אמצעי בטיחות: כריות אוויר לרוכבי אופנוע

אדקיז מציעה עשרה מוצרים בעלי רצועה המחברת בין הרוכב לאופנוע/קטנוע. בעת תאונה, הרצועה מפעילה כרית אוויר
ניצו אביבי, אוטו |

כלים דו-גלגליים הם פתרון תחבורתי נהדר לאזורים צפופים כמו אזור המרכז, וגוש דן בפרט – זריזים, חסכוניים, אינם תופסים הרבה מקום על הכביש וזקוקים למעט מקום לחניה. אולם יש להם גם חסרון גדול אחד – בטיחות. בהעדר כלוב מגן כמו במכוניות, הרוכב חשוף לפגיעה הרבה יותר מנהג המכונית.

 

להיצע אביזרי המיגון על הרוכב – קסדות, כפפות, מעילי מגן, מגפי רכיבה וכן הלאה – מצטרפים עכשיו המוצרים של חברת HELITE הצרפתית, אותם החלה ליבא לאחרונה חברת אדקיז טכנולוגיות.

מדובר באפודים (אותם ניתן ללבוש מעל מעיל קיים) ומעילים הכוללים כרית אוויר – אלמנט שמתנפח במהירות במקרה תאונה במטרה להגן על הרוכב, לפחות מחלק מהפגיעות האפשריות. לא מדובר ברעיון חדש – מוצרים דומים קיימים כבר יותר מעשור, אך עד היום לא הצליחו "לתפוס" בשוק הישראלי, ולא נמכרו בכמויות גדולות.

 

אדקיז מציעה מבחר של עשרה מוצרים – אפודים, מעילי קורדורה ומעילי עור – שכולם עובדים בצורה דומה: רצועה המחברת בין הרוכב לאופנוע/קטנוע מפעילה את כרית האוויר במקרה של תאונה (נדרש כח משיכה חזק, כך שסתם ירידה מהאופנוע לא תפעיל את המערכת). את כרית האוויר מנפח, תוך עשירית שניה, גז CO2 המאוחסן במיכל חד פעמי הניתן להחלפה. כרית האוויר עצמה הינה רב-פעמית. הלייט מתגאה בכך בטכנולוגית ה"טרטל" (צב) שבה מגן הגב הקשיח מותקן מעל כרית האוויר, ובכך מסייע לפזר בצורה יעילה יותר מכות וחבטות. בנוסף, כרית האוויר גם מגבילה את תנועת הראש של הרוכב, כדי לצמצם נזקים לצוואר כגון פגיעת "צליפת שוט". לכל המוצרים תקן אירופאי ואישור מכון התקנים הישראלי.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טויוטה פרואייס מקס. צילום יואב פולסטויוטה פרואייס מקס. צילום יואב פולס

טויוטה פרואייס מקס - באה לעבוד

הפרואייס מקס של טויוטה הוא רכב עבודה עם ארגז סגור ונפח הטענה עצום. הוא כאן כדי לעבוד, לא לשום מטרה אחרת.

אהבנו: נפח הטענה

פחות אהבנו: העדר התראת שטח מת, סביבת נהג פחות נעימה מהצפוי, משענות זקופות לנוסעים

יואב פולס |

הטויוטה פרואייס מקס הוא המסחרית הגדולה ביותר בליין של טויוטה, בוודאי בגרסת המבחן שקיבלנו עם בסיס הגלגלים הגדול והארגז הגבוה.

חברים בעלי עסקים שקיבלו פניה 'יש לכם איזו הובלה לעשות?' כדי שאוכל לבחון את הפרואייס מקס באמת, ניתקו לי ישר, כך שבמשך יומיים הסתובב וואן מסחרי גדול ולא חשוד בכלל כשהוא ריק ממטען.

 

תעודת חובה        
קטגוריה            מסחרית סגורה עד 4.0 טון
מימדים (מטר)        אורך 5.998 /רוחב 2.05 /גובה 2.522 /בסיס גלגלים 3.705
מספר מושבים        שלושה
הנעה ותיבת הילוכים         2.2 ליטר, טורבו דיזל, אוטומטית, הנעה קדמית
הספק ומומנט                 140 כ"ס, 38.75 קג"מ / 180 כ"ס, 45.9 קג"מ
נפח מיכל דלק                90 ליטר
כושר העמסה                3510 ק"ג
צריכת דלק (משולב)                12 ק"מ לליטר. תקן יצרן
מחיר                            החל מ 295.0 אש"ח עד 310.0 אש"ח (לא כולל מע"מ)


עיצוב חיצוני ופנימי

על הפרואייס מקס באמת שאין הרבה מה להרחיב, חזית מעט בולטת כדי להכיל רדיאטור גדול שיקרר את מנוע הטורבו דיזל, סמל טויוטה, יחידות תאורה גדולות והרבה פלסטיקה שחורה. חישוקי ברזל פשוטים ופונקציונליים, מראות צד ענקיות מפוצלות כך שניתן לכוון את החלק התחתון לטובת ראות טובה יותר של צידי הרכב, וארגז ארוך. כמה ארוך? עוד יותר ארוך. מאחור שתי דלתות אנכיות הנפתחות לצדדים, ויכולות ממש להיצמד לדופן הטויוטה, על מנת שניתן להתקרב עם מלגזה לטובת העמסה. עוד לפרואייס מקס דלת הזזה גדולה ושימושית. סה"כ הטויוטה הזו הגיעה לעבוד, לא להשתתף בתחרות מלכת יופי.

תא הנוסעים אמור לספק מרחב עבודה נוח ומודרני לנהג ולשני עוזריו הנאמנים שאיתו במכונית. בפועל הופתעתי דווקא מחוסר הנוחות. מושב הנהג הידראולי, שאישית לי היה פחות נוח. לוח מחוונים משולב צג דיגיטלי בגודל ''7, הגה שלפי הברושור מתכוונן לעומק ולגובה, אבל בפועל התכוונן רק לעומק, כשייתכן שלא הפעלתי מספיק כח. על ההגה מתגי שליטה על בקרת השיוט והמדיה. במרכז הדשבורד מולטימדיה בגודל ''10 עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ומשמאל להגה מתג למעצור היד החשמלי.