הממזרים שינו את הכללים: על השיעור שקיבלה רוסק-עמינח
כלל יסוד בתורת המותגים קובע שאין למותג קיום - אלא בראשו ובלבו של הצרכן. אחת ההתפתחויות המשמעותיות ביותר באבולוציה של המותגים התרחשה לפני כ-20 שנה כאשר הצרכנים מימשו את בעלותם על המותג קוקה קולה.
זה קרה כאשר הנהלת החברה החליטה להמתיק את המשקה שלה (כתשובה לפפסי) ויצאה לשוק עם ניו קוקה קולה. המחאה הציבורית הרחבה שקמה בקרב הצרכנים בארה"ב שלא אהבו את הפגיעה במונומנט הלאומי שלהם, חייבה את הנהלת החברה להודות בטעותה ולחזור בה מצעדה הנמהר ולהשיב לשוק את קלאסיק קוקה קולה.
כל זה התרחש הרבה לפני המצאת האינטרנט והרשתות החברתיות. מאז התפתחות הרשתות החברתיות, שליטת הצרכנים במותגים הפכה למוחלטת. הפייסבוק, כשם כולל לרשתות החברתיות, איפשר לצרכנים להתארגן במהירות ולסחוף את כולם למעשה משותף בכל עת שארגון או חברה או ממשלה פועלים בניגוד לרצון הכלל. דוגמית טעימה קיבלנו לפני שנתיים במחאת הקוטג'. תנובה למדה על בשרה שאיננה יכולה להעלות את מחירי המותגים שלה כרצונה ונאלצה לסגת מהעלאת המחיר השרירותית ואף לספוג ירידה תלולה במכירות.
כיום, כל מי שעוסק בשיווק יודע שהמותג שייך לצרכנים והיצרן חייב להתחשב בהם ולהיענות לדרישותיהם ולציפיותיהם אותם הם מביעים ללא כחל וסרק ברשתות החברתיות. זאת גם הסיבה שהחברות המתוחכמות משתמשות בשירותיהן של חברות ניטור וניתוח הפעילויות ברשתות החברתיות, כגון יפעת סושייאל, באזילה ואחרות, כדי להיות עם היד על הדופק ולהבין לאן נושבת רוח הצרכנים ולפעול בהתאם.
אבל מסתבר שבאופן מפתיע, כללים אלה של תורת השיווק החדשה לא היו ידועים לרקפת רוסק-עמינח, מנכ"ל בנק לאומי. הגברת רוסק-עמינח היא כנראה סוג של עילוי בעולם הבנקאות. להגיע למשרת מנכ"ל הבנק בגיל צעיר יחסית איננו עניין של מה בכך. אלא שהיא כנראה איננה מצויה ברזי השיווק בן ימינו, שאם לא כן, לא הייתה נופלת למלכודת אליה נפלה בטיפולה בחוב של נוחי דנקנר.
בתמימותה, היא הגיעה עם דנקנר להסדר חוב שבמסגרתו היא מחלה לו על חלק מהחוב בגובה 150 מיליון שקלים מתוך כוונה להציל את מה שעוד ניתן. היא החליטה על ההסדר הזה כמו בנקאית טובה ששיקולי הרווח וההפסד של הבנק עומדים לנגד עיניה. מה שהיא לא לקחה בחשבון, זה את העובדה הטריוויאלית לכאורה שחרף מעמדה כמנכ"ל הבנק, היא איננה יכולה לעשות בו כבתוך שלה, כי הבנק לא שייך לה - הוא שייך לציבור בכלל ולציבור לקוחותיה בפרט.
כבנקאית מיומנת, היא ידעה לעשות את כל השיקולים הפיננסיים והתעלמה לחלוטין מההשלכות הצפויות לצעד זה בדעת הציבור והיא עוד לא למדה שלציבור יש יותר כוח מכפי שהיה נדמה לה.
לו הייתה אשת שיווק או לחילופין הייתה מסתייעת ביועץ שיווקי טרם קבלת ההחלטה, רוסק-עמינח הייתה יודעת שאין סיכוי שצעד שכזה יעבור בשקט. מכל הסקרים שהבנק עורך דרך שגרה, עליה לדעת שדעתו של הציבור איננה נוחה מהתנהלות הבנקים בכלל ומעריצותם קשוחת הלב כלפי החייבים הקטנים, לעומת גישתם הסלחנית כלפי החייבים הגדולים. היא הייתה חייבת לדעת שהציבור הרחב מאס בטייקונים הממונפים עד צוואר, שאינם מכבדים את חובותיהם למלוויהם, שחייבים מיליוני שקלים לבנקים שגם הם ממהרים למחול להם על חובותיהם.
היה עליה לדעת ובמקרה שלא, מישהו היה חייב להזהיר אותה מפני המחאה הציבורית שתקום בעקבות ההסדר המקומם שלה עם דנקנר.
כיוון שהיא לא ידעה ואיש לא הזהיר אותה, היא בוודאי הופתעה קשות כאשר מחאת המונים סחפה את הפייסבוק בקריאה ללקוחות לנתק את קשריהם עם הבנק למקרה שההסדר לא יבוטל. הממזרים שינו את הכללים ואיש לא טרח להגיד לי, היא בוודאי פלטה בבהלה לנוכח המחאה, ומיהרה להקפיא את ההסדר ולמחרת כבר הודיעה על ביטולו, וטוב שכך. יש לומר לזכותה שהיא לפחות לומדת מהר ומגיבה מהר.
אם הייתה שואלת אותי (והיא לא) לפני המעשה, הייתי מייעץ לה להשתמש בפייסבוק לטובתה. הייתי מייעץ לה לשתף את הציבור במערכת שיקוליה ולבקש את עצתם לפני ההחלטה על ההסדר וכך הייתה מגייסת לטובתה את חוכמת ההמונים והופכת אותם ליועצים מעורבים מצד אחד ומאידך הייתה מציגה את עצמה כנציגתם האותנטית ושליחתם הנאמנה של לקוחותיה. במקום לצאת מוכה וחבולה, רוסק-עמינח הייתה יוצאת גיבורה.
בהסתמך על כישוריה יוצאי הדופן, אני מניח שהיא למדה את השיעור ותדע להפיק את הלקחים המתבקשים.
גינגי פרידמן הוא מנכ"ל ADMAN החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת
- 10.כהן צילה 27/04/2013 18:37הגב לתגובה זוצוין בכתבה שבתמימותה פעלה למחוק לנקנר את החוב מענין לי היא לא נראת תמימה היא לא רצתה להבין שכספי ציבור לא מחלקים
- 9.g-24. 23/04/2013 17:56הגב לתגובה זואין ספק הבבון למד לקח ויחד אותו כול הבנקים שכבר עכשו מבינים את הכוח של הרשתות החברתיות ואת זה שהצרכנים יודעים להגיד להם עד כאן.
- 8.g-21. 23/04/2013 17:50הגב לתגובה זואין ספק הבבון למד לקח ויחד אותו כול הבנקים שעכשו כבר מבינים את הכוח של הרשתות החברתיות ואת זה שצרכנים יודעים להגיד להם עד כאן.
- 7.שני 23/04/2013 17:31הגב לתגובה זורוסק עמינח אשה צעירה ממך לפחת ב-20 שנה, ובח לא תחפש אצלך תשובות לתהליכים עדכניים בניימנו, גינגי, תפנים שאתה כבר זקן ומדבר מנקודה של מי שראה את מה שהיה בעבר אבל כבר לא בעניינים של מה שקורה עכשיו
- 6.ערן 23/04/2013 00:57הגב לתגובה זוגינגי ידידי. לפני המקרה המדובר עמינח והמקבילים לה מחקו חובות לטייקונים בלמעלה מ-20 מיליארד ש"ח! חלק מהמחיקות היו עבור טייקונים לא פחות גדולים ולא פחות מוכרים (וגם לא פחות שנואים) מנוחי דנקנר. איך בדיוק היתה אמורה הגברת לדעת שאחרי 20 מיליארד ש"ח דווקא במקרה הנ"ל היא צריכה לשתף את הציבור ולהשתמש בפייסבוק? ואם באמת היית בא אליה עם העצה הזאת והיא הייתה אומרת לך - "אבל גינגי, רק אתמול מחקתי חוב לתשובה או ללבייב ב-200 מיליון ש"ח, למה שאני אנהג אחרת?" מה היית עונה לה? והאם באמת הנהלת בנק צריכה לשתף את הציבור בכל החלטה מקצועית שהיא מקבלת? איפה הגבול? הרי מנהל בנק מקבל מידי יום החלטות שהמשמעות שלהן היא עשרות ומאות מיליוני שקלים.
- גינגי פרידמן 23/04/2013 11:36הגב לתגובה זוערן מכובדי, ההבדל בין המחיקה לדנקנר לשאר המחיקות הוא שהמחיקה הזאת התפרסמה. כל השאר נעשו בהסתר. אכן, רקפת איננה צריכה לשתף את הציבור בכל החלטה לבד מההחלטות הקרדינליות העלולות לעורר רעש ציבורי כגון זה שקם וניתן היה לצפייה. אם היא הופתעה מהרעש אז יש לה בעיה. אני מודה לך על התייחסותך
- 5.אברימי 22/04/2013 23:20הגב לתגובה זוא. תמשיך לכתוב. אתה כותב טוב. איכותי. ב. לא מבין למה באמת אתה מגיב לכל זב חוטם. בניגוד לפוליטיקאי שחייב תשובות לשולחיו (בעצמו או באמצעות שלוחיו), התגובות שלך לטוקבקבים יוצרים תחושה לא נוחה שכביכול אתה 'מובטל' ו'עוקב אחר עוקביך'. ג. נקודתית לסיפור שלנו, אני חושב שרקפת לא הרוויחה כלום מהסיפור. בסיפור הזה אנחנו כמו הערבים; מריחים דם וחולשות מרחוק. כעת, נפקח עיניים עוד פי עשר על רקפת המושחתת. היא יכולה היתה, במקרה זה, להתעלם לכמה שעות, או ימים. הישראלים שוכחים, ומהר מאד. השווה את מחירי מוצרי תנובה מהיום ומלפני שנתיים. תופתע לרעה! לילה טוב צדיק
- גינגי פרידמן 23/04/2013 11:45הגב לתגובה זואברימי מכובדי, כשהתחלתי לכתוב , לפני כ12 שנה, אחד הקוראים העיר לי "גינגי, תפקידך הסתיים עם כתיבת הטור ואין זה מקובל שהכותב מהשיב לטוקבקיסטים" תשובתי לו היתה " כמי שאחראי ללא מעט פריצות דרך בעולם הפרסום אני גאה להיות אחראי גם לפריצת הדרך הזאת. אני, אינני רואה בטור שלי סוף דבר כי אם פלטפורמה לדיון. ולכן אני שמח להתדיין עם כל מי שיש לו מה להגיד. פרט לאלה שסתם מנבלים את פיהם." אני יכול לומר היום בסיפוק , שרוב הקוראים שלי מעריכים מאוד את העובדה שאני טורח להתייחס אליהם ולדבריהם. ואם יש כאלה שחושבים שאני מובטל או עוקב אחריהם זבש"ם. ונקודתית. אני חושב שאם רקפת היתה משתפת את הציבור היתה יכולה בסוף לקיים את ההסדר עם דנקנר ולהציל חלק מהחוב. אני מודה לך על התייחסותך
- 4.לייק אם גם אתם רוצים שגינגי יפסיק לכתוב כאן (ל"ת)בו לשיט 21/04/2013 21:01הגב לתגובה זו
- גלעד 22/04/2013 08:40הגב לתגובה זועובדה שאתה מגיב, ואני מגיב, כי יש עניין במה שהוא כותב. גינגי, תמשיך
- דוד רוזן 22/04/2013 09:40גינגי תמשיך. אני מחכה לכתבות שלך בקוצר רוח
- 3.תומר 21/04/2013 16:44הגב לתגובה זואולי לבנק? אף אחד לא רוצה לוותר על 150 מליון ואף אחד גם לא רוצה לריב עם טייקון. ככה הבנק יוצא נקי אל מול דנקנר ולא מוחל על החוב
- 2.בקר אוויר 21/04/2013 16:39הגב לתגובה זואדון פרידמן,יש לך מנהג מגונה והוא שבכל פעם שאתה מפרסם מאמר, אתה נוהג באופן סדרתילהגיב לכל טוקבק שמעביר עליך הגיג של ביקורת.חלאס ,תפסיק להגיב כמו ילד נעלב שכל הזמן מצטדק ומגן על שמו הטוב.אתה יוצא קטן ופתטי.חוץ מזה מי אתה שתיתן עצות למנכ"ל לאומי?תמשיך בהשמת עוזרי תקציבאים ואל תתעסק במה שגדול עליך בעשרה מספרים.
- וואלה כל מילה בסלע. (ל"ת)עומרי 21/04/2013 18:01הגב לתגובה זו
- 1.עמי בלל 21/04/2013 11:41הגב לתגובה זומי שיכול-עושה מי שלא יכול לעשות מלמד מי שלא יכול ללמד - מנהל מי שלא יכול לנהל - נותן עצות בדיעבד
- גינגי פרידמן 21/04/2013 13:27הגב לתגובה זועמי בלל מכובדי, הרשימה שלך מאוד מחוכמת (גם אם לא מקורית) אבל שכתת את מי שנותן עצות לפני מעשה ומתריע לאחר מעשה כדי למנוע את הטעות הבאה אני מודה לך על התייחסותך
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקואיפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
ערב ללא הפקת תוכן מקורית שודר אתמול בערוצי הטלוויזיה; מבחינת המהדורות המרכזיות, אמנם הרייטינג של חדשות 12 בראש הטבלה, אבל ניכרת מגמת ירידה; המרוויחים הגדולים הם ערוץ 13, שחוזרים למספרים גבוהים - לטבלת הרייטינג המלאה
הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר אמנם בסטטוס קוו, אך לאחרונה ניכרת דעיכה אצל המובילה הנצחית, חדשות 12, שעמדה אמש על 12.5% רייטינג ו-313 אלף צופים, חדשות 13 ניצלו את ההזדמנות והיו במקום השני עם 7.2% ו-176 אלף צופים. חדשות 14 היו במקום השלישי מבחינת רייטינג אבל במקום השני מבחינת כמות צופים, עם 198 אלף צופים ו-6.6% רייטינג. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.4% רייטינג בלבד ו-112 אלף צופים בסך הכל. וכך, אמש היה אחד הערבים המאוזנים ביותר מבחינת פיזור הרייטינג במהדורות החדשות המרכזיות.
איפה התוכן המקורי בפריים טיים?
אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 14.1% רייטינג ו-345 אלף צופים. במקום השני היה "יהיה טוב" של כאן11, תכנית הראיונות של עמרי אסנהיים, שהפעם היתה עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 10.2% ו-233 אלף צופים. לאחר מכן מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8.6%, אך יחסית מעט צופים (200 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 249 אלף צופים, כלומר במקום השני מבחינת צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 8.4%, ליתר דיוק.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם רייטינג של 3.5% ו-75 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השני, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-44 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.8% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני , עם 2% ו-50 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1.4% ו-31 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם אלמוג בוקר בקשת 12 הוביל עם 7% רייטינג ו-175 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 5.5% רייטינג ו-97 אלף צופים בלבד.
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 7.9% ברייטינג ו-206 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 7.2% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5.5% ו-141 אלף צופים.
.jpg)