סייבר מאנדיי, בלאק פריידי או יום הרווקים הסיני?
עם סיום תקופת חגי הצרכנות שבאה על אתרי הקניות האינטרנטיות לטובה, זמן ראוי להכריע איזה יום חג מושך יותר קונים – יום הרווקים הסיני, בלאק פריידי או סייבר מאנדי?
על פי נתוני PayPal, המנצח הבלתי מעורער הוא בלאק פריידי. מחקר שנערך עבור החברה על ידי מכון רושינק, אשר דגם כ-920 קוני אונליין מכל רחבי הארץ, גילה כי יותר ממחצית הישראלים המבצעים רכישות באינטרנט מכוונים את הרכישות לבלאק פריידי. זאת, לעומת 30% ביום הרווקים הסיני ו-23% בסייבר מאנדיי. ההעדפה של הצרכנים הישראלים היא לקניות בעיקר מחו"ל; 62% אוהבים לרכוש מאתרים סינים, 46% מאתרים אמריקאים, ו-24% מאתרים בריטים.
35% מהישראלים העידו כי הם מעדיפים לקנות במרוכז בתקופות חגי הקניות אונליין, המהווים עלייה של 10% ביחס לשנה שעברה. לאור הנתונים, ההערכה היא שבחגי הקניות האחרונים, ישראלים הוציאו למעלה מחצי מיליארד שקל, המהווים עלייה של כ-18% מהשנה שעברה. הצפי כי עד סוף 2019 הישראלים יוציאו אונליין סך הכל כ-22 מיליארד שקל.
על פי הסקר, מלבד סייל, "הנחה" זו אחת המילים החביבות על ישראלים: 65% העידו שמוצר שנמצא בהנחה יעודד אותם לקנות אותו, 90% אחוז מהנשאלים אמרו שהקנייה בסייל גורמת להם להרגיש שהם צרכנים חכמים ואחראים יותר, ו-75% אמרו שסייל גורם להם להרגיש שהם ״עבדו על המערכת״. קרוב ל-50% אף הודו שהם נוהגים לקנות אונליין כפיצוי על יום לא טוב בעבודה או בבית.
- איירפודס פרו 2: מהפכה טכנולוגית בשוק העזרי שמיעה
- שחקו אותה: מדריך לבחירת ציוד היקפי למחשבי גיימינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפי דהן, מנהל אזור ישראל, מזרח ומרכז אירופה ואמריקה הלטינית ב-PayPal מסביר כי ״הישראלים אוהבים מציאוֹת. כשמדובר בקניות אונליין אנחנו רואים יותר ויותר קונים חכמים שיודעים איך למקסם את חגיגות הסיילים ועונות הקניות הגלובליות שמתפרשות על פני השנה. אין ספק שזו גישה יותר אסטרטגית להסתכל על קניות, כש-90% מהנשאלים אמרו שקניית מוצר במסגרת סייל גורמת להם להרגיש שהם עשו קנייה אחראית יותר. עונת הסיילים היא גם הזדמנות מצוינת לישראלים שרוצים לקנות ולהתנסות במותגים חדשים מבלי לשרוף את השכר החודשי".
שופינג ניישן כל השנה
על פי נתוני eBay שסקרו נתוני רכישות ברשת, הקטגוריות הפופולאריות ביותר במהלך השנה הן חלקי חילוף לרכבים עם יותר מ-380 אלף רכישות, אחריהם, ובפער משמעותי, נמצאות קניות תכשיטים עם מעל ל-270 אלף רכישות. במקום השלישי מככבים בגדי נשים עם יותר מ-230 אלף רכישות. כמו כן, מוצרים למטבח מתקרבים ל-230 אלף עסקות ואביזרי מניקור ופדיקור לציפורניים עם כמעט 200 אלף רכישות.
בגזרת הלהיטים המפתיעים בלטו כרטיסי זכרון של סאןדיסק עם יותר מ- 4,000 רכישות, אוזניות בלוטות' לאייפון רשמו מעל ל-2,500 רכישות וקולרים לכלבים עם יותר מ-1,300 עסקות. קטגוריות מרכזיות שצמחו ב-2019 הן צעצועי ילדים של דמויות אהובות עם צמיחה של מעל 70%, דיסקים ותקליטים עם עלייה של יותר מ-25%, וויטמינים ומינרלים עם גדילה של 12%.
- הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
"הישראלים מנצלים את פלטפורמת הסחר המקוון כמנוף לרכישה של פריטים שאין להשיג בארץ כמו פריטי אספנות ווינטג', כאשר הקטגוריה הבולטת והמובילה היא תקליטי הויניל ודיסקים שעושים קאמבק כפריט אספנות", אומרת נטלי זיו, ראש מערך הדוברות והתקשורת ב eBay ישראל, מזרח אירופה, אפריקה ורוסיה.
לדברי זיו, "הנתונים שאנו מפרסמים לרגל חגי הקניות מעידים על כך שהצרכן הישראלי נהנה מכל העולמות שפלטפורמות הסחר המקוון יכולה להציע לו, הוא נבון, מתכנן את הקניות שלו ואף עושה סקר מחירים, ובהחלט רואה בסחר המקוון אמצעי להורדת יוקר המחייה מצד אחד, ואמצעי לרכישה של פריטים שאין להשיג בארץ מצד שני".

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.