מוזיקה פלוס: ספוטיפיי מתכננת לרכוש שירות פודקאסטים מצליח

ענקית הסטרימינג המוזיקלי צפויה לרכוש את "The Ringer", רשת הפודקאסטים שהניבה 15 מיליון דולר ב-2018, ובכך להפוך לשחקנית מרכזית גם בענף ההסכתים

מאז שהפכה לפלטפורמת הסטרימינג המוזיקלי המובילה בעולם, ספוטיפיי מנסה למקסם את הצלחתה ולהוסיף כמה שיותר שירותים, שיהוו קטליזטור להצטרפותם של מנויים נוספים. כעת על הכוונת: מנויים חדשים שהם לאו-דווקא צרכני מוזיקה. החשודים המיידיים הם  הפודקאסטים, שהפכו במהלך שני העשורים האחרונים למוצרים דיגיטליים משגשגים, המהווים חלק אינטגרלי מחייהם של יותר ויותר אנשים.

ספוטיפיי, למעשה, החלה להתעניין בהפקה ובהפצה של תכנים עוד בשלהי 2017, כשרכשה את Soundtrap - כלי שיתופי ליצירת מוזיקה - ובהמשך גם את Soundtrap For Storytellers, המתמקד ביצירת פודקאסטים.

נוסף על כך, בפברואר אשתקד רכשה ספוטיפיי את חברת ההפקות Gimlet Media, שמתמחה בתוכן דיגיטלי ובמיוחד בפודקאסטים, כמו גם את שירות הפקת הפודקאסטים Anchor.

באוקטובר 2018 פתחה ספוטיפיי את סקציית הפודקאסטים המרשימה שלה לכלל המנויים, וכעת היא מטילה פצצת שמע נוספת: על פי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", החברה מתכוונת לרכוש את רשת הפודקאסטים The Ringer שבבעלותו של ביל סימונס, רשת החולשת על אגפי הספורט ותרבות הפופ בארה"ב. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    משתמש 22/01/2020 18:52
    הגב לתגובה זו
    שומע רק שם
טלי מורנו וטל ברמן, מגישי מהדורה החדשות המרכזית כאן 11. קרדיט: אתר כאן11טלי מורנו וטל ברמן, מגישי מהדורה החדשות המרכזית כאן 11. קרדיט: אתר כאן11
רייטינג

השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 עם נוכחות רצינית של  204 אלף צופים, שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, שבה צפו 302 אלף איש; חדשות 13 עם 145 אלף צופים ואילו המהדורה המרכזית של כאן 11 נמצאת באופן עקבי על 50 עד 60 צופים וסוגרת את הרשימה עם נתונים חלשים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כמו תמיד, רייטינג מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ואמש עמדה על 12.9% רייטינג עם 302 אלף צופים, אבל לאחרונה, המגמה היא שבמקום שסך כל המהדורות המתחרות יעמוד על חצי מכמות הצופים של חדשות 12, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עולה לבדה לכ-66% מכמות הצופים, עם 204 אלף צופים ו-6.7% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 6.6% אבל 145 אלף צופים. מעניין מה היו התוצאות לו היו משנים את שיטת הרייטינג. 

עם זאת, סיפור מרכזי לא פחות הוא הסיפור של מהדורת החדשות המרכזית של כאן 11, ולמרות מגישים איכותיים, טלי מורנו וטל ברמן, היא מדשדשת ומציגה תוצאות חלשות מאד, כשאמש כמות הצופים היתה 58 אלף איש בלבד, עם 2.4% רייטינג. 


בפריים טיים, איך לא, הלהיט של רשת, "האח הגדול" מנצח את כולם, עם רייטינג של 16.2% ו-408 אלף צופים, ואחריו "מאסטר שף" היציבה, עם 13.4% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים חוזרת ומזנקת, לאחר תקופה של ירידה, ועומדת על 7.4% רייטינג ו-223 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", זכתה ל-1.3% רייטינג בלבד, עם 26 אלף צופים בסך הכל. השידור הציבורי בבעיית רייטינג קשה. 


בוקר, אמצע היום ולייט נייט 

חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-91 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.9% רייטינג ו-36 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.7% ו-77 אלף צופים, אחריו במקום השני המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.9% בלבד ו-43 אלף צופים ואחריהן מאחור נמצא "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.