"המתכון לשרוד בעולם הפרסום הוא נשמה של סוחר וגינונים של פלצן אירופאי"
למרות הבייבי-פייס, לירון סויסה נמצא בעמדת מפתח באחד מתחומי הסחר הקשים בענף הפרסום – שילוט החוצות. סמנכ"ל השיווק והמכירות של חברת שילוט החוצות נור סטאר מדיה, שהחל לפני עשור את עבודתו כמנהל שיווק ומכירות בחברה, הוא האורח השבוע של מדור Under40.
1. עבודה: פרסום הוא מקצוע של מכורים. כמו כל התמכרות ראויה, היא רכבת הרים שנעה בקצב משוגע ובמחזורים מעגליים קצרים, שמטלטלים אותך בין ההתרגשות שבציפייה והעבודה על פרויקט חדש, טוטאליות והצורך להעלות את הרף, התמסרות- לטריפ של הצלחה ודאון של אכזבה. כל קשת הריגושים הנדרשת כדי להזין את החיידק הטורף שנקרא פרסום ופרסומאי. המתכון הנכון לשרוד בעולם הזה הוא נשמה של סוחר (נולדתי סויסה למשפחת קצבים מהשוק בבאר שבע) וגינונים של פלצן אירופאי (התחתנתי עם הולנדית).
2. בית: נשוי לטל - חברה, שותפה למסע, בת זוג חזקה ואם שלושת ילדי - איתי, אביתר ואליה. בין עבודה תובענית ו-3 בנים היפר-אקטיביים שיחד מייצרים אנרגיה שיכולה להניע של כור גרעיני קטן, אני מזכיר לעצמי שתקופת הילדות שלהם תגמר בסופו של דבר, כנראה מהר יותר ממה שנדמה לי, ועושה מאמץ לשמור על איזון ופרופורציה בין עבודה קשה שלא נגמרת, לבין לבלות איתם ולהיות שם עבורם בצמתים המרכזיים וליהנות מתקופת הילדות שלהם. אני טיפוס עירוני וככה גם המשפחה, לאחרונה עברנו לגור במרכז תל אביב. זאת עיר מדהימה שכל הזמן קורים בה דברים, לא רואה אותנו גרים במקום אחר. ייתכן וכל הדשא איתו גדלתי במושב כילד יצר אצלי אספלט דיפישנסי.
עם האישה והילדים
3. ילדות: גדלתי במושב עשרת, חממה נעימה ויפה. החיים במושב שונים מאד מאלה בעיר אבל השנים לקחו אותי למקום אחר. מעדיף את הקצב של העיר, והמושב נשאר לביקורי סוף שבוע אצל ההורים.
מגיל צעיר הייתי צמוד לעסקים של אבא שלי ובחופשות עבדתי כמו חמור גם מ-5 או 6 בבוקר. חברי הילדות שלי הפכו להיות המנהלים שלי ב'נור'. זה לא תמיד פשוט אבל למדנו למצוא את המתכון לעבודה נכונה יחד. בסך הכל, לעבוד עם החברים הכי טובים שלך הופך את מקום העבודה לאינטימי ומשפחתי.
4. הישג: ההישג המקצועי הכי גדול שלי הוא לעזוב הכל ולטוס עם המשפחה לחודש שלם לתאילנד. נסו לקחת ממכור את המנה שלו למשך חודש, אבל גם באתגר הזה עמדתי. אבל עם שנייה של רצינות, אחד ההישגים הגדולים שלנו הוא שהצלחנו להפוך את המדיה שלנו משמעותית בכל קמפיין. מנהלי שיווק ומשרדי הפרסום הגדולים מבינים בערך המוסף של הדור החדש של שילוט החוצות.
אסטרטגיית פרישת הקירות החדשה, השלמת מהלך הזיכיון להצבת שילוט בתחנות דלק בפרישה ארצית וטכנולוגיית האיכון הבלעדית שלנו מבוססת GPS, שהטמענו בקירות הפרסום, שינו את תחום שילוט החוצות והפכו אותו לאפקטיבי יותר, מדויק יותר והכי חשוב - מכירתי יותר. נכון להיום נור היא חלק משמעותי בפריסת המדיה של כל הקמפיינים המשמעותיים הנמצאים באוויר.
זה מביך, וגם זה מביך
5. רגע מביך: כשבירכתי בלי הפסקה לקוחה שחשבתי שבהריון והסתבר שילדה תאומים לפני שנה. אמרו לי במשרד שהמראה ה"נבוך - ולהעלם מתחת לשטיח" הולם אותי.
6. מודל לחיקוי: בגדול זה משהו בין שמעון פרס לקים קרדשיאן. אבל תכלס - העוצמות של אבא שלי והאינטליגנציה רגשית של אמא.
7. חלום: חודש תאילנד עם המשפחה הביא תיאבון ועכשיו אנחנו שואפים למצב בו חצי מהשנה המשפחה מטיילת בעולם. תחזרו אלי ב-Under50 כדי לבדוק אם הצלחנו לעשות על זה V.
עם האישה טל והחברה הקרובה בר רפאלי (מתוך האינסטגרם של לירון סויסה)
8. מתחרים: יש אבל אני מפרגן לכולם. באופן כללי, תחרות משמרת רמה של ערנות הנדרשת בתחום שלנו. בסוף, הלקוחות של נור שדורשים מוצר באיכות מסוימת, יודעים בדיוק למי לפנות.
טיפ לסיום: מחשבה מייצרת מציאות. תחשוב טוב- יהיה טוב.
- 8.מישל 30/07/2015 13:38הגב לתגובה זוסויסה יא תותח על חלל בכלל אין אין אין חולהההההההההההההההההההההההההההההההה!!!! עליך
- 7.ספי בבקלה 26/07/2015 14:07הגב לתגובה זוגאה מאד בבחור המוכשר,השקט,צנוע ותותח אמיתי! כן ירבו.
- 6.גלוריה 25/07/2015 15:39הגב לתגובה זו"אתה תותח אין אין עליך אתה הגדול מכולם"
- 5.מד מן 25/07/2015 09:48הגב לתגובה זוחבל על כל אגורה שמושקעת בשילוט חוצות
- 4.ליאת 24/07/2015 10:28הגב לתגובה זואין דברים כאלה. וחוץ מזה שהוא מקסים. מתוק. רגיש. והכי מהמם בעולם
- 3.תותח עם צוות מנצח (ל"ת)מוייש 23/07/2015 15:24הגב לתגובה זו
- 2.שירה 23/07/2015 15:01הגב לתגובה זואין עליו,על נור, על המנהלים שלו, על אנשי המכירות שלו, על המדיה שלו ועל הסטייל ההיסטרי של כולם שם. מספר 1.
- 1.שרון 23/07/2015 14:58הגב לתגובה זו:):)

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.