לידיעת השר כץ: "תושבי ישראל אינם שבעי רצון מהתחבורה הציבורית"
בנק ישראל פרסם הבוקר (א') נתונים מדוח בנק ישראל לשנת 2017 בנושא התחבורה הציבורית בישראל ביחס לאירופה וקרא לממשלה לפעול לשיפור התשתיות לתחבורה הציבורית - "ההשקעה בתשתיות לתחבורה ציבורית נובעת בעיקר ממדיניות ממשלתית, אף שהממשלה הגדילה אותה בשנים האחרונות, עליה לפעול ביתר שאת לשיפור התשתיות" כך לפי בנק ישראל.
בבנק ישראל מציינים כי "המשתמשים בתחבורה ציבורית בישראל כדי להגיע למקום העבודה נוטים להשתייך לרמה סוציו-אקונומית נמוכה, ממצא אשר תומך בסברה שרבים בישראל משתמשים בתחבורה הציבורית בלית ברירה, כלומר מפני שאין ברשותם רכב פרטי. תושבי ישראל אינם שבעי רצון מהתחבורה הציבורית, ומדידת עתירות השימוש בתחבורה הציבורית במטרופולין תל אביב מעידה על כך שהעתירות בו נמוכה יחסית למקובל באירופה. ממצאים אלה מצביעים על הצורך כי הממשלה תפעל ביתר שאת לשיפור התחבורה הציבורית בישראל".
על פי נתוני בנק ישראל, שביעות הרצון מהתחבורה הציבורית בשלוש הערים הגדולות בישראל נמוכה משביעות הרצון בערים מרכזיות באירופה. למרות אי שביעות הרצון, ואף על פי שהתושבים כנראה משתמשים בתחבורה הציבורית בלית ברירה, הנתונים על שיעור המשתמשים בתחבורה הציבורית אינם מעידים כי קיים הבדל משמעותי בין שיעור המשתמשים בשלוש הערים הגדולות בישראל לבין הממוצע בערים גדולות ובינוניות באירופה.
אולם, כאשר בוחנים גם את הגורמים המשפיעים על שיעור השימוש בתחבורה ציבורית ניתן לבנות מדד לעתירות השימוש, המושפע מהמאפיינים הייחודיים של כל עיר, אשר תומך בטענה ששיעור השימוש בתחבורה הציבורית בישראל צריך להיות גבוה מזה שנמדד בפועל כדי לעמוד בסטנדרטים אירופיים.
- אוטובוס אוטונומי ראשון יתחיל לפעול בישראל
- בקעת אונו: שירות התחבורה הציבורית יופעל על ידי חברת מטרופולין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי נתוני בנק ישראל, לאורך שנים עומדת ההשקעה בתחבורה יבשתית על כ-1% מהתוצר, מזה שני שלישים בכבישים ושליש בתחבורה ציבורית - בעיקר רכבות כבדות וקלות. בשנים האחרונות עלה במעט משקל ההשקעה בתחבורה ציבורית בזכות השקעה בפרויקטים תשתיתיים גדולים, כגון קו הרכבת תל אביב-ירושלים והקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב.
למרות ההשקעה בשנים האחרונות גדל העומס על תשתיות התחבורה, כאשר מספר האנשים שנוסעים לעבודה עלה בעקבות הצמיחה הטבעית של האוכלוסייה, התרחבות פיזורה במרחב, והעלייה בשיעור התעסוקה.
בשעה שאוכלוסיית העובדים ביישוב מגוריהם גדלה בכ-34% בין 2006 ל-2016, אוכלוסיית העובדים מחוץ ליישוב מגוריהם גדלה בכ-53% באותה תקופה. בהתאם לכך נתוני הסקר החברתי מצביעים על עלייה הדרגתית במשך הנסיעה לעבודה.
- הכנסות המדינה ממסים עלו ל-42.7 מיליארד שקל בספטמבר - גידול שנתי ריאלי של 4%
- השפעות המלחמה: התוצר הרבעוני התכווץ ב-3.9%
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- גז ישראלי - רווח מצרי; כך א-סיסי מרוויח מיליארדי דולרים בשנה...
תגובת משרד התחבורה והבטיחות בדרכים: "משרד התחבורה מדביק פערים של 60 שנה בהשקעות בתשתיות בתחבורה ובעיקר בתחבורה הציבורית. במסגרת זאת מושקעים עשרות מיליארדי שקלים בהקמת מסילות ברזל מצפון הארץ ועד דרומה, מאות קילומטרים של נתיבי תחבורה ציבורית (נת"צים) בעשרות ערים בארץ שיצרו רשת של נתיבים שתכלול את כל מטרופולין תל אביב ותאפשר נסיעה ישירה ומהירה של אוטובוסים ורכב ציבורי תוך עקיפה של כל הפקקים. בתשע השנים האחרונות בלבד הושקעו במערך התחבורה הציבורית תקציבים בהיקפים חסרי תקדים שלא היו כמותם מאז קום המדינה".
- 12.לידיעת הציבור, כץ הוא השר הראשון שמפתח תחבורה ציבורית (ל"ת)אלי 19/03/2018 10:16הגב לתגובה זו
- 11.חיים 18/03/2018 21:45הגב לתגובה זוקושיי במציאת חנייה ולא תמיד בכלל מעמד סיציו אקונומי
- 10.נמאס כבר מהליכוד המושחת שמחלק כסף למצביעיו (ל"ת)להחליף את השלטון 18/03/2018 18:41הגב לתגובה זו
- 9.כץ קץ 18/03/2018 18:39הגב לתגובה זומקומות חניה שמורים והכל חינם. סכנת נפשות לנסוע באוטובוס בשעת עומס אפילו אי אפשר לרדת מהאוטובוס כי הוא דחוס. אוטובוסים לא עוצרים בתחנות כי הם מפוצצים. כמו כן הממשלה לא שינתה שום מסלול כבר 40 שנה. קו שמשרת אוכלוסיה מת"א , ר"ג , בני ברק ופתח תקווה כמו קו 66 מגיע כל רבע שעה במקרה הטוב. ומרבית האנשים רוצים להגיע לאזור הצפון לנמל וכו. אבל הוא לא מגיע. ושום דבר לא יעזור פה. חוץ מלהרוס הכל ולבנות מחדש עם אנשים חכמים ולא אנשים מחממי כסאות וטיפשים כמו שיש פה בשפע במדינה
- 8.בחו"ל כל רגע מגיע אוטובוס חשמלית מטרו בכלל לא צריך לקחת (ל"ת)טל 18/03/2018 15:44הגב לתגובה זו
- 7.גל 18/03/2018 15:43הגב לתגובה זומגיעים גם אחרי 40 דקות .אנשים משלמים כסף ולא רק שעומדים כמו בקר גם לעמוד לא מצליחים כי לא מגיעים אוטובוסים והנהג או לא עוצר בכלל או שמעמיס מפוצץ את האוטובוס הוא יושב ולשר יש נהג פרטי
- 6.רכבת ישראל עולם שלישי (ל"ת)גיא 18/03/2018 15:36הגב לתגובה זו
- 5.byroni 18/03/2018 15:34הגב לתגובה זובנוסף למה שכתבתי . אני מציע להפסיק לחלק משכורות ענק ואז יהיה כסף גם לתחבורה ציבורית נוספת.
- 4.byroni 18/03/2018 15:32הגב לתגובה זו1. אין מה להשוואות בין אירופה לישראל , באירופה בכל נבנה במשך מאות שנים. בישראל אנחנו רק 70 שנה מקום המדינה . 2. אין תקציב בישראל כפי שיש באירופה. 3. בשלוש שנים האחרונות אני נוסע הרבה מאוד בתחבורה ציבורית ולא הרגשתי כל בעיה לגיע מקום למקום ובזמן.
- 3.אזרח 18/03/2018 15:29הגב לתגובה זומאות אלפי אזרחים נתקעים בפקקים, או סובלים בלית ברירה בתחבורה ציבורית לא יעילה ומסורבלת, אבל הוא וממשלתו ימשיך לנסוע ברכב שממן לו משלמי המיסים . העיקר רוצה לסלול רכבת לאריאל, השקעה אדירה בשביל קומץ של אנשים.
- 2.הבעיה היא יכולת - אין לכץ יכולת לספק תחבורה ציבורית (ל"ת)דן 18/03/2018 13:43הגב לתגובה זו
- 1.מוטי 18/03/2018 13:22הגב לתגובה זוממשלת נתניהו זו הדוגמא הכי טובה לכדאייניקים השר כץ מוקסם מעצמו שזורק עשרות מיליארדים ולא מבין מה לא בסדר אין בעיה שיסלול כבישים ועוד מחלפים אבל תחבורה ציבורית זה רכבות זימנות ומהירות מכאן לשם וחזרה התחברה הציבורית בישראל היא פיקציה מה לא מובן ?
- אזרחית 18/03/2018 13:57הגב לתגובה זוהאם הוא נותן דעתו על האזרחים המשתמשים בתחבורה הציבורית ? ספק רב. האם הוא חושב ומתכנן כיצד להסיע אלפי חיילים לבסיסי צה"ל הנבנים סביב באר-שבע או שמא מחשבותיו נתונות למסילת הברזל שהוא מעדיף לסלול לאריאל בה על תושביה המעטים ? ספק רב. 2 קדנציות בתפקיד שר התחבורה (ועוד תארים) ואנחנו האזרחים נותרנו באותו מקום.
- יש כבר רכבת לב"ש ויש גם רכבת לדימונה! גם באריאל ושומרון (ל"ת)יש אזרחים!! 18/03/2018 21:48

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.