שיפוץ בניינים משותפים איך עושים זאת נכון
שיפוץ בניין משותף עשוי להישמע עניין מאוד מורכב מכיוון שמדובר במבנה שלם ולא בדירה אחת, אבל עוד מעבר למורכבות המקצועית והלוגיסטית של פרויקט כזה, ישנה גם המורכבות של התנהלות הדיירים לקראת הפרויקט, במהלך הפרויקט ולאחריו. מה זה בדיוק אומר ואיך נכון לנהל פרויקט כזה של שיפוץ בניינים משותפים? על כך בשורות הבאות.
לקוח אחד שמורכב מהרבה לקוחות אורגד מבנים
המורכבות הגדולה ביותר בפרויקט שיפוץ בניינים משותפים של צביעת קירות חיצוניים נובעת מהעובדה שלמעשה מדובר מלקוח אחד שמורכב מלקוחות רבים. כלל דיירי הבניין אמורים להתנהל כלקוח אחד מול הקבלן, מול האדריכל, מול המהנדס, מול הרשות המקומית וכן הלאה, אלא שבפועל מדובר בכמה וכמה אנשים, שלכל אחד מהם עשויים להיות אינטרסים שונים. כך למשל, ייתכן שלא כל הדיירים בבניין ירצו להשקיע בשיפוץ המעלית או החלפתה. ייתכן שייווצר ויכוח לוהט סביב אחריות המימון של איטום הגג מחד וסביב אחריות המימון של הגינה בה משתמשת רק דירת הקרקע. ישנם מקרים רבים שדיירים מסוימים כלל לא רוצים להשתתף בפרויקט השיפוץ ולא מוכנים לקחת בו חלק כלל. מעבר לאתגרים המקצועיים של שיפוץ בניינים משותפים, התנאי ההכרחי להצלחה של פרויקט כזה, הוא שכלל הדיירים יתנהלו בפרויקט כגוף אחד וזה לא כזה פשוט.
אז איך מתמודדים?
ובכן, הדרך הטובה ביותר להשלים מהלך של שיפוץ בניינים משותפים היא בסיוע גורם מקצועי המתמחה בתחום זה כמו אורגד שיקום מבנים . למעשה, אתם לא צריכים לשכור גורם מקצועי רק לטובת ניהול הפרויקט, אלא יכולים לשכור חברת בנייה המתמחה בתחום של שיפוץ בניינים משותפים ולכן יודעת להציע לכם גם את היכולות הספציפיות הדרושות לניהול פרויקטים כאלה. חברה כזאת, תוכל לנהל עבורכם את תהליך גיוס כלל הדיירים לטובת הפרויקט, להבהיר לכל הדיירים את ההיבטים המשפטיים (התמודדות עם דיירים סרבנים, רוב מיוחס של דיירי הבניין וכן הלאה), לבצע גישור בין הדיירים ולנהל את אספות הדיירים לקראת הפרויקט. במקרים רבים, עצם המעורבות של גורם חיצוני הנתפס כגורם מגשר, יכולה לסייע בקידום הפרויקט גם ללא הצורך בפנייה לערכאות משפטיות.
שכל ישר – זה הסוד
צילום: קרני תכלתפילוסופיות תאורה מרתקות לעיצוב חללים
הגישה היפנית, הגישה הסקנדינבית והגישה הים תיכונית - הכירו את שלוש הגישות לתכנון תאורה ותוכלו לבחור את זאת שהכי מתאימה לכם
בשיתוף קרני תכלת – גופי תאורה בינלאומיים
כשמעצבים פנים
או אדריכלים בוחרים גופי תאורה, הם לא רק בוחרים מקור אור – הם בוחרים פילוסופיה תרבותית שלמה. למעשה, מאחורי כל מנורה עומדת תפיסת עולם שמשפיעה על האופן שבו אנחנו חווים מרחב.
שלוש גישות תכנון מרכזיות – היפנית, הסקנדינבית והים תיכונית – מציעות תשובות שונות
בתכלית לשאלה הפשוטה לכאורה: מהו אור טוב?
הגישה היפנית - הצל כשותף ליצירה
בפילוסופיה היפנית המסורתית, האור אינו גיבור
יחיד. התרבות היפנית רואה בצל שותף מלא בחוויה החזותית, ובמקום להילחם בו, מעצבים יפניים משתמשים בו כחלק מהקומפוזיציה.
גופי תאורה מעוצבים יפניים מסורתיים משתמשים בחומרים טבעיים מפזרים – נייר אורז, במבוק, משי – שיוצרים אור עדין המתמזג עם הסביבה במקום להכריז
על נוכחותו.
העיקרון המרכזי הוא המרווח המשמעותי, הריק שמאפשר למבט לנוח. תאורה יפנית אינה שואפת להאיר כל פינה, אלא ליצור שכבות של אור ואפלה שמזמינות התבוננות ומיקוד.
זו תאורה שלוחשת, לא צועקת. ביישום המעשי, ניתן להביא את הגישה היפנית לפרויקט באמצעות
בחירה במנורות עם אהילים מזכוכית מעושנת או חומרים טבעיים המסננים את האור. המטרה היא לא לחשוף הכול, אלא ליצור הדרגתיות שמעוררת סקרנות ומזמינה את העין לנוע בחלל.
הגישה הסקנדינבית - אור כמענה לצורך
במדינות הצפון, שם החורף ארוך וחשוך, התאורה היא לא רק עניין אסתטי – היא צורך קיומי. הגישה הסקנדינבית נולדה מהרצון ליצור חמימות ונוחות בתנאים קיצוניים. מושגים כמו הוּגֶה הדני – אותה תחושת
נעימות ושלווה ביתית – מנחים את תכנון התאורה הנורדית.
בניגוד לאסתטיקה היפנית העדינה, התאורה הסקנדינבית היא ישירה וברורה יותר, אך תמיד אלגנטית. מעצבים סקנדינביים פיתחו שפת עיצוב נקייה שמשלבת חומרים טבעיים – עץ אלון, זכוכית שקופה, מתכות מוברשות – עם צורות
אורגניות ופשוטות.
מותג דני כמו לואי פולסן, הנמצא בקרני תכלת, מדגים בצורה מושלמת את הפילוסופיה הזו. מנורות כגון סדרת הפה חמש שלהם משלבות עיצוב פונקציונלי עם אסתטיקה נקייה – השטוחים הם זריקת המעטפת הייחודית מאפשרת פיזור אור אחיד ללא סנוור, כך שניתן לראות
את גוף התאורה מכל זווית מבלי להסתנוור מהנורה עצמה.
הגישה הים תיכונית - תאורה כדרמה
בחוף הים התיכון האור הוא שפע טבעי
שהופך את התאורה המלאכותית לכלי דרמטי. כאן, התאורה אינה נועדת להחליף את אור השמש, אלא להמשיך את התיאטרליות והעוצמה שלו.
זו תרבות של כיכרות מוארות, מרפסות עם מנורות תלויות, ונברשות מרשימות שמושכות את העין ומכריזות על נוכחותן.
בכל הנוגע לבחירת גופי
תאורה יוקרתיים, הגישה הים תיכונית מתבטאת בניגודיות חדה בין אור לצל – ההשפעה של ציירי הרנסנס האיטלקי שהשתמשו בטכניקה זו עדיין מורגשת בתכנון התאורה האזורי.
- הטעויות הנפוצות שקורות מבחירה שגויה של תאורה לסלון
- טונדו תבצע פרוייקט בקריית אונו תמורת 1.2 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

