קיץ 2019: כמה יעלה לנו השרב הכבד בחוץ?
ממש אוטוטו עונת הקיץ צפויה לשוב אל מחוזותינו, אך כבר בימים אלו אפשר להרגיש את "האווירה החמה" שרק מוסיפה ומתגברת ככל שהימים עוברים. אחד המאפיינים הבולטים ביותר של ימי הקיץ הלוהטים, הוא צריכת חשמל תכופה ומשמעותית לצורך הפעלתם של מאווררים ומזגנים. לגיטימי? כן. הרי כולנו יודעים עד כמה "הקיץ הישראלי" יכול להיות חם. עם זאת, על אף שהשימוש במאווררים ובמזגנים יכול לסייע לכם להתמודד אל מול תנאי השרב הכבד, ישנו גם פתרון אחר. פתרון שאפשר גם ליהנות ממנו ובעיקר לחסוך באמצעותו הרבה מאוד כסף. חושבים שאתם כבר יודעים מה הוא? קראו וגלו.
כולנו מודעים לעובדה כי ישראל היא מדינה חמה. ולא, לא מדובר כאן בהתקוטטויות בתור בסופר או בהחלפה אצילית של "ברכות אישיות" בכבישים. פשוטו כמשמעו, חם כאן, נ ו ר א.
ובתוך כך, אחת התופעות המוכרות של הקיץ הישראלי היא צריכה מוגברת של חשמל. באופן טבעי, רבים מאיתנו נוהגים להדליק מזגנים למשך זמן רב, מה שמקפיץ במאות מונים את עלויות חשבון החשמל שלנו.
בממוצע, חשבון חשמל דו-חודשי עומד על סכומים של 400-800 ₪ (תלוי כמובן האם מדובר בזוג, אדם יחיד או במשפחה). אך כשמדובר בחודשי הקיץ בהם המזגנים פועלים באופן רציף, הסכומים הללו עשויים להרקיע שחקים ולהגיע לאלפי שקלים בחודש. מצד אחד, "חברת חשמל" נערכת כמדי שנה לביקוש צרכני משמעותי במהלך חודשי הקיץ. מצד שני, אין זה אומר כי אתם צריכים לנהוג בבזבזנות כשאתם יכולים לחסוך לעצמכם סכומי כסף משמעותיים.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עצה שלנו, שקלו מציאת פתרונות נוספים אשר יוכלו לסייע לכם להפחית שימוש בחשמל. אחד מן פתרונות הבאמת מעולים בעינינו , הוא התקנתן של בריכות המיועדות לבית ולגינה. ובגלל שהיה לנו ממש חם היום, החלטנו להתיישב מול המחשב, להדליק את המזגן ולחפש באינטרנט אחר בריכות שכאלו.

תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
כמו בכל מוצ"ש, חדשות 14 עם רייטינג נמוך במיוחד ו-"האח הגדול" של רשת בראש כל השידורים, גם בפריים טיים וגם לאחריו
כמו בכל מוצ"ש, אנחנו רואים שינוי במהדורות החדשות המרכזיות. אמנם חדשות 12 של קשת נשארת בראש, ממש מדי יום ביומו, ויש לה כמעט את מספר הצופים הכולל של שאר המהדורות, עם 13.4% רייטינג ו-345 אלף צופים, אבל השינוי נובע בעיקרו מחדשות 14, שהמהדורה שלהם נופלת למקום ה-4 במוצאי השבת, לפחות בקיץ כשהשבת יוצאת מאוחר והיא עומדת על 4% רייטינג בלבד ו-111 אלף צופים. אל המקום השני מתברגת מהדורת החדשות של ערוץ 13, עם 6.6% רייטינג ו-167 אלף צופים. מרוויחה נוספת היא מהדורת חדשות 11, שאותה מנחה איילה חסון, ועולה למקום השלישי עם רייטינג של 4.7% ומצליחה לחצות מזה זמן רב את רף 100 אלף הצופים, עם 106 אלף צופים.
מבחינת הפריים טיים, "האח הגדול" של רשת משאיר את כולם מאחור, עם 21.8% רייטינג ומעל חצי מיליון צופים, עם 572 אלף צופים. ריאליטי נוסף, "רוקדים עם כוכבים" של קשת, גם הוא פופולרי עם 15.7% ו-411 אלף צופים. פגישה עם רוני קובן, של כאן11, שבה התקיים ראיון עם חגי סגל, קיבלה 3.7% בלבד, עם 98 אלף צופים.
בשאר הרצועות, פגוש את העיתונות היתה עם 7.4% רייטינג ו-197 אלף צופים ברצועה המוקדמת שלה, ועלתה לאחר מכן ל-7.9% עם 209 אלף צופים. מוריה וברקו היו עם 3.4% רייטינג ו-85 אלף צופים ברצועה המוקדמת ולאחר מכן עלו ל-5.2% ו-131 אלף צופים.
מבחינת תכניות הלילה, שוב רשת מראה עד כמה מותג "האח הגדול" חזק, כשתכנית הפרשנות, "אח לילה" זכתה ל-297 אלף צופים, עם 11.7% רייטינג, נתון חריג לרצועה הזו. לעומתה, שרקי וג'קי ששודרו בקשת היו עם 7% רייטינג ו-174 אלף צופים.
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?
איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.
אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.
דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT, חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.
בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.
- פטריק דרהי מסתבך - עלול לאבד את השליטה בענקית התקשורת, אלטיס
- אאוטבריין פספסה את צפי האנליסטים בהכנסות אך הכתה אותו ברווח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7