
דירה של 4 חדרים ב-1.4 מיליון שקל - האם זה הזמן לחפש דירות בחריש?
אנחנו עוקבים אחרי מחירי הדירות בחריש. זה אחד המקומות שסבלו מירידת מחירים בשנה וחצי האחרונות במקביל לעליית הריבית, והמחירים עדיין לא עושים קאמבק גדול. בבדיקה האחרונה שלנו לפני ארבעה חודשים המחירים עמדו על 13.5-14.5 אלף שקל למ"ר. כעת זה נראה כמו 14-15 אלף שקל למ"ר, אם כי יש גם דירות במחירים גבוהים ואף נמוכים מהממוצע הזה.
אלו מחירים סבירים וזו הסיבה שחריש משכה אליה המון משקיעים בשנים האחרונות. בינתיים התברר שיש בעיות קשות של יציאה מהעיר, פקקים ארוכים ביציאה היחידה מהעיר ותחבורה ציבורית לא מספקת. זה מנת חלקם של תושבי ערים נוספות, וזה מסביר חלקית את המחירים הנמוכים יחסית. אחרי הכל, יש מחיר לזמן שאנשים מבזבזים בנסיעה וכשמגלמים אותו, ההפערים בין חריש לערים אחרות במרכז הוא לא גדול.
כלומר, גם אם קונים דירה במיליון שקל פחות, מדי חודש תשלמו על דלק עוד כמה מאות טובות ותבזבזו שעתיים פלוס על נסיעה וחוץ מזה לא תהנו מהיתרונות של המרכז. אתם יודעים כמה שוות שעתיים של נסיעה? הזמן שהיה אמור להיות הפנאי שלכם? הכלכלנים מעריכים שעת פנאי בסכום שעולה על שעת עבודה. אחרי הכל אנחנו עובדים הרבה שעות כדי ליהנות מהכסף בזמן הפנאי.
איך שלא מסתכלים על זה - בזבוז הזמן בפקקים הוא קנס כלכלי ענק, ונראה שכל עוד התחבורה הציבורית לא תדביק את הצרכים של חריש, יהיה פער גדול במחירים, אלא שאולי לא כמו עכשיו. הנה דוגמה למחירים בחריש מעסקאות אחרונות שדווחו לרשויות:
מחירי הדירות בחריש - התונים מאתר רשות המסים
בהסתכלות ארוכת טווח המחיירם עלו - לפני ארבע-חמש שנים הם היו באזור ה-9-10 אלף שקל למ"ר, הם זינקו כשבסוף 22 הם הגיעו ל-15-17 אלף שקל. מאז הם ירדו וחזרו כאמור לעלות בחודשים האחרונים, אבל במתינות.
בעיה נוספת של חריש היא ריבוי ההיצע - יש משכירים רבים שמחפשים למכור את הנכס שלהם ויש גם דירות חדשות למכירה. ההיצע הזה גורם לקונים להיות חזקים במשא ומתן והמוכרים הלחוצים מתגמשים במחירים.
רכישת דירה בהשקעה - תשואה של קרוב ל-3%
דירות של 5 חדרים בחריש מושכרות בעד 4,200 שקל כשמחירים לדירה ממוצעת כ-1.6-1.7 מיליון שקל. מדובר על תשואה של כ-2.8%-2.9%.5 שכונות קיימות; 2 בתכנון
חריש הוכרזה כעיר לפני כשנתיים וחצי. היא נמצאת בסמוך למחלף עירון של כביש 6, ובמרחק נסיעה של 15 דקות מפרדס חנה-כרכור (לא כולל פקקים). אוכלוסיית העיר מונה כיום מעל 40 אלף תושבים. העיר צפויה להכפיל את היקפה ומספר תושביה בתוך פחות מעשור עם הקמה של שתי שכונות נוספות: חריש דרום ושכונת הטרפז. השכונה החדשה של חריש דרום אמורה להיות מחוברת לכביש 611 שמתוכנן לחבר את חריש לכביש 574 ובעתיד אולי גם לכביש 6.
- 9.משקיע 31/08/2024 17:13הגב לתגובה זובתים חדשים ויפים. נוף פתוח ורואים ים מהמרפסת. חבל רק שלא חיכתה לעיר רכבת במקום שהעיר תחכה לרכבת. עם זאת כשיקימו את התחנה, נקווה שבהקדם, חריש תהיה כמו פרבר של תל אביב 25 דקות ברכבת, פחות ממה שלוקח להגיע מצד אחד של פתח תקוה לצד השני. חבל שלא קניתי שלוש דירות כשעוד היה אפשר. עתיד טוב צפוי לעיר- מלא הייטקיסטים עוברים לשם, יש כבר מרכזי פיתוח ומשרדים, ועם בוא הרכבת המחירים יוכפלו.
- 8.נפתלי 30/06/2024 04:49הגב לתגובה זומתוך הנחה שהנכס מושכר לכל התקופה ? זה אפשרי בתל אביב. בחריש זה לא מציאותי.
- 7.מומלץ 29/06/2024 22:47הגב לתגובה זואין לילדים של היום סיכוי לטוב יותר
- 6.3 שעות ביום בכביש = 63 שעות בחודש (ל"ת)44 שעות = שבוע עבודה 29/06/2024 22:43הגב לתגובה זו
- 5.גליה 29/06/2024 22:30הגב לתגובה זואושרה באופן סופי תחנת רכבת בחריש ממש לאחרונה מה שיקפיץ את הביקוש בעיר. יחד עם זאת, כמו שהדברים עובדים במדינה, הנוסע הראשון ברכבת יהיה בטח עוד 10 שנים מינימום
- 4.שאול 28/06/2024 12:48הגב לתגובה זושמשהו יעדכן את ראש בחריש שצריך ללקק לרגב שרת התחבורה המושחתת . לצערי זה עובד כך..
- 3.מעניין למי יש את האינטרס לפרסם על "המציאות" בחריש ? (ל"ת)דש 28/06/2024 12:33הגב לתגובה זו
- 2.אלי וילנס 28/06/2024 12:05הגב לתגובה זועיר עבור חרדים , הם מתרבים בקצב של 6 7 ילדים למשפחה החל מגיל 18 מול חילונים שממוצע 2 ובגיל 30 , תתעשו את החישוב תוך 10 שנים זו עיר 90 אחוז חרדית הרוב שעובד ומשרת בצבא יברחו משם תוך כדי כהשקעה זה גרוע כי יהיה להם לחץ על המשכיר ודרכים לא חוקיות לגרום לך למכור להם בזול מאפיה
- 1.איתן 28/06/2024 11:27הגב לתגובה זולכו ליוון פורטוגל וכו תנטשו את המדינה הזבל הזאת
- סווינגר 28/06/2024 22:39הגב לתגובה זוהפרוייקט הציוני עבור קומץ משפחות. יחס תמורה/מחיר מאותת חזק לצאת מהמטריקס הזה.

דירה בהנחה בנתניה: מעל 400 דירות במחיר למ"ר של כ-17 אלף שקל
ההגרלה נפתחת היום, ונתניה מצטרפת עם מאות דירות מוזלות בפריסה רחבה בעיר - רמות המחירים מבטאות הנחה של כ- 17%-20%; ההגרלות צפויות להיות לטובת המילואימניקים, במיוחד ללוחמים. וגם - למה כדאי לכם להשתתף בהגרלות?
נתניה מצטרפת להגרלה הקרובה של 'דירה בהנחה' עם 405 דירות שייפתחו להרשמה החל מהיום. מדובר בפרויקטים הפזורים במיקומים שונים ברחבי העיר, כך שההצעה מגוונת ומתאימה למשפחות צעירות, משפרי דיור ומשקיעים. בין הערים
הבולטות בהגרלה הקרובה, נראה שברעננה תקבלו את ההטבה הכי גדולה - עם 1,200 דירות ב-19 אלף שקל למ"ר. בנוסף, גם בבאר יעקב ההגרלות מאוד כדאיות ומבטאות הנחה
גבוהה ביחס לשוק - כתבנו גם על איך בפועל אתם לא צריכים להוציא כסף מהכיס. למרות שבמקרים מסוימים תצטרכו 'להעמיד' לבנק הון עצמי קטן יחסית של כ-50 אלף שקל: דירה
בהנחה בבאר יעקב - הטבה של כ-800 אלף שקל לזוכים; חצי מהדירות למילואימניקים. ובחזרה לנתניה - הדירות יוצעו בטווח מחירים של 16-19.4 אלף שקל למ"ר - נמוך משמעותית ממחירי השוק בעיר, שלפי האזורים המוגרלים המחירים באזור מגיעים לכ- 23-25 אלף שקל למ"ר.
אחד הדברים המרכזיים והחשובים בהגרלה הנוכחית הוא העדפת משרתי המילואים: 50% מהדירות בכל פרויקט שמופיע בהגרלה שמורות להם, ומתוכן 25% מיועדות ללוחמים בלבד. בפועל, אם חיילי המילואים מהווים רק כ- 15%-20% מהמשתתפים, המשמעות היא סיכוי זכייה גבוה פי 2.5-3 לעומת זכאי
רגיל. לכך מתווסף יתרון נוסף, מילואימניקים משתתפים גם בהגרלה הייעודית וגם בהגרלה הכללית, כך שגם אם לא זכו במסלול המילואים, נשמרת להם הזדמנות נוספת במסלול הרגיל. השילוב הזה נותן בעצם יתרון כפול, ובחלק מהמקרים עשוי להקפיץ את סיכויי הזכייה למספרים חריגים ביחס
לשאר האוכלוסייה. חשוב לציין - עליכם לגשת ל-3 ערים. נראה כי ברעננה, באר יעקב ובנתניה, ההנחות אכן משתלמות ומבטאות הנחה דו ספרתית על מחיר הדירה.
גם אם אתם לא מתכוונים לגור באחת מהערים שצוינו - אתם יכולים לנצל את ההנחה, לרכוש את הדירה ולהשכיר אותה,
ובמקביל לשכור דירה באזור אחר. ברוב המקרים, פער המחיר מול שווי השוק מספיק גבוה כדי להפוך את העסקה להשקעה משתלמת, ולעיתים אף מאפשר לקבל מימון כמעט מלא מהבנק בלי להביא הון עצמי (למעט הסייג שהודגש לעיל), זה קורה בעיקר כי הבטוחה שווה הרבה יותר ממחיר הרכישה. עוד
דבר חשוב, ייתכן שזו ההגרלה האחרונה במתכונת הנוכחית, עם הנחות כה משמעותיות, בעקבות חוסר ההסכמות בין האוצר, רמ"י ומשרד השיכון - שככל הנראה יגבילו את ההגרלות רק לאזורים בהם המחיר למ"ר (לפי שוק חופשי, לא עולה על כ-20 אלף שקל) - משמע בפריפריה.
קריאה מומלצת - דירה בהנחה יוצאת לדרך - הנה הפרטים המלאים; ולמה זכאים חייבים להשתתף?
מהו גובה ההטבה?
למי שעומד בתנאי הזכאות, הגרלות 'דירה בהנחה' הן הזדמנות אמיתית להגיע לדירה במחיר נמוך משמעותית ממחיר השוק. מדובר באפשרות שניתנת לרבים אשר אין באפשרותם
לרכוש דירה בשוק החופשי לקבל הנחה משמעותית - ובחלק מהמקרים היא מתקרבת למיליון שקל. ככל שמדובר בערים במרכז הארץ, גובה ההנחה בפועל נוטה להיות גבוה יותר.
גם בהגרלה הנוכחית צפויות הנחות גדולות, מאחר שנקודת החישוב היא מועד כניסת הפרויקט למאגר, ולעיתים
הדבר קרה לפני שנתיים או שלוש – תקופה שבה מחירי הדירות עלו בצורה חדה. אמנם ההנחה מוגבלת ל־25% ממחיר הייחוס ולתקרה של 500 אלף שקל, אך בפועל, אם מחיר הדירה במועד הכניסה למאגר היה נמוך בהרבה ממחיר השוק כיום, ההנחה האפקטיבית עשויה להיות גבוהה בהרבה. לדוגמה: פרויקט
שבו דירה הוערכה לפני שלוש שנים ב־1.4 מיליון שקל, וכיום שוויה 2 מיליון שקל - תימכר במחיר של כ־1.05 מיליון שקל. בפועל מדובר בהנחה של כמעט 50% מהמחיר הריאלי בשוק, ובחיסכון של קרוב למיליון שקל.
- דירה בהנחה בבאר יעקב - הטבה של כ-800 אלף שקל לזוכים; חצי מהדירות למילואימניקים
- דירה בהנחה ברעננה - מעל 1,200 דירות ב-19 אלף שקל למ"ר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
7.6 אלף דירות בהגרלה
במסגרת
ההגרלה שנפתחת היום יוגרלו כ-7.6 אלף דירות ברחבי הארץ, לרבות בבאר יעקב, יבנה, קרית עקרון, נתניה, עפולה, נוף הגליל, קריית ביאליק, ירושלים. דירה בהנחה היא דרך של רבים שלא יכולים להגיע לדירה לרכוש דירה. המדינה נותנת הנחה - ואתם צריכים לקחת. גם אם זה לא באזור
שלכם, כדאי לכם להשתתף. לא כל יום מקבלים מתנה, וחשוב להדגיש שהיקף ההנחות בעתיד יירד, כפי שנאמר קודם לכן.

כך בונים בניין בחודש: למה בסין כן ובישראל לא?
בעוד שסין מקימה בניין מגורים של 30 קומות ב-15 ימים, בישראל אותו פרויקט ייקח 5-7 שנים. הסיפור המדהים של טכנולוגיית הבנייה המתועשת שמשנה את פני העולם ומוזילה את מחירי הדירות - ומדוע ישראל נשארת מאחור
כשאמיר כהן, קבלן ותיק מתל אביב, ביקר לראשונה באתר בנייה בצ'אנגשה שבסין, הוא לא האמין למראה עיניו. מול עיניו התרומם בניין של 30 קומות תוך 15 ימים בלבד. "חשבתי שמדובר בתעלול פרסומי", הוא מספר, "עד שראיתי את זה במו עיניי. הם מרימים שלוש קומות ביום כאילו מדובר במשחק לגו ענק".
הנתון הזה אינו חריג. בניין מגורים טיפוסי של 20 קומות בסין נבנה ומאוכלס תוך 4-6 חודשים מתחילת העבודות. בישראל, אותו פרויקט בדיוק ייקח 5-7 שנים מרגע הגשת הבקשה להיתר ועד מסירת המפתחות לדיירים. גם אם נתעלם מהביורוקרטיה הישראלית הידועה לשמצה ונתמקד רק בזמן הבנייה הפיזי, הפער עצום: 2.5-3 שנים בישראל לעומת חודשים בודדים בסין.
מה עומד מאחורי הפער הדרמטי הזה? התשובה נעוצה במהפכה טכנולוגית שסין מובילה בעשור האחרון - מהפכת הבנייה המתועשת, שהופכת את תעשיית הבנייה ממלאכת כפיים מסורתית לתעשייה מודרנית. בעוד שבישראל עדיין בונים בניינים באותה שיטה כמו לפני 50 שנה - לבנה על לבנה, בלוק על בלוק, תחת השמש הקופחת או הגשם הסוחף - בסין הפכו את אתרי הבנייה למפעלי הרכבה מתוחכמים.
המהפכה שמתחילה במפעל
כדי להבין את עומק השינוי, צריך להבין מהי בעצם בנייה מתועשת. במקום לבנות את הבניין באתר מאפס, מייצרים את רוב הרכיבים במפעל בתנאים מבוקרים. קירות שלמים נוצקים בתבניות מדויקות, כשבתוכם כבר מותקנות צנרת המים והביוב, תעלות החשמל, ואפילו החלונות והדלתות. רצפות שלמות מגיעות מוכנות עם מערכות חימום תת-רצפתי מובנות. תקרות מיוצרות עם תאורה ומיזוג אוויר משולבים.
התהליך מתחיל במפעל ענק שנראה יותר כמו מפעל רכב מאשר אתר בנייה. בקווי ייצור ממוחשבים, עובדים מייצרים מודולים - יחידות בנייה שלמות שיכולות להיות חדר, דירה שלמה או אפילו קומה שלמה. בזמן שהמודולים מיוצרים במפעל, באתר הבנייה עצמו מכינים רק את היסודות. ברגע שהיסודות מוכנים והמודולים מגיעים מהמפעל, מתחיל שלב ההרכבה - תהליך מהיר ומדויק שבו מנופים מרימים את המודולים למקומם, עובדים מחברים אותם זה לזה, ותוך ימים ספורים הבניין עומד על תילו.