"המתכון לשרוד בעולם הפרסום הוא נשמה של סוחר וגינונים של פלצן אירופאי"
למרות הבייבי-פייס, לירון סויסה נמצא בעמדת מפתח באחד מתחומי הסחר הקשים בענף הפרסום – שילוט החוצות. סמנכ"ל השיווק והמכירות של חברת שילוט החוצות נור סטאר מדיה, שהחל לפני עשור את עבודתו כמנהל שיווק ומכירות בחברה, הוא האורח השבוע של מדור Under40.
1. עבודה: פרסום הוא מקצוע של מכורים. כמו כל התמכרות ראויה, היא רכבת הרים שנעה בקצב משוגע ובמחזורים מעגליים קצרים, שמטלטלים אותך בין ההתרגשות שבציפייה והעבודה על פרויקט חדש, טוטאליות והצורך להעלות את הרף, התמסרות- לטריפ של הצלחה ודאון של אכזבה. כל קשת הריגושים הנדרשת כדי להזין את החיידק הטורף שנקרא פרסום ופרסומאי. המתכון הנכון לשרוד בעולם הזה הוא נשמה של סוחר (נולדתי סויסה למשפחת קצבים מהשוק בבאר שבע) וגינונים של פלצן אירופאי (התחתנתי עם הולנדית).
2. בית: נשוי לטל - חברה, שותפה למסע, בת זוג חזקה ואם שלושת ילדי - איתי, אביתר ואליה. בין עבודה תובענית ו-3 בנים היפר-אקטיביים שיחד מייצרים אנרגיה שיכולה להניע של כור גרעיני קטן, אני מזכיר לעצמי שתקופת הילדות שלהם תגמר בסופו של דבר, כנראה מהר יותר ממה שנדמה לי, ועושה מאמץ לשמור על איזון ופרופורציה בין עבודה קשה שלא נגמרת, לבין לבלות איתם ולהיות שם עבורם בצמתים המרכזיים וליהנות מתקופת הילדות שלהם. אני טיפוס עירוני וככה גם המשפחה, לאחרונה עברנו לגור במרכז תל אביב. זאת עיר מדהימה שכל הזמן קורים בה דברים, לא רואה אותנו גרים במקום אחר. ייתכן וכל הדשא איתו גדלתי במושב כילד יצר אצלי אספלט דיפישנסי.
עם האישה והילדים
3. ילדות: גדלתי במושב עשרת, חממה נעימה ויפה. החיים במושב שונים מאד מאלה בעיר אבל השנים לקחו אותי למקום אחר. מעדיף את הקצב של העיר, והמושב נשאר לביקורי סוף שבוע אצל ההורים.
מגיל צעיר הייתי צמוד לעסקים של אבא שלי ובחופשות עבדתי כמו חמור גם מ-5 או 6 בבוקר. חברי הילדות שלי הפכו להיות המנהלים שלי ב'נור'. זה לא תמיד פשוט אבל למדנו למצוא את המתכון לעבודה נכונה יחד. בסך הכל, לעבוד עם החברים הכי טובים שלך הופך את מקום העבודה לאינטימי ומשפחתי.
4. הישג: ההישג המקצועי הכי גדול שלי הוא לעזוב הכל ולטוס עם המשפחה לחודש שלם לתאילנד. נסו לקחת ממכור את המנה שלו למשך חודש, אבל גם באתגר הזה עמדתי. אבל עם שנייה של רצינות, אחד ההישגים הגדולים שלנו הוא שהצלחנו להפוך את המדיה שלנו משמעותית בכל קמפיין. מנהלי שיווק ומשרדי הפרסום הגדולים מבינים בערך המוסף של הדור החדש של שילוט החוצות.
אסטרטגיית פרישת הקירות החדשה, השלמת מהלך הזיכיון להצבת שילוט בתחנות דלק בפרישה ארצית וטכנולוגיית האיכון הבלעדית שלנו מבוססת GPS, שהטמענו בקירות הפרסום, שינו את תחום שילוט החוצות והפכו אותו לאפקטיבי יותר, מדויק יותר והכי חשוב - מכירתי יותר. נכון להיום נור היא חלק משמעותי בפריסת המדיה של כל הקמפיינים המשמעותיים הנמצאים באוויר.
זה מביך, וגם זה מביך
5. רגע מביך: כשבירכתי בלי הפסקה לקוחה שחשבתי שבהריון והסתבר שילדה תאומים לפני שנה. אמרו לי במשרד שהמראה ה"נבוך - ולהעלם מתחת לשטיח" הולם אותי.
6. מודל לחיקוי: בגדול זה משהו בין שמעון פרס לקים קרדשיאן. אבל תכלס - העוצמות של אבא שלי והאינטליגנציה רגשית של אמא.
7. חלום: חודש תאילנד עם המשפחה הביא תיאבון ועכשיו אנחנו שואפים למצב בו חצי מהשנה המשפחה מטיילת בעולם. תחזרו אלי ב-Under50 כדי לבדוק אם הצלחנו לעשות על זה V.
עם האישה טל והחברה הקרובה בר רפאלי (מתוך האינסטגרם של לירון סויסה)
8. מתחרים: יש אבל אני מפרגן לכולם. באופן כללי, תחרות משמרת רמה של ערנות הנדרשת בתחום שלנו. בסוף, הלקוחות של נור שדורשים מוצר באיכות מסוימת, יודעים בדיוק למי לפנות.
טיפ לסיום: מחשבה מייצרת מציאות. תחשוב טוב- יהיה טוב.
- 8.מישל 30/07/2015 13:38הגב לתגובה זוסויסה יא תותח על חלל בכלל אין אין אין חולהההההההההההההההההההההההההההההההה!!!! עליך
- 7.ספי בבקלה 26/07/2015 14:07הגב לתגובה זוגאה מאד בבחור המוכשר,השקט,צנוע ותותח אמיתי! כן ירבו.
- 6.גלוריה 25/07/2015 15:39הגב לתגובה זו"אתה תותח אין אין עליך אתה הגדול מכולם"
- 5.מד מן 25/07/2015 09:48הגב לתגובה זוחבל על כל אגורה שמושקעת בשילוט חוצות
- 4.ליאת 24/07/2015 10:28הגב לתגובה זואין דברים כאלה. וחוץ מזה שהוא מקסים. מתוק. רגיש. והכי מהמם בעולם
- 3.תותח עם צוות מנצח (ל"ת)מוייש 23/07/2015 15:24הגב לתגובה זו
- 2.שירה 23/07/2015 15:01הגב לתגובה זואין עליו,על נור, על המנהלים שלו, על אנשי המכירות שלו, על המדיה שלו ועל הסטייל ההיסטרי של כולם שם. מספר 1.
- 1.שרון 23/07/2015 14:58הגב לתגובה זו:):)
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.
