רייטינג

מקפצה לבחירות: תמר איש שלום בגב האומה עם 16% - מאסטר שף בצניחה

גב האומה מגיבה לארץ נהדרת שאירחה את יונית לוי וסידרו למגישת חדשות 10 כסא באולפן. מאסטר שף רושמת שיא שלילי חדש לעונה
משה בנימין |

הקלפי כבר מוכן ולוח השידורים נערך בהתאם, כמקפצה למשדרי הבחירות. אמש, כמו שעשו לפניה בארץ נהדרת כשאירחו את יונית לוי, אירחה גב האומה את מגישת חדשות 10 - תמר איש שלום - בפרק שנחלש לעומת השבוע שעבר עם 16% רייטינג. כך עולה מנתונים ראשוניים בקרב משקי בית יהודיים הכוללים צפיה נדחית עד השעה 2 בלילה.

בקשת, ערוץ 2, מאסטר שף VIP השיגה אמש רייטינג של 24.2%, שיא שלילי נוסף לאחר שבשבוע שעבר בפרק ששודר מול גב האומה עם נפתלי בנט רשמה 26.4%.  חנוך דאום עם המתנחל רשם רייטינג של 11.5%. תעמולת הבחירות ששודרה בערוץ 2 לאחר מאסטר שף השיגה 8.3% רייטינג. בערוץ 1 משחק הכדורסל בין מכבי תל אביב להפועל אילת כם 3.2% בלבד. 

בגזרת הפרה פריים: חמש בערב עם רפי רשף (ערוץ 10) עם 7.3%, תעמולת בחירות (ערוץ 10) עם 4%, גיא פינס (ערוץ 10) עם 7.9%, מהדורה ראשונה (חדשות 2) עם 7.6%, עושים סדר (חדשות 2) עם 7.7%, שש (חדשות 2) עם 12.7%, אנשים (קשת, ערוץ 1) עם 11.8%, תכנית חיסכון (חדשות 2) עם 15.4%,

ראש בראש בחדשות: מהדורת חדשות 2 היתה המשדר הנצפה ביותר אמש עם 24.6% מול 11.2% לחדשות 10 ומבט בערוץ 1 עם 6.5%. 

ברצועת הלילה:  היום שהיה (ערוץ 10) עם 9.7%, לילה כלכלי (ערוץ 10) עם 7.3%, צינור לילה (ערוץ 10) עם 4% וחדשות הלילה (חדשות 2) עם 6.5%.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.