19:09 אדובי: הכנסות של 8.7 מיליארד דולר לשנת 2018, מניית החברה מטפסת 11% >>

17:52 נתון חיובי: תביעות ראשוניות לדמי אבטלה ירדו ב-22 אלף, הרמה הנמוכה ב... >>

16:16 הדולר היציג נקבע על 3.50 שקלים, האירו על 4.14 שקלים

15:34 ירושלים: חרדים מפגינים בכיכר השבת וחוסמים את תנועת הרכבת הקלה

14:36 בולטות בת"א: כיל יורדת 2.2%, דלק קבוצה יורדת 1.5%

12:52 רשות ני"ע הגישה לביהמ"ש בקשה להארכת ההגבלות על פילבר >>

12:16 מניית פרוטרום עולה 0.8% ומשלימה עלייה של 40% מתחילת השנה

12:13 מניית סודהסטרים יורדת 2.5% ומשלימה ירידה של כ-5% בחודש האחרון

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

השמאי הממשלתי: מחירי הדירות רשמו ברבעון השני עלייה של 2.5%, באילו ערים המחירים זינקו ב-5%? צפו בטבלה

סקירה שמציג היום השמאי הממשלתי צריכה להטריד מאוד את כחלון, יום לאחר הנתון המעודד של הלמ"ס
 |  56
שוק הנדל"ן
Share
דו"ח השנמאי הממשלתי מציג היום כי מחירי הדירות בישראל עלו ברבעון השני בשיעור של 2.5% לעומת הרבעון הראשון וכי בהסתכלות שנתית מחירי הדירות עלו ב-8%. הדו"ח מתייחס לדירות 4 חדרים בלבד וזאת בניסיון לבודד את אותן דירות בעלות מאפיינים הומוגניים ככל שניתן ושכמות העסקאות בהן גבוהה יחסית. לפיכך, לא נסקרו דירות בנות חמישה חדרים ומעלה, הן בשל ריבוי שטחי הצמדה כגון גגות וחצרות והן בשל השוֹנוּת ברמת הבניה של דירות אלה, שחלקן בנויות ברמת גמר גבוהה מאד. ניתוח מגמות התפתחות מחירים בדירות אלה עלול להקטין את רמת המובהקות של התוצאה או להטות אותה. גם דירות קטנות בנות שלושה חדרים ומטה לא נסקרו, שכן קיים בהן מיעוט יחסי של עסקאות במרבית הערים וקיימת שונות רבה במאפייניהן (שונות בנתון "שטח ממוצע לחדר" וכן גורמי שוליות משמעותיים), אשר מביאה לסטיית תקן רחבה במחירן.


בלשכת השמאי מצאו כי דירות בנות 4 חדרים בבניה רוויה הן המוצר השכיח בשוק הדירות העירוני הכללי ולכן נבחרו לשמש כאינדיקטור לרמת ההשתנות הכללית בשוק הדירות.

תוצאות הסקירה מעידות כי ברבעון השני של שנת 2016 נצפתה ברוב הערים שנסקרו עליה במחיר הדירה הממוצע ביחס לרבעון הקודם, בשתי ערים לא חל שינוי במחיר. לא נצפתה ירידה רבעונית באף אחת מהערים שנסקרו. מהנתונים עולה כי בערים אשדוד, כפר סבא ורמלה נרשמה ברבעון השני עליית מחירים חדה של 5% לעומת הרבעון הראשון. בהסתכלות שנתית הערים אשקלון ות"א בולטות עם עליית מחירים של 13%. מנגד, ירושלים בולטת בירית מחירים של 3% בהסתכלות שנתית. נזכיר כי אתמול פרסם הלמ"ס כי אחרי 9 חודשים רצופים של עליית מחירים, מחירי הדירות רשמו ירידה של 0.3% בחודשים מאי-יוני לעומת חודשים אפריל-מאי. סקירת השמאי היה רבעונית ולכן קשה לדעת האם באמת סותרת את נתון הלמ"ס. הנה רשימת השינויים בערים השונות:

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

56 תגובות ב-35 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
35 הזהרו 17/08/2016 01:04 33 טוקבקיסט בשכר
העם לא אדיוט
34 אזרח 17/08/2016 01:03 פגיעה בזכות לחיות בכבוד
בלון נפוח מלווה בהסתה שבא להאשים כמה אומללים שקנו דירות כי פחדו לשים את כספם במקומות אחרים. קרא מה אומרים כלכלנים בכירים, לא פקידים חולפים. כולם מבינים זאת. חוק שפוגע בזכות קיום בסיסית ושמשפיל את העם. מי פוגע ברכוש שנקנה בעמל של עשרות שנים? גם מי שלא בעל דירה מתחיל להבהל על הילדים שלו. אם מחליטים לפגוע ככה, הכל כבר מותר
33 אבי 16/08/2016 20:11 @ המשחק מכור !
כל עוד פוליטיקאים בעלי דירות להשקעה בעצמם יקבעו את מחירי הדירות אין שום סיכוי ואין הגיון מבחינתם שיפעלו להורדת מחיר נכסיהם !!! הציבור חייב להתעורר ולהבין שמאז שסטנלי פישר פעל לעליית מחירי הדיור ע"י מדיניות מונטרית קאפיטליסטית, רק המחאה חברתית הובילה לירידת מחירים ומיד עם פיזורה של המחאה חזרו המחירים להעלות. קובעי המדיניות נמצאים בניגוד עניינים ברור ולכן עד שלא יקרה מהפך אמיתי אנחנו נמשיך לדשדש...
32 למה אני לא מופתע 16/08/2016 18:52 וזה עוד לפני השפעת המס המטומטם החדש
לפעמים נדמה לי שבמשרד האוצר יושבים ליצנים של קרקס. מזל שלא שמעתי לעצות טיפשיות ורכשתי לפני שנתיים דירה שניה להשקעה.
31 כחלון הזמן קצר 16/08/2016 15:58 כחלון הזמן קצר והמלאכה ממש מרובה (ל"ת)
30 עוד 3 חודשים 16/08/2016 15:55 יש לי שני שכנים בבנין שקנו דירה שלישית
דירות שמושכרות ב 2800 שח. למסכנים אחת מקבלת הבטחת הכנסה . אחד גם לקח משכנתא . מה כבר יצא לו מלהשכיר דירה כזאת גם משכנתא גם קנס וגם ילדים קטנים שאי אפשר לרשום עליהם.
29 כחלון בלחץ 16/08/2016 15:48 חבר סיעתו רועי פוקימון אומר שדוח השמאי מוטה
כולכם שקרנים וגנבים ועשקנים. המדינה נחרבת בגלל הפוליטיקאים מזמן לא היה פה אוסף של דבוקים לכסא עם מניפולציות על הצבור עם ראש ממשלה לוזר אמיתי בניהול המדינה. השמאי שקרן כחלון גם וגם צמד חמד סתיו ההזויה ופוקלמן מתי ניפטר מהם
28 קבלן,בנק,ממשל=גנבים 16/08/2016 15:19 סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל ושעושק את אזרחיה לעבדות, לטובת הלוביסטים,הבנקים והטייקונים =זה סיכון קיום המדינה
27 דני 16/08/2016 14:37 פופוליזם על גב שוכרי הדירות
לכחלון חשוב שימכרו דירות והמחיר ירד.זה שאת השוכרים זורקים לרחוב אותו לא מעניין.לא כל שוכר מסוגל לקנות דירה.ביקוש לשכירות יעלה את שכה"ד.
26 דוד 16/08/2016 14:24 לא להאמין לשמאי הממשלתי! אינטרסנט מספר 1 !!!! (ל"ת)
25 גמלאי 16/08/2016 13:27 יש להנפיק אג"ח מיועדות עם ריבית נורמלית למשקיעים פרטיים
רק ככה לא ישקיעו בדירות. גם אם הממשלה תפסיד על הריבית של אג"ח מיועדות, זה עדיף על הפסד הכסף שלה במחיר למשתכן, מע"ם אפס, וכל מיני רעינות אחרים
24 קבלן 16/08/2016 13:19 רק ככה יורידו את מחירי הדירות, תקראו
על מנת להוריד באופן אמיתי ונכון את מחירי הדירות. 1. דרך ממשלתית אחידה לכל הרשויות בישראל להוצאת היתר בנייה. שכל מחלקה בעירייה תדע בדיוק מה עליה לבצע על מנת לזרז כמה שיותר את ההיתר בנייה. 2.קנס לכל רשות אשר לא תיתן היתר בנייה תוך עד חצי שנה. 3. ריסון וקביעת דרך אחידה, ארצית, לתקנים והיתרים של כיבוי אש במיוחד וכו' במצב של היום זה פשוט אנדרלמוסיה. , 4.הפשרת קרקעות באיזורי ביקוש. 5.כניסת עובדים זרים . 6. קיצור כל תהליך הבירוקרטיה וחסמי בנייה. רק כך, תוך כמה שנים, המחירים יירדו. אני אפשר מצד אחד לעכב כל כך היתר בנייה וכו', כל רשות או כיבוי אש פשוט משתוללים עם תקנים חדשים כל יום אשר מעקבים בנייה ומוסיפים עלויות... איך אני יכול להוריד מחיר? איך אפשר לצפות ממני כקבלן אשר לוקח על עצמו סיכונים כספיים מאד גדולים בהיקף מאד עצום כדי שארוויח כמו שכיר... זה נוגד כל עיקרון של שוק חופשי ואמביציה ליזמות. רק לפי הנ"ל יירדו מחירים
פשוט יותר 16/08/2016 13:46 להוריד המחירים על ידי היצע
תביא חברות סיניות שיבנו תוך חצי שנה 30 אלף דירות בעיר חדשה, נניח ליד בית גוברין, ותראה איך המחירים יורדים ב- 30%. הממשלה יכולה ולא רוצה ועובדת על אנשים . כל פעם בא שר חדש ומפליץ פתרון וכולם מתפעלים מחוכמתו....איזה עם מטומטם...........
קבלן 16/08/2016 14:05 למה אתה חושב שחברה סינית תבנה בחצי שנה
התקנים פה והבנייה פה לא תאפשר להם לבנות מהר יותר, מקסימום יצליחו להרוויח חודשים שלושה בזמן בנייה. זה תלוי בסוג הבנייה פחות במי בונה
23 אחד 16/08/2016 13:18 ניתוח נתונים
אם לוקחים בחשבון את נתוני הלמ"ס לחודשים מאי- יוני, המצביעים על ירידה של 0.3 % ואת הנתונים של מר ארז הרבעוניים לחודשים אפריל -מאי-יוני אז מדובר בעליית מחירים מדהימה באפריל ולאחריה ירידה דרמטית במחיר. תכלס מה שלי נראה יותר זה שמר ארז כמו תמיד דואג לפמפם הבועהבכל הזדמנות ומנסה להתחרות בנתונים הסטטיסטים המקצועיים והסטנדרטים של מדינת ישראל ע"י "סקירה" סלקטיבית שאמינותה בספק רב.... מי שמאמין לאינטרסנט הזה שקופץ כל פעם לתחזק הבועה בכל מחיר שיבושם לו. אני מאזין רק לנתונים רשמיים מקובלים. המחירים בירידה.
22 מה שצריך באמת להטריד 16/08/2016 13:06 את כחלון זה ...כנסו
נגידת בנק ישראל האדישה והלא עושה כלום לטובת המשק, התעשייה והצמיחה. מה שהיא דואגת לעשות זה לפטם את הבנקים והמקורבים אליה. פשוט מדהים לראות איך התעשייה קורסת, איך הדולר צונח, ומצד שני הבנקים טופחים ללא גבולות על חשבון האזרחים וההיא מחייכת, שותקת ולא עושה מאומה. אפילו ציוץ לא משמיעה..מדהים..איך נפלת ביבי במינוי שלא רצית..!!
21 עינת 16/08/2016 13:05 שיוריד את המס בבורסה
אם המס בבורסה ירד משקיעים בדירות יחזרו לבורסה .אם הממשלה היתה דואגת לדירות להשכרה לטווח ארוך במחיר סביר לא היה לחץ על קניית דירות והמחיר היה יורד .מי קבע שכל זוג צעיר צריך לקנות דירה עם משכנתא לכל החיים .
20 דניאל 16/08/2016 12:47 שר אוצר פחחחח
שר האוצר שלנו מושחת כמו כל הממשלה...בכלל יש לו 12 שנות לימודjQuery20306191483933944255_1471340622590?
19 עצמאי מיואש 16/08/2016 12:41 מגזר פרטי נחנק מגזר ציבור מתעשר
עוד מס ועוד מס ועוד בירוקרטיה ועוד שחיתות ומי מממן את כל התענוגות האלו? העצמאי שמנסה לחיות, הוא לא נהנה ממנעמי הכסף הציבורי - הוא העבד שמביא כסף ולא מצליח לחיות. מתחיל לראשונה בחיי לחשוב על הגירה מפה
18 ממשלה מתעשרת 16/08/2016 12:27 ומעלה עוד ועוד מיסים. ההכנסות מתמלוגים על הגז ומחצבים
הגיעו ל 411 מליון. הבטיחו ליהודים שהתמלוגים יגיעו ישירות אליהם לטובת בריאות חינוך . הבטיחו לנו קרן עושר . הבטיחו לנו המון דולרים . ואין כלום. שקרנים.אחכ מתפלאים למה ביבי וכחלון רוצים עוד מס מדירה שלישית. ושטייניץ אומר שבעתיד ההכנסות שלו מתמלוגים יעלו. מה זה עוזר לאזרחים. זה עזר לממשלה וזה עזר ליחימוביץ וחבריה לעשות קריירה פוליטית על חשבון הצבור המוסת. שמתבכין כשזה מגיע לדירות שלו. ממשלת פסיכים עם אזרחים מפגרים
17 דוד 16/08/2016 12:17 כחלון תעלה את הרבית שהציבור גם יהנה מהכסף לו (ל"ת)
16 דוד 16/08/2016 12:17 לעלות רבית שלו ישתלם להם להשכיר כי מהסחירות הם משלמים א
זה לו ככמה הם לוקחים משכנתה בלי רבית הם משכרים ומהשכירות משלמים את המשכנתה כך יכולים לקנות אפלו 10 בתים על חשבון הציבור ובסוף הבית נשאר לו
פוקימון 16/08/2016 12:26 איפה היית שר אוצר? במיליציות של סוריה? (ל"ת)
15 דוד 16/08/2016 12:14 לעלות רבית חובה הם לוקחים סחירות משלמים את המשכנתה (ל"ת)
14 דוד 16/08/2016 12:13 כחלון תעלה בכוח את הרבית שימכרו את הבתים בלחץ ולצערים ל
לצערים לתת התבות במשכנתה על חשבון העשרים שמחזיקים יותר 2 בתים
13 אשמדאי הממשלתי 16/08/2016 12:00 אל תאמינו לשום גורם מהממשלה הזאת גם הוא שקרן
יש המון דירות עם שלטי למכירה ואף אחד לא מתקרב
שמטוב 16/08/2016 13:06 מניין לך שאף אחד לא מתקרב ? ספרת ? (ל"ת)
12 cinege 16/08/2016 11:57 המשך כשלונות כחלון.
כנראה שחיוכים וברברת לא פותרים בעיה.
12 16/08/2016 12:33 ממש לא
חיוכים וברברת, ועוד משהו ששכחת: הפמפום של התקשורת כמה הוא מוצלח. כאן הבעיה. במקום לבקר את חדלונו, התקשורת מקשקשת אותהו לדעת.
11 שכ"ד יורד 16/08/2016 11:54 הכתבה לא שלמה בלי לציין שסקר הלמ"ס מראה ירידה בשכירות
סקר של מחירים ממוצעים של שכר דירה, מראה על ירידות שנמשכות כבר שנה וחצי... יש התנתקות טוטאלית של מגמת מחירי הנכסים ממגמת הדיבידנד השוטף שהנכסים מעניקים לבעליהם... החל מרבעון 1 של 2015 יש ירידות מחירים משמעותיות בדירות 5 חדרים וירידות קלות בדירות 4 חדרים. מתוך 6 רבעונים אחרונים, ב 5 מהם נרשמה ירידה, כולל הרבעון שפורסם רק אתמול. דירות 5 חדרים ירדו במצטבר כבר 9% ודירות 4 חדרים ירדו 1% (אולי זניח, אבל גם קיפאון של שנה וחצי בזמן שהשכר עולה, זה סימן טוב). מעניין שהקיפאון הגיע אפילו לתל אביב! שכר דירה בדירות חמש חדרים בת"א היה 8,425 ש"ח ואחרי שנה ו 9 חודשים הוא עומד על 8,396
מנכ"ל חברת בניה 16/08/2016 13:39 **************** אדוני צודק ***************** (ל"ת)
10 כחלון 16/08/2016 11:53 ישן מצויין בלילה (ל"ת)
9 יוסי 16/08/2016 11:43 אינני מחסידיו של כחלון ואני מבין מה באמת הוא רוצה
יש לו ביד תרנגולת מטילת ביצי זהב , מדוע שישחט אותה? המוני ישראל איבדו כל שקול דעת וקונים דירות בכל מחיר . אנשים מגייסים "הון עצמי " (שאינו קיים באמת ) מהמשפחה , חברות האשראי , מקומות עבודה , קרנות פנסיה ועוד. המדינה דופקת כל שנה קופה (נטו) והאזרחים קונים .
איילה 16/08/2016 12:01 ואולי הם פשוט חכמים ונמאס להם לראות כסף אבוד בבנק? (ל"ת)
יוסי 16/08/2016 12:44 חכם לא קונה נכס ב-10-20% הון עצמי.
חכם לא קונה נכס עם תשואה אפקטיבית של 2-3%
שמטוב 16/08/2016 13:05 מי שקונה מספר דירות לא לוקח משכנתא גדולה
משכנתא גדולה לשנים רבות היא הפסד גדול של כסף. הריבית אולי נמוכה אבל משולמת שנים רבות כך שההחזר הריאלי פי שניים מגודל המשכנתא. מי שלא מבין שיקולי ריבית לא מבין מדוע משכנתא גדולה עולה ביוקר. מי שקונה מספר דירות יש לו כבר הון עצמי גדול, לוקח משכנתא קטנה יחסית למספר שנים החזר.
9-יוסי 16/08/2016 11:57 ואתה סבור
שהוא יודע מה הוא רוצה? הוא מובל על-ידי האנשי האוצר החמדנים. הוא יקיר התקשורת. וכל היתר זה בבל"ת.
ליכודניק לשעבר 16/08/2016 13:20 הוא יקיר של אמא שלו שר אוצר כסיל גורם נזק בלתי הפיך (ל"ת)
8 שולה 16/08/2016 11:36 כנראה שלהטוטי הפלא של כחלון לא יכולים לעזור
רק הגדלת היצע
7 לא קונים דירות 16/08/2016 11:19 לא קונים דירות במחיר מופקע הצטרפו למחאה
לא קונים דירות במחיר מופקע הצטרפו למחאה חפשו אותנו בפייסבוק: המחאה הגדולה-יחד נוריד את מחירי הדיור מעלים הילוך! ביום חמישי 18.08.2016 נפגשים כולנו להפגין על מחירי הדירות המופקעים, ועל כך שהמדינה לא נותנת לנו חמצן לנשום. ההפגנה תצא מכיכר רבין בת"א בשעה 20:00!!
שלום המשקיע 16/08/2016 12:05 גם המשכיר שלי יגיע
כחלון הזה גבר גבר
לא נגיע 16/08/2016 12:04 לא רוצים עוד העלאת מס על הבורסה כדי להשתיק אתכם
לכו לעבוד קחו משכנתא וקנו דירות זולות לא חסר דירות לכו למרכזי ערים יש שם הכל כולל דירות זולות . מפונקים לא נאה לכם לגור בדירה ישנה זבשכם.
דגי 16/08/2016 13:40 "לא חסרות דירות"? אם זה היה נכון המחירים לא היו עולים. (ל"ת)
נגיע !! 16/08/2016 11:49 לכל המיואשים לא לוותר !! ולהגיע ביום חמישי .... (ל"ת)
ממוסים כהלכה 16/08/2016 11:35 האוצר לא יכול לוותר על המיליארדים מהנדל"ן הם חצי מהדירה (ל"ת)
6 פוקימון 16/08/2016 11:07 אנשים עסוקים בלשחק פוקימון ולקנות אייפון חדש במקום
לעבוד קשה.
5 כותבי תרחישים 16/08/2016 11:04 מחסור הדיור=מכוון=בהוראה=ונומק=עי בובו השק-רם+ הנגיד
מחסור הדיור =מכוון=בשנית=מכוון בהוראה ובנימוקשל בובו הנימוק שניתן=דאגה לעמיד הבנקים= לכן כל הסיפורים של שלושת שרי האוצר והשיכון אינם נכונים = במימותה= להלן המספרים בש 2011 התחלות הבניה היו 46800 דירות! לאור ההוראה/ההונאה הבניה ירדה=ירדה= בשנים 2012-עד וכולל 2015 הבניה ירדה ל 43500 דירות בממוצע לכל שנה זה פגיעה בדור שלם של צעירים וחסרי בית זה פגיעה בתלכיד הלאומי זה מחייב וועדת חקירה בהונאה הזו משתתפים מערכת שלמה של :בונים + נותני משכנתאות+בעלי מקרקעין משרדי ממשלה -ומינהל המחסור הינו כ 40-50000 דירות הכוונה-בירידת מחיר-הקונים יבלמו הירידות- ויהיו כרית בלימה לטובת הבנקי גם עייר חירש פיסח עיוור וגידם- מבין ההונאה ראו תגובותינו בנושא מ 2012 ראו קראתם
פוקימון 16/08/2016 11:45 מרוב סימונים אי אפשר לקרוא ולהבין מה אתה רוצה. טרול. (ל"ת)
4 אבי 16/08/2016 11:02 מה לגבי מחירי הדירות בכרמיאל?
מה לגבי מחירי הדירות בכרמיאל?
כרמיאל 16/08/2016 12:02 באיזה מדינה כרמיאל נמצאת? (ל"ת)
3 עוילם גוילם 16/08/2016 11:01 הצדקה מלאכותית למיסוי 3 הדירות המלאכותי (ל"ת)
2 בוםםםםםםםםםםםםםםםםםם 16/08/2016 10:56 מנפחים את בלון הנדל"ן באויר חם ובעוד אויר חם ובעוד... (ל"ת)
1 שמטוב 16/08/2016 10:55 ועכשיו השר משה כשלון יספר לנו צ'יזבטים על ירידת מחירים
קפוץ מהגג משה כשלון, קפוץ.
הוא לא יקפוץ 16/08/2016 12:03 המחירים אכן יורדים ולא מצליחים למכור דירה
אם לא מורידים
דודי 16/08/2016 11:33 וימציא נתוני בלוף של הלישכה ללאומית לאחיזת עיניים, וגם
יארגן התנפלות אישי בטוקבקים על ארז....... יעני, כולנו מטומטמים כחלון.
רן 16/08/2016 12:18 מחיריהדירות
באם נותרו לכחלון בוחרים נאמנים - גם אותם ה פ ס י ד
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש