טיל טיל הישרדות הונדורס
צילום: רשת 13
TV

בלי בושה: הצ'כים העתיקו את הפרומו הישראלי של הישרדות

בסוף 2015 עלתה העונה ה-1 של הישרדות ברשת. רק כעת גילו כי דצמבר '16 העתיקה ההפקה הצ'כית את הפרומו. ברשת שוקלים האם לעבור לפסים משפטיים
אלכסנדר כץ | (7)
נושאים בכתבה הישרדות רשת 13

ברשת 13 התפלאו לגלות בימים האחרונים פרומו מצ'כיה לתכנית הישרדות. הסיבה לפליאה היא הזהות הכמעט מוחלטת שלו לפרומו שרשת הפיקה לקראת השקת הישרדות אצלה, לאחר המעבר מערוץ 10

הישרדות הונדורס שעלתה בסוף 2015 ברשת, הסתיימה בזכייתו של לירון 'טילטיל' אורפלי. בדצמבר 2016 עלתה עונה חדשה של הישרדות צ'כיה, והפרומו לקראת העלייה הועתק לכאורה מהפרומו של רשת. הנה סרטון בו הצמדנו את 2 הסרטונים כדי שאפשר יהיה לראות את הדמיון המדהים בין הסרטונים.

 

את העונה השביעית של הישרדות ישראל, הראשונה ברשת, הפיקה CASTAWAY‏, שגם הפיקה את שאר העונות, כולל זו האחרונה ששודרה כבר בערוץ רשת החדש - רשת 13. 

ברשת שוקלים כעת האם לפנות לאפיקים משפטיים בנוגע להעתקה של הפרומו. 

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    התוכנית בערוץ 10 הייתה הרבה יותר טובה (ל"ת)
    בזכות האותנטיות 23/01/2018 16:10
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    נו באמת... 17/01/2018 09:56
    הגב לתגובה זו
    הבושה??? כל תוכנית פח בערוצים המסחריים הועתקה מתוכניות ריאליסטי בחו'ל הבושה נעלמה מזמן
  • 4.
    והישראלים לא העתיקו את הפורמט מאחרים ? (ל"ת)
    יעקב 17/01/2018 07:11
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אליהו 16/01/2018 21:02
    הגב לתגובה זו
    פסים משפטיים? חיים בסרט שם.
  • ?? (ל"ת)
    אליהו ב' 17/01/2018 08:24
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    שטויות, זה פורמט וכל אחד לוקח מעט מהשני. מספיק עם החרטות (ל"ת)
    דנה 16/01/2018 17:43
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    לדעתי הם היו תחת הרושם שמותר להם ויש זכויות... אחרת היו מנסים לשנות משהו... (ל"ת)
    רק אומר 16/01/2018 16:19
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.