איתוראן עוקפת את תחזיות האנליסטים: דירקטוריון החברה מרים את שיעור הדיבידנד

הכנסות החברה ברבעון השלישי של 2009 הסתכמו לכ-32 מיליון דולר, נמוך בכ-9% לעומת הכנסות של 35.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד
נועם הוד |

חברת איתוראן (סימול: ITRN) איתור ושליטה מציגה ירידה ברווח הנקי ובהכנסות את תוצאות הרבעון השלישי לשנת 2009, אך הצליחה לעקוף את תחזיות האנליסטים. במקביל, מדווחת על הרמת שיעור הדיבידנד השנתי.

הכנסות החברה ברבעון השלישי של 2009 הסתכמו לכ-32 מיליון דולר, נמוך בכ-9% לעומת הכנסות של 35.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות גדלו בכ-13% בהשוואה להכנסות של כ-28.4 מיליון דולר ברבעון קודם. 75% ממחזור ההכנסות ברבעון נבעו ממגזר השירות ו-25% נבעו ממגזר

מכירות המוצרים.

הרווח הנקי של איתוראן ברבעון השלישי של שנת 2009 הסתכם לכ-4.6 מיליון דולר, בהשוואה לרווח נקי של כ-5.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי למניה בדילול מלא ברבעון השלישי 2009 הסתכם בכ-22 סנט למניה בהשוואה לכ-27 סנט ברבעון המקביל אשתקד ולכ-12 סנט ברבעון הקודם.

ממוצע תחזיות האנליסטים שריכז אתר יאהו פיננס עמד על רווח נקי 19 סנט למניה על הכנסות של 29.07 מיליון דולר.

אייל שרצקי, מנכ"ל משותף של איתוראן מסר: "ככל שהמצב הכלכלי העולמי מתייצב אנו רואים האצה בהתקדמותנו, עם גידול עקבי במספר המינויים נטו ותזרים מזומנים חזק. במיוחד אנו רואים תנופה בברזיל אשר הופכת למנוע מוביל בצמיחה".

בתוך כך, דמי המנוי ברבעון השלישי של שנת 2009 גדלו בכ-400 אלף דולר בהשוואה לרבעון מקביל אשתקד. העלייה בדמי המנוי קוזזה בכ-33 מיליון דולר כתוצאה משינויי בשערי חליפין בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד (בנטרול השפעת הפרשי השער ההכנסות מדמי המנוי היו גדלים בכ-15). הגידול בהכנסות מדמי המנוי נבע מגידול בבסיס המינויים אשר עמד על 495,000 בסוף הרבעון השלישי של שנת 2008.

עוד מעיקרי הדו"ח: הרווח הגולמי של איתוראן ברבעון השלישי של 2009 הסתכם כ-15.4 מיליון דולר, כ-48.0% מההכנסות, זאת בהשוואה לרווח של כ-17.4 מיליון דולר, כ?49.5% מההכנסות, ברבעון מקביל אשתקד.

הרווח התפעולי ברבעון השלישי של שנת 2009 הסתכם לכ?6.5 מיליון דולר (כ- 20.2% מההכנסות) בהשוואה לכ-7.4 (כ?21.0% מההכנסות) ברבעון מקביל אשתקד. נזכיר כי הרווח התפעולי שהוצג ברבעון השלישי של שנת 2008 היה הרווח הגבוה ביותר בהיסטוריית החברה.

ה-EBITDA ברבעון השלישי של שנת 2009 הסתכם לכ-9.7 מיליון דולר, שהם כ-30.2% מההכנסות, זאת בהשוואה ל-EBITDA של כ-10 מיליון דולר, שהם 28.4% מההכנסות, ברבעון המקביל אשתקד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.