שיפוצים
צילום: freepik

שיפוץ בניינים משותפים איך עושים זאת נכון

תוכן בחסות |

שיפוץ בניין משותף עשוי להישמע עניין מאוד מורכב מכיוון שמדובר במבנה שלם ולא בדירה אחת, אבל עוד מעבר למורכבות המקצועית והלוגיסטית של פרויקט כזה, ישנה גם המורכבות של התנהלות הדיירים לקראת הפרויקט, במהלך הפרויקט ולאחריו. מה זה בדיוק אומר ואיך נכון לנהל פרויקט כזה של שיפוץ בניינים משותפים? על כך בשורות הבאות.

 

לקוח אחד שמורכב מהרבה לקוחות אורגד מבנים

המורכבות הגדולה ביותר בפרויקט שיפוץ בניינים משותפים של צביעת קירות חיצוניים נובעת מהעובדה שלמעשה מדובר מלקוח אחד שמורכב מלקוחות רבים. כלל דיירי הבניין אמורים להתנהל כלקוח אחד מול הקבלן, מול האדריכל, מול המהנדס, מול הרשות המקומית וכן הלאה, אלא שבפועל מדובר בכמה וכמה אנשים, שלכל אחד מהם עשויים להיות אינטרסים שונים. כך למשל, ייתכן שלא כל הדיירים בבניין ירצו להשקיע בשיפוץ המעלית או החלפתה. ייתכן שייווצר ויכוח לוהט סביב אחריות המימון של איטום הגג מחד וסביב אחריות המימון של הגינה בה משתמשת רק דירת הקרקע. ישנם מקרים רבים שדיירים מסוימים כלל לא רוצים להשתתף בפרויקט השיפוץ ולא מוכנים לקחת בו חלק כלל. מעבר לאתגרים המקצועיים של שיפוץ בניינים משותפים, התנאי ההכרחי להצלחה של פרויקט כזה, הוא שכלל הדיירים יתנהלו בפרויקט כגוף אחד וזה לא כזה פשוט.

 

אז איך מתמודדים?

ובכן, הדרך הטובה ביותר להשלים מהלך של שיפוץ בניינים משותפים היא בסיוע גורם מקצועי המתמחה בתחום זה כמו אורגד שיקום מבנים . למעשה, אתם לא צריכים לשכור גורם מקצועי רק לטובת ניהול הפרויקט, אלא יכולים לשכור חברת בנייה המתמחה בתחום של שיפוץ בניינים משותפים ולכן יודעת להציע לכם גם את היכולות הספציפיות הדרושות לניהול פרויקטים כאלה. חברה כזאת, תוכל לנהל עבורכם את תהליך גיוס כלל הדיירים לטובת הפרויקט, להבהיר לכל הדיירים את ההיבטים המשפטיים (התמודדות עם דיירים סרבנים, רוב מיוחס של דיירי הבניין וכן הלאה), לבצע גישור בין הדיירים ולנהל את אספות הדיירים לקראת הפרויקט. במקרים רבים, עצם המעורבות של גורם חיצוני הנתפס כגורם מגשר, יכולה לסייע בקידום הפרויקט גם ללא הצורך בפנייה לערכאות משפטיות.

 

שכל ישר – זה הסוד

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אופיר לוינגר. צילום: יח"צאופיר לוינגר. צילום: יח"צ

מדוע שכונת נווה עופר עוקפת את אזורי היוקרה של ת"א?

בעוד שאזורי היוקרה בעיר רושמים ירידה חדה בכמות העסקאות, המשקיעים והזוגות הצעירים נמשכים דווקא לשכונת נווה עופר. אופיר לוינגר, מאנשי הנדל"ן הפעילים והמנוסים בשכונה, מסביר מה בדיוק מתרחש באזור שהצליח לעקוף את כל שאר השכונות בעיר



נושאים בכתבה נדל"ן

רגע לפני סיום שנת 2026, תמונת הנדל"ן בתל אביב מתבהרת והיא חושפת תפנית לא צפויה. 

אם לאורך השנים התרגלנו לראות את מחירי הדירות בעיר הגדולה מטפסים ללא הפסקה, השנה האחרונה טלטלה את השוק והביאה עימה שינוי כיוון שלא ניתן להתעלם ממנו. 

לפי נתונים עולה כי במחצית הראשונה של השנה נרשמה ירידה של 36% במספר עסקאות יד 2 בעיר, זאת לעומת התקופה אשתקד.

כשבוחנים לעומק את המספרים מגלים תמונה מפתיעה במיוחד. דווקא האזורים היוקרתיים, שנחשבו עד לא כל כך מזמן למבוקשים ביותר, הם אלה שספגו את הפגיעה הקשה. 

לדוגמה, בצפון החדש שיעור העסקאות ירד בכ-58%, בנווה אביבים נרשמה ירידה של 53%, ובנחלת יצחק ירידה של 42%.

צילום: Freepikצילום: Freepik

מיתוסים באחזקת רכב: למה מים מהברז הורסים לכם את האוטו?

 שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים ובחירה לא נכונה של שמן מנוע עלולים לגרום נזק לרכב לאורך זמן. כך תעשו את הבחירה הנכונה ותשמרו על הביצועים והחיים של הרכב 

נושאים בכתבה רכב

כשמדברים על אחזקת רכב, יש מיתוסים רבים שמובילים לבחירות לא נכונות — במיוחד סביב שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים, כמו גם טעויות בבחירת שמן מנוע או טיפול שוטף. להבין נכון את מה שכן חשוב — זה לשמור על הביצועים והחיים של הרכב.

המיתוס על "כל השמנים אותו דבר"

אחד המיתוסים הנפוצים ביותר בקרב בעלי רכבים הוא ההנחה שכל שמן מנוע זהה או דומה — ולכן לא באמת משנה איזה סוג שמן נוזל למנוע. בפועל, לכל מנוע דרישות ייחודיות בהתאם לעיצובו, תקני היצרן, טווחי טמפרטורה וצריכת דלק. שימוש בסוג לא מתאים של שמן מנוע עלול לגרום להצטברות בוצה בתוך הבלוקים, לשחיקה מואצת של החלקים הנעים בתוך הגלילים, לפגיעה ביעילות הדלק ואף לקיצור חיי המנוע. שמן בעל צמיגות לא נכונה יכול לא להגן כראוי על חלקי המנוע בזמן התנעה קרה, או לאפשר טיפול חום יעיל בזמן חום מנוע גבוה, וכל אלה עלולים לגרום לנזק מצטבר לאורך זמן.

גם כאשר מדובר בשמנים באותה קטגוריה (למשל, שמן סינתטי מול שמן חצי-סינתטי), עדיין יש לבדוק ולבחור לפי המלצות היצרן והתקנים הבינלאומיים. המלצה מקצועית היא להיצמד לנחיות היצרן, להחליף שמן בזמן הנדרש לפי ספר הרכב ולבחור שמן איכותי יותר מאשר זול במיוחד — כי זה ישפיע ישירות על ביצועי הרכב ובריאות המנוע לטווח הארוך.

מיתוס "מים זה בסדר – זה בסך הכל נוזל"

המיתוס השני והרע ביותר באחזקת רכב הוא ההנחה שניתן להשתמש במים מהברז במקום נוזל קירור, רק כי "בסך הכל זה נוזל והמידע מסביב הוא מוגזם". ההמלצה החד-משמעית של כל המוסכים והטכנאים המנוסים היא להשתמש אך ורק במוצר תקני של נוזל קירור לרכב, המכיל תוספים מיוחדים המונעים קפיאה בקור, רתיחה בחום גבוה וקורוזיה בתוך מערכת הקירור.

מים מהברז עלולים להקפא בחורף, לעלות על גדותיו בקיץ, לגרום להתרחבות ותזוזה של חלקים בתוך מערכת הקירור ואף ליצור חלודה וצבריות של פתרון שישפיעו על היעילות לאורך זמן. נוסף על כך, מים לבדם אינם מכילים את התוספים שמונעים היווצרות משקעים מזיקים, מעלה את הסיכון לנזק לרדיאטור, לפתח חורים או להוביל למצב שבו מנוע מתחמם יתר על המידה.