוצת ynet (האתרים ynet, כלכליסט, XNET, mynet ו-ynettours). ובחודש קשה כזה, נרשמת גם תקלה כך שנתוני אתר מסע אחר לא מפורסמים בשל בעיה טכנית.
לאחר הסרת אתרי קבוצת וואלה מהמדידה, עומד שיעור החדירה בקרב הגולשים בישראל, של האתרים החברים בוועדה, על 81%, שהם כ-4.3%, מול 90% בחודש שלפני כן. כלומר, הסרת וואלה מהמדידה הפחית ב-9 נקודות רייטינג את החשיפה לאתרי הוועדה. ועדיין יש לציין כי ללא וואלה ו-ynet, גם בוועדה יודעים כי הלגיטימציה שלה הולכת ופוחתת.
המרוויח: mako ותפוז
מי שמרוויח מהסרת וואלה ו-ynet מרשימת האתרים שפרטיהם מפורסמים, הם mako ותפוז, שכבשו את טבלת האתרים. ב- makoגלשו באוגוסט 1.566 מיליון גולשים שצפו ב-81.6 מיליון דפים, ירידה של 6^ ביחס ל-1.668 מיליון גולשים בחודש יולי, שצפו ב-86.7 מיליון דפים. במקום השני נמצא תפוז עם 1.273 מיליון גולשים, ירידה של 3.3% במספר הגולשים מול 1.316 מיליון בחודש שלפני כן. נענע10 במקום השלישי עם 1.228 מיליון גולשים.
אתר זאפ רשם ירידה חדשה של 12.3% בחודש, מ-924 אלף ביולי ל-810 אלף באוגוסט. גם אתר allmag של קבוצת 'מוטו תקשורת' שפשטה את הרגל, רשם ירידה דרסטית במספר הגולשים, מ-235 אלף ל-198 אלף. אתר 'הארץ' התחזק בחודש האחרון, מ-491 אלף ל-524 אלף באוגוסט.
בקרב האתרים הכלכליים, TheMarker דילג מעל גלובס, למרות שהשניים נחלשו. TheMarker נחלש ב-5% מ-616 אלף ביולי ל-587 אלף באוגוסט, ואילו גלובס ירד ב-7.5% מ-625 אלף ל-579 אלף בחודש האחרון. ביזפורטל שמר על מספר הגולשים שלו מהחודש הקודם, עם 171 אלף גולשים.
בגזרת דירוג מדידת הווידאו בוועדה, גם כאן לא מפורסמים נתוני וואלה ו-ynet, ו-mako כבש את המקום הראשון עם 489 אלף גולשים שונים, ירידה של כ-4% ביחס לחודש שלפני כן, עם 508 אלף גולשים. תפוז עם אותו מספר גולשים כמו בחודש יולי - 385 אלף, ואילו נענע10 התחזק ב-7% - ל314 אלף גולשים.
בגזרת המובייל, שעמדה בכותרות בשבועות האחרונים בשל
והנה רשימת האפליקציות, שכוללת רק 3 אפליקציות, למרות שנמדדות הרבה יותר, ונתוניהם יפורסמו בחודשים הקרובים.
- 4.יובל 15/09/2013 18:49הגב לתגובה זושווה לבדוק אלטרנטיבות כמו RET, כבר לא כלכך משתלם לבזבז כלכך הרבה כסף לענקים הגדולים - דוגמאת וואלה ו-YNET, השקיעו את תקציב המדיה בחוכמה!
- 3.מה שמעניין זה... 15/09/2013 15:24הגב לתגובה זוהתרומה של וואלה ו- YNET לטראפיק החודשי הוא 10% בלבד!!! מפרסם - תהיה חכם! ה- 10% אקסטרה הזה לא שווה את הכסף שאתה שם שם. חומר למחשבה
- 2.אבי 15/09/2013 15:12הגב לתגובה זומאקו ותפוז רשמו ירידה, הם במקום הראשון רק בגלל פרישתם של וואלה ו ynet מוזר שדווקא נענע ששמרה על יציבות לא הוזכרה אלא רק כבדרך אגב. מדוע הכתב לא טרח להדגיש זאת?!?!?!
- כי הכתב לא מקבל משכורת מנענע (ל"ת)יוני 16/09/2013 10:43הגב לתגובה זו
- גילי 15/09/2013 15:33הגב לתגובה זומאקו ותפוז, לא? אז הטענה נכונה, הגם שכל הטבלה בעייתית כאשר 2 האתרים הכי חזקים לא מאוזכרים בה
- 1.פטתי 15/09/2013 14:28הגב לתגובה זופטתי
- האנדרסטיטמנט של השנה (ל"ת)הרבה מעבר לפטתי 16/09/2013 14:15הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
