אמצעי בטיחות: כריות אוויר לרוכבי אופנוע
כלים דו-גלגליים הם פתרון תחבורתי נהדר לאזורים צפופים כמו אזור המרכז, וגוש דן בפרט – זריזים, חסכוניים, אינם תופסים הרבה מקום על הכביש וזקוקים למעט מקום לחניה. אולם יש להם גם חסרון גדול אחד – בטיחות. בהעדר כלוב מגן כמו במכוניות, הרוכב חשוף לפגיעה הרבה יותר מנהג המכונית.
להיצע אביזרי המיגון על הרוכב – קסדות, כפפות, מעילי מגן, מגפי רכיבה וכן הלאה – מצטרפים עכשיו המוצרים של חברת HELITE הצרפתית, אותם החלה ליבא לאחרונה חברת אדקיז טכנולוגיות.
מדובר באפודים (אותם ניתן ללבוש מעל מעיל קיים) ומעילים הכוללים כרית אוויר – אלמנט שמתנפח במהירות במקרה תאונה במטרה להגן על הרוכב, לפחות מחלק מהפגיעות האפשריות. לא מדובר ברעיון חדש – מוצרים דומים קיימים כבר יותר מעשור, אך עד היום לא הצליחו "לתפוס" בשוק הישראלי, ולא נמכרו בכמויות גדולות.
אדקיז מציעה מבחר של עשרה מוצרים – אפודים, מעילי קורדורה ומעילי עור – שכולם עובדים בצורה דומה: רצועה המחברת בין הרוכב לאופנוע/קטנוע מפעילה את כרית האוויר במקרה של תאונה (נדרש כח משיכה חזק, כך שסתם ירידה מהאופנוע לא תפעיל את המערכת). את כרית האוויר מנפח, תוך עשירית שניה, גז CO2 המאוחסן במיכל חד פעמי הניתן להחלפה. כרית האוויר עצמה הינה רב-פעמית. הלייט מתגאה בכך בטכנולוגית ה"טרטל" (צב) שבה מגן הגב הקשיח מותקן מעל כרית האוויר, ובכך מסייע לפזר בצורה יעילה יותר מכות וחבטות. בנוסף, כרית האוויר גם מגבילה את תנועת הראש של הרוכב, כדי לצמצם נזקים לצוואר כגון פגיעת "צליפת שוט". לכל המוצרים תקן אירופאי ואישור מכון התקנים הישראלי.
- קרסו רוכשת את מטרו מוטור: מה השווי וכמה זה יעזור לקרסו?
- מטרו מוטור עם תחזית אופטימית לשוק הדו גלגלי בישראל ב-2025
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
ברוך בורא פרי התחרות, 'שלמה מוטורס' יבואנית דגמי BYD לישראל החלה בשיווק ה BYD Sealion 5 DM-i - קרוסאובר משפחתי בסגמנט C, עם הנעת פלאג אין הייבריד.
המחירים 167,000 ש"ח לדגם הכניסה קומפורט ו- 172,000 ש"ח לדגם דיזיין המאובזר. ההבדלים בין הדגמים אינם רק באבזור אלא גם בטווח החשמלי.
דגם הקומפורט הוא הפלאג אין הייבריד הזול ביותר בישראל כרגע.
שלמה מוטורס יבואנית דגמי BYD לישראל השיקה במטה היצרנית בשנזן בסין את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר בסגמנט C עם הנעת פלאג אין הייבריד.
טכנולוגיית הפלאג אין הייבריד של BYD החלה עוד בשנת 2008 עם השקה של דגם מקומי בתצורת פלאג אין הייבריד. מאז ייצרה החברה כ- 7,000,000 כלי רכב עם הנעה זו, כשבשנים האחרונות מציידת היצרנית את דגמי הפלאג אין בטכנולוגיית DM-i ( Dual Motor) של החברה.
בישראל משווקות כבר היום עם טכנולוגיה זו ה BYD Seal U והמשפחתית המצוינת ה BYD Seal 5 אותה בחנתי ממש לאחרונה.
המגמות בשוק המקומי עם הצמיחה הגדולה של דגמי הפלאג אין הייבריד המתקדמים, לצד התמתנות קלה של הביקושים לדגמים החשמליים, הביאו את היצרנית יחד עם 'שלמה מוטורס' להקדים את כל העולם ולהביא לשוק הישראלי את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר C-Suv עם הנעת פלאג אין הייבריד.
- המכסים באירופה הופכים ליתרון: איך יצרניות הרכב הסיניות עוקפות את החסמים
- שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7