קוריצה בהלם: תביעות לשון הרע הדדיות בין 2 בעלי עיתונים ישראלים ברומנית
שמח בתקשורת הרומנית בישראל: בית משפט השלום בתל אביב דן בימים אלו ב-2 תביעות לשון הרע הדדיות שהוגשו על ידי מו"לים של 2 עיתונים היוצאים לאור בשפה הרומנית, וביניהם זורם הרבה מאד דם רע.
תחילת הפרשה עם הקמתו לפני כשנתיים של עיתון חדש בשפה הרומנית בשם גאזטה רומנסקה שעורכו הוא נלרסה דרגוש. העיתון החדש הצטרף לעיתון הוותיק זו'רנלו ספטמנה בעריכתה של דוינה מייסלס ושקיים מזה כ-7 שנים. בין 2 העיתונים קיימת מתיחות רבה על רקע מסחרי כאשר שניהם פונים לאותו פלח שוק – יוצאי ודוברי רומניה בישראל.
את התביעה הראשונה הגיש דרגוש באמצעות עו"ד דוד סער, נגד מייסלס וכתב העיתון זאן שטיגר. "עניינה של תובענה זו הינה במעשים (של) פרסום לשון הרע כנגד התובע על ידי הנתבעים, אשר פעלו באופן מכוון, זדוני מחושב ומרושע, במטרה לבזות ופגוע בפרנסתו, בתדמיתו, במוניטין שלו ובשמו הטוב ולהשפילו בפני קהל רב ופורום רחב של בני אדם, וכתוצאה מכך נגרמה לו עוגמת נפש רבה ואף נקי ממון".
דרגוש טען כי הוא כונה על ידי מייסלס במאמר מ-13 במארס "האדם המפוקפק והחשוד הזה" וכי למעשה מרגע שהקים את העיתון, פורסמו ב'אולטימה אורה' מספר כתבות שהוציאו דיבתו רעה ופגעו קשות בשמו הטוב, לאחר שהוצג כאדם שקרן, קטנוני, מניפולטיבי, מפוקפק ואחד שמעל בתפקידו. בעקבות כך דרש פיצוי של 150 אלף שקלים בגין לשון הרע, ופרסום תיקון של הדברים נגדו.
בעקבות תביעה זו, הגישו מייסלס וזאן כתב הגנה וכתביעה שכנגד באמצעות עו"ד רפי שפטר, בה חשפו לכאורה התבטאויות קשות ביותר של דרגוש אותן הסתיר לכאורה לטענתם מבית המשפט. בתביעתה ציינה מייסליס כי דרגוש וכן עו"ד מוסרי גולדברג, כתב 'גאזטה רומנסקה, כינו אותה במאמרים שונים שפורסמו ב-2014 ו-2015 "דמות מקיאוולית", "פלגיאטורית", מי ש"בושה וחרפה שהייתה לבעלת עיתון", "גרועה מאלנה צ'אושסקו (רעיית הרודן ניקולאי צ'אושסקו, א"כ), "מסמלת את כל הרע בעולמנו", "עוסקת בהסתה כ"כלבים חולי כלבת היוצאים בלילה לרחוב ונובחים לירח". מייסלס אף טוענת כי ה'גאזטה רומנסקה' הציע לה מעל דפי עיתונו לשנות את כתובת הדואר האלקטרוני שלה שלה ל"אני מטומטמת@עמותת המתנשאים רומניה". שטיגר מצדו טוען כי דרגוש כינה אותו "חוליגן" מעל דפי ה'גאזטה רומנסקה'.
מייסלס ושטיגר תובעים מדרגוש, יואנה טוף ועו"ד גולדנברג פיצויים של 400 אלף שקלים ודורשים כי תפורסם ב'גאזטה רומנסקה' התנצלות על אותן הכפשות. לעניין כינוי נלרסה "טיפוס מפוקפק", טוענת מייסלס בכתב ההגנה מטעמה "אמת דיברתי", הואיל וקודם לכן הכפיש אותה נלרסה ובנוסף אף הכפיש לכאורה את הסופר הוותיק הארי רוט, שכל חטאו - כך לדברי מייסלס - בכך שסרב לכתוב ב'גאזטה'.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.