אמזון
צילום: Unsplash

אמזון מודיעה: נסיר מוצרים שמתיימרים "להרוג את הקורונה"

מדובר במוצרים ללא פיקוח של ה-FDA ש"מבטיחים" להביא מזור מהמגיפה או לחסן מפניה, ונמכרו עד כה בלא הפרעה דרך ענקית השופינג המקוון באין מפריע

התפשטותו של וירוס הקורונה הסיני ברחבי העולם, שהדביק עד כה 80 אלף איש והרג 2,000, זורעת פאניקה - מה שמהווה פתח למעשי נוכלות למיניהם מצד בני אדם לא מוסריים שמבקשים לעשות כסף מחרדותיהם של אחרים. למשל, כאלה שמוכרים באזמון - פלטפורמת השופינג הדיגיטלית הגדולה בעולם - מוצרים שונים ש"מבטיחים" להביא מזור לקורונה או לחסן מפניה.

 

בין המוצרים הללו שנמכרים באמזון אפשר למצוא חומרי חיטוי, מסכות סינון אוויר ותכשירים נוספים שנטען לגביהם שהם "הורגים את הקורונה". לעתים, המוצרים הללו מפורסמים לצד שמות של סוכנויות בריאות ידועות, כמו למשל WHO (ארגון הבריאות העולמי) ו-CDC (המרכז למעקב אחר מחלות). בדיקה שערכה אמזון לאחרונה העלתה שהמוצרים האלה הם למעשה תוספי מזון רגילים או תרופות פשוטות שנועדו לטפל בווירוסים עונתיים ובשפעת קלה. חלקם, מתברר, לא עושים אפילו את זה.

 

ובכן, לא עוד: אמזון החליטה להסיר ממדפיה את כל המוצרים הללו ובמקביל ביקשה מהצרכנים ליידע אותה אם הם נתקלים במוצר כזה בתחומה, או לכל הפחות להתעלם מקיומו ולא לרכוש אותו בשום אופן.

 

"מוצרים שמתיימרים להיות רפואיים ולטפל בווירוס הקורונה פעמים רבות נמכרים אצלנו ללא פיקוח של ה-FDA (ארגון הבריאות האמריקאי)", כתבה אמזון במייל שהופץ בקרב המוכרים שלה, "המדינויות של אמזון אוסרת הצגה ומכירה של מוצרים שמוגדרים רפואיים אך אינם מאושרים לשימוש רפואי". 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    דירה=קורת גג 28/02/2020 00:08
    הגב לתגובה זו
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.