אמצעי בטיחות: כריות אוויר לרוכבי אופנוע

אדקיז מציעה עשרה מוצרים בעלי רצועה המחברת בין הרוכב לאופנוע/קטנוע. בעת תאונה, הרצועה מפעילה כרית אוויר
ניצו אביבי, אוטו |

כלים דו-גלגליים הם פתרון תחבורתי נהדר לאזורים צפופים כמו אזור המרכז, וגוש דן בפרט – זריזים, חסכוניים, אינם תופסים הרבה מקום על הכביש וזקוקים למעט מקום לחניה. אולם יש להם גם חסרון גדול אחד – בטיחות. בהעדר כלוב מגן כמו במכוניות, הרוכב חשוף לפגיעה הרבה יותר מנהג המכונית.

 

להיצע אביזרי המיגון על הרוכב – קסדות, כפפות, מעילי מגן, מגפי רכיבה וכן הלאה – מצטרפים עכשיו המוצרים של חברת HELITE הצרפתית, אותם החלה ליבא לאחרונה חברת אדקיז טכנולוגיות.

מדובר באפודים (אותם ניתן ללבוש מעל מעיל קיים) ומעילים הכוללים כרית אוויר – אלמנט שמתנפח במהירות במקרה תאונה במטרה להגן על הרוכב, לפחות מחלק מהפגיעות האפשריות. לא מדובר ברעיון חדש – מוצרים דומים קיימים כבר יותר מעשור, אך עד היום לא הצליחו "לתפוס" בשוק הישראלי, ולא נמכרו בכמויות גדולות.

 

אדקיז מציעה מבחר של עשרה מוצרים – אפודים, מעילי קורדורה ומעילי עור – שכולם עובדים בצורה דומה: רצועה המחברת בין הרוכב לאופנוע/קטנוע מפעילה את כרית האוויר במקרה של תאונה (נדרש כח משיכה חזק, כך שסתם ירידה מהאופנוע לא תפעיל את המערכת). את כרית האוויר מנפח, תוך עשירית שניה, גז CO2 המאוחסן במיכל חד פעמי הניתן להחלפה. כרית האוויר עצמה הינה רב-פעמית. הלייט מתגאה בכך בטכנולוגית ה"טרטל" (צב) שבה מגן הגב הקשיח מותקן מעל כרית האוויר, ובכך מסייע לפזר בצורה יעילה יותר מכות וחבטות. בנוסף, כרית האוויר גם מגבילה את תנועת הראש של הרוכב, כדי לצמצם נזקים לצוואר כגון פגיעת "צליפת שוט". לכל המוצרים תקן אירופאי ואישור מכון התקנים הישראלי.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

סמארט #5. צילום יואב פולססמארט #5. צילום יואב פולס

יותר גדולה, יותר חזקה - סמארט #5 החל מ 220 אלף ש"ח

כלמוביל החלה בשיווק הסמארט #5 - קרוסאובר חשמלי גדול בסגמנט D, החל מ 220.0 אש"ח. 

בעתיד מתוכננות גם סמארט #6 וסמארט #2 

יואב פולס |

כלמוביל יבואנית דגמי סמארט לישראל החלה בשיווק הסמארט #5, הקרוסאובר הגדול ביותר של מותג סמארט.

הסמארט #5 הוא קרוסאובר בסגמנט D-SUV עם אורך כולל של 4.695 מטר ובסיס גלגלים גדול במיוחד 2.9 מטר, והוא מגדיל את היצע הדגמים של מותג היוקרה המשותף לג'ילי הסינית ולמרצדס הגרמנית.

הסמארט #5 שונה מכל דגמי סמארט עד עתה ומציג עיצוב רבוע משהו, בניגוד לעגלגלות של הסמארט #1 והסמארט #3.

המרכיב העיצובי הבולט נוסף על הצללית הייחודית המזכירה על מאוד את המרצדס GLB הוא יחידות התאורה, הן מלפנים והן מאחור. יחידות התאורה הראשיות בצידי הרכב, בשפת סמארט "CyberSparksLED" עם שני פסי לד אופקיים, וארבעה פסי לד רחבים יחסית לרוחב כל החזית. בדיוק אותו העיצוב מופיע מאחור, רק הפעם בצבע אדום. שני פסי לד אופקיים וביניהם עוד ארבעה פסי לד לרוחב כל הרכב. היציבה של הרכב זקופה והצללית גבוהה עם קורה אחורית רחבה מאוד בצבע המרכב. כדי להשלים את מימדי ה #5 נציין כי הרוחב 1.92 מטר, והגובה 1.705 מטר.


סמארט #5. צילום יואב פולס