קוריצה בהלם: תביעות לשון הרע הדדיות בין 2 בעלי עיתונים ישראלים ברומנית
שמח בתקשורת הרומנית בישראל: בית משפט השלום בתל אביב דן בימים אלו ב-2 תביעות לשון הרע הדדיות שהוגשו על ידי מו"לים של 2 עיתונים היוצאים לאור בשפה הרומנית, וביניהם זורם הרבה מאד דם רע.
תחילת הפרשה עם הקמתו לפני כשנתיים של עיתון חדש בשפה הרומנית בשם גאזטה רומנסקה שעורכו הוא נלרסה דרגוש. העיתון החדש הצטרף לעיתון הוותיק זו'רנלו ספטמנה בעריכתה של דוינה מייסלס ושקיים מזה כ-7 שנים. בין 2 העיתונים קיימת מתיחות רבה על רקע מסחרי כאשר שניהם פונים לאותו פלח שוק – יוצאי ודוברי רומניה בישראל.
את התביעה הראשונה הגיש דרגוש באמצעות עו"ד דוד סער, נגד מייסלס וכתב העיתון זאן שטיגר. "עניינה של תובענה זו הינה במעשים (של) פרסום לשון הרע כנגד התובע על ידי הנתבעים, אשר פעלו באופן מכוון, זדוני מחושב ומרושע, במטרה לבזות ופגוע בפרנסתו, בתדמיתו, במוניטין שלו ובשמו הטוב ולהשפילו בפני קהל רב ופורום רחב של בני אדם, וכתוצאה מכך נגרמה לו עוגמת נפש רבה ואף נקי ממון".
דרגוש טען כי הוא כונה על ידי מייסלס במאמר מ-13 במארס "האדם המפוקפק והחשוד הזה" וכי למעשה מרגע שהקים את העיתון, פורסמו ב'אולטימה אורה' מספר כתבות שהוציאו דיבתו רעה ופגעו קשות בשמו הטוב, לאחר שהוצג כאדם שקרן, קטנוני, מניפולטיבי, מפוקפק ואחד שמעל בתפקידו. בעקבות כך דרש פיצוי של 150 אלף שקלים בגין לשון הרע, ופרסום תיקון של הדברים נגדו.
בעקבות תביעה זו, הגישו מייסלס וזאן כתב הגנה וכתביעה שכנגד באמצעות עו"ד רפי שפטר, בה חשפו לכאורה התבטאויות קשות ביותר של דרגוש אותן הסתיר לכאורה לטענתם מבית המשפט. בתביעתה ציינה מייסליס כי דרגוש וכן עו"ד מוסרי גולדברג, כתב 'גאזטה רומנסקה, כינו אותה במאמרים שונים שפורסמו ב-2014 ו-2015 "דמות מקיאוולית", "פלגיאטורית", מי ש"בושה וחרפה שהייתה לבעלת עיתון", "גרועה מאלנה צ'אושסקו (רעיית הרודן ניקולאי צ'אושסקו, א"כ), "מסמלת את כל הרע בעולמנו", "עוסקת בהסתה כ"כלבים חולי כלבת היוצאים בלילה לרחוב ונובחים לירח". מייסלס אף טוענת כי ה'גאזטה רומנסקה' הציע לה מעל דפי עיתונו לשנות את כתובת הדואר האלקטרוני שלה שלה ל"אני מטומטמת@עמותת המתנשאים רומניה". שטיגר מצדו טוען כי דרגוש כינה אותו "חוליגן" מעל דפי ה'גאזטה רומנסקה'.
מייסלס ושטיגר תובעים מדרגוש, יואנה טוף ועו"ד גולדנברג פיצויים של 400 אלף שקלים ודורשים כי תפורסם ב'גאזטה רומנסקה' התנצלות על אותן הכפשות. לעניין כינוי נלרסה "טיפוס מפוקפק", טוענת מייסלס בכתב ההגנה מטעמה "אמת דיברתי", הואיל וקודם לכן הכפיש אותה נלרסה ובנוסף אף הכפיש לכאורה את הסופר הוותיק הארי רוט, שכל חטאו - כך לדברי מייסלס - בכך שסרב לכתוב ב'גאזטה'.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola 0.61% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
