וול סטריט שלט
צילום: Istock

סגירה חיובית בוול סטריט: ה-S&P500 בשיא כול הזמנים, טבע ומיילן ריכזו עניין

המדדים נסחרו בשיא כול הזמנים ברקע לרפורמת המיסים של טראמפ
עוז שידלובסקי | (4)

יום המסחר בוול סטריט נסגר בעליות שערים כאשר ה-S&P500 והדאו ג'ונס בשיא כול הזמנים. המשקיעים המשיכו להתמקד בציפיות תוכנית המיסים של טראמפ להורדת מס החברות ומס על יחידים ועיניהם  היו נשואות לנאום נגידת הפד' , גנט ילן. הנגידה התבטאה בנוגע להקלות רגולטוריות על בנקים קהילתים ולא סיפקה התייחסות לנתוני מאקרו או לצמצום המאזן בקרוב. נתוני מאקרו שהתפרסמו במהלך המסחר ריכזו עניין סביב התחזקות הדולר בחודש האחרון, נזכיר, הדולר אינדקס (סימול: DXY) עלה מעל רמה של 93 נק'  מול סל המטבעות העולמי. מדדי המניות סגרו אמש בעליות שערים בהובלת מדד הדאו ג'ונס ונסחרים בשיא כול הזמנים.   דאו ג'ונס 0.16% S&P 500 0.13%

נאסד"ק -0.21%

 

סחורות הנפט  סגר בירידות שערים וירד מתחת לרמה של 50 דולר לחבית. ברקע  למסחר בנפט, פרסום דוח המלאים של סוכנות האנרגיה הבינלאומית. הסוכנות דיווחה על ירידה של 6 מיליון חביות בשבוע האחרון. עם זאת הנוזל השחור נמצא במגמת היחלשות בימים האחרונים וזאת בעקבות דיווחים בסופ"ש האחרון על כך שמדינות אופ"ק הגדילו את התפוקה בחודש האחרון. נציין כי הגדלת התפוקה מגיעה בעיקר מלוב ועירק הפטורות מהסכם הקיצוצים עליו חתם הארגון. הזהב נסחר בעליות שערים של 0.2% ברמה של 1,277 דולר לאונקיה. מניות במרכז פפסיקו (סימול:PEP) ריכזה עניין וזאת ברקע לפרסום הדוחות הכספיים כאשר הכתה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח. הצפי בוול סטריט היה לרווח מתואם של 1.43 דולר למניה וכעת עומד על 1.49 דולר למניה.המניה טיפס 0.2%.

גוגל (סימול:GOOG) ריכזה עניין וזאת ברקע לחשיפת פרטים חדשים אודות מכשיר הפיקסל היום. כזכור, בחודש שעבר חתמה גוגל על עסקת  בשווי של 1.1 מיליארד דולר עם חברת HTC  וזאת על מנת להעמיק את פיתוחה בתחום המכשירים הסלולריים.

אמזון (סימול: AMZN) ריכזה עניין וזאת בעקבות החלטת  האיחוד האירופי לקנוס את החברה על סך 249 מיליון דולר בשל "יתרון מס לא חוקי". מניית החברה טיפס 0.8%.

דואליות טבע (סימול:TEVA) צללה 14% וזאת בעקבות אישור FDA שניתן לחברת התרופות המתחרה מיילן. "זה היום השחור של טבע שכל השוק חיכה לו כבר לא מעט שנים" כך אמר הבוקר האנליסט סטיבן טפר מ-IBI בשיחה עם Bizportal . לכתבה המלאה

מיילן (סימול:MYL) ריכזה עניין וזאת ברקע לקבלת אישור מה-FDA לגרסה הגנרית שלה לקופקסון 20 מ"ג ו-40 מ"ג. המניה טסה 16% . לכתבה המלאה  

מאקרו סקר התעסוקה בשוק הפרטי של ADP  לחודש ספטמבר הציג נתונים יציבים כאשר צפי הכלכלנים היה לתוספת של 140 אלף משרות ובפועל התוספת הינה של 135 אלף. 

מדד מנהלי הרכש (PMI) לחודש ספטמבר עלה לרמה של 55.3 נק' כאשר צפי הכלכלנים היה לרמה של 55.2 נק'. למרות העלייה הקלה המנהלים בסקטור השירותים מדווחים על ירידה עתידית בצפי ההזמנות.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    דוד 05/10/2017 11:00
    הגב לתגובה זו
    זה הזמן לעשות עוד סיבב לטבע
  • 2.
    עד יום א.מיילן מינוס 4 טבע מינוס 5 (ל"ת)
    יוסי 04/10/2017 23:25
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    טבע עד יום ראשון 17.5 מיילן 35 (ל"ת)
    טבע 04/10/2017 16:45
    הגב לתגובה זו
  • המספר הנכון 05/10/2017 09:41
    הגב לתגובה זו
    טבע =18. מיילן =29. ביום ראשון
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: