המחוקקים בארה"ב חשפו חבילת תמריצים חדשה של 900 מיליארד דולר
המחוקקים בארה"ב חשפו הצעה חדשה בנוגע לחבילת תמריצים לצורך התמודדות עם השפעות משבר הקורונה, לאחר חודשים של חוסר מעש בקונגרס בכל הנוגע לצעדי ריסון של הנזק הכלכלי מהתפרצות הנגיף.
ההצעה הינה בסכום של כ-908 מיליארד דולר, כוללת 288 מיליארד דולר המיועדים לסיוע לעסקים קטנים, 160 מיליארד דולר לצורך סיוע למדינות ולשלטון המקומי ו-180 מיליארד דולר למימון תוספת לדמי אבטלה בהיקף של כ-300 דולר לשבוע לכל מובטל עד מרץ, כך על פי טיוטת ההצעה. עוד הוצע, להקצות 16 מיליארד דולר להפצת חיסונים, בדיקות ואיתור אנשים שנחשפו לחולים, 82 מיליארד דולר יוקצו לחינוך, 45 מיליארד דולר לתחבורה וכן יוקצו כספים לסיוע בשכירות, טיפול בילדים ולתשתיות אינטרנט בפס רחב.
ההצעה לא תכלול תשלום ישיר נוסף לרוב האמריקאים. היא גם כוללת הגנה פדרלית זמנית מפני תביעות הקשורות לנגיף הקורונה - הוראה שהדמוקרטים התנגדו לה - בעוד מדינות קובעות את החוקים שלהן.
הסנאטור הדמוקרטי מארק וורנר מווירג'יניה, חבר בקבוצת הקונגרס שדנה בתוכנית הסיוע חדשה, כינה אותה - "חבילת ביניים" שמטרתה להעניק תמיכה עד שהנשיא הנבחר ג'ו ביידן יכנס לתפקידו בינואר.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עדיין לא ברור אם מנהיגי הקונגרס יאמצו את ההצעה או שמא היא תוביל לפריצת דרך לפני סוף השנה, כאשר תוכניות רבות יפוגו. הדמוקרטים התנגדו להגנה מתביעות ודחפו להענקת הטבה נוספת של 600 דולר לשבוע למובטלים, ואילו הרפובליקנים התנגדו לסיוע ממלכתי ומקומי חדש.
הסנאטור ג'ו מנוצ'ין, אשר היה חלק מהצוות שגיבש את ההצעה, אמר כי לקבוצה אין הבטחות מיו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי, או ממנהיג הרוב של הסנאט, מיטש מקונל, כי יצביעו בעד התוכנית.
ובכל זאת, זה הדגיש את ההמולה בקרב המחוקקים להעביר סיוע רב יותר גם כשראשי המפלגה לא מצליחים לפרוץ את המבוי הסתום כבר חודשים.
"חיוני בהחלט שנעביר סיוע חירום", אמרה הסנאטורית סוזן קולינס, רפובליקנית שלקחה חלק בגיבוש התוכנית, במסגרת ההכרזה על ההצעה.
המגפה השתוללה במדינה, בתי החולים עמוסים ופקידים ממלכתיים ומקומיים נאלצו להטיל מגבלות על הפעילות העסקית בכדי להאט את קצב ההדבקה. במקביל, תכניות סיוע שהעניק הקונגרס בתחילת השנה יפוגו בסוף השנה, מה שצפוי לפגוע באזרחים האמריקאים שכבר נאבקים לעמוד בהוצאות.
- פורשה מתרסקת: הפסד של כמעט מיליארד אירו ברבעון
- איך אנתרופיק עוקפת את OpenAI בדרך לרווחיות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- 10 הצבאות העשירים בעולם ואיפה ממוקם צה"ל?
התוכניות שצפויות לפוג בסוף דצמבר כוללות הגדלת דמי האבטלה, הקפאת תשלומי הלוואות סטודנטים פדרלית והגנה מפני פינוי מבתים.
פלוסי ומקונל לא השיגו התקדמות כלשהי בנוגע למחלוקת לגבי הסיוע של 2.2 טריליון דולר ו-500 מיליארד דולר, בהתאמה. מנהיגי בית המחוקקים הנשלט על ידי הדמוקרטים והסנאט בשליטת הרפובליקנים לא קיימו שיחות רשמיות בנושא התמריצים מאז הבחירות של 2020 ב-3 בנובמבר.
- 2.מכונת הדפסה בשירות הכלכלה המזויפת !! (ל"ת)סוסו 02/12/2020 11:22הגב לתגובה זו
- 1.חברים הרגע קיבלנו אישור נוסף הדולר ימשיך לצלול (ל"ת)YL 02/12/2020 00:02הגב לתגובה זו
אגם קומו, איטליה. קרדיט: רשתות חברתיותלמה עשירים מכל העולם עוברים לאיטליה?
מיסוי נוח, נדל"ן תוסס ואיכות חיים, איטליה קפצה למקום השלישי בעולם ביעדים מועדפים להגירת הון, עם צפי לקליטת קרוב ל-4,000 מיליונרים בשנה הקרובה
איטליה הפכה בשנים האחרונות ליעד מועדף עבור מיליונרים ובעלי הון, לא רק בזכות הנופים, ההיסטוריה או הקולינריה, אלא בעיקר בשל שילוב בין מדיניות מס נוחה, שוק נדל"ן תוסס וסביבה כלכלית פתוחה להשקעות. התוצאה היא מגמה ברורה של מעבר של עשירים מרחבי העולם למדינה, עם הערכות שמדובר בקרוב ל-4,000 אנשים בעלי עושר גדול שייקלטו באיטליה בשנה הקרובה, ויביאו עמם כ-20-25 מיליארד דולר בהון פרטי.
מיקומה של איטליה בדירוג העולמי של יעדים מועדפים להגירת הון השתנה באופן ניכר, ממקום 11 בשנת 2023 למקום שלישי ב-2025. היא עקפה מדינות כמו סינגפור, שווייץ ואוסטרליה, והפכה ליעד מרכזי עבור קהלים אמידים שמחפשים אלטרנטיבה למיסוי נוקשה במדינות המוצא שלהם. אחד הגורמים המרכזיים לשינוי הוא מס שטוח, מודל לפיו נדרש תשלום שנתי קבוע על הכנסות מחו"ל, ללא קשר להיקפן. בשלב הראשון עמד הסכום על 100 אלף יורו לשנה, אך לאחר ביקורת ציבורית הוכפל ל-200 אלף, ועדיין נשאר אטרקטיבי ביחס לחלופות.
ההטבה במס מיועדת לתושבים חדשים בלבד ואינה מתייחסת לרווחים מחוץ לאיטליה, בעוד שההכנסות מקומיות ממוסות לפי מדרגות רגילות. המשמעות היא שמי שמעתיק את כתובת המס שלו לאיטליה, משלם מס אחיד ומשתלם גם אם יש לו הכנסות של עשרות מיליוני יורו בשנה. ככל שמדינות אחרות מגבירות את המיסוי על עשירים, למשל בצרפת עם מס עושר או בבריטניה עם ביטול משטר המיסוי החדש, איטליה מצטיירת כמדינה עם מיסוי מאוד נמוך והופכת לאטרקטיבית לאמידים. אגב, זה במקביל לכך שהיא מפתה גם אנשים ממעמדות שונים לבוא להתגורר באזורים עם שיעור ילודה נמוך כמו חבל טוסקנה שבו יש כפרים שלמים זנוחים עם הגירה שלילית. איטליה מציעה במקומות לא מעטים דירה-בית חינם ואפילו מענק של 20 אלף דולר פלוס לתושבים זרים כדי לבוא להתגורר באזורים האלו.
ובכל מקרה, מחירי הדירות-בתים נמוכים מאוד באזורים האלו - מאות אלפי שקלים בודדים.
השקעה בנדל"ן באיטליה
למרות שהחוק אינו מחייב השקעה ישירה במדינה כתנאי למס, בפועל רבים מהמהגרים האמידים כן משקיעים: בנדל"ן, בעסקים, בתיירות ובתחומים יצירתיים. במקביל, איטליה קידמה תמריצים נוספים להשקעה, כמו תוכניות Industria 4.0 ו-Transition 5.0, שמעניקות זיכויי מס לעסקים בתחומי תשתיות ירוקות, דיגיטציה וחדשנות.
- אקונרג'י סוגרת מימון של 58 מיליון אירו לפרויקטים סולאריים באיטליה
- אלומיי מוכרת חצי מהפורטפוליו באיטליה לכלל תמורת 210 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המוקדים המרכזיים להגירה ולהשקעות הם אזורים עם כמו טוסקנה, הריביירה האיטלקית, אגם קומו והעיר מילאנו. מחירי הנדל"ן במילאנו זינקו קרוב ל-50% מאז 2017, בעוד שבערים גדולות אחרות באיטליה העלייה הייתה מתונה יותר. גם באזור אגם קומו מדווחים על עלייה מתמשכת במחירים.
פורשה מקאן. צילום יצרןפורשה מתרסקת: הפסד של כמעט מיליארד אירו ברבעון
השקעות ענק במכוניות חשמליות שלא מצאו קונים, ירידה חדה במכירות בסין ומכסים בארה"ב הפכו את רווחי פורשה להפסדים היסטוריים. החברה מתכננת פיטורים נרחבים ושיקום ארוך טווח
פורשה עושה היסטוריה, אבל לא מהסוג שהיא רצתה. החברה שנחשבה למכונת כסף של קבוצת פולקסווגן דיווחה השבוע על הפסד תפעולי של כמעט מיליארד יורו ברבעון השלישי. זה קורה בפעם הראשונה מאז שהחברה הונפקה בבורסה ב-2022, ומסמן נקודת מפנה בהיסטוריה המפוארת של יצרנית מכוניות הספורט.
המספרים מעידים על קריסה: הפסד תפעולי של 967 מיליון יורו לעומת רווח של 974 מיליון יורו באותו רבעון אשתקד. כלומר, היפוך מוחלט של כמעט שני מיליארד יורו תוך שנה אחת. מדובר בפגיעה יסודית במודל העסקי שהפך את פורשה לאחת החברות הרווחיות בענף הרכב העולמי. בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הרוויחה פורשה 40 מיליון יורו בלבד, לעומת ארבעה מיליארד יורו בתקופה המקבילה ב־2024 - ירידה של 99% ברווח הנקי. קשה למצוא תקדים לחברה בסדר גודל כזה שמאבדת כמעט את כל רווחיותה בפרק זמן כה קצר.
אסטרטגיה שנכשלה
הסיבה העיקרית לנפילה היא האסטרטגיה שנכשלה. פורשה השקיעה סכומי עתק במעבר לרכב חשמלי, אך שוק הלקוחות שלה בחר בכיוון אחר. במקום להתלהב ממכוניות חשמליות, הצרכנים המשיכו להעדיף את מנועי הבנזין הקלאסיים, המזוהים עם הצליל, העוצמה והחווייה המזוהה עם המותג. בחודש שעבר הודיעה החברה על ביטול מוחלט של פרויקט רכב השטח החשמלי החדש, תוך רישום הפסד של 1.8 מיליארד יורו. במקביל, היא חזרה להשקיע בפיתוח דגמי בנזין והיבריד, מהלך שמשקף הודאה פומבית בכישלון האסטרטגיה החשמלית שבה הושקעו שנים של פיתוח ומיליארדי אירו.
סמנכ״ל הכספים, יוכן ברקנר, ניסה להציג את המהלך כחלק מתהליך ארגוני מתוכנן, וטען כי החברה מקריבה רווחים קצרי טווח לטובת חיזוק עתידי. אלא שבפועל קשה לראות בכך מהלך מתוכנן, יותר ניסיון מאוחר לתקן החלטה שגויה.
- ענף הרכב-גירסת המעושרים, רכבים מעל 1 מיליון שח
- שוק היוקרה - 4,000 כלי רכב ב-500 אש"ח ומעלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בעיה משמעותית נוספת היא סין, השוק שנחשב למנוע הצמיחה של פורשה בעשור האחרון. המכירות במדינה ירדו ב־26% מתחילת השנה, ירידה שמעידה על שינוי עמוק בהעדפות הצרכנים הסינים. פורשה, שבעבר הייתה סמל סטטוס מבוקש, מתקשה כעת לשמר את מעמדה מול מותגים מקומיים חדשים שמציעים חדשנות דומה במחיר נמוך בהרבה. גם בארצות הברית מצטברות בעיות. מכסים גבוהים שהוטלו במסגרת מדיניות סחר חדשה העלו משמעותית את עלות היבוא, ופורשה, שאין לה מפעל ייצור מקומי, סופגת את מלוא הפגיעה. ההשלכה הישירה היא הוצאות של מאות מיליוני יורו בשנה ופגיעה חדה ברווחיות.
