החל ממחר: חמש אופציות חדשות למסחר בת"א - בדרך לאופציות נוספות

ההחלטה על השקת האופציות החדשות נועדה להרחיב את מגוון האופציות הרשומות למסחר בבורסה
גיא ארז | (7)
נושאים בכתבה בורסת ת"א

החל ממחר, יום חמישי ה-28.1.2016 תחל באחוזת בית אפשרות מסחר בחמש אופציות חדשות. האופציות הינן על מניות בנק הבינלאומי, נייס, קבוצת דלק, ישראמקו והחברה לישראל. קבוצת אופציות זו הינה הראשונה מבין שלוש קבוצות של אופציות חדשות שהמסחר בהן יחל בבורסה במהלך הרבעון הראשון של השנה.

בהתאם להחלטת דירקטוריון הבורסה, שני המועדים הנוספים בהן יחלו להיסחר אופציות נוספות הם: 25 בפברואר (אופקו, פרוטרום, אלביט מערכות, עזריאלי, דלק קידוחים) ו- 23 במרץ (פז נפט, גזית גלוב, מליסרון, שטראוס גרופ, אסם, אורמת טכנו).עם השלמת ההשקה של אופציות אלו יתאפשר מסחר באופציות על כל המניות הכלולות במדד ת"א-25.

בשנת 2009 החלו להיסחר בבורסה אופציות על מניות. כיום נסחרות בבורסה אופציות על 9 מניות בלבד. ההחלטה על השקת האופציות החדשות נועדה להרחיב את מגוון האופציות הרשומות למסחר בבורסה. בין היתר, יאפשרו האופציות חשיפה באמצעות נגזרים למניות מענפים אשר כיום אין עליהן אופציות וכן יתאפשר ביצוע אסטרטגיות השקעה חדשות.

בנוסף, אישר דירקטוריון הבורסה כי החל ממחר, יום חמישי, תוקצה מכסה יומית של 400 אלף פקודות לכל מחולל ציטוטים שיפעל באופציות על מניות. המכסה נועדה להסיר את החשש של מחוללים שיפעלו באופציות על מניות מפני מצב בו לא יעמדו ביחס פקודות-מחזורים ואז יחויבו בתשלום בשל "פקודות עודפות". מפעילי מחוללים שיירשמו לתכנית יקבלו את המכסה ללא כל התחייבות מצדם.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    מבקר המדינה 27/01/2016 16:17
    הגב לתגובה זו
    אשליות הם מנסים ומנסים ומ נ ס י ם ואיש לא נוגע ב ח@א הזה במקל ארוך - אדון ביינארט רד רד מהאולימפוס שלך אתה חי על ענן אולי אם יתנו מסחר אופציות ללא מס למשך שנה אנשים יתעניינו ואם לא השלולית העבשה שנקראת אחוזת בית תמשיך להתייבש
  • 5.
    דורי 27/01/2016 13:42
    הגב לתגובה זו
    חברה עם כל ההמלצות של הימים האחרונים אני נכנס לדורי בניה שיהיה בהצלחה!
  • פסימיסט 27/01/2016 15:59
    הגב לתגובה זו
    תודה על הטיפ!!!!
  • 4.
    אלי 27/01/2016 12:00
    הגב לתגובה זו
    אני מסתכל על האופציות של טבע וכיל ואבנר ,ואני לא רואה בכלל סחירות ,מחזור של אופציה בודדת היום למשל ,האם זה הגיוני ?תודה לעונים
  • 3.
    בוט 27/01/2016 11:59
    הגב לתגובה זו
    עוד עידוד נזילות מצד שחקנים חדשים ויהיה פה מרגש.
  • 2.
    א 27/01/2016 11:17
    הגב לתגובה זו
    השוק הזה כבר קיים הרבה שנים והמסחר בו אפסי עד לא קיים בכלל, אז מה יש להוסיף לזה עוד מניות, אם כבר היו עושים את זה בצורה אחרת כמו אופציות על מניות בארהב
  • 1.
    מי בכלל סוחר בזירות האלו? חחח (ל"ת)
    פיסטוק- רץ לשלם מע"מ 27/01/2016 10:55
    הגב לתגובה זו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני
דוחות

אלקטרה: ההכנסות גדלו אבל הרווח נחתך בחצי

הכנסות אלקטרה עלו ברבעון השלישי, אך הרווחיות נשחקה בצורה חדה בעקבות הפסד תפעולי במגזר הפרויקטים והתשתיות בישראל שחתכו כמעט בחצי את הרווח הנקי ביחס לרבעון המקביל

תמיר חכמוף |


אלקטרה מפרסמת את הדוחות לרבעון השלישי של 2025 ומצביעה על מגמה מדאיגה. למרות עלייה דו ספרתית בהכנסות ל-3.47 מיליארד שקל, הרווח התפעולי נשחק בצורה חדה והסתכם ב-62 מיליון שקל בלבד, לעומת 115 מיליון שקל ברבעון המקביל. ה-EBITDA ירד בהתאם ל-182 מיליון שקל, לעומת 228 מיליון שקל אשתקד. בשורה התחתונה, הרווח הנקי ירד ל-35 מיליון שקל, כמעט חצי מהרווח שנרשם ברבעון המקביל שעמד על 66 מיליון שקל.

הגורם המרכזי לשחיקה הוא מגזר פרויקטי המבנים והתשתיות בישראל, תחום הפעילות הגדול ביותר של אלקטרה. המגזר אמנם הציג הכנסות של כ-1.49 מיליארד שקל, אך עבר להפסד תפעולי של 54 מיליון שקל, לעומת רווח של 9 מיליון שקל באותה תקופה ב-2024. כלומר, הפרויקטים בישראל, שהיו מנוע רווח בעבר, הפכו ברבעון הזה למשקולת משמעותית.

מול התמונה הזו, תחומי הפעילות האחרים לא הצליחו לאזן את הנטל. פרויקטים למבנים ושירותים בחו"ל שמרו על יציבות עם רווח תפעולי של 13 מיליון שקל. מגזר תפעול ואחזקה הציג רווח נאה של 65 מיליון שקל, תחום הפיתוח והקמה של נדל"ן לזכיינות (PPP) הוסיף 13 מיליון שקל וזכיינות תרמה 31 מיליון שקל (הגידול נובע בעיקר מרווח הון שנרשם ממכירת החזקות הקבוצה בזכיין של פרויקט קריית הממשלה בנתניה בתקופת הדוח).

לשחיקה בשורה התפעולית מצטרפת גם עלייה עקבית בהוצאות ההנהלה והכלליות, שקפצו ל-129 מיליון שקל לעומת 99 מיליון שקל ברבעון המקביל. כך, גם במקומות שבהם הפעילות יציבה, הוצאות המטה מכרסמות ברווחיות.

צבר העבודות, ליום 30 בספטמבר 2025, עומד על כ-38.8 מיליארד שקל


דבר החברה

איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה: "במהלך הרבעון נמשכה הצמיחה בהכנסות במגזרי הפעילות של הקבוצה. במגזר הפרויקטים למבנים ותשתיות בחו"ל נמשכה מגמת ההתחזקות של הפעילות שלנו בארה"ב, המתבטאת בגידול משמעותי בהכנסות וברווחיות ובקפיצת מדרגה של צבר העבודות שלנו. למגמות חזקות אלה תרמה הרכישה המוצלחת של חברת PJM בתחילת השנה.

איציק וייץ קרסו מוטורס
צילום: אסף לב
דוחות

קרסו מוטורס: צ׳רי תומכת בתוצאות אבל המלאי זינק ליותר מפי שניים וחצי

הכנסות קרסו עלו בכ-22% ברבעון ל-2.15 מיליארד שקל והרווח הנקי טיפס ל-77.6 מיליון שקל, כשמכירות צ׳רי ממשיכות להוביל את הצמיחה; המלאי קופץ לרמה של 3.22 מיליארד שקל ומעלה סימני שאלה לגבי קצב המסירות בענף הרכב

ליאור דנקנר |

קרסו מוטורס קרסו מוטורס 0%   מסכמת רבעון שלישי עם שיפור ניכר בשורה העליונה ובשורה התחתונה, לצד המשך התרחבות משמעותית בפעילות הליבה של מכירת רכב חדש. הצמיחה ניכרת כמעט בכל רכיבי הפעילות, ובמרכזה תרומה בולטת של צ’רי, שהפך למנוע מרכזי בתמהיל הדגמים של החברה. התוצאות ברמת השורות נראות טוב, אבל אם מסתכלים מתחת למכסה המנוע רואים קפיצה חריגה בהיקף המלאי, שטיפס ל-3.224 מיליארד שקל נכון לסוף ספטמבר, לעומת 1.231 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. זה גידול של כ-1.99 מיליארד שקל, המשקף עלייה של פי 2.6 ברמת המלאי, מה שמעלה שאלות על קצב המסירה הצפוי של החברה ברבעונים הבאים כמו גם על המצב בענף בכלל. מצד שני, סעיף המקדמות מלקוחות עלה ל-380 מיליון שקל לעומת 209 מיליון שקל בשנה שעברה, מה שאולי מרמז על עסקאות שטרם נמסרו ויוכרו בהמשך.

קרסו פועלת תחת המותג פריסבי ומרכזת תחתיה את יבוא ושיווק המותגים רנו, ניסאן, דאצ'יה, אינפיניטי, צ'רי ו-Xpeng. לצידה פועלת פעילות הליסינג וההשכרה באמצעות פסיפיק רכב ותחבורה, פעילות מימון חוץ-בנקאי, שירותים נלווים ופעילות דו-גלגלית באמצעות מטרו מוטור שנרכשה השנה במלואה. הרבעון הנוכחי הוא הראשון שבו איחוד מלא של מטרו מוטור מופיע לאורך כל תקופת הדוח, והשפעתו ניכרת בכל נתוני ההכנסות, המכירות והמלאי.

עיקרי התוצאות

במהלך הרבעון השלישי הגיעו הכנסות החברה ל-2.15 מיליארד שקל, עלייה של כ-22% לעומת כ-1.8 מיליארד שקל ברבעון המקביל. הגידול נבע מעלייה בהיקף מכירות הרכב החדש ומהתרחבות בפעילות השירותים, המימון ושאר התחומים. החברה מסרה ברבעון 12,748 כלי רכב, לעומת 8,490 בתקופה המקבילה אשתקד. מתוכם, 2,429 כלי רכב הם של מטרו מוטור, אשר פעילותה אוחדה בחברה החל מהרבעון השני. הרווח הגולמי ברבעון עלה ל-368.5 מיליון שקל ושמר על שיעור רווחיות דומה לזה של השנה שעברה. הרווח מפעולות רגילות עלה ל-169.9 מיליון שקל לעומת 167.6 מיליון שקל ברבעון המקביל, כאשר הוצאות הפרסום, הרחבת אולמות התצוגה ואיחוד פעילות מטרו תרמו לעלייה בהוצאות התפעול. הרווח הנקי של החברה עלה ל-77.6 מיליון שקל לעומת 74.7 מיליון שקל ברבעון המקביל, כאשר גידול בהוצאות המימון קוזז ברווחים מנגזרים פיננסיים והפרשי שער בהיקף של כ-25 מיליון שקל.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה הגיעו ההכנסות ל-6.3 מיליארד שקל, עלייה של כ-35% לעומת 4.7 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בתקופה זו מסרה החברה 36,652 כלי רכב לעומת 21,612 בתקופה המקבילה, כאשר 4,657 מהמסירות הן של כלי רכב דו-גלגליים ממטרו מוטור. הרווח הגולמי לתקופה עלה ל-1.1 מיליארד שקל, והרווח מפעולות רגילות הגיע ל-576.6 מיליון שקל לעומת 447.1 מיליון שקל אשתקד. הרווח הנקי בתשעת החודשים הסתכם ב-300 מיליון שקל, עלייה של כ-50% לעומת 200.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה, כאשר התרומה המרכזית לשיפור הגיעה מצמיחה תפעולית ומרווח בהיקף 74.8 מיליון שקל מנגזרים פיננסיים והפרשי שער.