לירון סויסה
צילום: צילום עצמי
פרופיל אישי

"המתכון לשרוד בעולם הפרסום הוא נשמה של סוחר וגינונים של פלצן אירופאי"

האורח ב-Under40 הוא סמנכ"ל השיווק והמכירות של חברת שילוט החוצות נור, לירון סויסה. על המשפחה משוק ב"ש, האישה ההולנדית, ההישג והפדיחה שתשכיב אתכם מצחוק
אלכסנדר כץ | (8)
נושאים בכתבה לירון סויסה נור

למרות הבייבי-פייס, לירון סויסה נמצא בעמדת מפתח באחד מתחומי הסחר הקשים בענף הפרסום – שילוט החוצות. סמנכ"ל השיווק והמכירות של חברת שילוט החוצות נור סטאר מדיה, שהחל לפני עשור את עבודתו כמנהל שיווק ומכירות בחברה, הוא האורח השבוע של מדור Under40.

1. עבודה: פרסום הוא מקצוע של מכורים. כמו כל התמכרות ראויה, היא רכבת הרים שנעה בקצב משוגע ובמחזורים מעגליים קצרים, שמטלטלים אותך בין ההתרגשות שבציפייה והעבודה על פרויקט חדש, טוטאליות והצורך להעלות את הרף, התמסרות- לטריפ של הצלחה ודאון של אכזבה. כל קשת הריגושים הנדרשת כדי להזין את החיידק הטורף שנקרא פרסום ופרסומאי. המתכון הנכון לשרוד בעולם הזה הוא נשמה של סוחר (נולדתי סויסה למשפחת קצבים מהשוק בבאר שבע) וגינונים של פלצן אירופאי (התחתנתי עם הולנדית). 

2. בית: נשוי לטל - חברה, שותפה למסע, בת זוג חזקה ואם שלושת ילדי - איתי, אביתר ואליה. בין עבודה תובענית ו-3 בנים היפר-אקטיביים שיחד מייצרים אנרגיה שיכולה להניע של כור גרעיני קטן, אני מזכיר לעצמי שתקופת הילדות שלהם תגמר בסופו של דבר, כנראה מהר יותר ממה שנדמה לי, ועושה מאמץ לשמור על איזון ופרופורציה בין עבודה קשה שלא נגמרת, לבין לבלות איתם ולהיות שם עבורם בצמתים המרכזיים וליהנות מתקופת הילדות שלהם. אני טיפוס עירוני וככה גם המשפחה, לאחרונה עברנו לגור במרכז תל אביב. זאת עיר מדהימה שכל הזמן קורים בה דברים, לא רואה אותנו גרים במקום אחר. ייתכן וכל הדשא איתו גדלתי במושב כילד יצר אצלי אספלט דיפישנסי.

עם האישה והילדים

3. ילדות: גדלתי במושב עשרת, חממה נעימה ויפה. החיים במושב שונים מאד מאלה בעיר אבל השנים לקחו אותי למקום אחר. מעדיף את הקצב של העיר, והמושב נשאר לביקורי סוף שבוע אצל ההורים.

מגיל צעיר הייתי צמוד לעסקים של אבא שלי ובחופשות עבדתי כמו חמור גם מ-5 או 6 בבוקר. חברי הילדות שלי הפכו להיות המנהלים שלי ב'נור'. זה לא תמיד פשוט אבל למדנו למצוא את המתכון לעבודה נכונה יחד. בסך הכל, לעבוד עם החברים הכי טובים שלך הופך את מקום העבודה לאינטימי ומשפחתי.

4. הישג: ההישג המקצועי הכי גדול שלי הוא לעזוב הכל ולטוס עם המשפחה לחודש שלם לתאילנד. נסו לקחת ממכור את המנה שלו למשך חודש, אבל גם באתגר הזה עמדתי. אבל עם שנייה של רצינות, אחד ההישגים הגדולים שלנו הוא שהצלחנו להפוך את המדיה שלנו משמעותית בכל קמפיין. מנהלי שיווק ומשרדי הפרסום הגדולים מבינים בערך המוסף של הדור החדש של שילוט החוצות.

אסטרטגיית פרישת הקירות החדשה, השלמת מהלך הזיכיון להצבת שילוט בתחנות דלק בפרישה ארצית וטכנולוגיית האיכון הבלעדית שלנו מבוססת GPS, שהטמענו בקירות הפרסום, שינו את תחום שילוט החוצות והפכו אותו לאפקטיבי יותר, מדויק יותר והכי חשוב - מכירתי יותר. נכון להיום נור היא חלק משמעותי בפריסת המדיה של כל הקמפיינים המשמעותיים הנמצאים באוויר.

זה מביך, וגם זה מביך

5. רגע מביך: כשבירכתי בלי הפסקה לקוחה שחשבתי שבהריון והסתבר שילדה תאומים לפני שנה. אמרו לי במשרד שהמראה ה"נבוך - ולהעלם מתחת לשטיח" הולם אותי. 

6. מודל לחיקוי: בגדול זה משהו בין שמעון פרס לקים קרדשיאן. אבל תכלס - העוצמות של אבא שלי והאינטליגנציה רגשית של אמא.

7. חלום: חודש תאילנד עם המשפחה הביא תיאבון ועכשיו אנחנו שואפים למצב בו חצי מהשנה המשפחה מטיילת בעולם. תחזרו אלי ב-Under50 כדי לבדוק אם הצלחנו לעשות על זה V.

עם האישה טל והחברה הקרובה בר רפאלי (מתוך האינסטגרם של לירון סויסה)

8. מתחרים: יש אבל אני מפרגן לכולם. באופן כללי, תחרות משמרת רמה של ערנות הנדרשת בתחום שלנו. בסוף, הלקוחות של נור שדורשים מוצר באיכות מסוימת, יודעים בדיוק למי לפנות. 

טיפ לסיום: מחשבה מייצרת מציאות. תחשוב טוב- יהיה טוב.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    מישל 30/07/2015 13:38
    הגב לתגובה זו
    סויסה יא תותח על חלל בכלל אין אין אין חולהההההההההההההההההההההההההההההההה!!!! עליך
  • 7.
    ספי בבקלה 26/07/2015 14:07
    הגב לתגובה זו
    גאה מאד בבחור המוכשר,השקט,צנוע ותותח אמיתי! כן ירבו.
  • 6.
    גלוריה 25/07/2015 15:39
    הגב לתגובה זו
    "אתה תותח אין אין עליך אתה הגדול מכולם"
  • 5.
    מד מן 25/07/2015 09:48
    הגב לתגובה זו
    חבל על כל אגורה שמושקעת בשילוט חוצות
  • 4.
    ליאת 24/07/2015 10:28
    הגב לתגובה זו
    אין דברים כאלה. וחוץ מזה שהוא מקסים. מתוק. רגיש. והכי מהמם בעולם
  • 3.
    תותח עם צוות מנצח (ל"ת)
    מוייש 23/07/2015 15:24
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    שירה 23/07/2015 15:01
    הגב לתגובה זו
    אין עליו,על נור, על המנהלים שלו, על אנשי המכירות שלו, על המדיה שלו ועל הסטייל ההיסטרי של כולם שם. מספר 1.
  • 1.
    שרון 23/07/2015 14:58
    הגב לתגובה זו
    :):)
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח

מבחינת מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות כאן11 ורשת ממשיכות להיחלש, קשת וערוץ 14 מובילות; בפריים טיים המתכון המנצח אכן ניצח והריאליטי-מוזיקה-אירוויזיון היה בראש

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר בסטטוס קוו, למרות שחדשות 13 נחלשו שוב, אחרי תקופה שבה הראו התאוששות מסוימת. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.5% רייטינג ו-353 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-197 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 4.3% רייטינג ו-106 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 2.7% רייטינג בלבד ו-69 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התוכן המקורי היחידי שעלה בפריים טיים היה "זהו זה" של כאן11, אבל מבלי להיכנס להשוואות לגבי הגירסה העדכנית של התכנית המיתולוגית, היא היתה במקום האחרון, בפער רב, עם 3.6% רייטינג ו-79 אלף צופים בלבד. במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 15.6% רייטינג ו-406 אלף צופים. אחרי מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8%, אך יחסית מעט צופים (181 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 224 אלף צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 7.9%, ליתר דיוק. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.3% ו-80 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השלישי, עם 1.7% רייטינג ו-31 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השני עם 2.3% רייטינג ו-67 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 3.5% ו-73 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 2% ו-44 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.4% ו-25 אלף צופים. 

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-209 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-127 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.5% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד. 

לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.7% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 5.3% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5% ו-145 אלף צופים.