הוועדה למדרוג רייטינג אתרים
צילום: לוגו
רייטינג האתרים

ותודה לוואלה ו-ynet: אחרי סערת מדידת הרייטינג - mako ותפוז כבשו את הטבלה

וואלה פרש ו-ynet ביקש לא לפרסם נתוניו לאוגוסט. mako זינק במס' הגולשים באתר המותאם אבל ירד במספר הגולשים הכללי ובצפיה בווידאו. נענע10 שומר על יציבות ועולה בווידאו. קרסו: זאפ ו-allmag של 'מוטו' שפשטה את הרגל
אלכסנדר כץ | (7)

הוועדה למדרוג באינטרנט עברה חודש סוער במיוחד, שתחילתו עם החלטת וואלה לפרוש מהוועדה, המשכו בבקשה של ynet לא לפרסם את נתוניה (ועם מחשבות פרישה אף הן) ובהמשך - גם דיונים בנענע10 לגבי אפשרות לפרישה.

היום (יום א') מפרסמת הוועדה את רייטינג האתרים באינטרנט ובסלולר, ללא נתוני הגלישה של קבוצת אתרי וואלה (וואלה, וואלה שופס, יד2, יורם, TIPO ו-zahav.ru), וקבוצת ynet (האתרים ynet, כלכליסט, XNET, mynet ו-ynettours). ובחודש קשה כזה, נרשמת גם תקלה כך שנתוני אתר מסע אחר לא מפורסמים בשל בעיה טכנית.

לאחר הסרת אתרי קבוצת וואלה מהמדידה, עומד שיעור החדירה בקרב הגולשים בישראל, של האתרים החברים בוועדה, על 81%, שהם כ-4.3%, מול 90% בחודש שלפני כן. כלומר, הסרת וואלה מהמדידה הפחית ב-9 נקודות רייטינג את החשיפה לאתרי הוועדה. ועדיין יש לציין כי ללא וואלה ו-ynet, גם בוועדה יודעים כי הלגיטימציה שלה הולכת ופוחתת.

המרוויח: mako ותפוז

מי שמרוויח מהסרת וואלה ו-ynet מרשימת האתרים שפרטיהם מפורסמים, הם mako ותפוז, שכבשו את טבלת האתרים. ב- makoגלשו באוגוסט 1.566 מיליון גולשים שצפו ב-81.6 מיליון דפים, ירידה של 6^ ביחס ל-1.668 מיליון גולשים בחודש יולי, שצפו ב-86.7 מיליון דפים. במקום השני נמצא תפוז עם 1.273 מיליון גולשים, ירידה של 3.3% במספר הגולשים מול 1.316 מיליון בחודש שלפני כן. נענע10 במקום השלישי עם 1.228 מיליון גולשים.

אתר זאפ רשם ירידה חדשה של 12.3% בחודש, מ-924 אלף ביולי ל-810 אלף באוגוסט. גם אתר allmag של קבוצת 'מוטו תקשורת' שפשטה את הרגל, רשם ירידה דרסטית במספר הגולשים, מ-235 אלף ל-198 אלף. אתר 'הארץ' התחזק בחודש האחרון, מ-491 אלף ל-524 אלף באוגוסט.

בקרב האתרים הכלכליים, TheMarker דילג מעל גלובס, למרות שהשניים נחלשו. TheMarker נחלש ב-5% מ-616 אלף ביולי ל-587 אלף באוגוסט, ואילו גלובס ירד ב-7.5% מ-625 אלף ל-579 אלף בחודש האחרון. ביזפורטל שמר על מספר הגולשים שלו מהחודש הקודם, עם 171 אלף גולשים.

בגזרת דירוג מדידת הווידאו בוועדה, גם כאן לא מפורסמים נתוני וואלה ו-ynet, ו-mako כבש את המקום הראשון עם 489 אלף גולשים שונים, ירידה של כ-4% ביחס לחודש שלפני כן, עם 508 אלף גולשים. תפוז עם אותו מספר גולשים כמו בחודש יולי - 385 אלף, ואילו נענע10 התחזק ב-7% - ל314 אלף גולשים.

בגזרת המובייל, שעמדה בכותרות בשבועות האחרונים בשל המהלך השנוי במחלוקת של mako, כבשה זכיינית ערוץ 2 קשת את המקום הראשון גם באתרים המותאמים וגם באפליקציות. בגזרת האתרים המותאמים, mako זינק ב-185 ל-1.047 מיליון גולשים באוגוסט, מול 885 אלף ביולי. להלן טבלת האתרים המותאמים.

והנה רשימת האפליקציות, שכוללת רק 3 אפליקציות, למרות שנמדדות הרבה יותר, ונתוניהם יפורסמו בחודשים הקרובים.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    יובל 15/09/2013 18:49
    הגב לתגובה זו
    שווה לבדוק אלטרנטיבות כמו RET, כבר לא כלכך משתלם לבזבז כלכך הרבה כסף לענקים הגדולים - דוגמאת וואלה ו-YNET, השקיעו את תקציב המדיה בחוכמה!
  • 3.
    מה שמעניין זה... 15/09/2013 15:24
    הגב לתגובה זו
    התרומה של וואלה ו- YNET לטראפיק החודשי הוא 10% בלבד!!! מפרסם - תהיה חכם! ה- 10% אקסטרה הזה לא שווה את הכסף שאתה שם שם. חומר למחשבה
  • 2.
    אבי 15/09/2013 15:12
    הגב לתגובה זו
    מאקו ותפוז רשמו ירידה, הם במקום הראשון רק בגלל פרישתם של וואלה ו ynet מוזר שדווקא נענע ששמרה על יציבות לא הוזכרה אלא רק כבדרך אגב. מדוע הכתב לא טרח להדגיש זאת?!?!?!
  • כי הכתב לא מקבל משכורת מנענע (ל"ת)
    יוני 16/09/2013 10:43
    הגב לתגובה זו
  • גילי 15/09/2013 15:33
    הגב לתגובה זו
    מאקו ותפוז, לא? אז הטענה נכונה, הגם שכל הטבלה בעייתית כאשר 2 האתרים הכי חזקים לא מאוזכרים בה
  • 1.
    פטתי 15/09/2013 14:28
    הגב לתגובה זו
    פטתי
  • האנדרסטיטמנט של השנה (ל"ת)
    הרבה מעבר לפטתי 16/09/2013 14:15
    הגב לתגובה זו