מניית היום: מזנקת 20% על רקע הסכם אספקה בלעדי בהודו
חברת ארית תעשיות -1.74% הודיעה היום על הסכם שחתמה החברה הבת רשף טכנולוגיות עם החברה ההודית Baharat Electronics בהיקף של 5 מיליון דולר עם אופציה לעד 13 מיליון דולר נוספים. מדובר בהסכם סיוע להקמה של מפעל להרכבת מרעומים אלקטרוניים עבור תחמושת קרקעית בהודו למשך 15 שנה.
מניית ארית תעשיות מזנקת 20% בורסה בתל אביב במחזור של 2.5 מיליון שקל, מחזור חריג מאוד למניה. בכך משלימה המניה זינוק של כ-45% מתחילת השנה. נציין כי ארית תעשיות נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי של 46.9 מיליון שקל בלבד.
לפי ההסכם, החברה ההודית תוכל לרכוש מצדדים שלישיים או ולייצר את כל רכיבי המרעומים בעצמה, למעט רכיב קריטי במרעום שיסופק על ידי רשף. במסגרת הקמת מפעל המרעומים בהודו, קיימת אפשרות שרשף תספק ציוד בדיקה ומתקני ייצור על פי הזמנות של החברה ההודית, אך אין לה כל מחויבות לבצע הזמנות שכאלה.
חשוב לציין כי התמורה לרשף מותנות בזכייה של החברה ההודית במכרזים, ככל שיפורסמו, לאספקת מרעומים בהודו של משרד הביטחון ההודי. נכון להיום, החברה ההודית זכתה במכרז לאספקת 320 אלף מרעומים לקוטר 105 מ"מ לצבא ההודי, בהיקף של 50 מיליון דולר. חלקה של רשף בהכנסות כאמור הם 5 מיליון דולר עבור אספקת הרכיב הקריטי במרעום ובמקרה של מימוש האופציה לאספקה בלעדית של רכיבים נוספים, חלקה של רשף בהכנסות יגדל ב-30-20 מיליון דולר.
- מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבור
- ארית מציגה מרווחים של אנבידיה; איפה מסתתרת החולשה בדוחות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מניית ארית תעשיות מתחילת השנה:
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 0.2% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
