סייבר מאנדיי, בלאק פריידי או יום הרווקים הסיני?
עם סיום תקופת חגי הצרכנות שבאה על אתרי הקניות האינטרנטיות לטובה, זמן ראוי להכריע איזה יום חג מושך יותר קונים – יום הרווקים הסיני, בלאק פריידי או סייבר מאנדי?
על פי נתוני PayPal, המנצח הבלתי מעורער הוא בלאק פריידי. מחקר שנערך עבור החברה על ידי מכון רושינק, אשר דגם כ-920 קוני אונליין מכל רחבי הארץ, גילה כי יותר ממחצית הישראלים המבצעים רכישות באינטרנט מכוונים את הרכישות לבלאק פריידי. זאת, לעומת 30% ביום הרווקים הסיני ו-23% בסייבר מאנדיי. ההעדפה של הצרכנים הישראלים היא לקניות בעיקר מחו"ל; 62% אוהבים לרכוש מאתרים סינים, 46% מאתרים אמריקאים, ו-24% מאתרים בריטים.
35% מהישראלים העידו כי הם מעדיפים לקנות במרוכז בתקופות חגי הקניות אונליין, המהווים עלייה של 10% ביחס לשנה שעברה. לאור הנתונים, ההערכה היא שבחגי הקניות האחרונים, ישראלים הוציאו למעלה מחצי מיליארד שקל, המהווים עלייה של כ-18% מהשנה שעברה. הצפי כי עד סוף 2019 הישראלים יוציאו אונליין סך הכל כ-22 מיליארד שקל.
על פי הסקר, מלבד סייל, "הנחה" זו אחת המילים החביבות על ישראלים: 65% העידו שמוצר שנמצא בהנחה יעודד אותם לקנות אותו, 90% אחוז מהנשאלים אמרו שהקנייה בסייל גורמת להם להרגיש שהם צרכנים חכמים ואחראים יותר, ו-75% אמרו שסייל גורם להם להרגיש שהם ״עבדו על המערכת״. קרוב ל-50% אף הודו שהם נוהגים לקנות אונליין כפיצוי על יום לא טוב בעבודה או בבית.
- איירפודס פרו 2: מהפכה טכנולוגית בשוק העזרי שמיעה
- שחקו אותה: מדריך לבחירת ציוד היקפי למחשבי גיימינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפי דהן, מנהל אזור ישראל, מזרח ומרכז אירופה ואמריקה הלטינית ב-PayPal מסביר כי ״הישראלים אוהבים מציאוֹת. כשמדובר בקניות אונליין אנחנו רואים יותר ויותר קונים חכמים שיודעים איך למקסם את חגיגות הסיילים ועונות הקניות הגלובליות שמתפרשות על פני השנה. אין ספק שזו גישה יותר אסטרטגית להסתכל על קניות, כש-90% מהנשאלים אמרו שקניית מוצר במסגרת סייל גורמת להם להרגיש שהם עשו קנייה אחראית יותר. עונת הסיילים היא גם הזדמנות מצוינת לישראלים שרוצים לקנות ולהתנסות במותגים חדשים מבלי לשרוף את השכר החודשי".
שופינג ניישן כל השנה
על פי נתוני eBay שסקרו נתוני רכישות ברשת, הקטגוריות הפופולאריות ביותר במהלך השנה הן חלקי חילוף לרכבים עם יותר מ-380 אלף רכישות, אחריהם, ובפער משמעותי, נמצאות קניות תכשיטים עם מעל ל-270 אלף רכישות. במקום השלישי מככבים בגדי נשים עם יותר מ-230 אלף רכישות. כמו כן, מוצרים למטבח מתקרבים ל-230 אלף עסקות ואביזרי מניקור ופדיקור לציפורניים עם כמעט 200 אלף רכישות.
בגזרת הלהיטים המפתיעים בלטו כרטיסי זכרון של סאןדיסק עם יותר מ- 4,000 רכישות, אוזניות בלוטות' לאייפון רשמו מעל ל-2,500 רכישות וקולרים לכלבים עם יותר מ-1,300 עסקות. קטגוריות מרכזיות שצמחו ב-2019 הן צעצועי ילדים של דמויות אהובות עם צמיחה של מעל 70%, דיסקים ותקליטים עם עלייה של יותר מ-25%, וויטמינים ומינרלים עם גדילה של 12%.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
"הישראלים מנצלים את פלטפורמת הסחר המקוון כמנוף לרכישה של פריטים שאין להשיג בארץ כמו פריטי אספנות ווינטג', כאשר הקטגוריה הבולטת והמובילה היא תקליטי הויניל ודיסקים שעושים קאמבק כפריט אספנות", אומרת נטלי זיו, ראש מערך הדוברות והתקשורת ב eBay ישראל, מזרח אירופה, אפריקה ורוסיה.
לדברי זיו, "הנתונים שאנו מפרסמים לרגל חגי הקניות מעידים על כך שהצרכן הישראלי נהנה מכל העולמות שפלטפורמות הסחר המקוון יכולה להציע לו, הוא נבון, מתכנן את הקניות שלו ואף עושה סקר מחירים, ובהחלט רואה בסחר המקוון אמצעי להורדת יוקר המחייה מצד אחד, ואמצעי לרכישה של פריטים שאין להשיג בארץ מצד שני".
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקואיפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
ערב ללא הפקת תוכן מקורית שודר אתמול בערוצי הטלוויזיה; מבחינת המהדורות המרכזיות, אמנם הרייטינג של חדשות 12 בראש הטבלה, אבל ניכרת מגמת ירידה; המרוויחים הגדולים הם ערוץ 13, שחוזרים למספרים גבוהים - לטבלת הרייטינג המלאה
הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר אמנם בסטטוס קוו, אך לאחרונה ניכרת דעיכה אצל המובילה הנצחית, חדשות 12, שעמדה אמש על 12.5% רייטינג ו-313 אלף צופים, חדשות 13 ניצלו את ההזדמנות והיו במקום השני עם 7.2% ו-176 אלף צופים. חדשות 14 היו במקום השלישי מבחינת רייטינג אבל במקום השני מבחינת כמות צופים, עם 198 אלף צופים ו-6.6% רייטינג. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.4% רייטינג בלבד ו-112 אלף צופים בסך הכל. וכך, אמש היה אחד הערבים המאוזנים ביותר מבחינת פיזור הרייטינג במהדורות החדשות המרכזיות.
איפה התוכן המקורי בפריים טיים?
אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 14.1% רייטינג ו-345 אלף צופים. במקום השני היה "יהיה טוב" של כאן11, תכנית הראיונות של עמרי אסנהיים, שהפעם היתה עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 10.2% ו-233 אלף צופים. לאחר מכן מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8.6%, אך יחסית מעט צופים (200 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 249 אלף צופים, כלומר במקום השני מבחינת צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 8.4%, ליתר דיוק.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם רייטינג של 3.5% ו-75 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השני, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-44 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.8% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני , עם 2% ו-50 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1.4% ו-31 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם אלמוג בוקר בקשת 12 הוביל עם 7% רייטינג ו-175 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 5.5% רייטינג ו-97 אלף צופים בלבד.
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 7.9% ברייטינג ו-206 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 7.2% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5.5% ו-141 אלף צופים.
.jpg)