יבואנית קיה תשקיע 3.5 מ' ד' בגו-טו של שגריר לפי שווי של 45 מ' ד'
קבוצת שירותי הרכב שגריר 0.27% מדווחת על השקעה של כ-3.5 מיליון דולר בחברה הבת (55%) גו-טו (לשעבר קאר-טו-גו) מצדה של טלקאר, יבואנית קיה בישראל הנמצאת בבעלות משפחת אונגר. העסקה משקפת לגו-טו שווי של 45 מיליון דולר לפני הכסף - גבוה ב-50% מהגיוס האחרון ביולי. טלקאר תקבל לידה כ-8% ממניות גו-טו, ושגריר תרד לאחזקה של 49.8%.
גו-טו מספקת שירותי רכב שיתופי, קרי השכרה לטווחי זמנים קצרים, והיא פועלת כיום במדריד, מלטה וישראל (תל אביב, ירושלים, רעננה, הרצליה, נתניה). מלבד השכרת רכבים, בחו"ל מציעה החברה גם השכרה של אופניים, קורקינטים חשמליים ואופנועים. ב-2020 בוצעו כ-1.3 מיליון נסיעות באמצעות שירותי החברה, וההכנסות מהן בסתכמו בכ-12.5 מיליון דולר.
ביולי האחרון השקיעה Nazare Capital Management בשליטת מייסד WeWork אדם נוימן 10 מיליון דולר בגו-טו. בעקבות העסקה הנוכחית מול טלקאר, Nazare תרד לאחזקה של 4.7% בחברה.
"השקעה לפי שווי הגבוה בכ-50% משווי החברה לפיו בוצע הגיוס הקודם, הינה עדות נוספת לחשיבות פעילותה של GoTo ולכך שהחברה טרם הגיעה לחשיפת מלוא הערך שלה", כך אמר בהתייחס לעסקה דוד מיכאל, מנכ"ל קבוצת שגריר.
- פלישתם של האופנועים - האם כדאי לרכוש דו-גלגלי בישראל?
- בליץ מדברת על מכירות של עשרות אלפי אופנועים באפריקה. זה סביר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גיל לייזר, מנכ"ל גו-טו, מסר מצדו כי "קשרים חזקים עם יצרני רכב מובילים בעולם ובראשם קיה, יאפשרו לנו, עם השלמת העסקה, להמשיך את הצמיחה שלנו בשווקים חדשים בדגש על השוק האירופאי ולהעמיק את הפעילות בשווקים הקיימים".
- 1.משקיע 11/02/2021 11:35הגב לתגובה זושילמו 4.5 מיליון דולר בשביל הזכות למכור בלעדית לגוטו פלוס אפסייד על הפעילות. נראה כמו עסקה נכונה לשני הצדדים

פרויקט Sea Lion יוצא לדרך: נאוויטס מאשרת FID לפיתוח בהיקף 1.8 מיליארד דולר
התגלית הרביעית בגודלה בעולם שטרם פותחה יוצאת לפיתוח בהובלת נאוויטס פטרוליום (65%) המשמשת כמפעילת הפרויקט; תחילת הפקה צפויה ברבעון הראשון של 2028, חלקה של נאוויטס בעתודות: כ-220 מיליון חביות
נאוויטס פטרוליום נאוויטס פטר יהש 2.21% מודיעה כי קיבלה החלטת השקעה סופית בפרויקט הנפט Sea Lion באיי פוקלנד, התגלית הרביעית בגודלה בעולם שטרם פותחה. החברה מחזיקה ב-65 אחוז מהפרויקט וגם משמשת כמפעילה, אחרי שקיבלה את אישור ממשלת פוקלנד לתכנית הפיתוח המפורטת ולצד חתימה על הסכם הגנת השקעות. במסגרת ההחלטה הוארך תוקף הרישיון ל-35 שנה, מה שמסמן את המעבר לשלב ביצוע מלא.
היקף הפיתוח לשלב א' עומד על כשני מיליארד דולר, מתוכם חלקה של נאוויטס הוא כ-1.17 מיליארד דולר. לפי הערכות החברה, העתודות (2P) הצפויות לה מהפרויקט יעמדו על כ-220 מיליון חביות נפט אקוויוולנטיות, כשהפקה ראשונה מתוכננת לרבעון הראשון של 2028. במקביל להסכם ההשקעה גובשה מסגרת מימון רחבה: כ-650 מיליון דולר יועמדו כהלוואות לטובת הפיתוח, ואילו ההון העצמי שנאוויטס צפויה להזרים יעמוד על כ-734 מיליון דולר, כולל רכיב הלוואה למימון חלקה של השותפה Rockhopper, שיוחזר בהמשך מהתזרים החופשי.
החברה כבר החלה להיערך תפעולית לשלב הפיתוח וחתמה על הסכמים משמעותיים, בהם חכירה והיערכות לשדרוג מתקן FPSO שיפעל באתר למשך עד 20 שנה. בנוסף נחתמו חוזים לקידוחים, לשירותי השלמות, לציוד תת-ימי, לצנרת ולמערכות תפעוליות נלוות, מה שמצביע על כניסה למתווה ביצוע מואץ לקראת 2027 ו-2028.
יו"ר נאוויטס, גדעון תדמור: "החלטת ה-FID בפרוייקט SEA LION מהווה הוכחה
נוספת ליצירתיות לנחישות של נאוויטס וליכולתה להפוך תגליות שטרם פותחו להצלחות יוצאות דופן. נאוויטס מובילה כעת את פרויקט SEA LION לפיתוח שצפוי לייצר ערך רב למשקיעים ולהביא בשורה גדולה של צמיחה ושגשוג כלכלי חסר תקדים לתושבי פוקלנד"
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגת"א 35 זינק 1% ונעל בשיא של 3,604 נק'; הבנקים הוסיפו 1.5%, ת"א ביטוח זינק כ-3%
התנועות במדדים:מדד ת"א 35 1% מדד ת"א 90 -0.58% מדד ת"א 125
דולר שקל רציף 0.3%
BITCOIN 1.06%
מחזור המסחר הסתכם על 3.578 מיליארד שקל
